Lijf & Lijn alle pijlers

Ruggengraat.com ervaringen? (vs Personal Body Plan)

07-07-2020 11:48 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben op zoek naar mensen met ervaring met Ruggengraat.com.

Ik heb twee jaar Personal Body Plan gevolgd, niet geheel naar tevredenheid en ben op dit moment met ze verweven in een financiële impasse. Ik verwacht dat zij geen water bij de wijn gaan doen waardoor ik eigenlijk een andere manier/app zoek.

Ik kwam daarbij op Ruggengraat.com. Het lijkt vrijwel hetzelfde principe, alleen krijg je hier (als ik het goed begrijp) volledige weekmenu's bij. Bij PBP krijg je enkel budgetten.

Zijn er mensen met ervaring? Coaching via Whatsapp lijkt me prima, maar wordt je ook pro-actief gecoacht of alleen reactief bijvoorbeeld?

Ik hoor graag jullie ervaringen. :)
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Alle reacties Link kopieren
Heb ook PBP gedaan, niet tevreden.
Voor dat geld, want eerlijk het kost een hoop, heb ik PT gezocht. En dat heeft mij ontzettend geholpen! Heel blij mee dat ik die stap gezet heb.
Dus nee, geen ervaringen maar wel een andere optie die je misschien veel meer gaat helpen. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil juist gaan beginnen aan PBP. Kun je uitleggen waarom je niet tevreden was?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee wat pbp kost, maar ik word nu al een half jaar begeleid door een coach die ook verder kijkt dan alleen voeding en training. Het is een heel team met coaches en ik heb een vaste coach. Ik ben begonnen met een voedingsschema en daarna heb ik geleerd aan de hand van macro’s mijn eigen voeding bij te houden. En ook als ik vragen heb over de training dan worden die allemaal netjes beantwoord. Het kost wel wat per maand, maar het is een investering in jezelf. Ik ben ook kwa mindset heel veel veranderd en ik ben ook al 11 kilo afgevallen in een half jaar. Ik merk zelf dat dit een niet super groot team is waardoor er ook veel persoonlijke aandacht is.
Zwartepiste schreef:
07-07-2020 13:16
Ik wil juist gaan beginnen aan PBP. Kun je uitleggen waarom je niet tevreden was?
Ik ben TO niet, maar mijn ervaring is dat ze beter het woordje 'Personal' kunnen schrappen in hun concept. De schema's zijn helemaal niet op maat gemaakt, als je een blessure hebt wordt daar geen rekening mee gehouden in je trainingsschema's. Coaches zijn vaak studentes die zelf een half jaartje PBP hebben gevolgd en niet al te veel kennis hebben en ook qua coaching skills niet veel verder komen dan 'zet 'm op!'.
Voor die € 70 heb ik nu maandelijks nieuwe schema's (training én voeding) van een PT die wél persoonlijk zijn, van een PT die me ook nog eens in de maand meet (vet%) én even nieuwe oefeningen op techniek doorneemt (geen heel uur PT, maar dat heb ik ook niet nodig).
Alle reacties Link kopieren
Zwartepiste schreef:
07-07-2020 13:16
Ik wil juist gaan beginnen aan PBP. Kun je uitleggen waarom je niet tevreden was?
Het 'personal' gedeelte is inderdaad soms wat ver te zoeken, al vind ik dat enorm verschillen per coach. Ik heb de afgelopen twee jaar dezelfde coach gehad. Eerst met het 'premium' plan, later 'original'. Dus eerst elke dag coaching (pro-actief) en later eens per week (reactief).
Mijn coach is een schat van een mens maar wel wat te 'zacht' voor mij ben ik achter. Ik heb meer een schop onder m'n hol nodig zeg maar.

Mijn trainingsschema werd wel aangepast op het moment dat ik dat vroeg. Ik doe @Home en vond sommige oefeningen geen bal aan, had er de spullen niet voor of vond ze niet uitdagend genoeg. Dan werd de oefening zonder problemen ingeruild voor een andere.

Twee jaar geleden vond ik het een leuker bedrijf dan nu. Toen lag de focus bij 't hoofdkantoor nog niet zo op geld. Op dit moment vind ik ze behoorlijk commercieel en lijkt 't vooral te gaan om het binnenharken van euro's ipv focus op de begeleiding.

Ik heb inmiddels met ze kunnen schikken en zou opnieuw kunnen beginnen met een coach naar keuze. Dat is wel prettig. Het blijft veel geld natuurlijk en 't moet vanuit jezelf komen. Wat ik wel merk is dat het geen 'quick fix' is; ik heb ontzettend veel geleerd in de afgelopen twee jaar. Ook cliché-dingen als dat terugvallen niet erg is, als je maar weer opkrabbelt; koolhydraten zijn geen vijand en doe wat werkt voor jou.

Kies vooral heel zorgvuldig een coach. Zoek zijn/haar instagram/facebook op, google ze, even als een soort detective aan de slag. :sherlock:

Opzich zijn ze niet gek daar; ze zijn alleen wel behoorlijk commercieel ingesteld soms en daar moet je tegen kunnen (het hoofdkantoor! De coach die ik nu op het oog heb bijvoorbeeld helemaal niet. :)).
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Alle reacties Link kopieren
ivyblue schreef:
07-07-2020 13:58
Ik heb geen idee wat pbp kost, maar ik word nu al een half jaar begeleid door een coach die ook verder kijkt dan alleen voeding en training. Het is een heel team met coaches en ik heb een vaste coach. Ik ben begonnen met een voedingsschema en daarna heb ik geleerd aan de hand van macro’s mijn eigen voeding bij te houden. En ook als ik vragen heb over de training dan worden die allemaal netjes beantwoord. Het kost wel wat per maand, maar het is een investering in jezelf. Ik ben ook kwa mindset heel veel veranderd en ik ben ook al 11 kilo afgevallen in een half jaar. Ik merk zelf dat dit een niet super groot team is waardoor er ook veel persoonlijke aandacht is.
Mag ik vragen welk programma je volgt @Ivyblue?
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een coach bij grow coaching voor 1 juli was dat team Miro.
Alle reacties Link kopieren
Oke interessant!
Ik ben juist op zoek naar begeleiding die wel de juiste kennis heeft en mijn schema zo kan ontwerpen dat het aansluit op mijn situatie (net moeder geworden). Ik ga eens even goed rondneuzen!
Alle reacties Link kopieren
@Zwartepiste, er is in overleg met een fijne coach heel veel mogelijk. :). Ik heb een tijdje amper de tijd gehad om te slapen, laat staan om te sporten en dat werd heel prettig verwerkt. Kortere schema's, meer ruimte voor eigen invulling.

Ze hebben ook 't Personal Mommy Plan, ze houden ongetwijfeld goed rekening met de situatie, maar nogmaals; dat is ook coach-afhankelijk. Inlezen, inlezen, inlezen. :) Succes!
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Alle reacties Link kopieren
Alweer? Vorige week werd er ook al naar gevraagd: lijf-lijn/ervaringen-ruggengraat-person ... #p31586148
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
lijf-lijn/ruggengraat/list_messages/457143
Nog een kennelijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
LittlePinkBean schreef:
07-07-2020 14:05
Ik ben TO niet, maar mijn ervaring is dat ze beter het woordje 'Personal' kunnen schrappen in hun concept. De schema's zijn helemaal niet op maat gemaakt, als je een blessure hebt wordt daar geen rekening mee gehouden in je trainingsschema's. Coaches zijn vaak studentes die zelf een half jaartje PBP hebben gevolgd en niet al te veel kennis hebben en ook qua coaching skills niet veel verder komen dan 'zet 'm op!'.
Voor die € 70 heb ik nu maandelijks nieuwe schema's (training én voeding) van een PT die wél persoonlijk zijn, van een PT die me ook nog eens in de maand meet (vet%) én even nieuwe oefeningen op techniek doorneemt (geen heel uur PT, maar dat heb ik ook niet nodig).

Erg herkenbaar mbt PBP. Ze beloven veel maar komen niks na. Je kunt ook helemaal geen geld terugeisen omdat zij geen professional zijn en je dat ook nooit beloofd is.

Gelukkig herken ik de financiele kwesties in dit topic mbt PBP niet.
kleineschnitzel schreef:
07-07-2020 15:36
@Zwartepiste, er is in overleg met een fijne coach heel veel mogelijk. :). Ik heb een tijdje amper de tijd gehad om te slapen, laat staan om te sporten en dat werd heel prettig verwerkt. Kortere schema's, meer ruimte voor eigen invulling.

Ze hebben ook 't Personal Mommy Plan, ze houden ongetwijfeld goed rekening met de situatie, maar nogmaals; dat is ook coach-afhankelijk. Inlezen, inlezen, inlezen. :) Succes!
Ik heb zelf PBP gebruikt. Als ik het snel bekijk is Ruggegraat vergelijkbaar en betaal je voor een soort vriendin die je moet motiveren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven