Lijf & Lijn alle pijlers

Personal Body Plan - Ervaringen?

07-01-2015 21:09 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Zoals vele anderen met mij heb ik ook het goede voornemen om in 2015 ein-de-lijk eens écht dat bikinilijf te halen, voordat het zomer is. Inmiddels al vele pogingen WeightWatchers verder, de ene succesvoller dan de andere. Ik ben wel blijvend afgevallen, een kilo of 7. Ik ben alleen nog steeds niet klaar en heb nog steeds licht overgewicht. Naast dat ik die laatste 8-10 kilo kwijt wil, vind ik het nog belangrijker om weer 'in shape' te komen. Via social media kwam ik op de site www.personalbodyplan.nl terecht. Ondanks dat ik het duur vind (¤ 79 per maand) spreekt de hele persoonlijke begeleiding en coaching me wel aan en overweeg ik nu me in te schrijven. Ik vraag me af of iemand hier ervaring heeft met personal body plan? Zo ja: hoe bevalt het? En is het 6 maanden vol te houden (want zo lang zit je er aan vast)?
Heb de functie aangezet en je een berichtje gestuurd!

Ik heb ook aangegeven een beginner te zijn omdat ik al met al nog geen jaar met krachttraining bezig ben en nog lang niet alle oefeningen ken. Vraag me echter af of ik niet beter aan had kunnen geven dat ik meer ervaren ben (in het perspectief van die couch potato gezien ). Ik kijk het even aan en vraag anders of mijn schema wellicht tussentijds iets zwaarder mag.

Hoe lang is je man al bezig? Bevalt het hem? Hoe zijn z'n resultaten?
Mijn macro's klopten niet, verhouding kh/eiwitten. Dat is aangepast. Ik eet nu iets meer dan ik normaliter deed, zit op niet trainingsdagen op 1500 en op trainingsdagen op 1600. Ik wil sowieso nog 15 kg afgevallen.

Ik doe het samen met mijn man, wij zijn maandag gestart.

Krachttraining deden we al, maar we merken nu met de filmpjes er bij dat er veel winst te behalen valt.
En hoe gaat het nu? Zijn er nog andere met ervaring?

Ik twijfel een beetje.. Ene kant hoop geld, andere kant goeie stok achter de deur...
Mijn eiwit bleek ook te hoog, is nu ook aangepast. Voor mij werkt de stok achter de deur qua voeding wel, verslag moeten doen aan een derde maakt dat ik het beter vol hou (eigenlijk stom, want je doet het uiteindelijk voor jezelf). Training vind ik nog niet al te zwaar maar er zit wel een opbouw in. Gedragslessen zitten wel wat open deuren tussen, maar als je nooit iets aan zelfreflectie of competentieontwikkeling hebt gedaan dan zou je er misschien wel wat aan kunnen hebben.

Ben net een weekje bezig dus kan er nog niet al teveel over zeggen.
Hi!

Ik ben in maart gestart met PBP. Het liep alleen niet zoals verwacht, relatie ging uit en heb het laten versloffen. Ik wil eigenlijk opnieuw starten en heb vanaf week 11 mijn schema's opgeslagen! Ik mis alleen de eerste 2 schema's...

Wie i wie kan mij hieraan helpen?! Ik weet nog dat het eerste schema was met tegen een muur zitten en die stretch creëren in je schouders en het tweede schema met z'n halve balans bal en dan 1 voet en heupen omhoog. Meer weet ik eigenlijk niet meer.. Gaat om de vetverbrandingsfase
Goed dat je het nu weer oppakt Rose!

De schema's zijn heel persoonlijk, de oefeningen die jij omschrijft zitten niet in mijn schema bijvoorbeeld. Misschien kun je er een mailtje aan wagen naar PBP? Niet geschoten...
@Bospaddestoeltje helaas geen respons hierop van PBP. Ik weet nog wel enkele oefeningen en als ik er plaatjes/namen bij hem kan ik denk m'n eigen schema weer samenstellen
Hoi,

Ik ben dit jaar ook begonnen en ben in 2 maanden al enorm veel afgevallen. Het is wel erg hard werken, je bent veel aan het plannen, inkopen, koken, afwassen, voorbereiden oh... en daarnaast nog 3 keer in de week aan het sporten.

Als je er voor kiest moet je zeker weten dat je het in kunt plannen in je leven. Ik doe het samen met iemand, dat scheelt in de voorbereiding. Maar het is het resultaat echt dubbel en dwars waard. Als ik zie wat ik nú al bereikt heb ben ik benieuwd naar de resultaten van de volgende 4 maanden! Het grootste struikelblok was voor mij de prijs. Ook dit was het waard maar ik had op het moment van inschrijven wel graag willen weten dat er ook kortingscodes zijn voor PBP! Daarom probeer ik die van mij nu zoveel mogelijk te delen. Daar hebben we dan allebei wat aan ;) Dus als je [...] wilt, kijk dan eens op mijn blog!

Het is prijzig en hard werken allemaal, maar het is een investering in jezelf en dat maakt het voor mij dubbel en dwars waard.!

Groetjes =)
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-11-2015 09:23
Reden: Blogspam
% gewijzigd
Ik heb ook besloten mee te doen met Personal Body plan! Ik wil mij opgeven voor december! Maar is hier iemand die een kortingscode heeft? Die zou ik dan echt graag willen!!

Bedankt, groetjes Claudia
@forumfietser, helaas kan ik je blog niet meer zien omdat het weg gehaald is vanwege spam. Zit zelf ook te denken aan PBP. Is het mogelijk dat je mij een kortingscode stuurt ?.
Over hoeveel korting praat je hier dan? Iets van éénmalig 5 euro?
quote:LOLXOXO schreef op 11 december 2015 @ 15:31:

Over hoeveel korting praat je hier dan? Iets van éénmalig 5 euro?Niet veel hoger dan dat inderdaad. Heb het onderhand gevonden, gaat om een korting van 15,-. Vind ik persoonlijk toch niet super veel als je kijkt naar het hele bedrag over de 6 maanden. Misschien dat ik er ooit gebruik van ga maken
Ik ga weer starten op 4 januari! Toch naar een wikken en wegen weer aangemeld. Toen ik lekker in m'n vel zat en ik inderdaad gewoon m'n best deed werkte het namelijk wel. Hopelijk krijg ik nu een betere coach!
Heel veel succes Rose-Haarlem. Hoop voor je dat je een goede coach treft (al denk ik wel dat er weer relatief veel nieuwe coaches zullen starten per 4 januari, goede voornemens en zo).
@Bospaddestoeltje, ik heb gevraagd of ik een coach kan kiezen. Dat kan helaas dus niet. Ik zal mijn verwachtingen meteen goed uitspreken tegen mijn coach en als zij daar niet aan voldoet of het klikt niet dan trek ik meteen aan de bel en wil ik een andere coach. Dat is het minste wat ze kunnen doen voor mij lijkt me. Ben erg benieuwd hoe het gaat lopen.
Leuk dat je het weer gaat doen!. Ik volg zelf ook al een aantal mensen bij PBP op instagram en als ik mee zou doen, dan hoop ik dat ik 1 van hun krijg.

Heb laatst op hun website gekeken en er zijn zoveel coaches, dus de kans dat je een onbekende krijgt of een coach die net pas klaar is met zijn PBP is vrij groot. Wil uiteraard niet zeggen dat die dan niet goed is, maar het liefst krijg ik iemand die al een aantal jaar aan het coachen is.
@Rose_Haarlem mag ik vragen wat jij precies van je coach verwacht?

Ik vond het voor mezelf ook vrij moeilijk eigenlijk te bedenken wat ik precies van mijn coach wilde en verwachtte. Mijn band daarom was ook niet geweldig.. kwam niet verder dan de hoognodige vragen en af en toe werd er gevraagd hoe het ging of kreeg ik een berichtje als "je voeding ziet er goed uit!"

Hoe staan jullie daarin? Wat zijn jullie ervaringen en verwachten van en met een coach?
@christinao

Een coach die zelf succesvol het "programma" heeft afgerond en het haar/zijn levensstijl van heeft gemaakt. Een ouder iemand het liefst die mij kan motiveren en me een schop onder m'n kont geeft als ik bijvoorbeeld 2 dagen geen voeding in vul of niet heb ingelogd. Eentje die snel mijn vragen beantwoordt en actief contact zoekt en niet wacht totdat ik eens een vraag stel. Iemand die naar mij luisterend en mij stimuleert om het positief te bekijken en samen naar een oplossing te zoeken. Dat vind ik vooral belangrijk.
Hmmm een collega van mij is hier mee bezig.

Ik zie wel vooral al vrij slanke mensen die superstrak willen worden. Iemand een idee of zoiets ook bestaat voor mensen die willen afvallen?
@Magick88 ik denk dat er heel veel deelnemers zijn die juist af willen vallen..

Maar kan me ook voorstellen dat dit de groep is die, ondanks dat ze heel trots zijn op wat ze al bereikt hebben, dit niet snel online willen zetten. Ik vermoed daarom dat je vooral mensen voorbij ziet komen die al vrij slank zijn en strakker willen worden.
@christinao Bedankt voor je snelle antwoord. Daar zit ook wel wat in.

Zitten hier dames die 10-20kg teveel hebben en hiermee voortgang hebben geboekt?

Ik was ook benieuwd.. Ik vind het vrij prijzig, wat heb je nog meer nodig behalve dat PBP abo? Fitnessabonnement? Weegschaal?

Hoeveel tijd zijn jullie er aan kwijt? Ik lees een aantal keer dat het "veel" tijd kost... Waar ben je die tijd dan aan kwijt? Anders leren koken en sporten?
@Magick88 ik was in die maand dat ik heel lekker ding bij mijn eerste poging 3kg afgevallen. Heb denk 10kg overgewicht. Als je de vetverbranding fase doet zal je absoluut afvallen! Ik heb inderdaad een abbé bij een budget sportschool dus dat is ongeveer 15 euro en daar staat een goede weegschaal dus weeg mij altijd daar.

Je moet in het begin 3x per week trainen en na een tijd 4x. Ik was gemiddeld 1,5 uur bezig met de hele training in het begin, daarna een uur ongeveer. Je moet heel veel plannen qua eten, dat is het makkelijkste. Ik maakte altijd een weekmenu en deed 1x boodschappen en maakte alles klaar op zondag. Moet zeggen als je er echt tijd in steekt en het jezelf gemakkelijk maakt dan is het zeker te doen.
Inderdaad hetzelfde als @Rose_Haarlem zegt..

Ik zit dan wel bij een wat duurdere sportschool bij mij in de buurt, maar dat is volledig aan jezelf waar jij je prettig voelt. In sommige sportscholen hebben ze niet alle benodigdheden voor je oefeningen, maar is altijd wel een alternatief (in overleg met je coach).

In het begin zal trainen je wat meer tijd kosten omdat je je de oefening eigen moet maken en even uit moet zoeken hoeveel gewicht je nodig hebt etc.

Wat je wel nodig hebt is een keukenweegschaal om je eten af te wegen, deze heb je echter vaak al voor een paar euro bij de action of blokker oid.

Het meeste tijd zat m bij mij in het voorbereiden van mijn eten. Vooral omdat ik heel onregelmatig werk en daarnaast naar school ga en ook nog dans naast pbp is het voor mij altijd zoeken naar wat en wanneer ik moet eten en wanneer ik het moet maken. Het fijnst vind ik ook om vooraf alles klaar te maken in grote porties die je vervolgens in de koelkast kunt zetten en/of in kunt vriezen. Als je dit 1 of 2 keer in de week doet scheelt dit je een hele hoop tijd de rest van de week omdat je A) niet meer hoeft te bedenken wat je moet eten, B) je alles al in huis hebt en dus niet meer hoeft te koken of boodschappen hoeft te doen en C) je hebt sowieso een stuk minder afwas. haha

Of je echt anders moet leren koken... ik denk dat dat heel afhankelijk is van hoe je nu eet. Als je voorheen vooral magnetronmaaltijden at en at uit pakjes etc, ja dan zul je het een en ander om moeten gooien. Verder hoeft het je echt niet veel extra tijd te kosten :-)
https://personalbodyplan. ... werkt-voor-mij-als-moeder

Zij is 15 kilo afgevallen. En durfde het te laten zien. Ik denk dat het vooral durven is, al geloof ik ook dat personalbodyplan vaak de 'mooiste' mensen wil laten zien.

De valkuil is inderdaad het eten. Als je weinig tijd hebt en niets meer kunt maken, grijp je snel naar iets ongezonds. Terwijl als je het gezonde al 'klaar' hebt, is het helemaal geen probleem om dat te gaan eten. Het is meestal vaak lekker!

Nu weet ik wel dat het voor mij makkelijk praten is, ik hou echt van sporten. Ik weet van sommige PBP-ers dat ze 4x per week sportschool en 2x bewegen gewoon niet te doen vinden, maar zonder het overmatige gesport kom je ook al een héél eind!
Waar ik benieuwd naar ben, na het lezen van dit topic; zou het mogelijk zijn om het abonnement te 'delen' met iemand? puur om de kosten te delen. Het zal natuurlijk wel uitmaken wat je doel is, maar stel je voor je hebt een vergelijkbaar doel als een vriendin, en je kiest ervoor om dat samen te doen.. Natuurlijk kan er maar een iemand van de coach gebruik maken, maar zou het dan qua trainingsschema etc haalbaar zijn?

En ook; zou het mogelijk zijn om het zonder sportschool abonnement te doen? Om thuis te trainen met gewichten en dergelijke? Dan zal het natuurlijk wel minder effectief zijn denk ik, maar ik zoek een beetje naar een manier om de kosten naar beneden te brengen en toch te kunnen trainen met begeleiding/ schema. Nou ja, ben benieuwd wat jullie mening hierover is..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven