Recepten voor eiwitdieet?
zondag 25 oktober 2009 om 01:12
Hoihoi, ik wil graag een eiwitdieet volgen, maar tegenwoordig gaan die dieten allemaal met maaltijdvervangers. Nu zou het voor mij handig zijn dat ik gewoon een beetje met het gezin kan mee eten, dus heeft iemand misschien het eiwitdieet gevolgd en een lekker recept voor me, of misschien een goede site?
Liefs
Liefs
zondag 25 oktober 2009 om 01:37
Duhuh...maar betekent dat helemaal geen koolhydraten, of gescheiden eiwitten en koolhydraten. Wat.
Sowieso, als je zo'n dieet gaat doen, hoop ik toch wel dat je daar ook wat recepten bij krijgt.
(Zeker zinloos om te melden dat zulke dieten alleen tijdelijk werken, waarna je toch weer kilo's gaat aankomen)
Sowieso, als je zo'n dieet gaat doen, hoop ik toch wel dat je daar ook wat recepten bij krijgt.
(Zeker zinloos om te melden dat zulke dieten alleen tijdelijk werken, waarna je toch weer kilo's gaat aankomen)
zondag 25 oktober 2009 om 06:36
quote:schorpioentje29 schreef op 25 oktober 2009 @ 01:33:
Wat denk je zelf? Veel eiwit geen carbs. To: Nee normaal mee eten gaat niet je bent afhankelijk van shakes en poeders. Kijk uit voor je nieren die kunnen schade krijgen van te veel eiwit
dat is zwrt/wit zeg.
je KH naar beneden gooien en je eiwitten omhoog betekend afvallen en helemaal niet dat je aan de poeders afhankelijk bent.
je mag dan de hele dag door
yoghurt
ei
kaas
vis
vlees
groente
ik ontbijt met yoghurt en gebakken ei met bacon/ham stukje kaas erover gesmolten
tussendoor neem ik een peen, kaas whatever uit de groep.
tussen de middag maak ik een grote salade met vis of gebakken kipfile wat je maar lekker vind aan vis vlees.
als je honger hebt, wat je niet hebt, want als je je kh naar beneden haalt is je honger verleden tijd, neem je wat van de groepen boven genoemd
diner, roerbakken bv wees creatief, gooi er eens wat nootjes doorheen
ik gebruik er physiliumvezels bij.
ideen kun je vinden op lowcarbrecpeten.nl
of bij south beach dieet.
of bij atkins dieet.
lowcarb pasta's e.d bij http://www.dieetwebshop.nl/shop/home.php
Wat denk je zelf? Veel eiwit geen carbs. To: Nee normaal mee eten gaat niet je bent afhankelijk van shakes en poeders. Kijk uit voor je nieren die kunnen schade krijgen van te veel eiwit
dat is zwrt/wit zeg.
je KH naar beneden gooien en je eiwitten omhoog betekend afvallen en helemaal niet dat je aan de poeders afhankelijk bent.
yoghurt
ei
kaas
vis
vlees
groente
ik ontbijt met yoghurt en gebakken ei met bacon/ham stukje kaas erover gesmolten
tussen de middag maak ik een grote salade met vis of gebakken kipfile wat je maar lekker vind aan vis vlees.
als je honger hebt, wat je niet hebt, want als je je kh naar beneden haalt is je honger verleden tijd, neem je wat van de groepen boven genoemd
of bij atkins dieet.
zondag 25 oktober 2009 om 08:40
quote:sarah2ndlife schreef op 25 oktober 2009 @ 06:36:
[...]
dat is zwrt/wit zeg.
yoghurt
ei
kaas
vis
vlees
groente
of bij atkins dieet.
Dit is een serieuze vraag:hoe lang doe je dit al? En hoe lang blijf je dit doen? Tot je een bepaald gewicht hebt bereikt, of gewoon altijd? En ben je veel afgevallen?
Nee, ik ben niet van plan om dit te gaan doen, ik ben gewoon nieuwsgierig.
[...]
dat is zwrt/wit zeg.
yoghurt
ei
kaas
vis
vlees
groente
of bij atkins dieet.
Dit is een serieuze vraag:hoe lang doe je dit al? En hoe lang blijf je dit doen? Tot je een bepaald gewicht hebt bereikt, of gewoon altijd? En ben je veel afgevallen?
Nee, ik ben niet van plan om dit te gaan doen, ik ben gewoon nieuwsgierig.
zondag 25 oktober 2009 om 15:34
Meds: dat is inderdaad veelgehoorde kritiek op dit soort dieëten. Vooral dat je veel vlees, kaas en noten mag eten, levert veel vet op en hart- en vaatziekten zijn dan ook geassocieerd met een dieet wat hoog in eiwit is. Daarbij zijn teveel eiwitten ook idd erg slecht voor je nieren. Algemeen bekend.
Maar even los daarvan zou ik graag van Sarah willen weten hoeveel ze is afgevallen en of ze áltijd zo eet of dat ze dit alleen doet als ze wil afvallen. En ik zal daarbij je niet afkammen dat het niet goed voor je is. Ik ben gewoon echt nieuwsgierig.
Maar even los daarvan zou ik graag van Sarah willen weten hoeveel ze is afgevallen en of ze áltijd zo eet of dat ze dit alleen doet als ze wil afvallen. En ik zal daarbij je niet afkammen dat het niet goed voor je is. Ik ben gewoon echt nieuwsgierig.
zondag 25 oktober 2009 om 20:05
Hallo fullbody, Ik volg ook een eiwitdieet, maar wel met supplementen. Ik heb altijd gehoord dat je met gewone voeding veel te veel vet gaat eten als je veel eiwitten wilt eten en weinig carb. Maar ik eet 's avonds wel gewoon met mijn gezin mee hoor. Alleen de aardappelen laat ik staan, maar ik eet veel groenten en vlees. En als we spaghetti eten, dan houd ik wat van het vlees met de roerbakgroenten apart, voordat ik de tomatensaus erbij doe. En als we soep vooraf hebben, dan eet ik dat ook gewoon. Dus het kan best. Ik krijg tips en adviezen van een diëtiste via dietistenonline.nl. Ik moet nog wel even, dus mischien spreken we elkaar nog vaker op het form. doei, een lijner.
zondag 25 oktober 2009 om 20:17
maandag 26 oktober 2009 om 00:10
[quote]Pelikaan schreef op 25 oktober 2009 @ 20:17:
[...]
I know Ik ben het gewoon helemaal met je eens, wilde alleen even zeggen dat ik toch benieuwd ben naar Sarahs antwoord, zonder dat ik haar op d'r nummer wil zetten.[/quote
Op mijn nummer wil zetten???
Op de weegschaal bedoel je hahahah.
dit is geen dieet voor mij, ben er wel mee afgevallen en als je overgewicht hebt val je er ook mee af.
En als je je gewicht wilt behouden behou je het ermee.
maar ik doe dit omdat ik me hier veel beter bij voel,
als ik brood e.d eet voel ik me beroerd vlieg ik elk half uur tegen de muur vd honger en suikerschommelingen wordt ik helemaal tierelier van.
de vetten.
luister: de koolhydraten zorgen in jouw lichaam ervoor dat de vetten worden opgeslagen,
combineer je het niet met KH worden de vetten niet opgeslagen, sterker nog, je lichaam zoekt een brandstof en die pakt het vet om te verbranden, eigenlijk heel simpel.
zonder iemand af te willen vallen, het is een stigmatiserend misverstand dat dit slecht is voor je lichaam,
ik voel me er tig keren beter door.
ik vind brood wel lekker, maar als ik het eet, kom ik onmiddelijk in een vicueuze cirkel, brood honger, meer brood.
en ik kom aan als een tierelier omdat alles omgezet word in vet, ben er nu al een paar keer ingestonken, maar mij krijg je er niet meer vanaf.
als je het weglaat heb je geen honger.
ben hartstikke gezond al jaren en blijf het ook altijd doen op deze manier.
het heeft niks te maken met eiwitshakes en dat soort gare ongezellige dingen, tis voor mij een manier van eten.
[...]
I know Ik ben het gewoon helemaal met je eens, wilde alleen even zeggen dat ik toch benieuwd ben naar Sarahs antwoord, zonder dat ik haar op d'r nummer wil zetten.[/quote
Op mijn nummer wil zetten???
Op de weegschaal bedoel je hahahah.
dit is geen dieet voor mij, ben er wel mee afgevallen en als je overgewicht hebt val je er ook mee af.
En als je je gewicht wilt behouden behou je het ermee.
maar ik doe dit omdat ik me hier veel beter bij voel,
als ik brood e.d eet voel ik me beroerd vlieg ik elk half uur tegen de muur vd honger en suikerschommelingen wordt ik helemaal tierelier van.
de vetten.
luister: de koolhydraten zorgen in jouw lichaam ervoor dat de vetten worden opgeslagen,
combineer je het niet met KH worden de vetten niet opgeslagen, sterker nog, je lichaam zoekt een brandstof en die pakt het vet om te verbranden, eigenlijk heel simpel.
zonder iemand af te willen vallen, het is een stigmatiserend misverstand dat dit slecht is voor je lichaam,
ik voel me er tig keren beter door.
ik vind brood wel lekker, maar als ik het eet, kom ik onmiddelijk in een vicueuze cirkel, brood honger, meer brood.
en ik kom aan als een tierelier omdat alles omgezet word in vet, ben er nu al een paar keer ingestonken, maar mij krijg je er niet meer vanaf.
als je het weglaat heb je geen honger.
ben hartstikke gezond al jaren en blijf het ook altijd doen op deze manier.
het heeft niks te maken met eiwitshakes en dat soort gare ongezellige dingen, tis voor mij een manier van eten.
maandag 26 oktober 2009 om 15:39
Dankje voor je antwoord Sarah! Interessant om te lezen en ook bijzonder dat je altijd zo eet. Wel apart dat je met "gewoon" eten (tenminste, gewoon...het is maar hoe je het bekijkt) aankomt...eet je dan helemaal geen brood? Ik neem juist een boterham om niet te snoepen: het vult goed en ik vind het lekker. Ik word er ook niet dik van, geloof ik.
Fijn dat je de tijd genomen hebt om even te antwoorden!
dinsdag 27 oktober 2009 om 06:00
dinsdag 27 oktober 2009 om 09:46
Wat maf...ik krijg meer trek als ik zoete dingen eet (koekjes, dat soort spul). In plaats daarvan neem ik dan een boterham met bijv. kipfilet: klaar! Toch bijzonder hoe dat kan verschillen tussen mensen.
Overigens ontbijt ik met muesli (dat is toch ook een graanproduct?) met magere yoghurt en daar kan ik echt lang op door, daar krijg ik echt geen honger op...
Overigens ontbijt ik met muesli (dat is toch ook een graanproduct?) met magere yoghurt en daar kan ik echt lang op door, daar krijg ik echt geen honger op...
dinsdag 27 oktober 2009 om 10:32
Het is ongezoete muesli met noten en ik doe er geen suiker door. Het is dus flink knauwen, maar ik vind het én lekker én ik krijg er een vol gevoel van. Toch frappant hoe het kan verschillen tussen mensen. Zo weet ikvan mijn tante dat ze 's ochtends nooit een boterham zal eten met hagelslag omdat ze anders de hele dag honger heeft. Daar heb ik nou helemaal geen last van (al doe ik het nu niet meer omdat ik muesli eet).