Lijf & Lijn alle pijlers

Start met afvallen, wie doet mee?

12-04-2020 09:28 2483 berichten
Ik ben nu veel thuis, en ik groei dicht. Sport te weinig en eet te veel. Voor Corona sportte ik minimaal twee keer per week.

Ik zou zo’n 8 kilo willen afvallen. Wie doet er met me mee?

Oh ja, als iemand het leuk vindt om een tabel bij te houden: heel graag. Ik ben daar geen ster in.

Voor het bijhouden van de tabel: aub iedereen zelf dikgedrukt de week en progressie doorgeven, omdat iedereen ws. op verschillende dagen weegt. Dan is Panda zo lief om het in de tabel zetten.
Dus als voorbeeld:
Week 1: -0,1
[/quote]



===============================================================
WEEK 35 T/M WEEK 39


NAAMSTARTSTREEFKWIJTWK35WK36WK37WK38WK39
Roepieroepie1774,6kg65kg-3,4kg71,4kg71,1kg
Panda198783,5kg70kg-12,2kg71,3kg71,3kg
Megyg85kg70kg-12,8kg73,0kg72,2kg
Vlavi79,2kg65kg-15,5kg64,3kg63,7kg
Bloemkoolroosje83,8kg67kg-15,8kg68,0kg
Appletree8675,0kg65kg-6,5kg
TOTAAL481,1kg402kg-66,3kg
[/quote]
anoniem_63a94ea668423 wijzigde dit bericht op 22-12-2020 08:32
77.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey! hier terug van weekend stad, met veels te veel eten en drinken..
Gister nog een slechte dag met chips, vandaag ongesteld geworden, dat verklaart weer een hoop haha. Maar goed, vandaag goed begonnen en echt zin om de draad weer op te pakken en lekker gezonde menu ideeën te bedenken.

Ontbeten met yoghurt, frambozen, en holi granola musi (geen suiker)
Tussendoor sla ik even over, zit nog vol van dit weekend haha
Middag eten, scrambled egg, avocado 1 sneetje toast of 1 volkoren wrap waar ik het tussen gooi, even kijken waar ik straks zin in heb
Tussendoor fruit
avond eten spruitjes, wokken met kipshoarma.. nu al zin in. en ga voor de kinderen spaghetti maken
Alle reacties Link kopieren
@Appletree86
Je plan voor vandaag ziet er inderdaad goed uit! En zo te horen wel genoten van het weekend ;-)

@Vlavi
Ik zou zeggen vandaag inderdaad na werken even lekker naar buiten(als het weer tenminste meezit).

Ik baal best van de lockdown en vooral dat het zo streng is. Maar ik snap het wel, want de mensen hier snappen niet ga zo min mogelijk naar buiten. Als je kijkt naar de enorme rijen voor de winkels en winkelcentrums :facepalm:

Het lichtpuntje is wel dat ik een set dumbells, 1 kettlebell en een medicijnbal van 7k en een matje te huur krijg van mijn sportschool. Dus ik betaal gewoon mijn lidmaatschap en krijg die materialen. En gelukkig is het nu maximaal 4 weken vorig jaar hebben we vanaf maart t/m september in zo'n lockdown gezeten. En toen zat ik er echt doorheen.

En het is fijner voor mijn portemonnee :proud: Maar de reis waar ik hoopte deze maand nog tickets voor te kunnen kopen moet dus weer wachten. :facepalm:

Gisteren door de onrust een niet al te goed dagje gehad qua eten. Vandaag maar weer de boel herpakken!
O: 2 pistoletjes met 1 gebakken ei & kop thee
T: yogurt met muesli
L:-
T: sneetje brood & fruit
D: Bruinen bonen stoofpot met salade
T: ? havermout met melk of fruit
De zon schijnt!!

Werk liep een beetje uit en ik wilde deze maken: https://www.koolhydraatarmrecept.nl/kra ... ackertjes/
Dus die zitten nu in de oven.
Ik ben benieuwd of ze lukken en te eten zijn, heb makseelsalade gemaakt om erop te doen. Daarna wil ik echt naar buiten.
Alle reacties Link kopieren
Pfff net de persconferentie gekeken. Ik ben tot nu toe steeds best positief geweest, maar viel net toch even in een dipje.
De verlenging was natuurlijk al bekend maar toch kwam het nu even hard binnen allemaal: de Britse variant, mensen (veel jongeren) die er schijt aan hebben, bedrijven die failliet gaan, mensen die eraan onderdoor gaan. Gelukkig is het vaccineren begonnen maar goed dat heeft ook tijd nodig.
Ik ben ook heel benieuwd naar de volgende persconferentie, denk dat een lange lockdown geen pretje is maar wel het meest effectief is. April zoals Duitsland is wel erg lang, maar ik zie het nog niet gebeuren dat er 9 Februari al versoepelingen komen. Afwachten maar weer..
Vervelend dat het je zo raakt Panda. Jij kan ook niet vanuit huis werken he?
Ik had het helemaal verwacht, ben een beetje numb merk ik. Thuisonderwijs is echt niet fijn, ik wil ze gewoon in de klas hebben! Maarja, gewoon doorgaan.

Eten ging gisteren en vandaag prima, alleen op de weegschaal verandert er steeds niks. Maarja, dat zal wel weer een keer komen denk ik..
Alle reacties Link kopieren
Nee ik werk nog steeds in de winkel, en op zich is dat ook wel prima, houdt me bezig, en we hebben lol met collega’s. Ik vind het niet de slimste keuze gezien ik wel elke dag moet reizen en bij collega’s ben (= toch veel contact) maar gezien het bedrijf het zo wil prima, we maken er het beste van.
Had gisteravond echt even een dip inderdaad, weet niet waarom het er nu ineens zo inhakt.
En wat dat betreft ben ik echt een emotie eter haha, als het goed gaat kan ik mezelf prima in de hand houden, maar als ik me rot voel komt het lekkers. Ach ja dat maakt me dan ook niet zoveel uit, die paar dagen wat slechter eten komt ook wel weer goed.

Heb vanochtend weer een workout gedaan, nouja geprobeerd, was na 10 minuten helemaal kapot. Was ook iets te hoog gegrepen, en ik moet met workouts echt weer gaan opbouwen. Maar ik heb het in ieder geval geprobeerd. En ik heb deze week veel gewandeld (elke vrije dag minimaal 5km) en gefietst dus qua beweging begin ik lekker dit jaar :)
Alle reacties Link kopieren
Hey Panda, heftig allemaal he?!
Ja dat emotie eten herken ik, daar ben ik mee bezig om er wat aan te laten doen.

Hier gaat het wel goed qua eten sinds gisteren weer, zit weer helemaal in de goede flow, heb er ook zin in! En moet ook echt, ik stond vanmiddag even op de weegschaal, tikte weer bijna 70 kg aan. terwijl ik al op 67 zat. Dus feestdagen + weekend stad hebben er echt ingehakt, en ik ben ongesteld, dus dat werkt ook niet mee haha.
Maar ik vind het niet erg, omdat ik weet dat ik weer de draad heb opgepakt, er zin in heb, allemaal gezonde dingen heb ingeslagen, en dus het er zo weer af heb.

65 kg is mijn streefgewicht, eerst was het 67, maar ik heb even een nieuw doel, en dit wil ik eind maart hebben gehaald. Voornamelijk door op mijn eten te letten.

koolhydraat beperkt, en niet snoepen/snaaien.

Ik hoop dat jullie ook allemaal weer lekker in de flow zitten zo na de feestdagen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook weer bezig de draad op te pakken, verwacht wel dat de lockdown positief effect zal hebben want even snel iets lekkers gaan halen is dan niet mogelijk zonder risico door politie of militairen beboet te worden als ze controleren.
Want hier gaan militairen, luchtmacht, marine en regulieren politie de straat op om te controleren.

Dus gisteren en eergisteren genoten van al het lekkers wat niet verkrijgbaar zal zijn(op zich niet eens heel slecht gegeten). En vandaag weer lekker de normale routine herpakken.

Plan voor vandaag:
O: 2 pistoletjes, 1 salami en 1 boterhamworst
T: proteineshake
L: yogurt met muesli & stuk watermeloen
**sporten**
T: 1 sneetje bruin brood?? of stuk fruit
D: Bruinen bonen met 1 karbonaadje
T: Yogurt of klein kommetje havermout met melk of fruit

@Panda1987
Snap je stemming enorm, na bijna1 jaar maatregelen en lockdowns enz...hakt het er harder in als er weer slecht nieuws is.
Iedereen is het wel beu, wereldwijd, alleen heb je sommigen die dan gaan protesteren en anders die er somber of sip van worden en weer anderen die gaan emo-eten.

Maar kwa beweging ben je goed bezig dus dat compenseert wel weer..

@Appletree86
Dat emo-eten, hoe probeer jij dan aan te pakken??
Ik ben daar zelf ook mee bezig, en probeer het vooral door op de emo-momenten iets anders te doen...en bewust te denken waardoor het komt en wat ik er tegen kan doen.

Door het ongesteld zijn kan je ook makkelijk wat extra kilo's wegen..dat heb ik altijd...bij mij is er tijdens de menstruatie zo 1 kilo bij die erna weer verdwijnt. Maar goed ik lijk tijdens de menstruatie altijd 9 maanden zwanger o_o

Gewoon de goede flow beet houden, dan komt het vanzelf weer goed!
@Panda: emotie eten is klote he, vooral dat schuldgevoel achteraf, hier tenminste... Werken is inderdaad wel een goede afleiding en sporten ook!

@Apple: wat heerlijk dat je weer in de goede flow zit! Was het wel een fijn weekend?

@Strawberry: geluk bij een ongeluk dat je niet op pad kan gaan om te snaaien, haha.

Hier zit het ritme er weer redelijk in. Ik merk dat ik minder emotie eet en snaai als ik me verzadigd voel. Dan vraagt mijn lichaam er minder om. Ik heb er nog wel eens een handje van om te snaaien als ik moe ben, als ik vind dat ik een heeeeeeeel zwaaaaaar leven heb... :whistle: dan wil ik dus pizza en cola en door dat zout en suiker snaai ik dan ook weer sneller. Een fijne cirkel is het.
Maar als ik vezels, groente en fruit enzo eet dan heb ik minder snaaidrift dan de momenten waarop ik toch al ongezond eet. Maarja, er is op sommige momenten niet veel nodig om te bezwijken #dramaqueen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik leef nog hoor :-) maar erg druk.
Wel goed bezig met goed eten en afvallen. Morgen geef ik weer de tussenstand door.
Week 40: 63,6
Alle reacties Link kopieren
68,3 toch vergeleken met vorige meting 0,1 eraf haha.
Hele week al super gezond bezig, en zit lekker in de flow, dus sinds dinsdag een kilo eraf van mijn vreet weekend haha.
Weekend was echt op.

Komend weekend niks spannends op de planning gelukkig qua eten haha.

Vanochtend heerlijk ontbeten met American pancakes van volkorenmeel, amandelmelk en een suikervrije siroop erop. Smaakte erg goed, en had daar ook echt zin in! Verder een wafelijzer besteld, daar wil ik ook lekker mee experimenteren. Gezonde wafels.

Vanavond staat er lasagne op het menu, voor mij met pompoenbladeren ipv normale lasagnebladeren.

Denk dat ik dat morgen weer eet haha, zo lekker en gezond!

Wraps ook weer op het menu staan, lekker simpel en snel en gezond. Smeer er wat kwark op als sausje, slablaadje, zak van hak met bonenmix al met kruiden etc, en dan op een wrap. heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hey flavi, lekker bezig!!
jij gaat ook weer de goede kant op, we can do this!

over het emo eten, ga met een hypnotherapeut praten eind deze maand, keep you posted..
Appletree86 schreef:
15-01-2021 10:17
Hey flavi, lekker bezig!!
jij gaat ook weer de goede kant op, we can do this!

over het emo eten, ga met een hypnotherapeut praten eind deze maand, keep you posted..
Ja gaat wel weer prima hier, zit ook wel wat beter in mijn vel weer. Jouw recepten klinken lekker! Wij eten vanavond pasta met groenten en groentesaus. Het liefst wil ik volkorenpasta maar daar wil mijn vriend niet aan, en gezien hij kookt zal ik niet zeuren :shame:

Hypnotherapie, interessant.. ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Vlavi
Wat goed dat je merkt dat als je verzadigd bent je minder snaait en snackt, kortom proberen jezelf continu verzadigd te voelen.
En het is inderdaad een vicieuze circel die doorbroken moet worden en eenmaal doorbroken is het makkelijker uit te houden(althans vind ik).

Appletree
Ben enorm benieuwd naar de hypnoterapie sessie aan het eind van de maand. En wraps zijn heerlijk...en je kan erop gooien wat je wilt, van salademix en groente, tot vlees en vis.
Lasagne van pompoenbladeren heb ik echt nog nooit van gehoord.


Hier na een aantal mindere dagen de draad weer aan het oppakken, gisteren iets teveel gegeten wel allemaal gezond. Maar ik voelde me gisteren fysiek niet top, want moe en had pijn in mijn schouders...en doordat ikme zo voelde ben ik chaotisch gaan eten.

Vandaag ontbeten met 2 gebakken eitjes en 1 sneetje bruin brood(allison achtig brood). Avondeten wordt: kipfiletjes a la kentucky (krokant) maar dan in de oven, met wat groente a la wok en waarschijnlijk 1 a 2 gekookte aardappels.
Straks de eerste politietoestemming aanvragen om naar een marktje te gaan en daarna de hondjes uit te laten. Want je mag in principe niks doen zonder die toestemming. Maar het zijn er 2 per week dus vandaag en zondag.

En dan volgende week woensdag en zaterdag o.i.d. dus de beweging is minder dan voorheen. Maar gisteren met de hele dag thuis kwam ik toch uit op 10.000 stappen.
Alle reacties Link kopieren
Ow, ja vergeten gewicht door te geven, was vanmorgen weer terug bij af.

Dus week 40: 80.1 :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik zit momenteel in de leesmodus, heb niet veel te berichten, behalve dat ik vanochtend ei/bananen pannenkoekjes op heb. Het is zeker een lekker alternatief voor de yoghurt, zoals hier al werd geschreven en het is tot de lunch goed uit te houden.
Het drinken gaat goed, niet eerder een nieuwe bak koffie of thee voordat ik een glas water op heb. Vanavond gaan we aan de kant en klare roerbakschotels van Aviko, ook nog een restant uit de vriezer.
Wraps is momenteel ook wel 1 van mijn favoriete maaltijden, heerlijk met knapperig sla, gezond, snel en goed te variëren.
Alle reacties Link kopieren
week 40 71,4 kg. -0,6 kg

Yes.... het gaat lekker, denk dat ik een (yoghurt) taart ga maken voor het weekend om het te vieren, helemaal in mijn nopjes :jump:
Mooi Megyg, back on track! Als je een recept hebt voor een lekkere yoghurttaart die niet al te ongezond is hou ik me aanbevolen :popcorn: Dat heb ik nog nooit gemaakt.

@Strawberry: knap dat je zoveel stappen weet te zetten binnen je huis. Als je dat volhoudt heb je volgende week vast een minnetje!!
Alle reacties Link kopieren
Week 40, 101,5 kg: -0.9 kg

Tevreden!
Alle reacties Link kopieren
Netjes Corzon :there:

Strawberry, heb je in je huis trappen? Anders zou ik die ook als oefening gebruiken.

Vlavi, recept yoghurt taart.
Ik had nog een pak oetker kwarktaart staan en die dus gebruikt ipv kwark yoghurt genomen.

Maar ik las ergens anders een recept welke ik zeker een keer ga proberen, zo eenvoudig!

1 liter optimel yoghurt bijv. Aardbeiensmaak
12 gelatineblaadjes laten weken
Daarna de boel mixen en voor de bodem werd een rol kaakjes gebruikt, deze kruimelen met wat boter.
Taartvorm bedekken met bakpapier en storten die boel.

Ga ik zeker de volgende keer maken, denk dat ik dan wel als bodem met muesli maakt. Ook lange vingers zou nog een optie zijn. Soort van tiramisu. En wat dacht je van Bastogne koeken, eigenlijk kan je het zo gek niet verzinnen. Maar voor hier gaan we aan de muesli en optimelyoghurt bedekt met wat fruit, kan ik bijna mijn ontbijt in de vorm van taart nuttigen, dat zou hemels zijn :yes:
Alle reacties Link kopieren
Hier de dag actief gestart en nu pas 13.00 en zit al 10818 stappen. En heb nog de helft van de dag te gaan.
En vandaag een rondje krachttraining dus kom makkelijk aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid beweging.

Vanmorgen weer wat groente en fruit ingeslagen, ontbijt was kom havermout met warme melk en geprakte banaan erdoorheen samen met een kop thee met melk.
Middageten wordt kip in de oven met rijst en salade. En 's avonds het standaard brood met thee of melk of (fruit)sap.

En tussen als ik trek krijg een stuk fruit.

Ow en ik heb geen trappen in huis. Maar doordat ik 2 dumbells en 1 kettlebell heb van de sportschool kan ik prima vooruit.
_strawberry_ wijzigde dit bericht op 16-01-2021 20:39
10.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo te zien is iedereen weer goed bezig deze week! Ik werk de tabel vanavond of morgen bij gezien het alweer tijd is voor een nieuwe.
Heb zelf even geen fijne week achter de rug, veel gebeurd, was er met mn hoofd even totaal niet bij. Heb de laatste dagen denk ik wel redelijk gegeten maar even niks bijgehouden en niks gelaten dus ik verwacht geen minnetje maandag, maar goed dat komt wel. Eerst mezelf weer op orde en dan mn eten weer, komt wel weer goed.
Hee Panda, hoe komt het? Is er uitzicht op betere tijden of blijft het nog even moeilijk? :hug:

@Megyg: dat klinkt lekker, maar dan wil ik meteen weer de bastognebodem natuurlijk. Met havermout is wel slim inderdaad... een taartje als ontbijt is feest!

Corzon, goed bezig! :cheer:

Eten gaat niet zo goed dit weekend, tosti's van wit brood en gisteren carrotcake :love: Maar wel drie uur gewandeld en gewoon genoten ook, dus ik vind het wel even best.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het nu even druk, dus ben wat minder actief op het forum. Deze eerste cuarantaine week is vrij chaotisch en druk.
En daarnaast ben ik enorm veel bezig met een zwerfkat die we voeren maar nu een paar dagen al enorm mank loopt met 1 pootje.
En dus dierenarts en opletten wanneer hij wel en niet komt eten voor medicatie. En mogelijk donderdag radiografie als er geen beterschap merkbaar is tot die tijd.

Tussendoor sporten en jeetje wat is het benauwd binnen sporten, dit huis heeft de hele dag zon en de daken zijn van hout..en het huis is net een oven.

Kwa eten, wel ok.
Ontbij: 1,5 pistolet met pindakaas
Tussendoor: -
Lunch: 1 kommetje griekse yogurt en 2 stuks fruit(banaan & nectarine)
Tussendoor: Klein kommetje melk met kellogs en 1proteinescoop
D: pasta met tomatensaus en vlees in blokjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven