Lijf & Lijn alle pijlers

Pil te laat ingenomen

20-10-2010 16:11 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel, je moet op woensdagavond om 22u je eerste pil van een strip terug innemen na een stopweek, en je vergeet die, en je neemt hem de volgende ochend om 8 u. Ik weet dat je dan 7 dagen erna onveilig bent, en ik heb in die 7 dagen een condoom gebruikt! Maar hoe zit het als je voor die woensdag onveilige seks hebt gehad ?! :s
Je bent zwanger! Dat kan ik vanaf hier zien!

Je loopt dus het risico nu dan toch zwanger te zijn, misschien een zwangerschapstestje kopen?
Nope
Zeer waarschijnlijk niets aan de hand (niet meer dan 12 uur te laat) maar voor je gemoedsrust zou ik even een testje doen.
Ok, 't zou wel een ramp zijn :(. Ik studeer nog ...

Toppunt is dat ik die donderdagmorgen naar de apotheker ben geweest om een morning after pill en die zei dat dat voor niets nodig was :s. Nu lees ik op internet heel andere dingen... zoals dat als je in de 7 dagen ervoor seks hebt gehad dat je dan een morning after pill moet nemen !
De kans is heel klein. Maar doe een test, dan weet je het zeker.
Het is zoals het is
Zolang je de vergeten pil inneemt binnen twaalf uur na het vaste tijdstip voor slikken van de volgende pil, ben je tegen zwangerschap beschermd.
de kans is volgens mij te verwaarlozen.

Want: 1 je hebt de pil binnen de 12 uur marge alsnog ingenomen waardoor hij gewoon nog zijn werk doet zoals normaal. Ik denk dat de apotheek dan ook terecht heeft geadviseerd dat de MAP niet nodig was.

2. eisprong vindt doorgaans pas veel later in de cyclus plaats en de kans dat sperma zo lang blijft leven is al erg klein.

Testen voor je gemoedsrust kan pas aan het einde van de cyclus, dus tegen de tijd dat je ongesteld zou moeten worden. Dus er zit nu even niets anders op als wachten, denk ik.
ow, wat maja zegt dus..... mosterd
Ja maar er staat op internet dat dat bij de eerste pil van je strip niet geldt.. dat je dan risico loopt als je seks hebt gehad 7 dagen ervoor :s. Dat je eerste pil vd strip vergeten gelijk staat met 2 pillen vergeten in je eerste week.

Ik maak mij superveel zorgen. En het is nog een dikke week eerdat ik normaal mijn regels krijg :(
Hemel, doe gewoon een test, dan weet je het gelijk!

Enne... Regels?????? Is dat Belgisch ofzo?
Ik kan nog geen test doen he. Dat gaat pas eind volgende week.

Ja...
Joh, maak je geen zorgen. De kans dat je hiervan zwanger bent is echt heel klein.
Het is zoals het is
quote:Anoniem369 schreef op 20 oktober 2010 @ 16:27:

Ja maar er staat op internet dat dat bij de eerste pil van je strip niet geldt.. dat je dan risico loopt als je seks hebt gehad 7 dagen ervoor :s. Dat je eerste pil vd strip vergeten gelijk staat met 2 pillen vergeten in je eerste week.

Ik maak mij superveel zorgen. En het is nog een dikke week eerdat ik normaal mijn regels krijg :(Volgens mij is dat van toepassing als je voor het eerst begint. Indien je nu gewoon binnen de 12 uur je pil hebt ingenomen is het volgens mij gewoon goed. Kijk eens in de gebruiksaanwijzing van je pil? Ik had vroegah Microgynon en daar stond zo'n heel stappenplan in, waardoor je zo kon zien of je onveilig was of niet.
Dan wacht je een week. Kan er nu momenteel toch niks aan doen. Je zou wel ubervruchtbaar zijn als je inderdaad zwanger bent hoor, want de kans lijkt mij nagenoeg nihil...
Ok dankje wel allemaal
Laat je leven niet beheersen door allerlei horrorverhalen die je op internet vindt...Om er een schepje bovenop te doen...een condoom is ook geen 100% ;)

Vooral rustig blijven...Het lijkt me heeeeel sterk dat je zwanger zou zijn...
Ik hoop het . Alvast bedankt om me te geruststellen allemaal ..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven