Sauna bezoek maakt onzeker
zaterdag 6 januari 2018 om 19:13
Ik ben vandaag een dagje naar de sauna geweest, wat heerlijk was. Genoten van een hotstone massage, lekker in het bubbelbad gezeten en natuurlijk verschillende sauna's geprobeerd. Mijn man was zelfs mee, en dat doen we eigenlijk nooit samen. Was heel erg fijn allemaal. Er is alleen 1 ding wat ik steeds maar lastig blijf vinden, en dat is het bloot rondlopen en dan onwillekeurig toch vergelijken qua lichaam. Voor het beeld: ik ben bijna 40, slank en redelijk sportief gebouwd . Tot zover geen klachten. Maar ik heb wel cellulite vanaf mijn bovenbenen. En in de sauna zie ik zoveel vrouwen met strakke benen, juist ook de veel vollere dames. En hoe stom het ook is; ik baal dan zo van die putjes in mijn bovenbenen. Die verdwijnen natuurlijk niet met dit topic, maar ben zo benieuwd of anderen dit soort onzekerheden ook hebben in de sauna. Ik heb hetzelfde op het strand, of gewoon in zomer met een korte broek aan. Heb zelfs al een aantal sessies met 'bevriezen' gedaan bij een schoonheidssalon. Nou ja, de vraag is eigenlijk: hoe gaan jullie met dit soort onzekerheden om?!

zaterdag 6 januari 2018 om 19:17
Ik word juist altijd heel blij van een sauna; er is altijd iemand dikker, slapper, krommer, voller, kleiner, akeliger, lilleriger, blubberiger , lelijker dan ik. En diegene die mooier, strakker, jeugdiger, slanker, etc zijn , daar heb ik dan weer niks van.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

zaterdag 6 januari 2018 om 19:18
Ik ga graag naar de sauna en ik heb geen borsten. Als in moeten laten weghalen. En daar dus littekens. Ik zou implantaten kunnen nemen, maar mensen nemen me maar zoals ik ben. Mensen kijken wel, maar dat is natuurlijk. Dat doe ik zelf ook. Mensen komen er in alle vormen en maten met allerlei handicaps en schoonheidsfoutjes.
anoniem_245179 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 19:18
0.15% gewijzigd
zaterdag 6 januari 2018 om 19:18
En een vent.
En geld voor de sauna.
Punt.

zaterdag 6 januari 2018 om 19:21
Waar jij kijkt naar de dames zonder cellulitis, zijn er waarschijnlijk weer vollere dames die jaloers naar jouw figuur kijken, en de cellulitis niet eens zien. Het is moeilijk om niet te vergelijken, zelf ben ik begin 20 en voel me ook wel eens onzeker in de sauna. Er zijn altijd vrouwen die een mooier figuur hebben, aan de andere kant probeer ik ook te denken dat ik het veel slechter had kunnen treffen.

zaterdag 6 januari 2018 om 19:22

zaterdag 6 januari 2018 om 19:23
blijfgewoonbianca schreef: ↑06-01-2018 19:17Ik word juist altijd heel blij van een sauna; er is altijd iemand dikker, slapper, krommer, voller, kleiner, akeliger, lilleriger, blubberiger , lelijker dan ik. En diegene die mooier, strakker, jeugdiger, slanker, etc zijn , daar heb ik dan weer niks van.

zaterdag 6 januari 2018 om 19:24
Troost je: je hebt benen en je kunt ermee lopen!mooiweertje schreef: ↑06-01-2018 19:21o fijn, jullie reacties!! Jullie hebben ook echt gelijk. Ik ben echt een bofferd. Het was zo'n heerlijke dag. En ik zie dan vooral dat eigenlijk iedereen wel iets moois heeft. (maar toch, die stomme putten)
Sommige mensen hebben niet eens benen waar putten in kunnen komen of zijn verlamd.
zaterdag 6 januari 2018 om 19:25
O; ik zie altijd dat iedereen juist wel iets " lelijks " heeft. Ik vind dat juist heerlijk ontnuchterend.mooiweertje schreef: ↑06-01-2018 19:21En ik zie dan vooral dat eigenlijk iedereen wel iets moois heeft.)
zaterdag 6 januari 2018 om 19:28
zaterdag 6 januari 2018 om 19:29
Tijdens zo'n saunadag werkt het echt zo bij mij; dan zie je mensen met de grootste littekens en dan denk je ; " wat zeik ik nou over mijn lelijke knieen " of " pffff, al die moeite om in shape te blijven; als we 80 zijn storten we blijkbaar gewoon in en hangt alles " .karin12345 schreef: ↑06-01-2018 19:24Troost je: je hebt benen en je kunt ermee lopen!
Sommige mensen hebben niet eens benen waar putten in kunnen komen of zijn verlamd.

zaterdag 6 januari 2018 om 19:31
Weet jij nog welke vrouwen in die sauna welke 'problemen' hadden met hun lijf? Denk jij nu nog steeds aan die ene vrouw die in de hoek zat, met een litteken op haar bil? En die ander, die geen borsten had? En die andere vrouw die striae op haar bovenbenen had? Vast niet. Zij denken ook niet aan jou
Hoogstens dat iemand die ook cellulite heeft jou ziet en denkt; hey gelukkig, nog een vrouw met cellulite. Prima toch. Ik snap je overigens heel goed hoor, ik ben zelf 25 en ik heb cellulite bij mijn billen en achterkant van bovenbenen en ik zie er slank maar totaal niet getraind uit.. Ik word vaak onzeker en ga me dan vergelijken met andere dames die er fantastisch uitzien in een kort broekje, maar elke keer als dat gebeurt dan dwing ik mezelf te herinneren dat het echt NIEMAND iets uitmaakt of ik cellulite heb
Mannen staren toch wel want daar zijn het mannen voor en vrouwen zijn of te obsessed met hun eigen tekortkomingen om negatief te gaan denken over jou of ze zijn verstandig en zijn met heeeel andere dingen bezig dan met een wildvreemde vrouw in de sauna

zaterdag 6 januari 2018 om 19:31
Dus datHet-groepje schreef: ↑06-01-2018 19:30Ik ga juist vol zelfvertrouwen weg uit de sauna.
Je ziet daar tenminste hoe mensen er 'echt' uitzien.
zaterdag 6 januari 2018 om 19:36
Tja, in de sauna loopt nou eenmaal de doorsnee bevolking.
En, surprise, die zien er niet uit als fotomodellen.
Ik ga graag naar de sauna en dan kan ik er in elk geval redelijk zeker van zijn dat 95% van de andere aanwezige mannen een beter lijf hebben dan ik.
Want ik ben kleiner dan gemiddeld, een flink te hoog BMI, manboobs en niet meer gezegend met een volle kop haar.
And I couldn't care less.
Ik kom er voor mijn ontspanning, niet voor een beauty contest.
En, surprise, die zien er niet uit als fotomodellen.
Ik ga graag naar de sauna en dan kan ik er in elk geval redelijk zeker van zijn dat 95% van de andere aanwezige mannen een beter lijf hebben dan ik.
Want ik ben kleiner dan gemiddeld, een flink te hoog BMI, manboobs en niet meer gezegend met een volle kop haar.
And I couldn't care less.
Ik kom er voor mijn ontspanning, niet voor een beauty contest.
When in doubt, the auditor is always right!
zaterdag 6 januari 2018 om 19:57
Herkenbaar, ik ben ook vaak onzeker. Alles wat ik niet mooi vind aan mezelf ligt onder een vergrootglas. Ik probeer gezond te eten en te bewegen en heel veel meer kan ik niet doen. Ik weiger om aan de fillers te gaan voor een vollere mond of een neuscorrectie omdat ik zo’n hobbeltje op mijn neus heb.
Ik heb striae overgehouden aan de zwsngerschap, extra kilos en helaas ook putten. Ik baal ervan ja en ik heb zo mijn mindere momenten maar echt er is meer in het leven dan uiterlijkheden. Ik ben niet de knapste maar ik ben lief voor mijn naasten, een leuk mens. Ieder mens heeft wel iets, echt waar.
Ik heb striae overgehouden aan de zwsngerschap, extra kilos en helaas ook putten. Ik baal ervan ja en ik heb zo mijn mindere momenten maar echt er is meer in het leven dan uiterlijkheden. Ik ben niet de knapste maar ik ben lief voor mijn naasten, een leuk mens. Ieder mens heeft wel iets, echt waar.