Lijf & Lijn alle pijlers

Start 2 Run - Rennen met Evy

15-06-2008 16:37 4492 berichten
Een succesverhaal, gestart door Athome:

Op internet een handig programma gevonden om op je mp-3 speler te zetten. Met een leuk muziekje erbij wordt je precies verteld hoelang je moet lopen, wanneer je wandelt en wanneer je weer tempo moet maken. In 27 lessen, verdeeld over 10 weken moet ik dan 5 km kunnen hardlopen.

Tot zover prima, maar over de techniek wordt niets verteld. Zijn er hier mensen die tips hebben?

Overigens ben ik benieuwd of dit gaat werken. In het verleden heb ik vaker geprobeerd om dit op te bouwen, maar dat lukte dan toch niet. Oorzaak was dan het niet plezierig kunnen lopen. Als je alleen maar bezig bent met wanneer je weer mag stoppen wordt het niet echt leuk, vandaar dat ik op dit moment vooral heel veel wandel. Maar wat meer conditie opbouwen lijkt me toch ook niet onbelangrijk.

Start to run, deel 1



Om te downloaden:

Reeks 0 - 5 km:

0-5 km



Reeks 5 - 10 km:

Ook hier vind ik geen werkende links meer voor :-(



schema's

schema 0 - 5 km

schema 5 - 10 km



Om je loopjes te plannen en te meten:

afstandmeten

mapmyrun

runningmap



Rek en strekoefeningen:

atletiekunie

youtube

Aikidostretching

Runinfo.nl

Stretchoefeningen





Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:

Blessurewijzer

Blessures



Hyves

Rennen met Evy



Blog

Blog



Succes! Ik ben fier op je! X-D
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal

pff was een tijdje niet hier online geweest, schrok me rot. Ineens 100 pagina's erbij.

Wat een hoop lees werk.

Maar goed. Ondertussen heb ik niet stil gezeten. (alleen niet gelopen)

Ben nu bijna 10 kilo kwijt..... en wil het toch heel graag weer gaan proberen.

Dus ik trek morgen mijn stoute hardloop schoenen maar weer aan en kijken of mijn scheen het nu wel een beetje wil gaan trekken.

Het moet nu gewoon 8-P
Alle reacties Link kopieren
Goedzo Springlover! De 1e stap(pen) is/zijn gezet, nu doorzetten hoor! Je zal zien dat je conditie net zo hard vooruit gaat als jijzelf :) De opbouw is zo geleidelijk dat je bijna ongemerkt steeds wat verder gaat lopen. En sommige stukjes zijn best zwaar, maar Evy sleept je er wel doorheen haha.



Fiefje: echt gaan hoor vandaag. Het is heerlijk weer en achteraf zul je fier zijn op jezelf!
Alle reacties Link kopieren
Mamamarieke: wow, 10 kilo! Erg goed.. Succes met je scheen, ik hoop dat het goed gaat.



Annie: tnx, ik zal zeker weten gaan! :) Dat gevoel van na de training probeer ik me ook altijd voor de geest te halen als het eens moeilijk gaat.

Ik lees net wat je schrijft over uit je bed springen. Met hardlopen heb ik dat minder, maar als ik mijn intensieve yogadvd weer eens 1 uur gevolgd heb spring ik de volgende dag echt uit bed. Zo fijn is dat!

Heerlijk dat je bij les 15 weer in kon springen (om nog maar eens het woord springen te gebruiken ;-) ).
Alle reacties Link kopieren
Leuk hoor allemaal nieuwe-en ouwelingen hier op het forum :) Net zo enthousiast als ik. Zit nu op het werk en bedenk me of ik vanavond wel of niet ga hardlopen. Eigenlijk is het vandaag mijn verplichte rustdag..... 't Is nu zo dat als ik eventjes niets gepland heb ik me zelfs ga vervelen als ik niet kan of mag lopen. Vanavond weer voetbal!! Dat is in ieder geval nog iets.



Ik vind i.d.d. dat de opbouw heel geleidelijk gaat. Pas nu, (nu ik in de laatste week zit) merk ik aan het einde dat ik echt heb hardgelopen. Voel mijn benen dan zo goed terwijl ik dat tot vorige week eigenlijk niet merkte.



Wat goed dat je 10 kilo kwijt bent Mamamarieke. Zelf ben ik nu ook kilo of 7 kwijt geraakt afgelopen maandag. En met hardlopen blijf ik nu lekker op gewicht terwijl eetpatroon weer normaal is.
Alle reacties Link kopieren
Audrey, heel herkenbaar. Het is echt verslavend he? Ik merkte in het begin ook dat ik moeite had om de 'rustdag' door te komen, omdat ik alweer stond te trappelen om weer te rennen. Tijdens het rennen de dag daarna bedacht ik me waarom ik ook al weer zo graag wilde, maar na afloop wist ik het dan weer hahaha!



Toch is die rustdag heel belangrijk. Ben de eerste weken ook eigenwijs gewoon om de dag gaan lopen (dus geen enkele keer 2 dagen rust) en uiteindelijk heeft een vervelden scheenblessure (hier veel voorkomend geloof ik) roet in het eten gegooid. Dan een paar weken rust en weer langzaamaan beginnen is helemaal niet fijn, dus nu maar braaf de rustdagen aanhouden die zijn ingelast, is tenslotte niet voor niets. Door schade en schande wordt men wijs zullen we maar zeggen!



Goed hoor mamamarieke, knap gedaan! Ik ben ook (weer) aan het lijnen geslagen en icm het hardlopen is mijn ervaring dat het lekker gaat. Was vorig jaar 30 kg afgevallen, is nu helaas nog maar 20 van over. Wilde in totaal 35 kwijt (ja, ik zat er zo dichtbij, snik), dus ga nu voor die laatste 15 kg knokken. Nog een extra motivatie om te lopen dus!



Loop ze allemaal en geniet er lekker van!
wolkenvrouw schreef op 17 juni 2008 @ 09:31:

**Wolkenvrouw trekt haar tips beschaamd terug**


:rofl:



Nee, niet doen! Je had gelijk!!
Mamamarieke,



Wat goed van je!! :worship:

Hopelijk vindt je lichaam het nu wel leuk om te gaan hardlopen. Ik ben door het hardlopen zo'n 6 kg kwijt.

Gezellig dat jij er ook weer bent!
Alle reacties Link kopieren
Ik begin te merken dat mijn benen veranderen door het hardlopen! Met name de 'flubbers' aan de binnenkant van mijn bovenbenen...
Alle reacties Link kopieren
@Annie: Bedankt,..ben ook blij dat ik Evy aan mijn zij heb haha,..op eigen kracht,..No way :no: vind het al een drama om zelfstandig 2x in de week naar de sportschool te gaan haha,..

Maar morgen is mijn 2e x en ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
**Shit zeg** Gisteren gelopen (natuurlijk weer net iets te fanatiek) en nu sinds een paar uur last van mijn scheenbeen.... oude blessure, hoopte dat het nu zou wegblijven. En ik heb zo'n zin om morgen weer te lopen. Zal dit keer maar (geheel tegen mijn stijl in) niet eigenwijs zijn en een extra rustdagje inlassen, want ben er vorige keer lang mee zoet geweest. Ik baal ervan!
Annie, in het oude topic staan aanwijzingen over hoe de scheen te behandelen als je iets voelt. Even terugbladeren; het is een berichtje van mij.
wolkenvrouw schreef op 17 juni 2008 @ 13:57:

Ik begin te merken dat mijn benen veranderen door het hardlopen! Met name de 'flubbers' aan de binnenkant van mijn bovenbenen...
Wordt dat meer of minder? :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal! Over een paar uurtjes ga ik beginnen! (nog wel voor de wedstrijd hoor).



Mag ik aan iedereen vragen die zn flubbers heeft zien verdwijnen na hoe lang er iets zichtbaar was? Weet wel dat dat lang duurt, maar even voor de indicatie he!
Alle reacties Link kopieren
Whopper ik lig hier gierend op mijn terras....



Ze worden natuurlijk MINDER, DUH



Eerst dacht ik altijd dat er iemand steeds luid applaudiserend naast me rende maar dat bleken mijn bovenbenen te zijn..



tegenwoordig is het aangenaam stil.
Alle reacties Link kopieren
pepernoek, ik ben bij les 25!



Het komt goed...
[b][message=1534224,noline]wolkenvrouw schreef op 17

Eerst dacht ik altijd dat er iemand steeds luid applaudiserend naast me rende maar dat bleken mijn bovenbenen te zijn..

:rofl:
Pepernoek, ik zie nog niets. Maar ik hoor ook niets :) dus laat dat je niet ontmoedigen.

Ik kom niet meer aan, val ietsje af (een halve tot 1 kilo dus dat is verwaarloosbaar) maar wordt wel strakker. Ik ren nu les 4 van serie 2. Voor de indicatie.....
Alle reacties Link kopieren
Ik was altijd een spillebeen en krijg nu eindelijk een beetje stevige benen, erg fijn om ook eens aan te kunnen wijzen wat een kuit is :)
Alle reacties Link kopieren
Ja, strakker, ook hier (ietsje) en mijn kuiten zijn echt hard O_O



Maar ik zit gewoon veel lekkerder in mijn vel. Ben niet meer zo lusteloos en veel positiever. Kan natuurlijk oook door de zuurstof komen omdat ik nu 3 keer per week een half uur buiten ben. Normaal ga ik van huis naar auto naar werk naar huis.... :-$



Ik heb net mijn rondje van 5 km erop zitten. Ik had het gevoel of ik door rul zand liep, maar ik gaf niet op en uiteindelijk heb ik dus 9,2 km. per uur gelopen! Das een nieuw record. En ik kijk alweer uit naar vrijdag, dan mag ik weer, yay! :blob



En gezellig is het hier met al die "oude" nieuwe :smile:
Alle reacties Link kopieren
_Fiefje_ schreef op 17 juni 2008 @ 10:27:

Esth3r: en, heb je hem nog gelopen? Zoja hoe ging het?

Ik niet, ik voelde me overdag te gaar en na mijn avonddienst was het te donker buiten (ik heb mijn vriend met de beste puppy-ogen aangekeken maar he wouldn't cave). Vandaag ga ik echt!




haha ja ik heb hem nog gelopen, ook pas om half 11 gisteravond maar ging heel erg goed! Makkie ;-)

Nou ga ik morgen weer denk ik.. vanavond maar even lekker op de bank haha.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de complimenten.

Ik ga ook voor vermindering van de "flubbers" en om gewoon idd nog meer kilo's kwijt te raken. Ik heb door het afvallen ook snel hoofdpijn de laatste tijd. (ja eet en drink genoeg) maar komt omdat ik de afvalstoffen niet genoeg kwijt kan raken. Dus moet ik maar wat meer gaan sporten.

En ik hoop idd dat mijn lichaam er nu wat meer zin in heeft en wat minder gaat protesteren.
Alle reacties Link kopieren
haha, geweldig dit! Ik heb het gevoel dat mijn billen wat minder hanger, maar wat meer 'rechtop' staan! Tja, is maar een gevoel, ik weet het niet.



Zou vanavond eigenlijk moeten lopen, maar mijn linkerbeen doet wat pijn na de vorige keer. Daarbij laat gegeten en ik wil zo toch wel graag voetbal zien. Dus: morgen les 21. (10-10-12, zijn we gek geworden??!!)
anoniem_19634 wijzigde dit bericht op 17-06-2008 20:30
Reden: typ-foutje
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
is er iemand hier die in de omgeving Soest loopt?
Alle reacties Link kopieren
Wolkenvrouw: ja ik, ik neem altijd de weg van Amersfoort naar Soest..
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even een vraag.

Ik heb er zo'n hekel aan om met m'n i-pod te lopen,moet je persé met dat ding lopen?

Of kan je ook op een andere manier haar schema's volgen?

Ik heb er nog nooit iemand over gehoord,ik loop nu met schema's van hardloopschema.nl.

Met dat beginnersschema ben ik bijna klaar en dacht dat dit misschien wel iets is om mee verder te gaan.

Ik hoop alleen dat het ook zonder dat ding kan.



Ik hoor graag van een van jullie,bedankt vast!
Erik is de Mol en HPL de Lul.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven