Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016!

31-12-2015 10:28 2020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend: linkje

Hallo allemaal,

Morgen begint het nieuwe jaar en in dat jaar wil ik circa 40 kilo afvallen. Daarna zijn we er nog niet, maar dat is het doel voor het eerste jaar, het jaar van verandering. Ik zoek mensen die ook veel (25+ kilo) af willen vallen, om elkaar te kunnen steunen en te stimuleren.

Ik ga flink minderen met suiker, puurder eten (minder bewerkt eten, geen pakjes en zakjes e.d.) en ook meer bewegen, om zo uiteindelijk een leuker leven te krijgen en natuurlijk een veel gezonder lichaam. Ben me al een tijdje druk aan het inlezen en verdiepen hierin. Ik weeg nu ongeveer 140 kilo... en dat moet echt veranderen! Ohja, ik ben 31 en mama van 2 kleine mannetjes (20 maanden en 3 maanden). Wie doet er mee?

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Drie weken geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
I'm not myself, I'm a replica of me
Ik heb er nu 6 op een rij en het is een lelijk gezicht als de reeks word onderbroken
Stelletje OCD'ers
Ik had niet veel gelopen vandaag maar wilde toch aan mijn 10.000 stappen komen dus weer wandelen in de woonkamer. Even gedaan en toen stelde vriend voor samen een rondje te lopen buiten. Dat dus gedaan en toen ik nog net niet aan die 10.000 kwam nadat we weer thuis waren hebben we nog een ander rondje gelopen.

Fijn, en het was ook erg gezellig zo samen een avondwandelingetje maken.
Noekie is mijn pb goed aangekomen? Zie van andere al een update maar bij mij nog niet in de tabel?
Oh, goed dat je het zegt! Mijn gegevens zijn ook nog niet ingevoerd (gisteren gestuurd via PB). Ik heb nog niet zo veel ervaring met het sturen van berichtjes
Ibi, no offense, maar als ik jou eetlijstjes zie vraag ik me af of je wel genoeg eet? Te weinig eten is niet ok voor je lichaam/stofwissing (zeker niet op lange termijn) Word je niet slap van het weinig eten?

Ik weeg rond de 125 kg (vanaf 4-1 bezig en 4.5 kg kwijt) en eet dagelijks tussen de 1600 en 1700 kcal.
Heb van jullie geen PB ibi en odilia? Alleen nog 1 van kaarsje zag ik net. Pas ik later aan de pc ff aan, heb nu een slapend kindje op me liggen
Ik stuur het je nog een keer!

Slapend kind, heerlijk. Over een tijdje past dat allemaal niet meer hè? Geniet er nog maar even van (ook al zal er een reden zijn dat hij/zij bij je ligt)
Hij is bijna 4 maanden, dat is de reden Op mama slaapt het beste
Mijn dochter sliep het beste bij haar vader. Die lag avonden bij haar papa. Dat stopte zo rond de 4mnd. Daarna kwam de periode dat ze 's nachts regelmatig tussen ons in lag op zo'n verschoonmat. En nu kruipt ze heel soms 's ochtends vroeg bij ons in bed, want dat is zo gezellig :-) (zie is nu 5)
Hij slaapt 's nachts naast me in de cosleeper. Gelukkig slaapt hij daar nu prima ipv de hele nacht op me zoals de eerste weken Zo mn bedje maar eens opzoeken!
Ik ga ook. Truste!
quote:Odilia2015 schreef op 23 januari 2016 @ 22:39:

Stelletje OCD'ers
Vandaag weegdag, en dankzij de inspanningen van gisteren deze week toch afgevallen ipv aangekomen! Ben 3 ons afgevallen (totaal: 2,4 kg) en weeg 93,6 kg.
Wat goed

Ik ben er vanmorgen maar niet extra op de weegschaal gaan staan kreeg gisteren wel erg zout eten voorgeschoteld waardoor ik vannacht een paar keer wakker was en ook water heb gedronken
quote:noekie84 schreef op 23 januari 2016 @ 23:08:

Heb van jullie geen PB ibi en odilia? Alleen nog 1 van kaarsje zag ik net. Pas ik later aan de pc ff aan, heb nu een slapend kindje op me liggen Ik had je gisterochtend ook een pb gestuurd - waarschijnlijk ook niet aangekomen? Ik stuur hem opnieuw geef even een gil als je 'm nog niet ontvangen hebt?
every journey starts with a single step
Pfff... hele lap tekst getypt is het opeens weg :(

Even geen inspiratie om het opnieuw te doen, komt straks!
Wil de mensen met wie het minder goed gaat wel even een hart onder de riem steken - dit schijnt echt de zwaarste week van het jaar te zijn (iemand plaatste al een plaatje met blue monday) maar kop op! Gewoon verder gaan, we kunnen het!
[quote]Kruidentheetje123 schreef op 23 januari 2016 @ 18:21:

@Vivavrouw: Heel goed! Weer wat eraf! Spannend zeg dat solliciteren! Heb je voorlopig nog een baan? Of moet je echt iets nieuws hebben omdat je anders zonder zit? Veel succes

Kruidentuintje, ik heb gelukkig nu nog een baan, maar hele grote reorganisatie. Zijn nu preventief mobiel en dat houdt in dat er nieuwe functies komen en wij daar voorrang op hebben om daarop te solliciteren. Dus het blijft wel spannend of ik er kan blijven werken met een nieuwe functie. Als ik de baan niet krijg, ben ik per 1/6 boventallig.

Zit met spanning te wachten wanneer de fitbit wordt bezorgd deze dag. Kan ik mijn ervaringen ook delen hoe het werkt.

Het valt mij ook op (geen offense) dat sommigen hier volgens mij te weinig eten en daardoor nu veel afvallen, maar ben bang dat het op lange termijn niet echt gaat werken, want je kan dit niet vol blijven houden. Je moet echt een leefwijze zien te creeren, dat je vol kunt houden.

Ook dat sommigen excuses zoeken om maar niet te bewegen

Hier spierpijn aan de zijflanken van mijn lijf. Komt volgens mij van het uurtje wandelen van gisteren.

Ik loop ook gewoon door de woonwijken. Gisteren wel een stuk polder gehad, maar wel samen met man. Alleen doe ik dit ook niet graag.
@vivavrouw o wat vervelend hoop dat je een nieuwe functie kan gemachtigen.

en idd te weinig eten is niet goed dan sta je straks stil omdat je lichaam alles vast wil.houden!

lekker he spierpijn! ik vind een beetje spierpijn altijd het bewijs dat ik goed heb gesport:) al is te veel.niet prettig had vorige week te gek gedaan en kon de trap niet af!

wij gaan straks naar een dorp in de buurt die heeft een hele leuke carnavalskoopzondag met veel leuke acties!

ik wil ook een stappenteller ga vanavond maar eens kijken welke!
Life is like an hourglass glued to the table.
quote:vivavrouw71 schreef op 24 januari 2016 @ 10:06:

Het valt mij ook op (geen offense) dat sommigen hier volgens mij te weinig eten en daardoor nu veel afvallen, maar ben bang dat het op lange termijn niet echt gaat werken, want je kan dit niet vol blijven houden. Je moet echt een leefwijze zien te creeren, dat je vol kunt houden.

Ook dat sommigen excuses zoeken om maar niet te bewegen

.Dat was er maar 1 en dat was ik. En aan jou of het excuses zoeken is of dat ik ook aan het zoeken ben naar alternatieven.
Vandaag ontbijt met kwark, muesli en een schepje jam. Daarna zijn we naar het bos geweest en nu zitten we aan de koffie/warme chocomel.

Lunch vanmiddag: 2 boterhammen met beleg (nog geen idee wat)

Avondeten wordt een goulash uit de oven.

Tussendoor: fruit en evt nog een koekje bij de thee vanmiddag.

Ik heb wat haakbestellingen, dus de rest van de dag doe ik vooral huishouden en ga ik bezig met de haakbestellingen.

Fijne dag allemaal!
Rotopmerking naar Odilia zeg, heel gesprek over gaande en ze legt duidelijk uit in het hele gesprek waarom t niet handig is om 's avonds nog te gaan bewegen.

Maar goed, ieder moet zelf maar oordelen idd. En oordelen over een ander is gelukkig makkelijk. Oordelen over jezelf is al een tikje lastiger.

Ik denk dat iedereen zelf eet en beweegt op de manier dat diegene zich er goed bij voelt.

Iedereen weet voor zichzelf het beste wat werkt voor haar.

Verder heb ik een ik-val-niet-meer-af dip maar dat komt vast wel weer een keer goed. 2027 ofzo.
668, the neighbour of the Beast
@marels je was nog wel afgevallen deze week toch?

vervelend dat je je zo voelt.

heb je contact met mensen die dezelfde operatie hebben gehad? dan kan je vragen of zij ook een dip hebben gehad in t afvallen!

ik vind dat je t super goed doet hoor en in 2027 ben jij allang op gewicht joh!

@odillia ik.begrijp.helemaal dat je niet durft te lopen in t donker hoor ben ook een schijterd enne je vind je manier wel!
trouwens haak bestellingen? heb je een soort webshopje ?? lijkt me.leuk om te doen haken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven