Lijf & Lijn alle pijlers

Overtollige huid na afvallen

05-03-2021 13:26 32 berichten
Ik ben bezig met afvallen en soms maak ik me best wel zorgen over het feit dat ik straks misschien wat loshangend vel heb op mijn buik en bovenbenen. Ik zou dat echt zo jammer vinden dus ik probeer dat zoveel mogelijk te voorkomen door te sporten, scrubben, mijn huid goed in te smeren met bodylotion of aloe vera en natuurlijk niet te snel af te vallen.

Zijn er anderen die veel zijn afgevallen en hier last van hebben/hadden? Heb je het weg laten halen? Is het uiteindelijk toch minder geworden?
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel ben je al kwijt en hoeveel wil je in totaal nog kwijt?
Poke-girl schreef:
05-03-2021 13:28
Hoeveel ben je al kwijt en hoeveel wil je in totaal nog kwijt?
Ik ben er op het moment 24 kwijt en ik wil er rond de 30 kwijt in totaal, misschien iets meer maar dat hangt af van wat ik in de spiegel zie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 25 kilo afgevallen zonder los vel. Heb je nu plaatsen waar het slap is?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 35 kg afgevallen zonder los vel.
Huid was wel wat slapper, maar is weer strak getrokken na verloop van tijd.
Alle reacties Link kopieren
Dit is vooral genetisch bepaald hoeveel los vel je krijgt, en geeft het vooral tijd
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 30 kilo afgevallen zonder los vel. Wel is alles wat slapper geworden. Ik heb er altijd bij gesport (kickboksen) maar niet super fanatiek ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 22kg afgevallen. Heb wat loszittend vel, maar herstelt zichzelf langzaam. Ik heb niet echt overtollige huid, maar het rimpelt op sommige plekken een beetje.
Ik gebruik collageenpoeder en doe aan intermittent fasting. Dat schijnt ook te helpen.
Ook leeftijd afhankelijk en genetisch inderdaad.
Poke-girl schreef:
05-03-2021 13:39
Ik ben 25 kilo afgevallen zonder los vel. Heb je nu plaatsen waar het slap is?
Het is bij mijn buik en bovenbenen wel wat slapper maar heb nergens loshangend vel.

Ik hoop maar op goede genen wat dat betreft.
En fijn om te lezen dat niet iedereen er dus last van heeft dus dat het niet zo hoeft te zijn straks.
Ik heb begrepen dat je huid tot ruim een jaar na afvallen zich nog kan aanpassen aan je "nieuwe lijf". Het is vooral een kwestie van je gewicht stabiel houden dus.

En gevoelsmatig denk ik ook dat je meer dan 30 kg moet afvallen voor loshangende vel, maar dat is ook verder nergens op gebaseerd.

Zelf zit ik op ongeveer -35 kg zonder loshangende lichaamsdelen. ;) Wel veel striae overigens, maar dat komt natuurlijk meer door het aankomen dan door het afvallen. Ik kan er niet mee zitten.

Bovendien: je doet nu met trainen toch al wat je kunt...daar moet je dus gewoon mee doorgaan! Het lijkt me ook gek als je nu met -24 kg niets merkt, dat je dan bij die ongeveer -30 kg overal loshangend vel zou hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik, maar mijn buik hing al voordat ik begon met afvallen. Dat is niet persé erger geworden, maar helaas ook niet minder. Ik sta op de wachtlijst voor een buikwandcorrectie. Ik ben 35 kilo afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in het verleden 18kg afgevallen. Geen echt los vel maar mijn buik is wel echt heel slap, en hangt een beetje in sommige houdingen, heel irritant vind ik dat. Ondanks dat ik veel sport. Eronder zitten volgens mij prachtige buikspieren😅. Buik is ook wel echt m'n 'zwakke plek', altijd al geweest, daar gaat alles zitten. Benen billen etc niets te merken van eerder fors overgewicht. Als iemand een oplossing heeft voor m'n buik, hoor ik graag🙃.
Alle reacties Link kopieren
Drackie, ja, ga je het doen? Ik heb het ook wel overwogen. En nog niet helemaal afgeschreven. Maar iets staat me tegen aan 'snijden in een gezond lichaam', en de herstelperiode en kans op complicaties. Heb jij er lichamelijk last van, afgezien vh cosmetisch effect? Wat geeft voor jou de doorslag om het te doen? Spannend hoor!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben meer dan 50 kilo afgevallen en heb wel een buikwandcorrectie en bovenbeencorrectie gehad, maar mijn buik en benen waren ook wel echt heel erg
Alle reacties Link kopieren
Bijna 50 kilo afgevallen en vooral mijn buik is een zooitje, maar niet erg genoeg om een operatie vergoed te krijgen.
Helaas.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al 2x 20kg afgevallen en nergens los vel.
Alleen mijn borsten zijn er niet goed vanaf gekomen. Ik slaag zeker niet voor de potloodtest zal ik maar zeggen. En ik heb op mijn billen en bovenbenen wat cellulitis wat ik vroeger niet had voor ik te dik werd en nu na het afvallen niet meer weg is gegaan.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Het verschilt heel erg van persoon tot persoon. En leeftijd zal ook wel uitmaken. Ik ben momenteel bezig af te vallen, maar ik ben in de vijftig en doe het bewust rustig aan. Ik ben vooral bang er veel ouder uit te gaan zien in mijn gezicht. Ik hoef dan ook niet superslank te worden.
Een vriendin is een aantal jaren geleden heel veel afgevallen na een gastric bypass (ze heeft nooit getallen willen noemen, ik schat dat er wel 75 kg af is gegaan). Zij had heel erg veel overtollige huid, wat ook problemen gaf. Ze wilde het allemaal laten aanpakken, maar de eerste stap was een buikwandcorrectie en dat is behoorlijk misgegaan. Schimmels, ontstekingen, elke keer opnieuw, ze is heel ziek en ruim een halfjaar uit de running geweest. De rest van de correcties durft ze daardoor niet meer aan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit nog middenin mijn afvalproces. Ben inmiddels een kleine 30 kilo kwijt en moet nog zo'n 20-25 kilo.

Mijn buik was al slap voor ik ging afvallen, dit door zwangerschap. Maar gek genoeg lijkt mijn buik niet méér te gaan hangen maar zich iets te corrigeren. Mijn bovenbenen daarentegen zijn één groot drama. Echt een hele rare, slappe huid en krijg ook last van schuurplekken. Mijn huisarts heeft al aangegeven dat dit weleens reden tot een dijbeencorrectie zou kunnen worden, maar dat moet de tijd uit gaan wijzen. Oh ja, en mijn borsten hangen ook ergens halverwege mijn knieën :$ Tja, het zij zo.

Het is voor iedereen anders, zo blijkt ook maar weer uit de reacties hierboven. Veel succes met verder afvallen en hopelijk valt het hangende vel uiteindelijk mee!

Ter aanvulling; ik ben tegen de 40, ik val ongeveer een halve kilo per week af, sport niet tot nauwelijks (alleen wandelen) en zou zelf e.e.a. pas laten corrigeren als ik er echt vreselijk last van zou krijgen.
Holy shit, mijn complimenten aan al die mensen die zoveel kilo's kwijt zijn!
Mijn borsten zijn gelukkig nog geen theezakjes maar daar merkte ik wel als eerste aan dat ik afgevallen was. Nu zo'n 2 cupmaten, hopelijk blijft dat zo. Toen ik ze opgemeten had om nieuwe bh's te kopen bleek ik m'n oude maat van jaren geleden weer te hebben en ik heb altijd een klein stapeltje bewaard, dus nieuwe kopen was toch niet nodig :)

En bij mij zijn mijn buik en bovenbenen ook een zwakke plek. Ik vind alles nu wel prima behalve die 2 dingen maar helaas kun je niet uitkiezen waar je afvalt.
Alle reacties Link kopieren
eefje677 schreef:
05-03-2021 14:44
Drackie, ja, ga je het doen? Ik heb het ook wel overwogen. En nog niet helemaal afgeschreven. Maar iets staat me tegen aan 'snijden in een gezond lichaam', en de herstelperiode en kans op complicaties. Heb jij er lichamelijk last van, afgezien vh cosmetisch effect? Wat geeft voor jou de doorslag om het te doen? Spannend hoor!
Ik heb er lichamelijk geen last van maar het doet wel iets met mijn zelfvertrouwen. Ik voel me nog steeds dik als ik naakt ben. Het is bij mij niet puur vel, er zit opgehoopt vet in. Dat gaat met meer afvallen niet weg, ik heb nu een prima gezond gewicht. Maar je ziet het, ik kan geen strakke jurkjes aan ofzo en als je goed kijkt zie je die bult ook als ik gewoon een broek draag. Het is niet plat, je ziet dat daar iets zit. Ik vind dat zonde van al mijn harde werk om er dan niet volledig profijt van te hebben door die buik. Dus ja, ik ga het echt doen! Ik betaal het wel zelf.
Ik geef je groot gelijk Drackie, je moet doen waar je je goed bij voelt en ik snap helemaal dat je na al dat harde werken eindelijk wel eens het resultaat wilt zien wat je voor ogen had. Vind het wel een hele stap en ik denk niet dat ik dat ooit zou durven al zou ik het geld hebben. Ik ben ook erg van in een gezond lichaam moet je niet snijden maar als het je zo in de weg zit of ongelukkig maakt. Heb de laatste tijd ook veel afval verhalen gekeken van Brand New Me: https://www.youtube.com/watch?v=pwUpFzF ... Lt9AJFzKd1
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 55.5 kg afgevallen met een GBP en heb afgelopen maand een armlift + liposuctie, borstlift + prothese (voor de vorm) laten doen. Aankomend jaar staan ook de lower body lift en een fleur de lis op de planning. Het was, wat al gezegd werd, vel met nog vet erin en niet dusdanig erg voor vergoeding. Die eisen zijn enorm streng tegenwoordig.
Don't know, don't care
Alle reacties Link kopieren
Lalalalinda, mag ik je vragen wat je moet betalen voor die ingrepen?

Ik ben 75 kilo afgevallen op "eigen kracht ". Alles hangt en lubbert maar het geld houdt me tegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven