Lijf & Lijn alle pijlers

Sporten na stoppen met roken ! Ervaringen

07-11-2008 08:50 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt met roken en om het aantal kilo's dat ik daarmee aan dreig te komen tegen te houden ben ik ook meteen meer gaan sporten. Ik sportte eerst 1 a 2 keer per week nu ben ik deze week op 1 dag na elke dag geweest. Volgens mij goed tegen de kilo's en ik denk terwijl niet aan een sigaret. wie heeft dit nog gedaan en kan mij zijn/haar ervaringen vertellen? Ben namelijk bang dat ik het niet volhoud of dat ik net ga overdrijven, vind het tot nu toe erg leuk, zeker omdat ik ook merk dat sporten beter gaat dan wanneer je rookt. En vind een paar kilo aankomen niet opwegen tegen roken maar wil het wel zoveel mogelijk beperken. Graag jullie reacties, tips, ervaringen !!!
Hallo, ik ben 6 jaar geleden gestopt met roken, ik sport 1 a 2 x per week en ben heel slank.

Volhouden hoor! Je conditie gaat er echt zó op vooruit.
Alle reacties Link kopieren
Hoi sushilala ... dat zijn pas positieve berichten ... hoop dat ik zo over 6 jaar ook kan praten. Dus ga inderdaad volhouden ... tot nu toe vind ik het sporten nog leuk in elk geval.
Soonie, wat goed dat je al twee weken gestopt bent met roken! Volhouden hè!!
Alle reacties Link kopieren
O wat goed van julie. Ik was 2 jaar gestopt,maar helaas weer begonnen. ik was 10 kilo aan gekomen,die er nu weer af zijn. Zou ook graag weer stoppen,maar ben zo bang om weer zoveel aan te komen,voelde me er zo beroerd onder,en ik sportte toch ook 2a3 keer per week.
Alle reacties Link kopieren
quote:jollannie schreef op 23 november 2008 @ 21:23:

O wat goed van julie. Ik was 2 jaar gestopt,maar helaas weer begonnen. ik was 10 kilo aan gekomen,die er nu weer af zijn. Zou ook graag weer stoppen,maar ben zo bang om weer zoveel aan te komen,voelde me er zo beroerd onder,en ik sportte toch ook 2a3 keer per week.Begin dit jaar ben ik ook gestopt. Helaas weer begonnen omdat ik het mentaal niet meer trok. Ik ben sinds eind mei ziek en daardoor veel thuis geweest waardoor ik puur uit 'eenzaamheid' weer ben gaan roken. Ik wil nu weer heel graag stoppen maar tijdens mijn vorige stopperiode was ik zo gefocust op het niet aankomen, dat ik een beetje erg ben doorgeslagen met veel sporten en weinig eten. Ik ben bang dat ik op dit moment nog niet sterk genoeg ben om te stoppen met roken en er een normaal eet- en sportpatroon op na te houden simpelweg omdat ik echt in paniek raak als ik weer ga aankomen. Dus daarom heb ik het nog maar even op de lange baan geschoven. Slap, ik weet het maar het lijkt me gewoon niet verstandig op dit moment.
Alle reacties Link kopieren
Hoe 'waar' is het nou dat je aankomt van stoppen eigenlijk. Als ik naar mezelf kijk. Nu een maand of 4-5 gestopt en ben niks aangekomen. Ook niet meer gaan bewegen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aruba schreef op 26 november 2008 @ 21:44:

Hoe 'waar' is het nou dat je aankomt van stoppen eigenlijk. Als ik naar mezelf kijk. Nu een maand of 4-5 gestopt en ben niks aangekomen. Ook niet meer gaan bewegen.Dat verschilt per persoon. Op zich is het vrij normaal wanneer je drie tot vier kilo aankomt als je stopt met roken. Dit komt omdat je stofwisseling trager wordt ofzo. Het exacte verhaal ken ik niet maar feit is wel dat die drie tot vier kilo gewichtstoename tot de realiteit kán behoren. Bij m'n vorige stoppoging (april dit jaar) ben ik uiteindelijk zelfs vier kilo afgevallen maar dat was dus niet op een gezonde manier. Vooralsnog wil ik me eerst even richten op het afvallen op een gezonde manier voordat ik weer een stoppoging waag en daarmee mijn toch al enigszins wankel eetpatroon in gevaar breng.
Alle reacties Link kopieren
Oke, dus het is wel eens onderzocht dus volgens jou. Kan me er ook wel iets bij voorstellen hoor. Maar goed het kon ook iets zijn wat rokers (stoppers) zich aan hebben gepraat om niet te stoppen.



Hopelijk vind je jouw manier en tijd om te stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het van eerdere pogingen ... kilo's vlogen eraan. Natuurlijk niet enkel door het stoppen maar ook door extra snoep/eten. Nu met het sporten valt het wel mee, sport nu zo 4 a 5 keer per week en ben bijna niets aangekomen, probeer ook zoveel mogelijk fruit en yoghurt en zo te eten. Maar vind het nog erg goed gaan, en na het eten 's avonds neem ik wel koekje en 's avonds ook iets bij TV wat ik eerst niet deed, maar ja, dat zal weer wel overgaan he. Ook het sporten denk ik straks te kunnen minderen naar 3 keer per week. Gisteren 3 weken niet gerookt.
Soonie, 3 weken al weer, super!!

Dat was trouwens bij mij de kritieke fase. Ik kreeg na drie weken goed gemotiveerd te zijn geweest ineens weer trek in een sigaret en moest mezelf bijna in een wurggreep nemen om die sigaret toch te negeren. Lastig! Ben toen een tijdje iets meer gaan sporten en dat hielp heel goed. Gelukkig kon ik de peukies weerstaan en inmiddels is het 5 jaar later en ben nog steeds rookvrij, joepie!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Naski, dank voor de motiverende berichten ... en 5 jaar wauw ... hoop dat dan ook te kunnen zeggen. en heb het al meer gehoord, 3 weken, zelfs 3 maanden lastig punt ... tot nu toe heb ik er nog geen last van en vind het sporten steeds leuker ... heb idee dat ik echt met sprongen vooruit ga wat conditie betreft ... valt voor de meesten natuurlijk wel mee maar voor mij is het al echt supergoed ... merk nu dat ik nog meer last had van het roken dan ik toen besefte ... dus hoop echt dat ik het kan volhouden en mezelf weer niet vanalles ga wijsmaken om toch weer te gaan roken. En als t me zo goed afgaat als tot nu toe gaat het nog lukken ook !!!
Alle reacties Link kopieren
Ondertussen 2 maanden en 3 dagen rookvrij en nog steeds 5 keer per week naar de sportschool ... gewicht met Kerst ietsie aangekomen (kilo ongeveer) maar dat gaat er wel weer af ... dus al bij al nog steeds niet rokend, sportend en veel fruit etend!!!

Verder geen mensen meer die in het nieuwe jaar dit voornemen genomen hebben en die hun ervaringen willen delen ??
Alle reacties Link kopieren
Wow Soonie, wat knap van je zeg!!! Helaas kan ik nog steeds niet mijn ervaringen met je delen. Omdat m'n leventje nog steeds niet z'n oude vormen heeft en ik nog steeds niet 100% de oude ben, wil ik mezelf nog even niet nog meer kwellen door ook nog te stoppen met roken. Het voornemen is er wel degelijk, maar eerst heb ik even andere prioriteiten.



Je hebt er ook nog steeds plezier in, in die vijf keer sporten per week?? Het mes snijdt natuurlijk ook aan twee kanten: je bent in beweging waardoor je figuur in tact blijft en tegelijkertijd is het ook een heerlijke afleiding om niet aan het roken te hoeven denken. Of doe je dat sowieso al een stuk minder??



Anyway: ik vind het super knap van je en heb diep respect voor je prestatie!!!
Alle reacties Link kopieren
Hee Soonie, hoe is het nu met je?? Nog steeds gestopt en niet aangekomen??



Hier goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws is dat ik sinds bijna twee weken ook niet meer rook maar het slechte nieuws is dat ik in diezelfde periode bijna vier kilo ben aangekomen terwijl ik helemaal niet buitensporig aan het snaaien ben. Wel iets maar niet zo erg, dat ik er vier kilo van zou moeten aankomen. Keerzijde is wel dat ik - vanwege gebrek aan goede gezondheid - niet zoveel kan sporten als ik zou willen dus waarschijnlijk komt het daar door. Het snaaien heb ik vanaf vandaag definitief afgezworen. Sporten doe ik nog steeds op aangepast niveau maar roken doe ik in ieder geval niet meer!
Alle reacties Link kopieren
Hee Liondevil ... knap hoor ... en zeker volhouden. En het snaaien helemaal opgeven zal niet meevallen denk ik ... niet te hard voor jezelf zijn ... als je straks wat weekjes langer gestopt bent zal dat misschien beter gaan. Ik ben inmiddels 3 maanden gestopt (snaai ook nog steeds, heb ipv sigaretten nu chocoladeverslaving denk ik) probeer het wel binnen de perken te houden dus ooit overdag iets zoets en dan 's avonds na het eten een chocolaatje ipv een sigaretje. en ik sport nog steeds 5 keer per week. 5 keer fitness vond ik wat eentonig worden dus probeer nu ook afgewisseld te zwemmen. Dat zie ik dan als ontspanningssportavond zwemmen in combinatie met sauna. In elk geval mooi dat je zo overtuigd kan zeggen dat je in ieder geval niet meer rookt ... echt volhouden en als je sport op aangepast niveau is dat natuurlijk nog veel knapper dan iemand die zelf kan bepalen hoe ver hij hierin gaat. VOLHOUDEN !!! En ookal zijn er moeilijke dagen (heb ik ook nog) als je die momenten dan weer gehad hebt ben je weer erg blij dat je nog steeds niet gerookt hebt. Is ook heel erg relaxed als je ergens naartoe gaat waar niet gerookt mag worden, zit je niet meer te stressen over dat sigaretje.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie ?
Alle reacties Link kopieren
Met mij nog steeds goed !! niet roken en nog fanatiek sporten ! ... soms erg leuk soms verbazend stressie en irritant ... gelukkig overweegt het leuke.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie ? Met mij goed ... nog steeds lekker sporten en niet roken. Ookal moet ik toegeven dat er dagen zijn dat ik het minder leuk vind en toch weer gewoon lekker lui wil roken en relaxen. Maar gelukkig komt dat niet zo dikwijls voor.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie ??? Met mij nog steeds goed ...gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Oh, dacht dat m'n bericht niet gelukt was ... dus daarom staan er nu 4 ... SORRY !!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!



Ook hier een sporter + (bijna) stopper! Ik sport sinds begin januari 3x per week (2x fitness en 1x Pilates). Nu ga ik per 1 maart samen met mijn vriend ook stoppen met roken! Heb er eigenlijk best zin in, om nu 'echt' gezond te worden en het goed aan te pakken. Maar zoals zovelen ben ik ook best bang voor die kilo's... Ik ga inderdaad niet snoepen en van een vorige stoppoging weet ik nog dat véél water drinken ook hielp tegen het hongergevoel en het ik-wil-roken-gevoel. Dus ik ga er helemaal voor!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het qua niet meer roken hartstikke goed. Ik mis m'n sigaretje echt helemaal niet meer dus dat is het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat ik in totaal dus ruim vier kilo ben aangekomen zonder al te erg te snaaien. Gelukkig is m'n gewicht nu weer gestabiliseerd en kan ik me vanaf nu weer richten op afvallen.



Nero, laat de kilo's niet meewegen (haha, leuke woordspeling) in je besluit om wel of niet te sporten. Zekerheid heb je namelijk nooit. In het verleden ben ik twee keer gestopt. De eerste keer sportte ik nog niet en ben ik ook bijna niet aangekomen. Vorig jaar sportte ik ziekelijk veel en ben ik vier kilo afgevallen in amper een maand en nu sport en eet ik normaal maar dus toch ruim vier kilo aangekomen.



Je moet je van tevoren goed realiseren wat er zou kunnen gebeuren als je stopt met roken en de afweging maken in hoeverre jij sterk genoeg bent om eventuele tegenvallers te incasseren. Ik heb behoorlijk van mijn kilo's in de put gezeten, juist omdat ik m'n snaaigedrag behoorlijk onder controle had, maar ben tegelijkertijd hartstikke trots dat ik toch heb volgehouden en nu zonder moeite m'n dagen zonder sigaretten slijt.
Hooooiii! Hier ook een "ervaringsdeskundige"



Begin juni 2007 gestopt met roken en een paar weken later gestart met sporten om de aangroei in gewicht te beperken (dubbele werking: bewegen= calorieen verbranden + geen tijd om te snaaien ) en ook als bezigheidstherapie om niet aan de sigaret te denken.



Heeft bij mij prima gewerkt op alle fronten mag ik wel zeggen!

Ik ben begonnen met eerst in de fitness zaal mijn conditie een beetje op te bouwen en wat aan KT te doen, dat deed ik 3 keer per week, met goede begeleiding, daarna na 3 maanden ongeveer mijn eerste groepslessen gedaan.... de eerste keer dat ik meedeed aan Bodypump was ik meteen verslaafd met alle positieve gevolgen vandien (ik geef nu zelfs les kan je nagaan, had ik echt noooooit gedacht!)



Ik ga nu 4 a 5 keer per week naar de sportschool en vind het heerlijk. Bouw het wel rustig op zoals de anderen ook zeggen, anders brand je waarschijnlijk toch te snel op.

Veel sportplezier!!!



Oh enne... op de gezondheidspijlerT is een "Stoppen met roken" topic waar ik sinds mijn stop dik anderhalf jaar terug in meedraai. Als je wil (als jullie willen!!!) ben je daar van harte welkom natuurlijk! Mij heeft ook dat goed geholpen. Hang in there! (f) (f) (f)
Alle reacties Link kopieren
Hee Sartan, wist helemaal niet dat jij ook een ex-roker bent. Wel dat jouw sportverleden ook nog niet zo uitgebreid is. Grappig hoe je leven dan een totaal andere wending neemt hè. Eerst een verstokt roker en nu zelfs een Les Mills instructeur. Dan is er voor mij ook nog hoop Nee hoor, les geven is niks voor mij, haha!



Dat topic op het gezondheidsforum ken ik, maar vind het niet helemaal mijn ding om er op zo'n manier over te praten. Heb het wel een tijdje gedaan maar vond het niet zoveel toevoegen eigenlijk. Bovendien vind ik het nu alweer zo vanzelfsprekend dat ik niet meer rook, dat dat bij mij ook geen issue meer is. En we blijven d'r zeker in hangen
Alle reacties Link kopieren
quote:Liondevil76 schreef op 20 februari 2009 @ 18:13:

Nero, laat de kilo's niet meewegen (haha, leuke woordspeling) in je besluit om wel of niet te sporten. Zekerheid heb je namelijk nooit. In het verleden ben ik twee keer gestopt. De eerste keer sportte ik nog niet en ben ik ook bijna niet aangekomen. Vorig jaar sportte ik ziekelijk veel en ben ik vier kilo afgevallen in amper een maand en nu sport en eet ik normaal maar dus toch ruim vier kilo aangekomen.



Je moet je van tevoren goed realiseren wat er zou kunnen gebeuren als je stopt met roken en de afweging maken in hoeverre jij sterk genoeg bent om eventuele tegenvallers te incasseren. Ik heb behoorlijk van mijn kilo's in de put gezeten, juist omdat ik m'n snaaigedrag behoorlijk onder controle had, maar ben tegelijkertijd hartstikke trots dat ik toch heb volgehouden en nu zonder moeite m'n dagen zonder sigaretten slijt.Dankjewel, dit geeft me weer moed en hoop! Dit wordt mijn laatste week met sigaretten, vanaf volgende week maandag ga ik stoppen! En inderdaad, die kilo's moet ik dan misschien maar voor lief nemen, ik heb veel liever een gezond lijf met 4 kilo's eraan dan een ongezond lijf door het roken! Heb mezelf wel voorgenomen zaterdag veel fruit in te slaan, heb zo'n vermoeden dat ik behoorlijk wat 'snaaihonger' zal krijgen als ik gestopt ben... En ik ga me gewoon op het sporten storten, dan maar 5x per week sporten ofzo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven