Lijf & Lijn alle pijlers

PMS en koperspiraal ervaringen

08-09-2017 19:14 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allen,

Ik heb een vraag betreft de koperspiraal en PMS.
Al jaren kamp ik naast depressie een week voor de eerste menstruatie dag, ook heel erg met heftige pijn in mijn baarmoeder die uitstraalt naar mijn heupen, rug en benen. Als ik er niet op tijd bij ben met een speciaal pilletje, dan slaat het ook gewoon niet aan en lig ik een paar uur in intense pijn op bed. Dit is heel vervelend, het liefst word ik niet meer ongesteld maar ik reageer niet goed op hormonale anti-conceptie en denk na over een koperspiraaltje. Daarom hier de vraag aan mede PMS'ers of de koperspiraal de krampen nog heftiger heeft gemaakt? Ik lees vaak over krampen na het plaatsen van dat ding en menstruaties die zeer pijnlijk worden ineens. Ik wil natuurlijk voorkomen dat ik nog meer pijn ga ervaren. Weet dat het voor iedereen weer anders is, maar als vrouwen met PMS klachten nog meer pijn zijn gaan voelen over het algemeen dan denk ik niet dat ik er aan ga beginnen.. het is natuurlijk nog best een gedoe ook om hem te laten plaatsen, uit te laten halen etc.

Wat zijn jullie ervaringen?

Groetjes
ik heb nu bijna een half jaar een koperspiraal.

De pijn was wel een stuk heftiger dan daarvoor, maar bij de laatste twee menstruaties die ik heb gehad eigenlijk niet meer. Denk dat mijn lichaam er nu eindelijk aan begint te wennen
Ik heb een koperspiraal sinds een maand of vijf. Sindsdien voel ik mijn menstruatie ongeveer een week van tevoren al aankomen. Dat had ik voordien nooit. De pijn tijdens mijn menstruatie is wel minder geworden.
Maar goed, ik zou er dus niet vanuit gaan dat je PMS minder wordt. Volgens mij is het sowieso moeilijk te voorspellen.
Hier ook ervaring met de koperspiraal en ook ik moet helaas zeggen dat het de menstruatiepijn heftiger maakte.
Ook duurde de menstruatie langer ( ong. 8 a 9 dagen ) met meer bloedverlies dan zonder koperspiraal.

Misschien kan je huisarts je adviseren over anticonceptiemiddelen die voor jou geschikt zijn?
Het advies van de huisarts was Nuvaring of anders de koperspiraal.. Nuvaring geeft weinig hormonen af in vergelijking met andere anti-conceptie, mijn menstruatiepijn was wel minder heftig maar vond het een onding en ook weer bijwerkingen.

Hoe lang heb je de spiraal al? 8/9 dagen is wel erg lang!
De lange menstruatie had ik vanaf het begin al en het bleef zo voor ongeveer 2 jaar.
Daarna heb ik het weer laten verwijderen omdat ik erg last had van mijn huid ( puistjes ). Ik ben overgestapt op de pil. Wilde liever geen hormonen slikken maar bij mij heeft het een positief effect. ( Ook mentaal, ik voel me een stuk stabieler rond mijn menstruatie :) ). Maar wel weer erge hoofdpijn voor 1 dag met de menstruatie. Echt een ideale vorm van anticonceptie heb ik dus nog niet gevonden maar dit is voor mij acceptabel.

Maar ja, erg persoonlijk dus. Het is natuurlijk niet gezegd dat de koperspiraal bij jou hetzelfde effect heeft. Hopelijk vind je de voor jou ideale vorm.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven