Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016!

31-12-2015 10:28 2020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend: linkje

Hallo allemaal,

Morgen begint het nieuwe jaar en in dat jaar wil ik circa 40 kilo afvallen. Daarna zijn we er nog niet, maar dat is het doel voor het eerste jaar, het jaar van verandering. Ik zoek mensen die ook veel (25+ kilo) af willen vallen, om elkaar te kunnen steunen en te stimuleren.

Ik ga flink minderen met suiker, puurder eten (minder bewerkt eten, geen pakjes en zakjes e.d.) en ook meer bewegen, om zo uiteindelijk een leuker leven te krijgen en natuurlijk een veel gezonder lichaam. Ben me al een tijdje druk aan het inlezen en verdiepen hierin. Ik weeg nu ongeveer 140 kilo... en dat moet echt veranderen! Ohja, ik ben 31 en mama van 2 kleine mannetjes (20 maanden en 3 maanden). Wie doet er mee?

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Drie weken geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
I'm not myself, I'm a replica of me
quote:noekie84 schreef op 23 januari 2016 @ 23:08:

Heb van jullie geen PB ibi en odilia? Alleen nog 1 van kaarsje zag ik net. Pas ik later aan de pc ff aan, heb nu een slapend kindje op me liggen Wat gek, maar heb je nog een pb gestuurd!
quote:bloem_m schreef op 23 januari 2016 @ 23:00:

Ibi, no offense, maar als ik jou eetlijstjes zie vraag ik me af of je wel genoeg eet? Te weinig eten is niet ok voor je lichaam/stofwissing (zeker niet op lange termijn) Word je niet slap van het weinig eten?

Ik weeg rond de 125 kg (vanaf 4-1 bezig en 4.5 kg kwijt) en eet dagelijks tussen de 1600 en 1700 kcal.

Bedankt voor je feedback.

Ik heb zeker geen slap gevoel en heb zelf ook niet het idee dat ik te weinig eet. Ik eet inderdaad minder calorieën dan jou, dat klopt.

Ik hou zo ongeveer het eetlijstje aan wat ik een paar jaar terug van mijn diëtiste heb gehad.

Baseer je de vraag op het eetlijstje van gisteren of ook aan de hand van eerder geplaatste eetlijstjes?
pfff... heb echt een berehonger!!!

Had gisteren ook wel weinig op en ging met honger naar bed... nu vandaag extra gegeten.. want dit was echt fysieke honger en das ook niet goed. heb al 5 boterhammen en een banaan op... hmmmz Zit nog niet vol.. maar honger is wel draaglijker geworden Zo maar even gaan bewegen ofzo, dan 'vergeet' ik de trek misschien.
Ik heb mijn 10.000 stappen er weer opzitten viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen. Had thuis nog maar 750 stappen gemaakt en dacht met het rondje wat ik in gedachten had wel aan de 10.000 te komen maar daar zat ik naast heb uiteindelijk nog wat rondjes door de straten heen gelopen om zo aan mijn stappen te komen. Maar ik heb mijn groene ster weer te pakken

Gelijk ook even een folder van het zwembad mee genomen om te kijken hoe wat en waar.
quote:[message=21486673,noline]vivavrouw71 schreef op 24 januari 2016 @

Het valt mij ook op (geen offense) dat sommigen hier volgens mij te weinig eten en daardoor nu veel afvallen, maar ben bang dat het op lange termijn niet echt gaat werken, want je kan dit niet vol blijven houden. Je moet echt een leefwijze zien te creeren, dat je vol kunt houden.

Ook dat sommigen excuses zoeken om maar niet te bewegen

Hier spierpijn aan de zijflanken van mijn lijf. Komt volgens mij van het uurtje wandelen van gisteren.

Ik loop ook gewoon door de woonwijken. Gisteren wel een stuk polder gehad, maar wel samen met man. Alleen doe ik dit ook niet graag.

Ik vind best dat als iemand een lijstje kwa eten plaatst en jij vind dat er weinig uitzien dan moet je dat gewoon kunnen zeggen tegen iemand. Maar z'n algemene opmerking vind ik vaag want wie bedoel je er mee?

