Lijf & Lijn alle pijlers

Sporten na stoppen met roken ! Ervaringen

07-11-2008 08:50 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt met roken en om het aantal kilo's dat ik daarmee aan dreig te komen tegen te houden ben ik ook meteen meer gaan sporten. Ik sportte eerst 1 a 2 keer per week nu ben ik deze week op 1 dag na elke dag geweest. Volgens mij goed tegen de kilo's en ik denk terwijl niet aan een sigaret. wie heeft dit nog gedaan en kan mij zijn/haar ervaringen vertellen? Ben namelijk bang dat ik het niet volhoud of dat ik net ga overdrijven, vind het tot nu toe erg leuk, zeker omdat ik ook merk dat sporten beter gaat dan wanneer je rookt. En vind een paar kilo aankomen niet opwegen tegen roken maar wil het wel zoveel mogelijk beperken. Graag jullie reacties, tips, ervaringen !!!
Alle reacties Link kopieren
En ik heb ook nog eens een hele goede stok achter de deur aangezien mijn vriend en ik gestopt zijn met de pil vanaf deze maand en dus proberen zwanger te worden! Niks zo erg als een rokende mama... :(
Alle reacties Link kopieren
Hee, gezellig ... nog meer gestopte rokers die sportfanaatjes worden ... en het is wat je zegt !! Je bent supertrots op jezelf als je het een tijdje volhoud. Ik sport nog steeds zo'n 4 a 5 keer in de week, 3 keer fanatiek en 2 keer iets meer relaxed zoals rustig fietsen, zwemmen en daarnaast een saunatje en zonnebankje ... moet tenslotte leuk blijven he. Maar zou het erg missen ... nooit gedacht want ik ben nooit sportief geweest. Wil nu beginnen met hardlopen op de band ... benieuwd hoe me dat gaat mee(of tegen) vallen. Crosstrainer gaat in elk geval al erg goed. zou ook wel willen pumpen of spinnen maar ben bang dat ik dat net niet ga volhouden.
Alle reacties Link kopieren
Soonie, pump en spinning valt wel mee hoor. Ik ben zelf vorig jaar januari begonnen met sporten, ik vermoed met ongeveer dezelfde conditie (of het gebrek eraan, haha) als jij en een maand later was ik al vaste klant bij de groepslessen.



Belangrijk is wel dat je de instructeur vertelt dat het je eerste les is zodat hij/zij je een beetje in de gaten kan houden en sowieso kan adviseren over het gewicht. Onderschat jezelf niet, het valt best mee wat je aankunt hoor!



Spinning/RPM vind ik persoonlijk één van de meest laagdrempelige groepslessen. Je kunt het zo licht en zo zwaar maken als je zelf wilt want jij bent degene die de weerstandsknop bedient. Sowieso kost het je wel een keer of vier/vijf om je de verschillende technieken eigen te maken en uit te vinden waar jouw top ligt maar ook als je die dingen nog niet zo goed onder de knie hebt, is het nog zeker de moeite waard om die les te volgen.



Hardlopen is een stuk zwaarder dan bovengenoemde groepslessen, geloof me! Ik vind het overigens wel heel grappig hoe onze sportkeuzes precies gelijk zijn behalve dat ik niet onder de zonnebank ga
Alle reacties Link kopieren
Zonnebank is bij mij ook uitzondering, reden is dat ik mezelf er meestal de tijd niet voor gun, maar als ik erg moe ben is het heerlijk om er meteen na het sporten onder te gaan liggen en even te doezelen. En die groepslessen is echt een drempel om overheen te gaan ... pump nog niet zo maar spinning vind ik er zo intensief uitzien. Wel heel erg leuk denk ik om je helemaal te kunnen laten gaan met die harde muziek.
Alle reacties Link kopieren
Begin een beetje het idee te krijgen dat ik van al dat sporten uit aan het zette ben ... dan zeggen ze wel dat je in kilo;s aankomt en niet in cm maar volgens mij is het bij mij op alle vlakken. Ik ben qua vetpercentage van 34 % gegaan naar 28,5 (vanaf fanatiek sporten in november). Dit zou de 4 kg meer op de weegschaal kunnen veroorzaken. Door het niet roken eet ik natuurlijk nog steeds wel iets extra, zoals een chocolaatje 's avonds e.d. maar niet veel. Gaan de cm terug minderen als ik meer vet ga verbranden op den duur ... en toch bij cardio kracht blijven doen ? doe nu iets meer cardio dan kracht. Start met cardio dan circuitje (en 2 keer per week iets van extra kracht erachteraan) en dan weer cardio. Totaal 1u30 gemiddeld per keer en zit nu op 4 keer per week. Weet niet goed hoe nu verder ?? Kan iemand mij iets meer relatie geven tussen KG, vetpercentage en CM ... gaan cm bv als ik sporten blijf volhouden later weer minderen en is het dus normaal dat het eerst erbij komt of ????
Alle reacties Link kopieren
Ik ga proberen maandag te stoppen met roken. (als het lukt!!)

ik wil proberen ook meer te gaan sporten zodat ik niet aan ga komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven