Lijf & Lijn alle pijlers

Stamceldonor zijn.

11-01-2024 19:47 41 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Zoonlief staat sinds zijn 18e verjaardag (1/2 geleden) ingeschreven als stamceldonor. Van de week kreeg hij een oproep dat er waarschijnlijk een match is. Hij heeft heeft gisteren een telefonische "intake" gehad en moet morgen bloed gaan laten prikken.

De begeleiding vanuit Matchis is tot nu toe heel gied maar zoon zou graag ervaringsverhalen willen horen....

Hij geeft aan het toch best spannend te vinden....ook omdat er blijkbaar nogal haast bij is.

groet,
Kippetje
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat je een update geeft kippetje, spannend!
Vriendin van mij is stamceldonor geweest.
Het verhaal van ketelfluit lijkt heeeeel erg op de hare (sterker nog, ik dacht na het eerste bericht even dat zij hier schreef). Maar zij had minder klachten dan ketelfluit van de prikken (maar heel licht griepgevoel).
Ze vond het super bijzonder en heeft de hele periode als een warm bad ervaren!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wat spannend! En ook super dat hij een match is! Ik duim alvast voor jullie dat het voor je zoon mee valt en dat zijn match goed geholpen wordt :thumbsup:
ik heb gezegd
Kippetje210874 schreef:
02-05-2024 19:31
UPDATE

Hallo allemaal,

Hier even een update.... zoon is van de week gebeld, hij is dus een match.
Over 3 weken moet hij stamcellen gaan doneren in LUMC .....5 dagen van te voren moer hij 2x per dag zichzelf prikken om de stamcellen opbrengst te laten vergroten.

Best spannend allemaal dus!

groet,
Kippetje
Wat spannend! En wat fantastisch dat ke zoon dit doet
Ik had wel gedacht dat dit proces allemaal veel sneller zou gaan, jan-mei klinkt heel lang
Alle reacties Link kopieren Quote
Alle hulde voor je zoon :worship: :worship:
Ga ik over nadenken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een geweldig kind hebben jullie Kippetje. Ik hoop dat het hem meevalt.
Alle reacties Link kopieren Quote
ketelfluit schreef:
11-01-2024 21:30
Hier toch de rest van het verhaal (werd even onderbroken door kind dat niet wil slapen.)

Wat mooi dat je dit hebt kunnen (en willen) doen :heart:

En Kippetje, ik zou ook zo ontzettend trots zijn op zoon! Heel veel succes gewenst
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
02-05-2024 21:51
Wat spannend! En wat fantastisch dat ke zoon dit doet
Ik had wel gedacht dat dit proces allemaal veel sneller zou gaan, jan-mei klinkt heel lang
Ik zie nu ook pas de tijdlijn, dacht ook dat het allemaal sneller ging eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel spannend! Maar ook mooi dat hij dit kan doen. Laat hem een inspiratiebron zijn voor de vrienden/klasgenoten om hem heen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel allemaal!

Wij waren ook erg verbaasd....hij had namelijk na t bloedprikken (10 buisjes) niets meer gehoord.
T zou 3 maanden kunnen duren zeiden ze toen.....maar toch was t best schrikken toen zn telefoon ging!

Zoon vind t best spannend allemaal.....de 22e ste moet hij naar t LUMC voor de algehele gezondheidscheck en uitleg over t toedienen van de injecties.

En super trots zijn we echt op m!

groet,
Kippetje
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Kippetje,

Misschien een beetje raar bericht, maar ik ga het toch voorstellen.

Ik vind het echt mega goed van je zoon en ik vroeg me af of hij graag leest ofzo? Ik zou hem namelijk best een boekenbon willen schenken of een paar tijdschriften ofzo, zodat hij wat te doen heeft als hij zich niet zo lekker voelt/aan het apparaat ligt.

Maar ik snap ook als dit misschien een beetje awkward is haha.

Laat maar weten als je/hij daar voor open staan, dan kunnen we even kijken of we iets kunnen regelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Terecht dat je heel trots bent op hem. Je zal je vast ook wel een beetje ongerust maken en spannend is het zeker.
Ik hoop van harte dat alles goed gaat en hij de behandelingen met weinig bijwerkingen door zal komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw wat leuk om een update te horen! Ben heel benieuwd hoe hij het vindt, echt een zoon om trots op te zijn, 18 jaar, petje af hoor! Ik ben nog steeds blij en dankbaar dat ik stamceldonor heb mogen zijn
Alle reacties Link kopieren Quote
ketelfluit schreef:
07-05-2024 13:29
Wauw wat leuk om een update te horen! Ben heel benieuwd hoe hij het vindt, echt een zoon om trots op te zijn, 18 jaar, petje af hoor! Ik ben nog steeds blij en dankbaar dat ik stamceldonor heb mogen zijn
Ik ben even zo vrij om een vraag te plakken die ik TO tussendoor namens haar zoon nog zag stellen aan jou: "Zoon vroeg zich af of jij er later met een goed gevoel op alles terug hebt kunnen kijken en of je snel hersteld was na de donatie?"
Ik kan heel Nederland inmiddels horen zuchten.
Alle reacties Link kopieren Quote
En wat mooi dit!
Ik kan heel Nederland inmiddels horen zuchten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kippetje210874 schreef:
02-05-2024 19:31
UPDATE

Hallo allemaal,

Hier even een update.... zoon is van de week gebeld, hij is dus een match.
Over 3 weken moet hij stamcellen gaan doneren in LUMC .....5 dagen van te voren moer hij 2x per dag zichzelf prikken om de stamcellen opbrengst te laten vergroten.

Best spannend allemaal dus!

groet,
Kippetje
Fantastisch van hem. Ik heb zelf een SCT gehad en daardoor ben ik nog in leven.
Door je zoon’s stamcellen heeft iemand een kans om in leven te blijven. Zonder nieuwe stamcellen overlijdt deze persoon. Wat een geweldige jongen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat lief Coniglio!

Succes zoon van kippetje en kippetje en gezin! :bigkiss:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven