Lijf & Lijn alle pijlers

Start afvallen 14 juli 2018 3.0

16-07-2018 06:55 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Dit is een vervolgtopic van de vorige topics:
Afvallen start: 8 januari 2018
Afvallen start: 8 januari 2018 2.0

In principe is maandag weegdag.

Naam: Chocoladetaartjeee
Lengte: 173 cm
Start: 84,3 kilo
Streef: 68 kilo
Huidig: 82,2 kilo
Totaal: -2,1 kilo

Naam: _Lou_
Lengte: 166 cm
Start: 98,9 kilo
Streef: 65 kilo
Huidig: 76,7kilo
Totaal: -22,2 kilo

Naam: Fenya
Lengte: 165 cm
Start: 117 kilo
Streef: 90 kilo
Huidig: 96,7 kilo
Totaal: - 20,3 kilo

Naam: Frantic
Lengte: 172 cm
Start: 78,6 kilo
Streef: 65 kilo
Huidig: 67,3 kilo
Totaal: - 11,3 kilo

Naam: Fenne
Lengte: 165 cm
Start: 98 kilo
Streef: 62 kilo
Huidig: 63,6 kilo
Totaal: - 34,4 kilo

Naam: Blondie-90
Lengte: 176 cm
Start: 80 kilo
Streef:
Huidig: 80,5 kilo
Totaal: - 0,5 kilo

Meepraten mag natuurlijk altijd!

anoniem_361923 wijzigde dit bericht op 30-07-2018 23:38
63.88% gewijzigd
If there is a will, you will find a way
Alle reacties Link kopieren
Thanks Frantic! de chips en ijsjes trekken me niet zo, maar de gezellige BBQ’s, biertjes etc sla ik zeker niet over in het weekend ;-D echt overheerlijk gegeten afgelopen weekend.. dat raketje boeit me niet zoveel als ik weet dat ik volgend weekend weer wat lekkers mag!

Kan trouwens wel genieten van de gezelligheid dat bijv schepijs meebrengt in onze bedrijfskantine nu. Dan loop ik mee met collega’s en roep ik “oooh” en “aah” over de smaken en dan neem ik zelf niks. Vast irritant voor sommige collega’s, maar die van mij zijn heel lief :flirting:

Wel een stille maandag deze week..?
Alle reacties Link kopieren
OP is weer bijgewerkt :)
Hoe gaat het met de andere dames?

Wat fijn dat je zulke lieve collega's hebt Lou!

Ik ben echt benieuwd Frantic, hoe het zal gaan deze week!

Ik heb echt een fijne vakantie 😊 Al vindt ik het wel best moeilijk dat ik niet kan wegen hier..
If there is a will, you will find a way
Alle reacties Link kopieren
Haha Lou, je schepijs verhaal :D
Het is inderdaad stilletjes hier...

Heel herkenbaar CT, ik vond het op vakantie ook heel onwenning om me niet te kunnen wegen.. ik had een vergelijkbare aanpak als jij en kwam een kilo aan in 3 weken, dat viel dus reuze mee. Mss dat je wat aan die info hebt..

Mijn eerste dag ging overdag heel goed, s avonds heel fout. Alleen thuis en nog wat lekkere restjes in huis... wel een stuk wezen fietsen gisteren.. nu gaat het weer goed, vanavond lekker sporten. Hopelijk gaat het weer goed, vorige week ben ik 1x keer niet gegaan en 1x halverwege gestopt, beide keren ivm benauwdheid bij die extreme hitte (ik heb astma). Opzich is het nu beter dus ik ga er met goede moed heen!
Alle reacties Link kopieren
Laten we hopen dat dat bij mij dan ook het geval is Frantic!

Ik denk dat het ook belangrijk is om in je achterhoofd te houden dat als het een dagje wat minder gaat, je de volgende dag het gewoon weer op moet pakken, na verloop van tijd zal het resultaat opleveren!
If there is a will, you will find a way
Alle reacties Link kopieren
Is ook zo.. maar ik blijf daar een beetje in vervallen, overdag gaat het goed, en s avonds wil ik alles eten wat los en vast (mn chips en chocola trouwens). Geniet je goed van je vakantie? Zo lekker om even uit je normale omgeving te zijn..

Vanavond heb ik pizza gegeten, ik heb de diepvriesvariant met bloemkoolbodem genomen om uit te proberen, was lekker! Had niet zon honger omdat ik s middags te veel te trek had en me vergrepen heb aan (jawel!) havermoutkoekjes :|
Heb dus maar een halve genomen. Best aan te raden opzich, er zitten iets minder calorien in dan een normale diepviespizza (<700 ipv >900kcal) en ik proefde eigenlijk niet dat het heel anders was..

Ga nu 3 nachten werken, meestal eet ik dan wat minder dan normaal, we zullen zien hoe dat dit keer is!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Mag ik misschien meeschrijven hier? Ik wilde eerder dit jaar al kilo's kwjit maar door omstandigheden kon ik mij er niet toe zetten.
Het is tijd om nu de knop weer om te zetten! Eerst maar eens beginnen met de eerste 10 kilo. Ik ben 1.70 en ik weeg nu (denk ik) 88. Heb mezelf al een tijdje niet meer gewogen dus dat binnenkort eerst maar eens doen.

Ik heb wel een leuke nieuwe sport, namelijk wielrennen. Laatst een mooie fiets aangeschaft en daar ben ik van aan het genieten. Zeker met dit mooie weer. Ik werk fulltime dus soms lastig om daarna nog op de fiets te stappen. Daarom wil ik nu proberen 2/3x per week op de racefiets naar het werk te gaan.

Verder eet ik gemiddeld op een dag dit:
Ontbijt: Yoghurt met granola
Tussendoor: banaan/appel
Lunch: bruin broodje kaas met komkommer en tomaat + aardbeienkwark of soepje
Tussendoor: appel/banaan
Avondeten: verschilt per dag heel erg. Kook wel altijd zelf en zo min mogelijk pakjes.

Ik hoop dat ik ook een succesvol avontuur neer kan zetten hier :hyper:

Misschien dat jullie nog tips hebben?
Alle reacties Link kopieren
Welkom Monkey! Wat leuk dat je zo geniet van wielrennen :) volgens mij zijn er 100 manieren om af te vallen en ziet je eetlijstje er prima uit toch? Persoonlijk kies ik voor meer groente overdag (rauwkost), gekookt eitje, af en toe klein handje (ongebrande, ongezouten) noten, 1 stuk fruit (peer/appel, geen banaan), volkoren boterham en dan 's avonds niet te veel koolhydraten (en alleen complexe). Ben zelf gevoelig voor suiker, dus vermijd ik doordeweeks bijv. granola (tenzij zelf gemaakt in oven), yoghurt/kwark met smaakjes, afbakbroodjes etc. In het weekend (of 2 dagen per week) eet ik alles wat ik wil, maar merk ik dat mijn porties nu kleiner zijn. Geen idee of je hier wat aan hebt; geloof echt dat het persoonlijk is!

Chocoladetaartje, klinkt nu al alsof je de juiste mindset te pakken hebt tijdens de vakantie. Dat je hier post, geeft mij al het idee alsof dat hartstikke goed komt met die weegschaal zo :-D

Frantic, ik wilde nog even zeggen dat ik het al hartstikke knap vind hoe je zo stabiel blijft in je gewicht. En dat met regelmatig hier en daar wat lekkers, daar zou ik wel voor tekenen hoor! Juist minder eten met nachtdienst, dat is wel handig dan ja, haha. Lekkere trek aan het einde van de dag is wel lastig.. Misschien eens proberen gedurende de dag meer vetten en eiwitten te eten (bijv. volle varianten zuivel etc.)?
Alle reacties Link kopieren
_Lou_ schreef:
02-08-2018 22:13
Welkom Monkey! Wat leuk dat je zo geniet van wielrennen :) volgens mij zijn er 100 manieren om af te vallen en ziet je eetlijstje er prima uit toch? Persoonlijk kies ik voor meer groente overdag (rauwkost), gekookt eitje, af en toe klein handje (ongebrande, ongezouten) noten, 1 stuk fruit (peer/appel, geen banaan), volkoren boterham en dan 's avonds niet te veel koolhydraten (en alleen complexe). Ben zelf gevoelig voor suiker, dus vermijd ik doordeweeks bijv. granola (tenzij zelf gemaakt in oven), yoghurt/kwark met smaakjes, afbakbroodjes etc. In het weekend (of 2 dagen per week) eet ik alles wat ik wil, maar merk ik dat mijn porties nu kleiner zijn. Geen idee of je hier wat aan hebt; geloof echt dat het persoonlijk is!

Chocoladetaartje, klinkt nu al alsof je de juiste mindset te pakken hebt tijdens de vakantie. Dat je hier post, geeft mij al het idee alsof dat hartstikke goed komt met die weegschaal zo :-D

Frantic, ik wilde nog even zeggen dat ik het al hartstikke knap vind hoe je zo stabiel blijft in je gewicht. En dat met regelmatig hier en daar wat lekkers, daar zou ik wel voor tekenen hoor! Juist minder eten met nachtdienst, dat is wel handig dan ja, haha. Lekkere trek aan het einde van de dag is wel lastig.. Misschien eens proberen gedurende de dag meer vetten en eiwitten te eten (bijv. volle varianten zuivel etc.)?
Ja het wielrennen doet me echt goed, heel fijn. Meer groente overdag is wel een goed idee inderdaad. Snack worteltjes mee naar het werk ofzo dat vind ik altijd wel lekker. Vandaag heb ik meloen en blauwe besjes bij me, mmmmm.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met iedereen?

Deze week 1,5 kilo afgevallen..! Nu 75,2 kg (-23,7 in totaal). Verbaas me er wel een beetje over dat het nog steeds zo hard gaat. Maar ik klaag natuurlijk niet :) Zat foto’s terug te kijken en geloof dat ik nu ongv even zwaar ben als aan het begin van mijn studie.. Dat is wel een vreemd idee.

Helaas verlies ik ook wel een beetje spiermassa, maar dat was te verwachten. Ik doe 3x pw cardio en maar 1x pw krachttraining. Vind de cardiolesjes nu super leuk!

Richting de winter kan ik misschien iets meer gaan eten en weer proberen wat meer spiermassa te kweken. Iemand toevallig wat gelezen over reverse dieting? Is langzaamaan je calorieën een beetje opbouwen per week en kijken wat er gebeurt, als ik het goed begrijp.

Ben benieuwd of jullie ook alvast bezig zijn met de fase na het afvallen?
Hoop dat iedereen een fijn zonnig weekend heeft :sun:
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal en welkom Monkey. Succes met jou reis. Ik deel de mening van Lou en geloof dat het voor iedereen anders is/kan zijn. Mijn belangrijkste winst dit keer zit op het mentale vlak. Ik heb mezelf geen tijdsdruk opgelegd en accepteer af en toe een mindere dag. En sta mezelf af en toe ook dingen toe. Ik ben eigenlijk meer bezig met een nieuwe levensstijl dan met een dieet. En dat zorgt ervoor dat ik het nu al sinds januari volhoud en inmiddels ruim 20 kg kwijt ben. Nog wel een flinke reis te gaan ook voor me, maar ik ga onverdroten door.

Ik heb me deze week niet gewogen omdat ik last heb van mijn maandelijkse perikelen en dan weeg ik gewoon meer. Dus ik zie het volgende week wel weer. Afgelopen week ging het qua afvallen ook even wat minder, maar dat wijt ik aan het extreem warme weer (vocht vasthouden) en het wat mindere bewegen. Die lange wandelingen doe ik niet met 30 graden plus. Maar door hoe ik er in sta, heb ik hier geen moeite mee. Het meer bewegen komt wel weer vanaf volgende week en qua eten gaat het gewoon goed. Dus of het er nu af gaat of over een week of paar weken, dat maakt me niet zoveel uit.

Ik weeg nu 96,6 kg en dus 100 gram afgevallen sinds de vorige keer. In totaal ben ik 20,4 kg afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Wauw Lou wat ga je goed. Topper ben je. :worship:
Hey hallo,

Mag ik met jullie mee schrijven?? Het vorige topic waar ik in zat is aardig stil. En merk dat dat me niet echt helpt.
Ik woog op mn zwaarst 97kg. In febr was dat 84kg en inmiddels weer zo'n 87 a 88 kg denk ik. Wil toch graag beneden de 80kg komen. Ben niet iemand waar de kilo's er af vliegen, en sporten is niet zo mijn ding. Beweeg vaak wel minimaal 8000stappen volgens mijn fitbit.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Monkey18 en Woeffie, welkom, en heel veel succes met jullie persoonlijke afvalrace!

Wauw Lou, wat een mooi resultaat weer! En nog bedankt voor je compliment :) meer eiwitten ga ik inderdaad proberen, ben van naturen vooral liefhebber van koolhydraten :D

Fenya, wat sta je er mooi in!! Dat is echt een lange termijn succes mindset, hou dat vooral vast!

Ik woog gisteren, jawel, 67,2. Tevredem daarmee! Ik trek op basis daarvan de conclusie dat mijn lichaam en geest toe zijn aan stabiliseren. Dat is bij deze dus mijn nieuwe doel! Over een aantal weken/maanden wil ik dan weer verder gaan, als ik kritisch in de spiegel kijk, mag er nog wel 5 kilo af. Maar voor nu vier ik mijn huidige succes: ik ben mooi wel 11,4 kilo lichter dan anderhalf jaar geleden!
Alle reacties Link kopieren
Fenya, lijkt me logisch om wegen even over te slaan indd. Dat geeft toch geen realistisch beeld nu. Klinkt wel alsof je lekker bezig bent hoor! Als het eten goed gaat, heb je al een groot deel te pakken toch? Misschien word je blij verrast volgende week :cheer2:

Welkom woeffie! Klinkt als een mooi plan om onder de 80 te komen, dat moet vast lukken :) mag ik vragen hoe lang je bent?

Ik heb morgen een vrije dag genomen, omdat het nu even kan. Niet veel op de planning staan en er spoken allerlei snoep scenario’s door mijn hoofd.. beetje tricky. Ik ga uiteraard lekker wandelen, misschien shoppen en ‘s avonds sporten, maar ook zin om niet al te veel te doen. Vriend, familie en vrienden zijn op vakantie of aan het werk (al gecheckt). Iemand nog tips om op zo’n dag als je alleen bent niet te verzanden in eetbuien? :roll: Of zal ik gewoon een weekenddag “ruilen”? Gek genoeg blijft het snoepen (lees; afbakbroodjes, uitgebreide cappuccino’s, pasta ‘s avonds etc.) dan wel binnen de perken.
Alle reacties Link kopieren
Oo Frantic, we postten net tegelijk denk ik haha. Wat fijn dat je zo stabiel blijft en een beslissing hebt genomen. Geeft vast even rust! Ik wil graag ook in september 3 weken stabiliseren, want dan ben ik op reis en gok ik dat stabiliseren al lastig genoeg is :D
Alle reacties Link kopieren
Oh goed bezig hoor dames!

@fenya ja mentaal kan ik nog heel wat winnen qua afvallen. Wil graag mijn lichaam accepteren maar dat lukt nu (nog) niet. Misschien over een tijdje! Een levensstijl is ook beter dan een dieet lijkt mij dus dat is ook mijn doel.

@_lou_ mmm lastig. Zorg ervoor dat je iets gezonds in huis hebt waarin je kunt blijven eten, zoals komkommer. Dan hoef je je niet in te houden natuurlijk.

@franctic Knap hoor, stabiliseren. Hoop dat voor mij ook ooit dat moment komt!

Ik wil mij trouwens niet elke weeg wegen want dan ben ik er teveel mee bezig. Hebben meer mensen dat?
_Lou_ schreef:
07-08-2018 13:06

Welkom woeffie! Klinkt als een mooi plan om onder de 80 te komen, dat moet vast lukken :) mag ik vragen hoe lang je bent?
Natuurlijk mag je dat vragen. Ik ben 1.70m.

Het gaat me vast een keer lukken al vind ik het moeilijk om echt de motivatie te vinden zoals ik die had. Vandaag wel weer gestart met het bijhouden wat ik eet.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Woeffie en heel veel succes. Bijhouden wat je eet is altijd een verstandig idee. Tenminste mij helpt het echt.

Dank jullie wel voor de fijne woorden. Ik beschouw dat zelf als mijn grootste winst dit keer en ben zelf ook trots op mijn mentale instelling. Vandaag weer een prima dag qua eten in ieder geval. Dus die kilo's of grammen volgen vanzelf weer een keertje.

Voor een ieder die moeite heeft met het accepteren, kijken naar jezelf, kan ik de Netflix documentaire Embrace aanraden. Ik heb hem zelf zopas bekeken, na aanraden van een hoop mede-afvallers bij WW. Ik vond het een goede docu, dus daarom geef ik deze tip bij deze ook aan jullie door.
Alle reacties Link kopieren
Woeffie en Monkey, Welkom!!

Lou en Fenya, jullie zijn echt zo goed bezig! 😊🎉

Frantic, verstandig denk ik om nu te kiezen voor stabiliseren!

Dit weekend ben ik weer thuis en is m'n vakantie helaas weer voorbij.. Het gaat altijd zo snel! Qua afvallen gaat het wel redelijk. Ik ontbijt goed, eet tussendoor vrij weinig: wel veel water, fruit en af en toe iets van yoghurt tussendoor, elke avond uit eten, soms een toetje, soms niet, af en toe een chipje of ijsje..
Wel echt een actieve vakantie, kanoën, wandeltochten enz.

Ik ben benieuwd vrijdag!

En al ben ik iets aangekomen, so be it, ook echt wel weer zin om er straks keihard voor te gaan!

Want elke dag uitgebreid ontbijten en uit eten ben ik eigenlijk wel een beetje zat nu haha

Hou vol dames 💪🏼
If there is a will, you will find a way
Alle reacties Link kopieren
Oh en Lou, ik zou een weekend dag inruilen voor morgen. Anders zou ik namelijk gek worden van m'n eigen gedachten om iets lekkers uit te stellen en dan vervolgens alsnog van alles te gaan eten..

Bedenk dan 1 of 2 kleine geniet momentjes verdeeld over de dag, en verder lekker veel water en bv komkommer en tomaatjes klaarzetten op tafel!
If there is a will, you will find a way
Alle reacties Link kopieren
Jeeh Chocoladetaartje, je bent weer terug, wat gezellig! Lijkt me heerlijk zeg, kanoën en blijkbaar dus ergens zijn waar je goed kunt wandelen. En goed teken dat je uit eten gaan etc een beetje zat bent; dan is een gezond ritme hebben fijn om op terug te vallen. Ben benieuwd, maar weet zeker dat je trots kunt zijn op je keuzes deze vakantie, ongeacht de cijfers.

Vind jouw instelling heel inspirerend Fenya. Wil zelf ook meer bezig zijn met mezelf accepteren “along the way”.. kijk nu Embrace, tot nu toe interessant! Doet me denken aan die docu van Sunny Bergman, ook over schoonheidsideaal etc.

Denk dat ik inderdaad een weekend dag ruil. O ja komkommer en tomaat eet ik iedere doordeweekse dag, dus heb het morgen in ieder geval in huis indd :) thans voor meedenken allemaal!
I'm back. Ik was druk met een verhuizing afgelopen weken, niet super goed gegeten, niet gesport maar wel veel gesjouwd. Dus vanochtend voor het eerst weer gewogen en ik zit mooi op 62,5kg. Heel blij mee!

Gelukkig hier ook veel positieve geluiden! Nu te druk om op alles te reageren, maar ik zal weer een meer frequente bezoeker zijn en reageren :)
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie?

Gezellig Fenne dat je er weer bent! Wel knap om zo stabiel te blijven onder die omstandigheden :) ging de verhuizing goed? Blij met je nieuwe huis?

Dit weekend 74,7: -0,5 en ik vind dat ik er blij mee moet zijn en ben het ook wel! Eerlijk gezegd baal ik er van dat ik stiekem een beetje teleurgesteld was. Zo stom.. want het gaat juist zo lekker!

Laatste tijd gaat het de ene week onder de halve kilo en dan weer boven de kilo heb en feitelijk verander ik niet zoveel. Heb denk ik moeite met controleverlies, hoewel het de weken hiervoor puur toeval kan zijn dat het steeds stabiel ongv een kilo was. Weegschaal is eigenlijk zo willekeurig, dat het schijncontrole blijft natuurlijk. Maar ach, hier denk ik nu even ovrr na maar in praktijk ben ik gewoon heel blij met m’n voortgang en meestal verliefd op m’n nieuwe lichaam.

O ja en ik heb zaterdag keurig gegeten omdat ik dus de woensdag “geruild” had: ben ik ook blij mee. Vind ‘t nog wel lastig om cheat/treat meals een beetje “normaal” te houden: gisteravond thuis eten laten bezorgen, portie eigenlijk te groot, toch stug dooreten totdat ik best misselijk was. 2/3 van het lekkere eten was ook prima geweest, maar omdat het “nu kan”, toch dooreten hè..

Hoe gaat dat bij jullie, controle over porties als je jezelf iets “ongezonds” toestaat?
Alle reacties Link kopieren
Beetje druk op het moment (ik vervang een paar collega's die op vakantie zijn) en weinig tijd dus om bij te lezen en te posten. Dus dit wordt ff een snelle tussendoor.

Ik zit tegenwoordig in de onsjes eraf. Maar eraf is eraf. Deze week was er 300 gram af en ik weeg nu 96,3 kg. In totaal is er daarmee 20,7 kg af.

Ik ben blij :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Wat ben je goed bezig Fenya! :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven