Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - deel 5

30-11-2011 11:20 1922 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.

Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.

Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!

Vorige delen:

Start 2 run deel 1

Start 2 run deel 2

Start 2 Run, deel 4

Download voor je mp3:

Gratis:

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx

Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km

Schema's op papier:

schema's Evy

Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap

Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen

Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures

Tabel: rennen met Evy

NaamSerieWeekLeslian5 km11

Tabel: rennen zonder Evy

NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari

Extra tabel voor de kilometermeisjes

NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km

Doelen 2015

Max: 2015: LDR 120 km (mei)

Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
@Max, 20 km. zo dan ging het goed?

Morgen nog een rustige training van 10 km. daarna ben ik er wel klaar voor.

@Dita, hoe gaat het met jou ben je al weer beter? Zo niet, beterschap toegewenst.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
@ mother: spannend is het zondag? Waarom doe je morgen dan 10 km nog? Liever kort misschien en wat afwisselend? Qua tempo's? Ik ga morgen een kortje doen, zondag ga ik de lange duurloop doen. Wel zin in -)

Vandaag een nieuwe sport BH gekocht. Ben benieuwd of het kan met de pacer draden. Morgen maar uitproberen.
Poeh zeg, wat ben ik moe. Ik ben gewoon blij als ik thuis ben. 's Avonds heb ik eigenlijk geen puf meer voor het forum, maar zit ik op de bank wat tv te kijken of een boek te lezen. Hardlopen doe ik dus alleen op mijn vrije dagen. Ik kom op dit moment op 2x per week. En als ik dan weer heb hardgelopen, denk ik: Wat is het probleem? Dit is toch leuk? En dan na een werkdag kak ik helemaal in. Bah, niks aan. Al doe ik 2-3x per week wel een workout op de slaapkamer: HIIT van Melissa Bender ( is maar een kwartiertje per workout).

januari 25km
Ben ik even.

Nou ik begin op te knappen,

Jullie zijn lekker aan het lopen zie ik,

Vandaag weer een heftige dag naar crematorium geweest om wat door te bespreken over het as van mijn vader.

kijken of ik van het weekend weer me schoenen aan getrokken krijg
@ dita: jeetje dat zal niet makkelijk zijn geweest. Hebben jullie besloten wat jullie gaan doen met de as? Fijn dat je opknapt!

@ fabienne: ook weer lekker gelopen zie ik :-) Lekker bankhangen met een boek is ook veel beter :-) Maar wel fijn om weer wat te lezen

Fijne dag meiden.
@Max, ja ik noem het altijd gezonde spanning. Ja 10 km. was te lang ik ben net terug van mijn laatste interval training in het bos:

8 km. in 49.50. Ik ben klaar voor mijn wedstrijd zondag as.

@Dita, fijn dat het beter met je gaat. Pff, dat zal een zware dag zijn geweest. Sterkte toegewenst.

@Fabienne, he wat vervelend dat je je zo moe voelt. Sterkte toegewenst.

Zo voor jullie allemaal een zomaar had ik ineens zin in.

Jan: 42 km.
@ mother: ik heb gisteren maar 5 km gelopen. Heel weinig dus. Je doet altijd sneller teveel dan te weinig zeker in een aanloop naar een race. Ik ga voor je duimen morgen!!

Vandaag lekker luieren, ik ga verder werken aan mijn fotoboek. Morgen lange duurloop. Hoop op droog weer en anders is het jammer, ik ga toch natuurlijk

Fijn weekend!
@ Max hoe is je nieuwe sportBH bevallen wel type/merk is het?

Hij wordt uitgestrooid en een beetje verwerkt

- In een waxinelichtje houder kan me moeder een bijzonder kaarsje branden

-in knuffelstenen

-in een pandora-achtige kraaltje

Ben erg blij met de gekozen dingen.

Vandaag heerlijk gelopen, dacht echt rustig aan en wilde eigenlijk 5 km maar ik liep zo lekker dat het een tien geworden is :-)

Jan 29 KM
@ dita: dat klinkt erg mooi. Voor jou dat pandora achtige kraaltje? Bijzonder denk ik. Altijd dichtbij. Toen mijn schoonmoeder stierf, wilde niemand iets met de as, er zelfs niet meer over denken. Ik weet niet goed wat ik daarvan moest denken eigenlijk. Maar ja, ik ben geen man, dat scheelt misschien ook. Ik denk dat ik ook wel iets zou willen. Het is eigenlijk mooier dan een graf denk ik. Ik weet het niet, zal er eens over nadenken. Ik heb toch gekozen voor een BH van shockabsorber. Die wilde ik nooit omdat ze vrij hoog zijn. De Freya vond ik erg mooi zitten maar gaven wel echt 'tieten' en de Shockabsorber maakte het toch net wat kleiner allemaal voor mijn gevoel. Bij de lange loop van vandaag geen last gehad. Dus vorzichtig positief

@ mother: hoe is het gegaan vandaag?

Hier was het vandaag dus eens geen mooi weer. Regen en wat wind maar vervelend waren vooral de ondergelopen wegen. Maar goed, vanmorgen vertrokken, na 35 km de hond opgepikt vanaf het huisje (alles was al klaar hoefde alleen de deur open te doen en ze kwam er al aan rennen zodat we weer op weg konden) en na 45 km waren we weer thuis. Ik vond het wel een rot eind. Over 3 weken de volgende lange duurloop....
4 km in 24 minuten.

Wilde snel thuis zijn en niet zo lang lopen voelde de 10km nog een beetje in mijn benen haha.

@ max Ik draag er zelf 1 van de hema voor heavy sport moet zeggen dat hij me tot nu toe erg bevalt :-)

Loop jij 35-45 km aan een stuk of heb je dan ook een 'wandel' pauze <=== Weet ik even niet meer

En de pandora is inderdaad voor mij (terwijl ik eerst niets wou eigenlijk, gedachten en ideeen kunnen veranderen. Die emoties toch )

@ mother Hoe is het gegaan?

Het was donderdag inderdaad een zware dag maar wel een voldaan gevoel aan overgehouden.

Jan 33 km
@Max, 45 km. knap hoor en met ook nog met hond gelopen.

Mijn doel 2014: 750 km, wil jij dit veranderen in het schema?

@Dita, fijn voor je dat jullie blij zijn met de gekozen dingen. Mijn vader is begraven in het noorden van het land, als wij daar zijn kan ik zijn graf bezoeken, ik ben blij met deze keuze.

Even een klein verslag van mijn 15 km. van zondag jl.

De voorbereidingen waren goed, alleen mijn app van runkeeper deed het niet, dacht ik, en de app is er na 13 km. mee gestopt. Ik ben dus te snel gestart en ik had weer last van een bloedblaar, auw ik moet nieuwe sokken kopen. Mijn eindtijd was: 1 uur 37 min. Ik baal best van mijn tijd, maar ja, niets aan te doen en ik was niet de laatste. Collega kwam na mij over de finish was erg leuk om hem weer te zien.

Eergisteren heb ik mij ingeschreven voor mijn 1e HM via het businessteam van mijn werk, helaas is er een wachtlijst, ik blijf lekker doortrainen en anders ga ik mij inschrijven voor een andere wedstrijd.

Jan: 57 km.
Zo vanmiddag nieuwe route uitgeprobeerd, lekker 10 km. gelopen in het bos. Een jongen probeerde grappig te doen dmv. van met mij meelopen. Ik ben achter hem aangerend en heb hem een duw gegeven niet zo slim achteraf maar zijn vrienden lagen in een deuk.

Fijn weekend toegewenst hebben jullie nog leuke plannen?

Jan: 67 km.
@ mother: oei dat zijn geen leuke dingen onderweg. Gelukkig geen kwade bedoelingen en jouw duw pakte niet verkeerd uit. Zou zelf zoiets nooit doe, je hebt een heleboel gekken :=0

Morgen 6x1600 op het programma zal mij benieuwen. Vanavond weer lekker zwemmen. Zondag misschien even shoppen moet maar even kijken. Jij nog plannen? De tijd gaat wel erg snel.. over 2 weken alweer een lange duurloop

O ja gisteren op Holy Island geweest dat was leuk. Foto's staan op http://www.runpower.nl an de 45 km ronde heb ik geen foto's. Volgende lange waarschijnlijk wel want dan is mijn vriend hier en die gaat mee op de fiets. Moet alleen nog even navragen of de fiets er nog steeds is
Ik heb ook de shockabsorber, ben er erg tevreden over. Heb echt nooit last van mijn borsten.

Ik zit weer op 2x hardlopen per week. Net iets te weinig, maar met de vermoeidheid en drukte op het werk is het even niet anders. Ik vind het wel lekker om te lopen. Ik heb eigenlijk nog niet echt een doel. Ik wil in juni de Utregse Meidenloop lopen, maar dat duurt nog zo lang.

Hoe heb je vorige week gelopen, Mother2009?

@ Max: Ben je aan het trainen voor een triathlon? Omdat je ook zwemt? Of doe je dat lekker voor de ontspanning?

januari 40km
@ fabienne: ik heb ze altijd afgewezen omdat ze erg hoog vallen en op de pacemakerdraad drukken. Maar het lijkt mee te vallen en goed te gaan. Fijn dat je weer wat vaker kunt lopen nu. Juni is toch mooi doel, kan je rustig opbouwen! Nee hoor geen triathlon. Zwemmen is voor mijn rug en ik doe ook veel oefeningen.

Vanmorgen fikse training van 6x1600 totaal 17 km, want ik moest even doorhobbelen naar het dorp voor iets voor de auto. Gelukkig opgelost dus blij mens.
Ik heb ook een tijdje gezwommen (langdurige been/knieblessure). Ik ben ermee gestopt, omdat ik altijd zo;n last kreeg van mijn ogen en mijn huid. Ik heb een droge huid, gevoelig voor eczeem. Het zwemmen zelf vond ik wel altijd prettig.
Ben er nog hoor

Net terug van een rond van 10 km Ging lekker alleen kreeg weer het idee dat ik naar de wc moest en niet om te plassen

Grrr even gewandeld en toen zakte het weg en heb ik de laaste 2 km uitgelopen.

Voor de rest constant gelopen ikkuh blij

Groetjes

dita

Jan 43 km
Vreselijk is dat, Dita! Mijn vriend loopt altijd eerst een rondje van 2km, dan komt hij thuis om even te toiletteren en gaat vervolgens zijn rondje lopen dat hij van plan was om te doen.

Ik heb hem ook wel eens met de auto opgehaald, omdat hij geen mogelijkheid had om even ergens wat te lozen. Haha.

Ik moet vooral een paar uur na het hardlopen. Veel praktischer :-)

Loopt iemand van jullie met armsleeves? Ik loop al een paar weken in een shirt met lange mouwen, maar na 2 km stroop ik die op. En dat loopt niet lekker. armsleeves lijken me dus ideaal. Maar waar laat je ze als je ze af wil doen?

Ik ga straks voor een intervaltraining een rondje rennen.
Start to run na blessure. Hebben jullie tips voor een opbouw?

Was in januari te enthousiast begonnen, 2/3x per week. De eerste 4/5 keer 5km (laatste 2x zonder tussenstops) en de laatste 2/3 keer 6,5km in 1 keer door. Rondje afgemaakt maar blessure was er langzaam ingeslopen.

Wil eind mrt 5km rennen, dus heb nog 2 maanden om rustig op te bouwen!
Catch your dreams!
@Max, haha misschien was het achteraf toch niet zo'n goede actie van mij. Ik denk dat ik de volgende keer anders ga reageren het had ook anders kunnen aflopen.

@Fabienne, de voorbereidingen waren goed, alleen mijn app van runkeeper deed het niet, dacht ik, en de app is er na 13 km. mee gestopt. Ik ben dus te snel gestart en ik had weer last van een bloedblaar, auw ik moet nieuwe sokken kopen. Mijn eindtijd was: 1 uur 37 min. Ik baal best van mijn tijd, maar ja, niets aan te doen en ik was niet de laatste.

Wat is een shockabsorber, even opgezocht, I love google!

Ik train eigenlijk altijd in een regenjas met lange mouwen, ik stroop de mouwen ook altijd op.

@Dita, balen dat je onderweg dacht dat je naar de wc. moest. Ik moet altijd 's ochtends naar de wc. nadat ik 2 bakken koffie heb gedronken, echt waar handig.

Zo lekker weer nieuwe route gelopen in het bos/ harde wind en regen: 10 km. gelopen in 1.3.

Morgen ben ik vrij, mijn dochter en ik gaan zwemmen, donderdag werken en vrijdag vrij ik wil dan een LD lopen op rustig tempo.

s' Avonds gaan wij naar een bruiloft. Zin in.

Jan: 77 km.
Wat is het rustig hier!

Vrijdag jl. was ik lekker vrij dus ik dacht kids zijn op school, ik ga lekker 16 km. hardlopen.

Na 2.9 km. heb ik mijn enkel verzwikt, Ik kwam op mijn handen terecht ik had erg veel pijn, knie lag open. Na een paar minuten stonden er een paar mensen achter mij. Na een paar minuten ben ik met hulp opgestaan. Iemand vroeg zal ik een ambulance bellen? Ik zei: nee hoor, dat hoeft niet. Ik wilde dus naar huis lopen, maar dat leek mij niet zo'n goed plan, ik ben de bus ingestapt en ik mocht gratis meerijden. Oh, ik baal zo, de pijn is nu wel minder maar ja trainen zit er nu even niet in.
@ mother: heb je nog steeds pijn? Wat ontzettend rot zeker met de HM in zicht nu. Is het ook dik (geworden)? Balen

Het is inderdaad stil hier! Ik heb gisteren gelopen. Mooi weer maar keiharde wind. Ook wel weer een goede training maar grappig genoeg werd het in de middag ineens windstil. Zo zie je maar. Maar vandaag weer volop wind. Morgen weer lopen, weer een stukje van de route bekijken. Ben benieuwd.
Ben ik weer :-)

Tjee Mother balen zeg. Ik hoop dat je gauw opknapt.

@ Max Ik merk ook dat de 'wc' met mijn maandelijkse periode te maken heeft het blijft al met al zwaar kl....o..te

Zelfs koffie heeft geen zin whahaha
Ha meiden. Wat is het hier rustig ineens. Lopen jullie nog?

Ik heb zondag 51,5 km gelopen. Mijn vriend was over en fietste mee en maakte wat plaatjes onderweg. Het ging prima, wel erg winderig en hoewel het hier 'vlak' is, liepen we toch 880 hoogtemeters weg op het rondje. Maar het ging goed. Vandaag weer lekker op pad, maar het regent vandaag dus dat is wel jammer op zich. Verslag en foto's staan op http://bit.ly/1goVqCb
Zo max dat is nog eens de moeite om je schoenen er voor aan te trekken. Heel leuk verslag ook. Hoe lang heb je over je rondJE gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven