Lijf & Lijn alle pijlers

Start met afvallen, wie doet mee?

12-04-2020 09:28 2483 berichten
Ik ben nu veel thuis, en ik groei dicht. Sport te weinig en eet te veel. Voor Corona sportte ik minimaal twee keer per week.

Ik zou zo’n 8 kilo willen afvallen. Wie doet er met me mee?

Oh ja, als iemand het leuk vindt om een tabel bij te houden: heel graag. Ik ben daar geen ster in.

Voor het bijhouden van de tabel: aub iedereen zelf dikgedrukt de week en progressie doorgeven, omdat iedereen ws. op verschillende dagen weegt. Dan is Panda zo lief om het in de tabel zetten.
Dus als voorbeeld:
Week 1: -0,1
[/quote]



===============================================================
WEEK 35 T/M WEEK 39


NAAMSTARTSTREEFKWIJTWK35WK36WK37WK38WK39
Roepieroepie1774,6kg65kg-3,4kg71,4kg71,1kg
Panda198783,5kg70kg-12,2kg71,3kg71,3kg
Megyg85kg70kg-12,8kg73,0kg72,2kg
Vlavi79,2kg65kg-15,5kg64,3kg63,7kg
Bloemkoolroosje83,8kg67kg-15,8kg68,0kg
Appletree8675,0kg65kg-6,5kg
TOTAAL481,1kg402kg-66,3kg
[/quote]
anoniem_63a94ea668423 wijzigde dit bericht op 22-12-2020 08:32
77.59% gewijzigd
Ik blijf steeds maar zwichten voor avondsnaai. Net weer twee boterhammen op, daar baal ik wel van. En eigenlijk wil ik nog meer. Voor de feestdagen lukte het me om na het avondeten niks meer te nemen. Wel weer een uurtje gewandeld vanmiddag..
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor mijn lange pauze. Ben beetje ah verzuipen doof thuisonderwijs icm werk. Best heel zwaar.

Overigens: krijg géén reactie op mijn mail van Viva. Echt beetje stom. Kan nu begintabel ook niet meer aanpassen. Maar gelukkig hebben we Panda :-)
Alle reacties Link kopieren
@vlavi
Is je algemene eetpatroon misschien veranderd waardoor je je minder verzadigd voelt? Of is het puur mentaal snaaien?

@chantal
Thuiswerken icm thuisonderwijs..is inderdaad wel veel. Las vandaag ook dat veel ouders en mensen daar enorm door onderuit gaan.

En ach, we gebruiken gewoon tabel V2 die we dankzij panda hebben :-)
Alleen het is wel verwarrend af en toe als ik ff snel wil terugkijken en me vergis van post :whip:
Alle reacties Link kopieren
Vlavi, ook ik heb nog steeds moeite met de avonden, ging van stukjes worst, naar crackers en zit weer aan de yoghurt. Zolang ik druk bezig ben gaat het goed, maar zodra ik met mijn krent op de bank voor de buis zit gaat het mis.

Strawberry, dus je hebt ook nog eens gratis sauna daar, wat lijk me het claustrofobisch om niet spontaan naar buiten te kunnen. Sterkte met je zwerfkatje.
Goedemorgen dames,

@Roepie, dit zag ik in het 'vraag de mods' topic: Update mailbox;
Ivm problemen met de mailbox hebben we tijdelijk een ander mailadres. We hopen uiteraard dat het snel weer via ons gebruikelijke mailadres kan. Het tijdelijke adres is; moderatorsviva@gmail.com .
Misschien heb je daar iets aan?

Hou oud zijn jouw kinderen? Hoe erg moet je ze ondersteunen in het onderwijs?

@Strawberry, ik heb het druk gehad waardoor ik overdag geen goede dingen heb gegeten waardoor ik inderdaad niet verzadigd genoeg raak. En ook lichte stress, dat werkt niet zo goed.
Aaaahhhh... een zwerfkatje :heart: wat lief dat je die opvangt!

@Megyg: ik heb door jouw post beslist dat ik in de avond alleen nog maar yoghurt neem, thanks. Dat vind ik niet zo erg. Maar gisteravond waren het 2 boterhammen en dat is gewoon niet nodig. Alleen yoghurt dus!
Alle reacties Link kopieren
@roepie, wat vervelend van je account!
hier ook thuisonderwijs, en 3 kids (2 schoolgaand)
Ik heb een oproep op Facebook geplaatst voor een pabo student die even 2 x per week 2 uurtjes bij de kinderen kan zitten om hun te begeleiden, en wat extra werk me ze te doen (groep 1 en 2) maar dochter wil leren lezen en ik zou niet weten waar te beginnen.
Dus vanaf donderdag komt er iemand, vraagt 7,50 per uur, ik heb de schoonmaakster opgezegd, en daarmee bekostig ik dat. Lijkt mij een prima investering. Misschien kun je ook zo iemand vinden? Bij ons mist door de lockdown de totale structuur van de week/dag, hoop met dit dat het wat terug komt.

Qua eten wel wat gezondigd in het weekend, maar opzicht niet heel super slecht. Weeg vanochtend evenveel als vrijdag, en dat is hoopgevend, want vrijdag is altijd mijn lichtste dag. Dus nu kan er nog wat af voordat ik vrijdag weer mijn nieuwe gewicht doorgeef. Wil echt terug naar de 67. En daarna langzaam aan naar e 65. Kleine stapjes.

vanochtend ontbeten met yoghurt en vers fruit. Heb een melkunie protein karamel zeezout toetje mee voor tussendoor, zo lekker en maar 120 kcal per toetje.

Lunch wordt een wrap met 30+ kaas en die even aan beide kanten bakken.

Tussendoor in de middag wat fruit

Avond Checken curry met naan brood, mjaaammmmmmm

Morgen ziet het qua ontbijt er hetzelfde uit, en dan in de avond gebakken zalm met groente. en soep voor de lunch.

Ik merk, als ik het maar genoeg plan, dan kan ik me er veel makkelijker aan houden. Weekends is er veel minder gepland, en dan super lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ok heb een nieuwe snack,
Rauwe zalm moot in dunne plakjes snijden met soja en wasabi.. lekker sashimi. Gezond en zo lekker!

Dacht ik deel hem even.

Hoe gaat iedereen hier?

Ik ben zooooo goed bezig, echt blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Hier weer even een bericht...nou baal best vandaag. Want voorlopig kan ik dus niet terug naar NL, tenzij repatriëring met mijn hond mogelijk is. Dus ben maar even op zoek naar een (tijdelijke)baan..wat best lastig is i.v.m. lockdown.
Maar kwam toevallig een vacature tegen voor hondenkapper en ik heb eind 2020 een maand lang training daarvoor gevolgd. Dus we zullen zien of ik op gesprek uitgenodigd word. Zou best leuk zijn.

Verder zit ik ook nog met zorg over de zwerfkat..morgen ga ik met hem naar die dierenarts toch maar radiografie laten maken en consult puur voor het geval dat er iets aan de botten is. Want nu 1 week later(met pijnstillers en antibiotica) loopt hij nog enorm mank.

Kwa voeding gaat het wel redelijk, zaterdag/zondag iets teveel gesnoep 1 zak natuurlijke chips op. Maar gisteren weer netjes herpakt.
Gisteren niet gesport maar wel één van mijn hondjes geknipt en dat is toch 2 uur aan beweging waard.
En vandaag weer sporten zodra de zon en warmte beetje verdwijnen.

Eten vandaag:
O: Broodje pindakaas & broodje kaas
T: handje corn-flakes
L: kommetje yogurt met muesli en koffie met melk
T: ??
D: groentestampot met stukjes vlees & rijst met gebakken eitje.
Alle reacties Link kopieren
Vlavi
Goed dat je in ieder geval de oorzaak weet van het minder goed eten. Dan kan je er ook concreet stappen tegen nemen.
Hoewel sommige van de oorzaken die je noemt wat lastig zijn om aan te pakken.

Megyg
Heel herkenbaar dat je zolang je bezig bent het ok gaat maar als je niet bezig benthet snaaien snel terug komt.
Wat ik doe is ik breek alles wat ik te doen heb in kleine brokken ...met korte rustmomenten zodat ik bezig blijf.

Appeltree
Inderdaad een goede investering iemand die de kinderen op weg kan helpen met zaken die jij niet kan of niet weet hoe. En die momenten heb jij dan even wat rust, wat ook hoognodig is.

De nieuwe snack sla ik maar even over, eet geen vis of visgerelateerd voedsel..hihihi.

Verder inderdaad enorm goed bezig, nu lekker volhouden en doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
Hi, kids zijn 4 en 8. Die van 4 heeft veel energie en stuitert het huis door en 8 jarige heeft zware dyslexie, en wil geen fouten maken. Dus eigenlijk bijna continue begeleiden. Trek het weg slecht op het moment.
Alle reacties Link kopieren
Mag die met dyslexie niet naar school?
Er zijn toch uitzonderingen, zou dat gewoon overleggen met school..

Reageer later even op de rest..
Alle reacties Link kopieren
Roepieroepie, wat zwaar voor je in deze lockdown tijden, ik weet er alles van, ik had er ook eentje met zware dyslexie en eentje met adhd en dat was soms al zwaar genoeg, laat staan dat je ze 24 uur om je heen hebt. Het school gaan gaf voor mij altijd even een adempauze. Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op mijn kinderen, maar soms werd bij mij ook de grens bereikt.

Kan je ook geen hulp zoeken zoals appeltree heeft gedaan, ik vind dat echt heel goed van haar. We zijn dan wel moeders, maar je 100% wegcijferen hoeft nou ook niet perse.Mijn advies, wees niet te streng voor jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Strawberry, balen dat je voorlopig nog niet terug kan, nu hopen dat je uitgenodigd wordt voor die job, al is het alleen al om iets om handen te hebben. Hier in NL wordt het er ook niet gezelliger op. Kleinzoon wordt vrijdag 4 jaar, hij verheugt zich er zo op. Zat al iedereen uit te nodigen, je mag ook op mijn verjaardag komen hoor. Hoe vertel je dat er maar 1 iemand mag komen, we zitten al van alles te verzinnen om het toch feestelijk voor hem te laten worden.

Panda en bloemkoolroosje trekken jullie het nog? Ook al hebben jullie het even op een laag pitje gezet. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Voor de tabel
67,7 -0.7

Blij mee! Zit ook echt in de goede flow..

Lekker doorzetten dit, en dan ben ik eind feb wel op mijn streefgewicht, plus ik wil de nieuwe levensstijl gaan behouden.. beperkte koolhydraten, volkoren producten, weinig verzadigde vetten en geraffineerde suikers..

Ik ga hier best wel lekker op.
@Panda: Hoe gaat het met je? ik maak me een beetje zorgen. Als je het fijn vindt kan ik de tabel wel even bijhouden?

Reageer later uitgebreider.

Week 41: 63,4
Alle reacties Link kopieren
Ja panda, gewoon hulp inschakelen!
Mijn zus heeft het ook niet breed, en die heeft gratis een pabo student die punten moet halen.. dus ik zou gewoon oproepje plaatsen op Facebook.. die van ons betalen we, maar dat is ook prima!
Is echt lekker dat iemand het even overneemt
Alle reacties Link kopieren
Geen zorgen hoor, heb even een paar dagen afstand genomen van alles, plus drukke week op werk. Maar maak je geen zorgen hoor, ik kan wel wat hebben ;)

Tabel is weer helemaal bijgewerkt, en maandag ga ik zelf ook weer op de weegschaal, heb afgelopen week even geskipt.
Ik lees later even alles bij, maar aan de gewichten te zien is iedereen goed op weg, lekker bezig allemaal :D
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen..ik wilde vandaag wegen maar ga maar maandag of zondag wegen denk ik. Nog niet eens ontbeten en al 2x naar wc geweest..dus ben niet 100%. Dus wegen zou geen realistisch beeld geven.

De job, wordt niks denk ik. Heb er niks meer over gehoord en ze zoeken eigenlijk iemand met ervaring..en laat ik maar 1 maandje beginnerservaring hebben. Dus we wachten af.
Komende periode even flink op de rem trappen kwa uitgaven, gisteren zwerfkat naar de DA voor radiografie en dat was een dure grap.

Gisteren enorm drukke dag gehad...met kat brengen in de ochtend en weer ophalen in de middag. En tussendoor ging het even niet lekker met ons oudste hondje(vermoed iets neurologisch) maar ondertussen gaat het weer goed.
Dus kwa eten beetje rommelig, wel gezond gegeten maar chaotisch net zoals de ddag was.

Wel de 16279 stappen gehaald, gelijk aan 8.5km en 128% van de dagelijkse hoeveelheid aan beweging.

Vandaag staat waarschijnlijk op het menu rijst met kip(i.v.m. mijn buik). Lekker simpel en helpt tegen de zeer goede stoelgang.

@Panda
Soms is dat het beste even afstand nemen van alles.

@Vlavi
Netjes hoor, toch weer een minnetje.

@Appletree
Lekker hoor de goede flow. Vasthouden nu de boel. En hulp is zeker niet verkeerd, is ook wel nodig voor velen denk ik.

@Chantal
Hopelijk gaat het iets beter, hoewel ik me kan voorstellen dat het nu erg lastig is.

@Megyg
Wat jammer voor je kleinzoon, hopelijk kunnen jullie er toch een leuke dag van maken. Hoewel met maar 1 persoon op bezoek wel lastig is.
Hey dames!

Even een shout-out. Hier nog steeds in de snaaimodus. Ik ben mijn mojo kwijt. Maar ik ben nog steeds voornemens om me vanaf februari weer fatsoenlijk aan te sluiten hier, te wegen en de boel weer op te pakken. Ik weet dat het risico bestaat dat ik er tegen die tijd gerust weer 4 kilo bij heb gepropt, maar dat is dan maar zo. Blijf ik hier gewoon wat langer hangen ;-)

fijn weekend allemaal!
@Roepie, ik kan me er alles bij voorstellen dat het bikkelen is. Zeker het feit dat ze nog niet zelfstandig zijn is zwaar. Zou je hulp in kunnen schakelen? Dat is idd wel een goed idee..

@Panda, fijn dat je het nog trekt. Af en toe een weekje geen afval prioriteit is niet erg. Hoe komt het dat jullie het zo druk hebben, veel bestellingen?

@Strawberry, hopelijk word je niet ziek! Hou je je eten wel een beetje binnen vandaag?

@Bloemkool: top dat je toch even langskomt hier, het feit dat je gewoon onderkent dat je nu even in een snaaimodus zit is en dat je dat als een fase ziet is al het halve werk denk ik. Is er een reden dat je begin februari aanhoudt om weer te starten, of gewoon op gevoel?

@Megyg: hoe hebben jullie het nu aangepakt met de verjaardag van je kleinzoon? Ik hoop dat het voor hem toch als een feestelijke dag aanvoelt! Het is inderdaad moeilijk uitleggen op die leeftijd. Maar je kan wel de illusie van een spectaculaire dag creëeren door allerlei blije spelletjes enzo. Vereist wel wat creativiteit.. ben benieuwd hoe het gaat vandaag.

Ik heb de enorme werk-gekte gelukkig voor een groot deel achter de rug. Deze week was het thuisonderwijs aan 14 pubers met problematiek echt even niet mals. Jeetje wat heb ik te doen met sommige ouders zeg. Tijd om even lekker op te laden. Zometeen na het eten ga ik voor een wandeling en morgen lekker eten bij vrienden.

Hebben jullie nog fijne vooruitzichten dames?
Alle reacties Link kopieren
Vlavi, hoe kan je aan een kind van 4 nu uitleggen, dat zijn oma wel op zijn verjaardag mag komen en zijn opa niet, dus je snap het al, we hebben ons niet aan de regels gehouden. De oproep voor kaarten daar was de postbode minder blij mee, maar de jarige des te meer. Er zijn cadeautjes aan de deur afgegeven en van greetz kwam een helium ballon. Zijn 8 tantes en ooms komen in strakke planning de komende dagen over de vloer. Verder een groot stuk, van gigantische marsepeinen taart van wel 3 lagen gegeten, gevuld met lemoncurd en bastognekoeken. Sorry maar die was niet te weerstaan.

Daarom van het weekend flink sporten om die taart er weer af te krijgen. In de vorm van behangen :mrgreen:

Allemaal een fijn weekend.
Haha dat klinkt wel als een heel gaaf feestje! En ik oordeel niet hoor :zzz: zowel over de taart als over het bezoek, haha. Het is ook wel weer heel cool om je zo lang jarig te voelen, elke dag bezoek en cadeautjes!

Succes met het behangen, dat heb ik ooit moeten leren voor een opleiding en daarna gezworen het noooooit meer te doen!

Net even een uurtje gewandeld, lekker om toch nog even buiten te zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond, hier gaat de boel nog verder op slot.Bepaalde delen van de stad worden afgesloten en je kan daar alleen naar binnen als je kan aantonen dat je er echt iets te zoeken hebt.
Stranden etc afgezet, en toegang word gecontroleerd in het "sportuurtje" in de ochtend en daarna de rest van de dag afgezet.

Vandaag brak dagje, op zich kwa maag best redelijk..maar niet 100%. 's ochtends 2 naar de wc geweest nog voor ontbijt.
Dus ontbijt wit brood met jam. En middageten was indonesische tika masala met kip...en het was vrij pikant..maar wel lekker. En ik ben niet zo fan pikant eten.
Dus middageten met 2 glazen water :mrgreen:

En weer naar de wc later, dus sporten is hem niet geworden.

Morgen een nieuwe dag...en hopelijk ook minder brak.

@Vlavi
Geniet van je weekend zou ik zeggen, helemaal verdiend. Kan me niet voorstellen hoe het is op afstand les te geven aan 14pubers.
En heerlijk even een wandeling, lekker de werk-week van je af schuiven even ertussenuit.

@Megyg
Ik zou hetzelfde gedaan hebben hoor, de regels maar even opzij schuiven. Het is toch je kleinkind en die snapt een heleboel nu niet denk ik. En de verjaardag moet juist een top dag zijn en al helemaal op die leeftijd.
Klinkt toch heel spannend voor de kleinzoon...en dan nog zo lang jarig...die is de komende dagen wel een stuiterbal denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Week 41 71,4 kg 0,0 kg ik noem het maar stabiel.

Dit weekend kom ik in ieder geval aan genoeg beweging, dus wie weet volgende week betere resultaten.
Ik ben namelijk de L. de behanger van de familie, heb het stokje overgenomen van mijn toen heel handige vader. 35 jaar geleden een verschrikkelijk ruzie met mijn man gehad, toen we samen gingen behangen, ik op de ladder bovenaan netjes te werken en hij aan de onderkant de boel scheef te plakken, sinds die tijd doe ik het alleen. Lekker relaxt met radiootje aan, eigen tempo en altijd eer van mijn werk. De volgende dag wel altijd spierpijn, dus voor mij topsport.
Ja het is zeker een goede workout! Veel succes vandaag, klinkt als een productieve dag.

@Strawberry: klinkt heftig die maatregelen. Hoe voel je je erbij?
Hopelijk is je maag vandaag wat rustiger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven