Lijf & Lijn alle pijlers

Opmerking na afvallen

27-08-2017 15:14 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Mijn vrouw is aan het afvallen en is inmiddels van 85kg afgevallen naar 77kg.
Een hele prestatie; ik ben erg trots op haar!
Het is m.i. ook duidelijk te zien.
Dit weekend hebben we mijn ouders en broer (afzonderlijk) weer gezien. Voor het eerst sinds mij vrouw aan het afvallen is.
Tot mijn (en mijn vrouws) verbazing viel het hun beiden niet op en is er niets over gezegd.
Ik merk dat mijn vrouw hierover teleurgesteld is.
Wat vinden jullie; vinden jullie het passend dat ik ze hier telefonisch even op aanspreek.
De verstandhoudingen zijn overigens prima.
Alvast dank voor jullie reacties en adviezen.
Floris1976 schreef:
27-08-2017 16:04
Dank voor de adviezen. Natuurlijk valt mijn vrouw allereerst voor zichzelf af.
Mijn ouders en broer konden het nooit nalaten om iets over het gewicht van mijn vrouw te zeggen toen ze nog niet was afgevallen; vandaar dat het opvalt nu ze er niets van zeggen!
Ik ben ook gewoon benieuwd waarom ze niets gezegd hebben; wellicht hebben ze een reden of zien ze het niet.
Als ze eerder vervelende opmerkingen maakte richting je vrouw over haar gewicht, dan zijn ze gewoon niet aardig. Al zou ze 30kg afvallen, dan zijn zij nog steeds niet aardig. Dus richt je lekker op jezelf.
Floris1976 schreef:
Mijn ouders en broer konden het nooit nalaten om iets over het gewicht van mijn vrouw te zeggen toen ze nog niet was afgevallen; vandaar dat het opvalt nu ze er niets van zeggen!
Ik ben ook gewoon benieuwd waarom ze niets gezegd hebben; wellicht hebben ze een reden of zien ze het niet.

Heb je wel eens iets daarover gezegd?
chocolol schreef:
27-08-2017 16:52
Als ze eerder vervelende opmerkingen maakte richting je vrouw over haar gewicht, dan zijn ze gewoon niet aardig. Al zou ze 30kg afvallen, dan zijn zij nog steeds niet aardig. Dus richt je lekker op jezelf.
Nou, dit dus
MonteCara schreef:
27-08-2017 16:58
Nou, dit dus
Oh, en alsnog zou ik er niet over beginnen.

Laat je familie lekker.
Misschien heeft je familie dat andere topic hier gelezen, over dat "hè ben je afgevallen" toch wel een afschuwelijke opmerking is, en durven ze niet meer :idee:
Floris1976 schreef:
Mijn ouders en broer konden het nooit nalaten om iets over het gewicht van mijn vrouw te zeggen toen ze nog niet was afgevallen;
Heb jij daar toen je ouders en broer op aangesproken? Iemands gewicht bekritiseren vind ik echt niet kunnen.

Geen compliment maken als iemand is afgevallen vind ik iets anders. Ik zou ze daar niet op aanspreken.
Floris,ik vind ook dat jij ze niet erop moet gaan aanspreken. Een compliment moet uit zichzelf komen.
Knap van die 8 kilo!

Zo te horen kreeg ze voorheen vervelende opmerkingen over haar gewicht. Dat er nu niks over gezegd werd is dus eigenlijk al een hele verbetering. :biggrin:

Ze zijn niet erg aardig geweest met die opmerkingen. Doen ze voor de rest wel aardig tegen je vrouw?
Geraldine schreef:
27-08-2017 18:23
Floris,ik vind ook dat jij ze niet erop moet gaan aanspreken. Een compliment moet uit zichzelf komen.
Dat vind ik nou ook.
Ik heb persoonlijk nooit opmerkingen gekregen van schoonfamilie, maar toen ik eenmaal ging afvallen kreeg ik de opmerking dat het ook wel heel erg was allemaal. Ook niet leuk, compliment en afkraken in een :|
Hallo allen,

wederom dank voor de reacties; zeer helpvol!
Helaas moet ik constateren dat mijn ouders/broer wat dit onderwerp betreft "niet zulke aardige mensen zijn", zoals door meerderen onder jullie al benoemd.
Op basis van de gegeven adviezen van jullie laat ik het voor wat het is en steun ik mijn vrouw des te meer in haar "afvalrace".
Floris1976 schreef:
28-08-2017 13:21
Op basis van de gegeven adviezen van jullie laat ik het voor wat het is en steun ik mijn vrouw des te meer in haar "afvalrace".
Goed van je! Als je niet zulke aardige familie hebt waardeer je een goed huwelijk destemeer!
saartje007 schreef:
28-08-2017 07:00
Dat vind ik nou ook.
Ik heb persoonlijk nooit opmerkingen gekregen van schoonfamilie, maar toen ik eenmaal ging afvallen kreeg ik de opmerking dat het ook wel heel erg was allemaal. Ook niet leuk, compliment en afkraken in een :|
Dat is ook niet leuk om te horen. Dan lijkt het alsof het nooit goed is. Uiteindelijk gaat het erom dat jij je lekker voelt ;-) .
Floris1976 schreef:
En dat vind ik nou ook weer onaardig dat ze opmerkingen over het gewicht van je vrouw maakten. Lijkt me total niet prettig. Mochten ze dat weer doen dan kan jij ze erop aanspreken.
Ik zei laatst tegen een kennis: hee, volgens mij ben je afgevallen? 28 kg.
Dat is het moment waarop ik het zie.......
lime222 schreef:
03-09-2017 15:23
Ik zei laatst tegen een kennis: hee, volgens mij ben je afgevallen? 28 kg.
Dat is het moment waarop ik het zie.......
Een collega is dertig kilo afgevallen. Heel rustig tempo. En die zie ik bijna iedere dag dus dan valt het niet zo op. Pas toen er nieuwe foto's van het personeel werden gemaakt en wij de oude foto's terug zagen viel het kwartje.
Als ik er zelf trots op ben dat ik x-kilo ben afgevallen, dan zou ik dat zelf gewoon zeggen tegen mijn vrienden ipv te zwijgen en te hopen dat ze het zelf zien/opmerken. En idem als 'n ander iets aan z'n uiterlijk gedaan heeft moet ie 't mij ook zelf vertellen, want ik ben ook niet zo opmerkzaam eerlijk gezegd.
Als het om haar schoonfamilie gaat en niet om haar eigen familie of vrienden, zou ik 't gewoon laten rusten en geen omgang met jouw familie afdwingen. Als je met je familie af wil spreken doe je vrouw dat dan niet aan dat bij jullie thuis te doen als ze haar toch niet moeten.
redbulletje schreef:
03-09-2017 17:52
Als ik er zelf trots op ben dat ik x-kilo ben afgevallen, dan zou ik dat zelf gewoon zeggen tegen mijn vrienden ipv te zwijgen en te hopen dat ze het zelf zien/opmerken. En idem als 'n ander iets aan z'n uiterlijk gedaan heeft moet ie 't mij ook zelf vertellen, want ik ben ook niet zo opmerkzaam eerlijk gezegd.
Maar soms wil je ook gewoon weten of het echt te zien is en dat weet je alleen als mensen die het niet hebben gehoord iets zeggen.
Geraldine schreef:
29-08-2017 21:15
Dat is ook niet leuk om te horen. Dan lijkt het alsof het nooit goed is. Uiteindelijk gaat het erom dat jij je lekker voelt ;-) .
Ik vond het ook nogal knullig en een beetje dom. En zoals jij het ziet zag ik het ook. Het gaat tenslotte niet alleen om het uiterlijk, ik ben nog steeds dezelfde persoon. Zie er alleen anders uit.
saartje007 schreef:
04-09-2017 09:52
Ik vond het ook nogal knullig en een beetje dom. En zoals jij het ziet zag ik het ook. Het gaat tenslotte niet alleen om het uiterlijk, ik ben nog steeds dezelfde persoon. Zie er alleen anders uit.
Helemaal mee eens!
Aanspreken is een beetje raar. Ze valt niet af voor de buitenwereld, maar voor zichzelf neem ik aan. De prestatie wordt er echt niet minder om. Overigens zou het mij niet verbazen dat derden lang niet zo enthousiast zijn over haar prestatie als jullie zelf zijn. Er zijn nl maar weinig mensen die ècht blij kunnen zijn voor een ander.
8 kilo zie je alleen heel erg goed bij al niet echt dikke mensen. Zodra er echt overgewicht is de kans dat iedereen die paar kilo gaat zien nogal klein.

Ik denk dat je even normaal moet doen en zeker niet gaan bellen. Of ziet ze er graatmager uit?
Soms weet je ook niet zeker of het aan het kledingstuk ligt dat iemand dikker/dunner lijkt of dat het echt zo is. Wel vervelend dat ze eerder wel opmerkingen maakten over haar gewicht maar ik zou het onderwerp zo min mogelijk aansnijden.

Je vrouw krijgt vast van anderen wel leuke complimenten.
Je kunt méér.
Je had bij de vervelende opmerkingen toen wat moeten zeggen. Gewoon meteen en er vol in.

Nu bellen omdat ze misschien een paar kilo niet hebben gezien is echt raar. En helpt echt niets.. Voor niemand niet.
Ik vind het wel raar dat je niet voor je vrouw bent opgekomen tijdens die nare opmerkingen. Als jij het al niet doet. Wie wel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven