Lijf & Lijn alle pijlers

Start met afvallen, wie doet mee?

12-04-2020 09:28 2483 berichten
Ik ben nu veel thuis, en ik groei dicht. Sport te weinig en eet te veel. Voor Corona sportte ik minimaal twee keer per week.

Ik zou zo’n 8 kilo willen afvallen. Wie doet er met me mee?

Oh ja, als iemand het leuk vindt om een tabel bij te houden: heel graag. Ik ben daar geen ster in.

Voor het bijhouden van de tabel: aub iedereen zelf dikgedrukt de week en progressie doorgeven, omdat iedereen ws. op verschillende dagen weegt. Dan is Panda zo lief om het in de tabel zetten.
Dus als voorbeeld:
Week 1: -0,1
[/quote]



===============================================================
WEEK 35 T/M WEEK 39


NAAMSTARTSTREEFKWIJTWK35WK36WK37WK38WK39
Roepieroepie1774,6kg65kg-3,4kg71,4kg71,1kg
Panda198783,5kg70kg-12,2kg71,3kg71,3kg
Megyg85kg70kg-12,8kg73,0kg72,2kg
Vlavi79,2kg65kg-15,5kg64,3kg63,7kg
Bloemkoolroosje83,8kg67kg-15,8kg68,0kg
Appletree8675,0kg65kg-6,5kg
TOTAAL481,1kg402kg-66,3kg
[/quote]
anoniem_63a94ea668423 wijzigde dit bericht op 22-12-2020 08:32
77.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Week 7 69,2, totaal -1,8 (deze week -0,3)
perzikboom6 wijzigde dit bericht op 30-05-2020 09:44
14.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo dat was me een heftige vakantieweek wel.
Met hemelvaart vertrokken en de eerste 3 dagen heerlijk gegeten en gewandeld, totdat mijn man zaterdagavond ziek werd (vreselijk overgeven) We besloten de volgende dag naar huis te gaan. Thuis de dokter ingeschakeld en met vliegende sirenes naar het ziekenhuis afgevoerd. Een hartinfarct en dat terwijl mijn man niet rookt of drinkt, altijd sportief is, een BMI van 25 heeft (dus ja toch iets te zwaar) Het kwam als donderslag bij heldere hemel. Mijn hoofd stond dus niet echt bij het lijnen, ik had totaal geen trek, steeds even een snelle hap naar binnen gewerkt. Gelukkig is hij inmiddels weer thuis en pak ik de draad weer op. Voor mij weer een teken om vooral samen door te gaan om van het overgewicht af te komen. Week 7: 81,0 k afgevallen - 1,2 kilo
Alle reacties Link kopieren
Wat heftig megyg! Veel sterkte de komende tijd. Heeft je man nog aanwijzingen vanuit het ziekenhuis meegekregen wat hij kan doen om zijn gezondheid te verbeteren?
Alle reacties Link kopieren
Wow Megyg dat was schrikken! Gelukkig is hij weer thuis. Hebben ze nog iets gezegd waar het door zou komen? Want een BMI van 25 is nog prima, al helemaal als hij niet rookt en drinkt en voldoende beweegt.
Alle reacties Link kopieren
Perzikboom en Panda, bedankt, uiteraard allerlei folders van de hartstichting meegekregen over Onverzadigde en verzadigde vetten. Ondanks dat we daar al jaren rekening mee proberen te houden, toch waarschijnlijk teveel verzadigde vetten gegeten. We zijn beide wel snoepers, koekjes, gebak, chips, stukjes worst, stukjes kaas, je kent het wel. Verder over een 2 weken revalideren. Ik denk toch dat aanleg een grote rol heeft gespeeld, want nu blijkt dus een aantal familieleden bij de cardioloog te lopen en die zijn echt niet overdreven dik. Maar we hebben nu helemaal een stok achter de deur. Ik ben al weken bezig met een gezond levenspatroon en we zullen dit nu echt beide moeten doorzetten en niet terugvallen naar het gesnaai.
Megyg wat heftig. Hopelijk hebben jullie nu een beetje rust.

Week 7: 75,1
Het is dus weer hetzelfde gebleven. Denk dat ik te weinig heb bewogen. Eten gaat nog altijd wel prima, heb wel een frietje op en ook een keer een pizza en wat wijntjes gisteren. Maar ben vooral blij dat het snaaien tussendoor is gestopt.
Zo Megyg, heftig! Sterkte en beterschap jullie!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil de tabel maandag weer gaan bijwerken, er zijn er een aantal die al een paar weken geen gewicht hebben doorgegeven.
Het gaat hierbij om:
Dunyayldiz, Eviva1983, Ri3tte, Kabloem, bam_1984, Rektmylife123, charlymercury, happynurse, fener, Izzy90, Beingandnothingness en supersizeme
Heb van deze geen gewicht in de nieuwe tabel staan. Mocht ik een post over het hoofd hebben gezien of wil je alsnog wel in de tabel blijven laat het ff dit weekend weten :)
Alle reacties Link kopieren
Megyg wat heftig!! Veel sterkte!

Week 7: 87,1
Gewicht is redelijk stabiel gebleven de afgelopen periode. Nu de laatste 4 kg!
Alle reacties Link kopieren
Ik zat vanochtend op 77,1kg dus deze week 0,8 eraf
Vanavond weer een Zumba lesje! Nu eetplannen maken voor vandaag. Ga zo denk ik een soepje in elkaar draaien.
Netjes Panda.

Bij mij is er weer wat aangekomen, voor het eerst :( ik baal er echt heel erg van.
Heb te veel gebbqt, brood van de molen gegeten, gedronken. Dus gewoon niet goed bezig. Ik pak het vanaf vandaag weer op.
Alle reacties Link kopieren
Jammer Vlavi! Hier ook te veel lekkers gegeten, en een beetje motivatieloos. Geen goede combinatie. 72.4 dus niks eraf. Ga ook de draad weer oppakken en komende week strenger zijn voor mezelf. Wil naar de 71!
Het ging hier dus niet zo de afgelopen week, en nu ben ik 76.5 dus 0.4 kg er bij :'(. Maar de hormonen zijn weer gezakt dus de motivatie is weer helemaal terug!
Okeee we gaan er weer voor!!!!
Door drukte laat ik wat minder van me horen, maar probeer weer mn gewicht te blijven updaten hier. Ik zit op dit moment op 81 kg. Ik sport echt nauwelijks en weinig op voeding gelet. Vanaf vandaag pak ik het weer op!

Voor panda: 81 kg. weet zo even niet in welke week we inmiddels zitten.
Volgens mij zijn we allemaal een beetje druk! Ik in ieder geval ook, ben sinds deze week weer aan het werk op locatie (onderwijs) veel beweeg ik niet, maar gezond/minder eten gaat wel goed eigenlijk. Heb de knop weer omgezet.

Met jullie ook alles oké?
Alle reacties Link kopieren
Maryse ik heb je erbij gezet, sommigen beginnen morgen al aan week 8, anderen pas maandag. Ik heb het voor nu even in week 7 gezet, kan het altijd verplaatsen als je wil.
Ik zag trouwens dat ik bij je gewicht van week 5 een foutje had gemaakt, had 8,2kg genoteerd ipv 81,2 :facepalm: :biggrin: Lijkt me toch geen gezond gewicht haha

Hier ook druk inderdaad, drukke dagen op werk, en mn vrije dagen zitten momenteel ook best vol. Kom ook moeilijk aan mn workouts toe, als ik er 1 of 2 per week kan doen ben ik blij.
Merk dat ik de laatste tijd wel iets meer snoep, op zo’n drukke dag is een lekkere chocoladereep echt even een energieboost! Maar ik zorg dan wel dat ik op mn calorieen let dat ik niet (teveel) over mn max heen ga.

Hoe gaat het met de rest? Merk dat het toch wat stiller begint te worden hier
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het de laatste tijd ook druk met werk en merk dat ik ook makkelijker ‘lekkere’ snacks eet en daar echt naar verlang. :@@: Het warme weer helpt hier ook niet bij haha. ‘Gelukkig’ :P de aankomende week slecht weer haha.

Ik loop nu wel elke avond 5 km na het eten maar de lekkere trek en daar aan toegeven wil ik de rest van deze maand proberen tegen te gaan.

Resultaat week 8: -0,5 kg (huidig gewicht 79,5 kg)
itsmarielle wijzigde dit bericht op 05-06-2020 09:05
Reden: Typfout
0.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
86. Joehoe! -1,1 kg afgelopen week. panda is het oké voor jou dat ik op vrijdag ben gaan wegen? Voor jou bij te houden? Anders blijf ik het op maandag doorgeven :).
Komende week veel feestjes enzo...dus verwacht niet dat de trend doorzet. Maar voor nu heel blij met het resultaat. Man zegt ook dat hij het ziet. Inmiddels bijna 6 kg kwijt.

Hier is het ook druk; kinderen, school, clubjes, werken. Het leven is weer begonnen ;).

Als ik na het avondeten (of een ander moment) snaai trek krijg dan poets ik mijn tanden of neem een kauwgompje. Wel wat kauwen maar geen zooi.
Ola, bij mij lukt het niet. Veel stress gehad de afgelopen weken, daardoor ‘s avonds een wijntje (heb ik dan ‘verdiend’ vind ik op dat moment) en als ik wijn drink ga ik eten. Niks verantwoords in huis omdat ik vind dat ik niet meer mag snaaien, dus kan ik niet verantwoord snaaien. En dan eet ik wat er is. Chips. Ik vind het niet eens lekker. Ik baal er enorm van. Blij als de scholen volgende week weer helemaal open gaan. Hopelijk meer rust en daardoor ritme.
Alle reacties Link kopieren
ItsMarielle ook al verlang je meer naar snacks je gaat nog steeds goed! Lekker gevoel he om eindelijk in die 70 te zitten :)
Ik ken het snackverlangen, vooral ‘s avonds en na de lunch snak ik naar iets zoets. Heb gister een zak maltesers gekocht en deze verdeeld in kleine zakjes, mag van mezf 1 zakje per dag :mrgreen:

Ri3tte super resultaat deze week!! En tuurlijk mag je het vrijdag doorgeven, maakt voor mij niet uit welke dag hoor :)

Roepieroepie17 wat balen dat je zoveel stress hebt gehad, dat helpt zeker niet mee :( Als je je verlangen naar een snack niet kan weerstaan, is het dan misschien een idee om gezonde snacks te halen? Of als je per se chips wil dan een chips die weinig vet/zout bevat, of bij chocola wat meer pure chocola? Blijft nog steeds “ongezond” maar het kan wellicht een beetje helpen?
Jaa, inderdaad. Ik heb gewoon geen plan en ben te moe, dat is een beetje mijn probleem. Maar ik heb een hele lieve zus die me gaat helpen. Samen wegen en eetplan maken, dus heel fijn!!
Alle reacties Link kopieren
Het is zaterdag dus weegdag. Ik weet niet meer of het nu week 8 of week 9 is maar ik weeg nu68,2 (totaal -2.8). Nu ik weer meer beweeg (ik doe alles op de fiets, ook als het 70km verderop is) verdwijnen de kilo's als vanzelf. Ik heb ook al echt het idee dat ik een stuk minder een hangbuik heb.
Alle reacties Link kopieren
Ook al een lekkere week perzikboom!
Ik heb de tabel aangepast, was van de week vergeten de aanpassingen te doen (namen eruit halen die niet reageren) Dus heb dat nu alsnog gedaan, tabel is veel kleiner en overzichtelijker nu :)
Volgende week gaan we al naar de 3e tabel (denk ik, als het qua breedte niet past) we zijn alweer 8 weken bezig :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven