Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
@ Dita: het was een (vlakke) 5km-loop. Ik vind het zo stoer van je dat je doorgaat voor de HM. Wel blijven lopen hoor!

Ik ga voorlopig ook niet weer voor een 10km-loop. Ik wil mijn 5km-tijd verbeteren, dus sneller gaan lopen. Doel voor 2014 is om wekelijks 1x 5km te lopen, 1x interval en 1x een duurloop van 45-75min (in het weekend). Ik denk dat er nu in elk geval al 4 loopjes zijn waar ik 5 km of 4 EM wil gaan lopen.
Ha meiden

Ik zit alweer ruim 10 dagen in Schotland Het lopen is erg mooi hier hoewel het weer bar en boos is. Erg veel wind iedere dag tot en met storm aan toe en verder hagel en regen. Maar afgelopen zaterdag was het droog toen ik mijn 28 kn rondje liep. Vandaag leek het even lekker en mooi maar op de terugweg kletterde de hagel op mijn hoofd. Woef vond er niks aan geloof ik toen het zo tekeer ging. Helaas scheurde ze haar Hubertusklauwtje uit, dus dat is even lastig maar ze kon wel gewon verder lopen, dus ben ik niet omgekeerd. Nu goed schoonhouden en kijken of dat een beetje wil helen. Helaas deze keer niet gewoon het nageltje zelf maar achter bij de aanhechting met het gevolg dat het nageltje de andere kant opstaat nu. Zielig

@ fabienne: fijn dat de run goed ging!!!

@ dita: in mei de HM al! Lekker opbouwen en blijven lopen. Het weer lijkt mee te zitten tot nu toe!

@ mother: 8 dagen is best weer veel. Ging het lopen wel lekker?

Fijne kerstdagen meiden!!
O en wie wil meegenieten van de plaatjes... http://www.runpower.nl
@max, ja 8 dagen niet lopen is te lang. Ik ga snel je verslag en foto's bekijken.

Gisteren bijna 7 km. Gelopen in de stromende regen en sterke wind. Wilde meer km. lopen maar kreeg pijn in mijn knie, dus ik ben gestopt. Nu nergens meer last van, raar maar waar..

Zo lekker 2 weken vakantie. Vanmiddag met dochter naar de film Frozen geweest, een echte aanrader.

Ticket geboekt. Mijn man vertrekt vrijdag as. naar zijn familie.

Ik wens jullie - en hen die jullie omringen

het aller beste voor het nieuwe jaar

geluk in grote en in kleine dingen

maar bovenal: gelukkig met elkaar!
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Zo net terug van een heerlijk loopje: 12.9 km. 1 uur en 24 minuten! Geen last van mijn knie. Helaas was mijn batterij op bij deze afstand.
Hoop dat jullie gezellige dagen hebben (gehad)

@ mother lekker gelopen dus. Hoe lang blijft jouw man weg?

Morgen een rondje en komend weekend ook weer. Hoop dat het weer een beetje mee wil werken.
@Max, ja wij hebben hele relaxte dagen gehad jij ook?

Mijn man hoopt woensdag 8 januari 2014 weer thuis te komen.

Ja heerlijk gelopen, perfect weer!

Vandaag regen, balen he veel plezier.
Even omhoog! Hoe gaat het met iedereen?

@Max, hoe gaat het in Schotland?

Zo morgen weer hardlopen, mijn dochter wil graag naar de nso en mijn zoon wil heeeeeel graag vuurwerk kopen, maar niet alleen, mama moet natuurlijk mee.

Dec: 53,5 km. Totaal: 735,4 km
@ mother: hier alles prima. Vandaag 36,5 km gelopen, deels met de hond. Het was vandaag bijna de hele weg droog dus dat was lekker maar het was vooral heerlijk dat de wind even was gaan liggen, want zo door de Glen met keiharde wind is minder. Overmorgen een kort rondje natuurlijk en ik probeer komende wee nog etappe 5 van de west highland way te lopen. Dat lijkt me echt top. Heb je vandaag gekookt?
Vanochtend heb ik mijn allereerste 15 km. Gelopen. Echt genoten, en best een beetje trots.

Dec: 68,5 km. Totaal: 750,4 km
@ mother: top!
@Max, dank je.

Ja ik heb gisteren gekookt, vis, aardappelen en broccoli en jij? Vandaag gebakken aardappelen, salade, frikandel en broccoli en fruitsalade.
@ mother: ik kook hier bijna iedere dag. Lekker makkelijk voor maxman maar gisteren zijn we na de 36,5 km ronde lekker uit eten geweest. Dat was eens lekker makkelijk voor MIJ -) Vandaag maakte ik een heerlijk stuk rundvlees in de oven, daarbij veel groenten. Vaak maak ik hier een lekkere salade met iets lauwwarms erbij. In ieder geval altijd iets als boontjes erin of groene asperges en een eitje. Daarna keuze uit iets als zalm, of gerookte eend of tonijn of kip. Lekker! Salade met jonge bladspinazie, rucola etc. Ik heb hier de stomer, blender en soupmaker.
Vandaag nog even de laatste loop van het jaar gedaan, een rondje van 6,4km. Daarmee kwam ik precies op 615 km uit. Doel niet gehaald, maar heb ik ook 2 maanden niet kunnen lopen.

Doelstelling voor volgend jaar blijft 750km. Zo ingewikkeld moet het niet zijn, lijkt mij. Dat is gemiddeld 15km per week. Als ik niet ziek ben of geen blessure heb, loop ik tussen de 15 en 20km per week. Maar ja, dat dacht ik vorig jaar ook

Ik hoop dat iedereen een goede jaarwisseling heeft! Tot volgend jaar!

@Max, lekker zeg uit eten na een 36,5 km. rondje. Ja ik mis mijn man zijn kookunsten.

@Fabienne, oh, je doelstelling gaat vast lukken succes. Toevallig heb ik in 2013 precies 750 km. gelopen.

Vanmiddag mijn 1ste 10 km. van dit jaar gelopen, heerlijk met .

Jan: 10 km.
Ik ben er nog hoor.

Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar met veel loop plezier en zonder blessures

Zaterdag weer lopen, even weer in het ritme komen na al deze rommelige dagen

Groetjes

dita
Vanochtend weer de eerste 5km gelopen op naar het volgende loopje en dat is maandag ochtend :-)

We gaan er weer voor
Vanochtend 8,5 km gelopen , het ging lekker :-)

Op naar woensdag, iedereen weer een fijne loop week

Groetjes

dita
Ha meiden

Happy new year. Mag nog net geloof ik :-)

Hoe gaat het bij jullie met lopen? Ik wilde een nieuwe tabel maken, wie wil er met wat in? Doelen etc?

Ik ga zo weer een rondje doen. Het is gelukkig fraai weer. Helaas moet ik eerst even een interval training doen vandaag maar goed dat hoort er ook bij :-) Zou liever op pad gaan voor een ontdekkingsrondje
@Max, mijn volgende doelen zijn: eind januari 15 km. en maart 2014 mijn 1e halve marathon.

Fraai weer er stond een harde wind.

@Dita, fijn dat het hardlopen weer goed gaat.

Zo, net terug, ik heb weer 10 km. gelopen door en in het bos, heerlijk, nu douchen, nog even werken en morgen vrij.

Jan: 20 km.
Vanochtend 5,5 km bezig geweest 4 km flink doorgerend en de laatste 1,5 km doorgewandeld.

Had nog dansenbenen van gisteren avond :-)

@ Max doel dit jaar 750 KM

Doel begin mei HM

Jan: 19km

Ga ook mijn totaal aantal kilometers in mijn berichtjes zetten

Pik je idee even Mother
Ha meiden

Nog lekker gelopen? Het is weer weekend :-) nog plannen?

Fijn weekend
@Dita, ja ik vind het altijd handig zo weet ik precies hoeveel ik per maand loop.

@Max, ja vanochtend lekker 14 km. gelopen naar Delft. Echt nu snap ik dat jij uren onderweg kan zijn. Ik haat stoplichten, dus blijft ik natuurlijk braaf wachten, ik loop in een hesje van mijn werk dus ik moet wel, ik zet runkeeper ff op pause en daarna weer resume. Ideaal.

Heb jij nog gelopen?

Zo ik heb mij net ingeschreven voor de 15 km van de Rokkeveense Dekkerloop #19januari

Jan: 34 km.
Ik baal eigenlijk zou ik lekker gaan lopen , maar gisteren avond mijn hele lijf aan het trillen/klappertanden brrrrr slecht geslapen.

En nu dus grieperig.

Dus dat ipv lopenbewegingen verplaatsingen van bank naar bed en terug

Moet me er maar aan toegeven
@ mother: ja gisteren 20 km parcours verkenning. Het was prachtig weer. Had het alleen aan de stok met koeien. Jij al klaar voor komend weekend?

@d ita: alweer wat opgeknapt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven