Samen afvallen in 2017
donderdag 5 januari 2017 om 13:38
Hier gaan we verder waar we gebleven zijn.... samen gaan we de strijd aan tegen de kilo's.
Gezond eten, sporten en elkaar steunen tijdens zwakke momenten en elkaar motiveren.
Maandag is de weegdag! Vlammetje houdt de tabel bij, wil je graag in de tabel stuur dan je gegevens (naam, leeftijd, lengte, startgewicht, streefgewicht en aantal kilo's verloren) in een PB aan Vlammetje!
Sta je al in de tabel, stuur dan iedere maandag een PB aan Vlammetje met je huidige gewicht en aantal verloren kilo's.
Bedankt!
Succes allemaal!
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575…...Vlammetje-1311.73 74,2680,773,5…...Kraaienpootje311.777670373…...BriannaF571.6385,4598,976,5…...Syfean451.7098,37816,981,4…...Oestertje?1.8070,1623,766,4......gruffalo?1.7680,8713,177,7......Juffert 22261.758065080......Hoetepetoet421.7599,4801,398,1......
Gezond eten, sporten en elkaar steunen tijdens zwakke momenten en elkaar motiveren.
Maandag is de weegdag! Vlammetje houdt de tabel bij, wil je graag in de tabel stuur dan je gegevens (naam, leeftijd, lengte, startgewicht, streefgewicht en aantal kilo's verloren) in een PB aan Vlammetje!
Sta je al in de tabel, stuur dan iedere maandag een PB aan Vlammetje met je huidige gewicht en aantal verloren kilo's.
Bedankt!
Succes allemaal!
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtAantal kilo’s verlorenHuidig gewichtOpmerkingenfloorfaberfan271.77 79,5744,575…...Vlammetje-1311.73 74,2680,773,5…...Kraaienpootje311.777670373…...BriannaF571.6385,4598,976,5…...Syfean451.7098,37816,981,4…...Oestertje?1.8070,1623,766,4......gruffalo?1.7680,8713,177,7......Juffert 22261.758065080......Hoetepetoet421.7599,4801,398,1......

maandag 13 februari 2017 om 12:22
Ha dames!
Ik ben weer langzaam aan het opkrabbelen. Gelukkig! De hoofdpijn wordt steeds een beetje beter en ik ben ook weer voorzichtig aan het sporten.
Verbazingwekkend ben ik de afgelopen weken niet heel veel aangekomen. Ongeveer een halve kilo... En dat terwijl ik niet kon sporten, me onwijs heb lopen vervelen en daardoor ook weer wat meer ben gaan snoepen. De halve kilo gaat er wel weer af!
Wat naar Vlammetje! Voel je je inmiddels weer iets beter?
Netjes Syfean! Deze week onder de 80?
Ik ga weer even lijstjes bijhouden, want ik moet weer echt even in de 'afval modus' komen.
Mijn lijstje voor vandaag:
O: magere yoghurt met cruesli en kruidenthee
T: appel
L: 2 volkoren boterhammen met gekookt ei
T: nog een appel
A: Weet ik nog niet...
Vanavond weer sporten, dus ik denk in de avond nog een schaaltje magere kwark.
Ik ben weer langzaam aan het opkrabbelen. Gelukkig! De hoofdpijn wordt steeds een beetje beter en ik ben ook weer voorzichtig aan het sporten.
Verbazingwekkend ben ik de afgelopen weken niet heel veel aangekomen. Ongeveer een halve kilo... En dat terwijl ik niet kon sporten, me onwijs heb lopen vervelen en daardoor ook weer wat meer ben gaan snoepen. De halve kilo gaat er wel weer af!
Wat naar Vlammetje! Voel je je inmiddels weer iets beter?
Netjes Syfean! Deze week onder de 80?
Ik ga weer even lijstjes bijhouden, want ik moet weer echt even in de 'afval modus' komen.
Mijn lijstje voor vandaag:
O: magere yoghurt met cruesli en kruidenthee
T: appel
L: 2 volkoren boterhammen met gekookt ei
T: nog een appel
A: Weet ik nog niet...
Vanavond weer sporten, dus ik denk in de avond nog een schaaltje magere kwark.
dinsdag 14 februari 2017 om 01:27
quote:Kraaienpootje schreef op 13 februari 2017 @ 12:23:
Hoe zijn je tentamens gegaan Oestertje?
Voor een tentamen heb ik een 8 en de rest weet ik nog niet.
Vond sommige goed gaan en andere twijfelachtig. Dan is wachten zo vervelend!
Ik ben trouwens weer normaal aan het eten. Vandaag lunch meegenomen van couscous, paddenstoeljes en mango. En vanavond sperziebonen, taugé met tonijn in kokosmelk gegeten.
Nu alleen nog het sporten weer regelmatig gaan doen
Hoe zijn je tentamens gegaan Oestertje?
Voor een tentamen heb ik een 8 en de rest weet ik nog niet.
Vond sommige goed gaan en andere twijfelachtig. Dan is wachten zo vervelend!
Ik ben trouwens weer normaal aan het eten. Vandaag lunch meegenomen van couscous, paddenstoeljes en mango. En vanavond sperziebonen, taugé met tonijn in kokosmelk gegeten.
Nu alleen nog het sporten weer regelmatig gaan doen

dinsdag 14 februari 2017 om 08:10

dinsdag 14 februari 2017 om 20:12
Tweede dag op rij goed gegeten en bewogen!
Lijstje van vandaag:
O: havermoutpap met halve appel
T: rest van de appel
L: 3 vol. boterhammen met humus, paprika en tomaat
T: schaaltje magere yoghurt met havermout en beetje roosvicee
A: Pompoen-Bulgur-Feta salade met spinazie en walnoten
T: schaaltje rijstepap.
Vandaag voor het eerst weer voorzichtig hardgelopen (20 min) maar dat was helaas geen succes. Het lopen bonkte na een poosje nog teveel door in mijn hoofd... Nog even wachten voor ik dat weer echt ga oppakken.
Lijstje van vandaag:
L: 3 vol. boterhammen met humus, paprika en tomaat
T: schaaltje magere yoghurt met havermout en beetje roosvicee
A: Pompoen-Bulgur-Feta salade met spinazie en walnoten
T: schaaltje rijstepap.
Vandaag voor het eerst weer voorzichtig hardgelopen (20 min) maar dat was helaas geen succes. Het lopen bonkte na een poosje nog teveel door in mijn hoofd... Nog even wachten voor ik dat weer echt ga oppakken.
woensdag 15 februari 2017 om 11:52
quote:Kraaienpootje schreef op 14 februari 2017 @ 08:10:
Netjes Syfean! Goed bezig!
Mooi cijfer voor het tentamen Oestertje! Nu hopen dat de rest ook goed is. Wat voor opleiding doe je?
Ik ben nu ook weer rustig het sporten aan het oppakken. Ik ga vaak sporten met vrienden. Dan heb je gelijk een stok achter deur om ook echt te gaan
Docentenopleiding Engels!
Ik ben helaas het 'sportiefst' van mijn vrienden dus aan hen heb ik wat dit betreft niet zoveel
Maar goed, zondag een lesje bodypower ingepland en dan moet ik mezelf gewoon zover krijgen het weer netjes op te bouwen
Netjes Syfean! Goed bezig!
Mooi cijfer voor het tentamen Oestertje! Nu hopen dat de rest ook goed is. Wat voor opleiding doe je?
Ik ben nu ook weer rustig het sporten aan het oppakken. Ik ga vaak sporten met vrienden. Dan heb je gelijk een stok achter deur om ook echt te gaan
Docentenopleiding Engels!
Ik ben helaas het 'sportiefst' van mijn vrienden dus aan hen heb ik wat dit betreft niet zoveel

Maar goed, zondag een lesje bodypower ingepland en dan moet ik mezelf gewoon zover krijgen het weer netjes op te bouwen

donderdag 16 februari 2017 om 16:20
Wat is het stil hier!
Ik ben weer de halve kilo kwijt die ik was aangekomen door de hersenschudding
Lijstje van vandaag:
L: 3 vol. boterhammen met humus, komkommer en tomaat en een kiwi
T: sinasappel en stukje pure chocola
A: volkoren pasta met een hoop groenten en champignons (restjes)
T: magere kwark met wat muesli
Ik ben weer de halve kilo kwijt die ik was aangekomen door de hersenschudding
Lijstje van vandaag:
L: 3 vol. boterhammen met humus, komkommer en tomaat en een kiwi
T: sinasappel en stukje pure chocola
A: volkoren pasta met een hoop groenten en champignons (restjes)
T: magere kwark met wat muesli

maandag 20 februari 2017 om 11:37
Hey dames!
Ik ben er weer een beetje bij hoor, wat een ontzettend heftige lange griep was dat, niet te doen! Nu nog de laatste pillen van de antibiotica kuur en dan hopelijk klaar met de ellende. Ga dan het afvallen weer een beetje oppakken.
Heb geen updates voor de tabel ontvangen verder! Even een weekje wachten? Het is hier sowieso stil.
Ik ben er weer een beetje bij hoor, wat een ontzettend heftige lange griep was dat, niet te doen! Nu nog de laatste pillen van de antibiotica kuur en dan hopelijk klaar met de ellende. Ga dan het afvallen weer een beetje oppakken.
Heb geen updates voor de tabel ontvangen verder! Even een weekje wachten? Het is hier sowieso stil.

maandag 20 februari 2017 om 11:52

maandag 20 februari 2017 om 13:28
Nee nog steeds beetje uitzieken. Ben bezig met een antibioticakuur vanwege voorhoofdsholte ontsteking. En slik nog vrij veel pijnstillers daarvoor. Manlief is alleen zwaar verkouden geweest maar gaat nu weer goed. Dochter heeft 3 kuren gehad maar de loopoortjes blijven. Nu gaan we binnenkort naar de KNO arts. Zonnig weer kan ik echt wel gebruiken!!
dinsdag 21 februari 2017 om 08:04

dinsdag 21 februari 2017 om 15:03
Gisteren:
O müesli enz.
T kiwi
L brood, boter, kaas, eitje
T appel, amandelen
D gebakken aardappelen, doperwten.
De erwten, gemaakt met een overheerlijke saus (al zeg ik het zelf) vielen in het water. Had het bord voorverwarmd met kokend water en niet leeggegooid. Vandaag beter!
Vandaag:
Müesli enz.
Appel, kiwi, pompoenpitten, amandelen
Brood, boter, kaas
Kabeljauw in witte wijn, doperwten, rijst.
Afvallen gaat gestaag.
O müesli enz.
T kiwi
L brood, boter, kaas, eitje
T appel, amandelen
D gebakken aardappelen, doperwten.
De erwten, gemaakt met een overheerlijke saus (al zeg ik het zelf) vielen in het water. Had het bord voorverwarmd met kokend water en niet leeggegooid. Vandaag beter!
Vandaag:
Müesli enz.
Appel, kiwi, pompoenpitten, amandelen
Brood, boter, kaas
Kabeljauw in witte wijn, doperwten, rijst.
Afvallen gaat gestaag.
woensdag 15 maart 2017 om 13:08
Hoi allemaal,
Hoe is het met jullie? Sorry dat ik er even een tijdje niet was. Had even wat vervelende privé toestanden.
Maar ik ben er weer en wil graag weer aan de bak! Ben deze week begonnen met trainingen onder begeleiding van een personal trainer. Ik heb gewoon nog steeds spierpijn! Maar het heeft wel geholpen in m'n mindset. Heb een nieuwe weegschaal aangeschaft en eet veel gezonder. Weg met de kilo's! Ik wil een strak lijf!
Hoe gaat 't bij jullie?
Hoe is het met jullie? Sorry dat ik er even een tijdje niet was. Had even wat vervelende privé toestanden.
Maar ik ben er weer en wil graag weer aan de bak! Ben deze week begonnen met trainingen onder begeleiding van een personal trainer. Ik heb gewoon nog steeds spierpijn! Maar het heeft wel geholpen in m'n mindset. Heb een nieuwe weegschaal aangeschaft en eet veel gezonder. Weg met de kilo's! Ik wil een strak lijf!
Hoe gaat 't bij jullie?