Ik vind het nog al veroordelend om te zeggen dat iemand excuses zoekt om niet te gaan sporten. Werkt ook niet bepaald motiverend en komt niet vriendelijk over vind ik. Ik denk dat iedereen zich hier in dit topic er zich van door drongen is dat sporten goed is voor o.a het afval proces. Maar als iemand niet in het donker durft te lopen heb ik daar alle begrip voor omdat ik er van ben overtuigd dat zij echt wel op zoek gaat naar alternatieven.
Single1985, ik bedoelde er niets bijzonders mee...ik probeer alleen bij sommigen een spiegel voor te houden.

Je kan ook andere alternatieven zoeken om te sporten...en nee, heb het niet op een persoon bedoeld, (Odilia) maar zie soms meer opmerkingen de afgelopen weken voor bij komen van diverse mensen. En ja, ieder zijn eigen motivatie, maar er moet toch zelf een knop om bij die mensen om het te gaan doen. Ook al druk met werk etc, als je wilt sporten/afvallen, zal je toch die knop om moeten zetten, want over paar maanden wellicht weer ander excuus.

Ik let meestal niet op namen, waar ik weinig eten voorbij zie komen, maar heb net teruggebladerd en zie een tweetal namen die mij opvallen. Dat zijn vivavamp en IBI. Ook zie ik bij sommigen geen ontbijt voorbij komen. Is juist een van de belangrijkste van de dag om de motor op te starten...

Ik heb wellicht makkelijk praten, want voor mijn chronische ziekte was ik nooit dik. Moest wel sporten om het lekkere eten te compenseren. Nu we weten wat het is, kunnen we hieraan ook gaan werken om dit weer hopelijk op te lossen. Daarnaast hoorde ik van de huisarts dat het moeilijker wordt om af te vallen als je (wat) ouder bent en in de overgang zit. In die categorie zit ik dus helaas al

Dus nogmaals geen offence, maar in het algemeen mijn visie wat ik voorbij zie komen.
Laten we het gezellig houden. Elkaar motiveren hebben we meer aan dan elkaar te veroordelen om de keuzes die we maken. We zitten hier allemaal met hetzelfde doel dus laten we ons daar ook op focussen

Tabel weer bijgewerkt met de nieuwste pb's, als ik iets mis of iets verkeerd heb gedaan, laat het even weten!

Nou, de Polar loop mag ik retourneren, aangezien die niet echt doet wat hij zou moeten doen (moet 'm ook nog dagelijks opladen, terwijl dat 1x per 5 dagen maar zou hoeven volgens de beschrijving) en ik neem er de fitbit flex voor terug. Jullie zijn allemaal zo enthousiast over de fitbit, dus toch maar daarvoor dan En aan mijn pols vind ik wel makkelijk, dus daarom de Flex! Morgen kan ik de loop terugsturen en zij sturen de Flex dan zodra zij de loop hebben ontvangen, dus op zijn vroegst heb ik hem woensdag dan in huis. Even geduld dus!

Hier net heerlijk ontbeten met havermout pannenkoekjes (melk, havermout, banaan, ei en kaneel) en de kleine man vond ze ook heerlijk gelukkig! Vanavond staat er een groenteschotel op het menu, dus het wordt een gezonde dag!
@Noekie, fijn dat ruilen kon en nog een Fitbitter erbij is leuk! En dank voor het bijhouden van de tabel.

@Single, goed bezig! Lekker he, als je die 10.000 stappen erop hebt zitten?

@Kruidentheetje, goed dat je het vandaag anders aanpakt als je gisteren zoveel honger had. Het helpt mij om veel te eten van dingen met weinig calorieën, zo eet ik rustig nog eens 200 gram sperziebonen naast de groenten die al door mijn avondeten zitten of zo.

@Marels, wat voor begeleiding heb je nog vanuit het ziekenhuis? Ik vind eigenlijk dat je juist met dit soort dingen daar terecht zou moeten kunnen, vooral omdat je er zelf zo over inzit.

Ik heb er alweer 9.000 stappen op zitten. Ik vind alles boven de 8.000 best veel om in een keer te lopen eigenlijk. Die laatste 1.000 komen nu in huis nog wel.

Lijstje voor vandaag: 1600 kcal

O: drie roereieren

L: vers broodje met zuivelspread en een paprika

D: salade van linzen, courgette, appel en geitenkaas met dressing en een vers broodje met zuivelspread

T: melk, vanillevla en een banaan
Noukie, gelijk heb je dat je hem retour stuurt. 5 dagen haal ik ook niet maar wel 3 dagen voordat ik hem op moet laden.

Ben benieuwd hoe je nieuwe straks zal bevallen.

Ik heb overigens gezien dat mijn naam genoemd werd omdat ik te weinig zou eten.

Ik heb even al mijn eetlijstjes die ik hier neer heb gezet doorgelezen en deze vergeleken met mijn eetlijstjes die ik bij hou via de site van het voedingscentrum. Gemiddeld kom ik rond de 1300 calorien en dat is ook het aantal waar ik uit moest komen van mijn dietiste destijds. Ik val niet benoemenswaardig veel af voor iemand met mijn gewicht die net begonnen is met opletten.

Dus wel bedankt voor de oplettendheid maar ik voorzie nog geen reden om mijn eetgedrag aan te passen.
Hollaa!

Nou de Efteling was super leuk! En ik paste inderdaad overal om! Lees: waar ik in wílde... Want toen ik de eerste attractie zag (rodelbaan) bedacht ik me dat ik helemaal niet van achtbanen etc houd haha! Een van de redenen dat ik in therapie ben is een hardnekkige gegeneraliseerde angststoornis.. Oa voor in een wachtrij staan en voor situaties waar je niet zomaar uit weg kan.

Lekker handig haha. Gelukkig was m'n vriendje heel geduldig en met een klein beetje hulp van een rustgevend pilletje ben ik toch in de houten achtbaan, de rodelbaan en de droomvlucht geweest! En veel staan wachten terwijl vriendlief in z'n uppie de rest van de achtbanen uitprobeerde ..

Ik vond de watershow op t eind ook heel mooi + de gratis gluhwein op t (verkleumde) eind maakte het helemaal af!

Tot slot lekker uit eten geweest (grande carpaccio&een dessert genomen), een heerlijke dag. Ook goed voor m'n relatie .

Vanmorgen braaf ontbeten met paprika spread en runderrookvlees, straks verse groentesoep maken.. Even n balansdag ;)

Ik lees wisselende berichten bij jullie, maar de algehele trend is wel: iedereen is nog steeds bezig met gezonder gaan leven, iedereen is niet heel hard voor zichzelf bij een misstap en we geloven er allemaal in dat de aanhouder wint! En dat is dan weer een fantastisch resultaat toch!!!

Door al jullie beweeg inspiratie heb ik mij voorgenomen straks 13k te gaan fietsen (normaal is m'n standaard rondje van 9k al echt belachelijk ver). Nog even hopen op een zonnetje en anders toch maar gewoon gaan.

Jullie zijn super bezig allemaal, lekker bewust en dat is voor ieder hier volgens mij al een hele flinke stap!
madame-piek wat fijn dat je het zo naar je zin heb gehad

Noeki je heb gelijk hij moet wel doen wat die beloofd en ben benieuwd wat je van de fitbit gaat vinden als je hem binnen heb.
Ik heb geloof ik een gevoelige snaar bij sommige mensen geraakt...

Was totaal niet de bedoeling om iemand te veroordelen.

Alleen om een spiegel voor te houden, maar schijnbaar op een verkeerde manier

Heb inmiddels diverse pb's van mensen hier ontvangen, waar de honden geen brood van lusten die in dit topic meeschrijven.

Als je dan zo fair bent, schrijf het dan in dit topic.

Ik ben weg van dit topic...echt te zielige vertoning door die pb's.
quote:vivavrouw71 schreef op 24 januari 2016 @ 13:52:

Heb inmiddels diverse pb's van mensen hier ontvangen, waar de honden geen brood van lusten die in dit topic meeschrijven.

Ik ben weg van dit topic...echt te zielige vertoning door die pb's.Huh? Dat is ook wel bizar dan. Wat een jammere wending van dit fijne topic.

Als je dan zo fair bent, schrijf het dan in dit topic.Echt heel jammer!!
He getver, vivavrouw. Dat vind ik echt heel vervelend. Ik zie er ook totaal geen aanleiding voor. Dat mensen in dit topic reageerden op je bericht snap ik, maar er is of was echt geen enkele aanleiding om nare pb's te sturen. Jammer!
Jammer dat dit zo moet gaan. En nare pb's sturen is wel erg triest, we zijn toch geen 16 meer? Jammer :( Hopelijk kunnen we nu weer gewoon normaal doen met zn allen? Persoonlijk mogen zulke mensen van mij uit het topic, maargoed ik weet niet wie het zijn en hoef het ook niet te weten, maar dit is gewoon zielig, kom op zeg.

Trouwens, ik heb de missende pb's gevonden! Blijkbaar, als ik een bericht in de prullenbak gooi en iemand reageert via dat bericht, dat die gewoon in de prullenbak blijft staan... heeeeel logisch, not! Maar ik had dus wel alles ontvangen en zal de laatste paar nog even verwerken, en terugzetten naar de inbox

Ik ben weg van dit topic...echt te zielige vertoning door die pb's.

Wow dat vind ik wel heel erg kinderachtig dat mensen dat via die weg doen.

Jammer dat je weg gaat.
quote:peach1990 schreef op 24 januari 2016 @ 10:54:

trouwens haak bestellingen? heb je een soort webshopje ?? lijkt me.leuk om te doen haken!Nee, geen webshop. Het gaat vaak via-via . Ik haak van alles: babyspulletjes, kleding, omslagdoeken, knuffels en dekens. Vaak maak ik dingen als cadeau en soms krijg ik een bestelling. Ik ben vandaag bezig geweest met slofjes en een mutsje. Nu nog wantjes en een vestje. Dochter wil fietsen, dus we gaan zo even een rondje fietsen.
O jee, het is nooit mijn bedoeling geweest om hier een vervelende wending in dit topic aan te zwengelen.

Ik was alleen wat 'bezorgd' (vanuit goede intentie dus) of ibi wel voldoende at. Ook omdat als je afvalt je over het algemeen steeds minder kcal nodig hebt en er op gegeven moment dan wel erg weinig over blijft.

Volgens mij moet er ook ruimte zijn om elkaar feedback (dat is iets anders dan kritiek) te geven toch?

Anyway, ik hoop dat dit topic weer op een fijne manier verder gaat.
quote:single1985 schreef op 24 januari 2016 @ 11:34:

Maar ik heb mijn groene ster weer te pakken

Gelijk ook even een folder van het zwembad mee genomen om te kijken hoe wat en waar.

Ik ga nu ook 1x per week banen zwemmen. Ik vind het wel leuk om te doen. Deze week niet aan toegekomen, dus volgende week wil ik een keer na een van mijn lange avonden. In plaats van naar huis te gaan, ga ik dan eerst baantjes trekken.
quote:noekie84 schreef op 24 januari 2016 @ 12:55:

Laten we het gezellig houden. Elkaar motiveren hebben we meer aan dan elkaar te veroordelen om de keuzes die we maken. We zitten hier allemaal met hetzelfde doel dus laten we ons daar ook op focussen

Dit!

Klinkt goed, je voeding voor vandaag! Goed bezig, Noekie!
quote:madame-piek schreef op 24 januari 2016 @ 13:36:

Hollaa!

Nou de Efteling was super leuk! En ik paste inderdaad overal om! Lees: waar ik in wílde...

Ik vond de watershow op t eind ook heel mooi + de gratis gluhwein op t (verkleumde) eind maakte het helemaal af!

Tot slot lekker uit eten geweest (grande carpaccio&een dessert genomen), een heerlijke dag. Ook goed voor m'n relatie .

Klinkt supergoed, Madame Piek! Fijn!

Ik ben weg van dit topic...echt te zielige vertoning door die pb's.Ook hier mag je wat mij betreft namen noemen. Dan weten we over wie we het hebben en wie zich aangesproken mogen voelen. Ik vind het heel vervelend voor je dat je nare PB's hebt gehad. Als ik iets te melden heb, dan doe ik dat via het forum. Ik voelde me aangesproken. Blijkbaar niet terecht. Ook prima.
quote:noekie84 schreef op 24 januari 2016 @ 14:06:

Trouwens, ik heb de missende pb's gevonden! Blijkbaar, als ik een bericht in de prullenbak gooi en iemand reageert via dat bericht, dat die gewoon in de prullenbak blijft staan... heeeeel logisch, not! Maar ik had dus wel alles ontvangen en zal de laatste paar nog even verwerken, en terugzetten naar de inbox Vet onhandig. Ik kan ook wel gewoon elke week een nieuwe sturen hoor. Anders krijg je zo'n volle inbox en wordt het lastig bijhouden voor je, denk ik. Geef maar aan wat je het liefste hebt. Ik vind het zo super dat je de tabel bijhoudt!
Zo, bijgelezen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven