Steeds slanker sinds juli 2017! Deel 2
vrijdag 22 september 2017 om 22:29
1 juli 2017 heeft Myrre29 een afvaltopic geopend. Inmiddels zijn we toe aan een deel 2. Het blijkt toch erg veel werk om zo'n tabel bij te houden voor Myrre alleen. Inmiddels is Myrre zwanger en is het juist de bedoeling dat ze aankomt in plaats van afvalt
Vandaar dat we vanaf nu werken met een gezamenlijk account om de tabel bij te kunnen werken.
Openingspost uit deel 1:
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Openingspost uit deel 1:
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij!
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk!
Bye Bye kilo's! Tot nooit!![]()
![]()
Naam | Lengte | Doel | 11/11 | 18/11 | 25/11 | 02/12 | 09/12 | 16/12 | 23/12 | 30/12 | 06/01 | afgevallen tot nu toe |
IkbenIk | 161 | 54 | 56,4 | -9,4 | ||||||||
Moon-Alisa | 178 | 80 | 89 | - | ||||||||
Whiterabitt | 165 | 66.8 | 67 | -9,4 | ||||||||
Barlis | 178 | 75 | 77.6 | -0,9 | ||||||||
Nymphadora Tonks |
1.78 | 65 | 75,4 | -12,6 | ||||||||
N | L | D | - | |||||||||
N | L | D | - |
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Naam | Lengte | Doel | 01/07 | 08/07 | 15/07 | 22/07 | 29/07 | 05/08 | 12/08 | 19/08 | 26/08 | afgevallen tot nu toe |
Myrre29 | 1.80 | 79 | 98.4 | 96.3 | 96.3 | 96 | 95.2 | (vak) | (vak) | 95.2 | 94.1 | -4.3 |
Moon-Alisa | 1.78 | 80 | 88 | 88 | 88.5 | 89.0 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | 88.5 | -+0.5 |
Snoesje666 | 1.63 | 70 | 96 | 94.5 | 93 | 93 | 92.5 | 92.5 | X | X | -3.5 | |
Ninguna | 1.61 | 59 | 67 | 67.7 | 65.7 | 65.5 | 65.5 | 64.5 | 64.5 | 63.8 | 64.3 | -3.4 |
M_W | 1.62 | 75 | 89 | 88.6 | 87.9 | 86.9 | 87 | (vak) | (vak) | 86.7 | 86.3 | -2.7 |
NymphadoraTonks | 1.76 | 65 | X | X | X | 88 | 86.7 | 85.7 | 85.2 | 84.6 | -3.4 | |
Ikbenik | 1.61 | 60 | 65.8 | 65.4 | 65 | 64.4 | 64.8 | 64 | 64 | 62.6 | 62.6 | -3.2 |
Whiterabbit | 1.65 | 70 | X | X | X | X | X | X | 76.6 | 75.8 | -0.8 | |
43.2 |
Naam | Lengte | Doel | 02/09 | 09/09 | 16/09 | 23/09 | 30/09 | 07/10 | 14/10 | 21/10 | 28/10 | afgevallen tot nu toe |
Myrre29 | 1.80 | 79 | 93.5 | X | X | X | X | X | X | X | X | |
Moon-Alisa | 1.78 | 80 | 88 | 88 | 88 | 88 | 88 | 88 | 89 | 89 | 89 | - |
Snoesje666 | 1.63 | 70 | 93 | 93 | 93 | X | X | X | X | -3 | ||
Ninguna | 1.61 | 59 | 63.7 | 63.5 | 64.5 | 63.3 | 63.1 | 62.9 | 62.9 | 63.5 | 62.9 | -4.1 |
NymphadoraTonks | 1.78 | 65 | 82.5 | 81.8 | 81.1 | 79.4 | 79 | 78.2 | 77.9 | 77 | 77.1 | -11 |
Ikbenik | 1.61 | 57 | 62.2 | 61 | 60.4 | 60 | 59.6 | 58.8 | X | 57.8 | 57.6 | -7.6 |
Whiterabbit | 1.65 | 66.8 | 75.4 | 74.1 | 74 | 72.2 | 71.3 | 70.3 | 69.4 | 69.3 | 68.4 | -8.0 |
Barlis | 1.78 | 75 | X | 83.8 | 81.5 | 79.9 | 78.1 | vak | vak | 78.9 | 78.3 | -5.5 |
Annn | 1.74 | 73 | X | 79.5 |
anoniem_355177 wijzigde dit bericht op 13-11-2017 07:31
30.51% gewijzigd

zaterdag 18 november 2017 om 13:29
zaterdag 18 november 2017 om 14:14
Popcorn was heerlijk, Moon!
Jij bent goed bezig mbt bewegen.
Dat moet ik de komende tijd ook weer op gaan pakken. Met lijnen alleen staat het een beetje stil nu. Dat mag ook. Op zich prima als ik de laatste pond jes er héél langzaam af haal. Pond p week mag nu pond per maand of 2 maanden worden.
Toch baalde ik toen ik gisteren op de weegschaal zag dat ik 2 ons was aangekomen.
En vanmorgen werd me pijnlijk duidelijk hoe dat kan: ben ongesteld geworden. (AUAUAUW, rugweeën, krampachtig, misselijk, tillerig, pfff
)
Dus in de tabel mag 56,6 kg voor deze week.
Whiterabbit; Wauw! Goed bezig!

Jij bent goed bezig mbt bewegen.
Dat moet ik de komende tijd ook weer op gaan pakken. Met lijnen alleen staat het een beetje stil nu. Dat mag ook. Op zich prima als ik de laatste pond jes er héél langzaam af haal. Pond p week mag nu pond per maand of 2 maanden worden.
Toch baalde ik toen ik gisteren op de weegschaal zag dat ik 2 ons was aangekomen.
En vanmorgen werd me pijnlijk duidelijk hoe dat kan: ben ongesteld geworden. (AUAUAUW, rugweeën, krampachtig, misselijk, tillerig, pfff

Dus in de tabel mag 56,6 kg voor deze week.

Whiterabbit; Wauw! Goed bezig!

zaterdag 18 november 2017 om 14:59
Goed bezig Whiterabbit!
Ikbenik, sterkte
Tja afvallen lukt dus niet echt. Misschien vind ik nog een manier hoor, maar het streven is in ieder geval om onder de 90 kg te blijven, ook nu de medicatie opgehoogd is.
Ik had hardloopkleding die een beetje 'net niet' was, voor de winter. De broek zakte steeds af bijv. Heb nu bij Decathlon geinvesteerd in iets nieuws en ben daar wel echt blij mee. Het maakt toch dat je net wat makkelijker naar buiten gaat.
Ikbenik, sterkte

Tja afvallen lukt dus niet echt. Misschien vind ik nog een manier hoor, maar het streven is in ieder geval om onder de 90 kg te blijven, ook nu de medicatie opgehoogd is.
Ik had hardloopkleding die een beetje 'net niet' was, voor de winter. De broek zakte steeds af bijv. Heb nu bij Decathlon geinvesteerd in iets nieuws en ben daar wel echt blij mee. Het maakt toch dat je net wat makkelijker naar buiten gaat.
Je kunt méér.
zaterdag 18 november 2017 om 18:35
zaterdag 18 november 2017 om 19:06
Is dat outletshopping? Veel plezier alvast
Jammer dat je niks afgevallen bent maar misschien volgende week beter.
Ik ga proberen komende tijd zo min mogelijk kleding te kopen. Ik heb genoeg in de kast sowieso. Gewoon een tijdje alles wat ik heb blijven combineren. Af en toe een nieuwe pany oid 'mag' wel.

Jammer dat je niks afgevallen bent maar misschien volgende week beter.
Ik ga proberen komende tijd zo min mogelijk kleding te kopen. Ik heb genoeg in de kast sowieso. Gewoon een tijdje alles wat ik heb blijven combineren. Af en toe een nieuwe pany oid 'mag' wel.
Je kunt méér.
zondag 19 november 2017 om 12:02
Goede (beetje leuke en goed passende) hardloop kleding kunnen soms net dat zetje geven om WEL te gaan. Dus goed dat je die gekocht hebt. Alle beetje helpen om in beweging te komen/blijven.
Hier nog steeds ongesteldheids perikelen. Zonde van het weekend, maar ik ga er maar even in mee. Ben ik er het snelst weer vanaf. Lekker een cocoon dagje houden.
Ik merkte vanmorgen al aan mijn lijf dat ik minder opgeblazen was van het vocht. Mooi.
Mooi weertje buiten. Mss toch maar even n ommetje doen of oma bezoeken oid.
Maar dan weer eerst wat gezond eten. Anders stopt oma me vol koekjes, taartjes en erwtensoep. Ze schijnt altijd te denken dat ik om kom van de honger
Hier nog steeds ongesteldheids perikelen. Zonde van het weekend, maar ik ga er maar even in mee. Ben ik er het snelst weer vanaf. Lekker een cocoon dagje houden.
Ik merkte vanmorgen al aan mijn lijf dat ik minder opgeblazen was van het vocht. Mooi.
Mooi weertje buiten. Mss toch maar even n ommetje doen of oma bezoeken oid.
Maar dan weer eerst wat gezond eten. Anders stopt oma me vol koekjes, taartjes en erwtensoep. Ze schijnt altijd te denken dat ik om kom van de honger

zondag 19 november 2017 om 12:30
Hier was het heel mooi weer en toen kwam er ineens zo'n vies buitje. Doe maar lekker rustig aan idd dit weekend, Ikbenik.
Ik ga vanmiddag naar mijn ouders (gewoon ff koffiedrinken) en ga deze keer ook gewoon in mijn (nieuwe leuke) hardloopkleding. Ik had namelijk de geweldige ingeving dat halverwege op de route van mij haar hun, een mooi stukje polder is om te lopen. Echt, waarom ik dat nooit eerder bedacht heb?
Dus dan fiets ik naar hun, loop halverwege mijn hardlooples, fiets weer verder. Zonder extra kleding mee te nemen dus.
Met mijn andere hardloopkleding had ik het idee dat ik wel even moest omkleden als ik ergens heen ging maar deze houd ik gewoon lekker aan.
Ik ga vanmiddag naar mijn ouders (gewoon ff koffiedrinken) en ga deze keer ook gewoon in mijn (nieuwe leuke) hardloopkleding. Ik had namelijk de geweldige ingeving dat halverwege op de route van mij haar hun, een mooi stukje polder is om te lopen. Echt, waarom ik dat nooit eerder bedacht heb?
Dus dan fiets ik naar hun, loop halverwege mijn hardlooples, fiets weer verder. Zonder extra kleding mee te nemen dus.
Met mijn andere hardloopkleding had ik het idee dat ik wel even moest omkleden als ik ergens heen ging maar deze houd ik gewoon lekker aan.
Je kunt méér.
maandag 20 november 2017 om 15:04
Ik ben gegaan, ondanks het slechte weer. Vond het wandelen zelf leuk, merk alleen nu ik thuis ben dat ik heel chagrijnig ben. Energie is helemaal op (ook door het lopen in de regen denk ik)
Maar de kop is er af, ik heb de mensen nu een keer gezien, weet waar het startpunt is, hoe alles werkt, bladiebla.
Je kunt bijna elke dag lopen met deze club maar ik heb rest van de week al wat andere dingen staan dus ik vind het voor deze week wel mooi geweest.
Maar de kop is er af, ik heb de mensen nu een keer gezien, weet waar het startpunt is, hoe alles werkt, bladiebla.
Je kunt bijna elke dag lopen met deze club maar ik heb rest van de week al wat andere dingen staan dus ik vind het voor deze week wel mooi geweest.
Je kunt méér.
dinsdag 21 november 2017 om 10:12
Dank je, Ikbenik.
Voor volgende week kan ik nog niks inplannen. Ik moet een belangrijke afspraak inplannen met twee anderen en daar hoor ik vooralsnog niks van. Lastig vind ik dat, als ik dan zeg: Ik kan de hele week, plannen jullie het maar.
En dat we nu 5 dagen verder zijn, ik nog niks gehoord heb maar ook even niks anders kan plannen.
Nouja dat was even gezeur
Mijn benen hebben vandaag rustdag, ik voel dat dat ook nodig is.
Voor volgende week kan ik nog niks inplannen. Ik moet een belangrijke afspraak inplannen met twee anderen en daar hoor ik vooralsnog niks van. Lastig vind ik dat, als ik dan zeg: Ik kan de hele week, plannen jullie het maar.
En dat we nu 5 dagen verder zijn, ik nog niks gehoord heb maar ook even niks anders kan plannen.
Nouja dat was even gezeur

Je kunt méér.
dinsdag 21 november 2017 om 14:37
Ha meiden, mag ik hier nog aanhaken?
Heb vrijdag een ander topic geopend, maar dat blijft wel erg stil
, en vind het toch wel fijn om elkaar te kunnen motiveren!
Om me voor te stellen even wat ik daar had opgeschreven:
Het wordt tijd voor mij om wat te gaan afvallen en dat ook langer dan 2 weken vol te houden
.
Het is nog niet compleet uit de hand gelopen gelukkig, maar merk wel dat het er de laatste jaren makkelijk bij- (en niet meer zo goed af) sluipt, zeker nu ik een vriend heb die s avonds nog chocola en ander lekkers voor me neerzet. Alleen kan hij alles eten en moet ik wat strenger voor mezelf zijn.
Ik beweeg op zich genoeg (2-3x per week yoga, veel lopen en fietsen) maar heb in de winter wel heel erg de neiging om lui te worden en me onder een deken op de bank terug te willen trekken
.
Een stok achter de deur is dus nodig! Ik hoop dat er meer vrouwen hier zijn die zichzelf net even dat zetje op gezonde pad willen geven en elkaar willen motiveren
.
k schat in dat ik nu iets onder de 65 weeg, dat zal ik maandag wegen - dan ben ik weer thuis. Ik ben 1,63 dus dat voelt teveel, merk dat t me een beetje in de weg begint te zitten en ik me minder lekker in m'n vel voel. Ik wil in ieder geval weer onder de 60 duiken, liefst naar 58 kilo.
--
Inmiddels heb ik me gewogen gisteren en zat ik op 64,8.
Nog niet gesport, beetje heftige dagen qua werk. Maar vanaf morgen meer ruimte en wil dan flink aan de actieve yoga (vinyasa) en misschien zelfs even hardlopen, doe es gek
.
Nou hoop dat ik hier nog mee mag schrijven! Succes allemaal iig
Heb vrijdag een ander topic geopend, maar dat blijft wel erg stil

Om me voor te stellen even wat ik daar had opgeschreven:
Het wordt tijd voor mij om wat te gaan afvallen en dat ook langer dan 2 weken vol te houden

Het is nog niet compleet uit de hand gelopen gelukkig, maar merk wel dat het er de laatste jaren makkelijk bij- (en niet meer zo goed af) sluipt, zeker nu ik een vriend heb die s avonds nog chocola en ander lekkers voor me neerzet. Alleen kan hij alles eten en moet ik wat strenger voor mezelf zijn.
Ik beweeg op zich genoeg (2-3x per week yoga, veel lopen en fietsen) maar heb in de winter wel heel erg de neiging om lui te worden en me onder een deken op de bank terug te willen trekken

Een stok achter de deur is dus nodig! Ik hoop dat er meer vrouwen hier zijn die zichzelf net even dat zetje op gezonde pad willen geven en elkaar willen motiveren

k schat in dat ik nu iets onder de 65 weeg, dat zal ik maandag wegen - dan ben ik weer thuis. Ik ben 1,63 dus dat voelt teveel, merk dat t me een beetje in de weg begint te zitten en ik me minder lekker in m'n vel voel. Ik wil in ieder geval weer onder de 60 duiken, liefst naar 58 kilo.
--
Inmiddels heb ik me gewogen gisteren en zat ik op 64,8.
Nog niet gesport, beetje heftige dagen qua werk. Maar vanaf morgen meer ruimte en wil dan flink aan de actieve yoga (vinyasa) en misschien zelfs even hardlopen, doe es gek

Nou hoop dat ik hier nog mee mag schrijven! Succes allemaal iig

dinsdag 21 november 2017 om 23:35
Wat mij betreft ook; welkom!
Er zijn nog lege plekjes gereserveerd in het schema, speciaal voor evt nieuwkomers, (met dank aan nymphs ), dus lijkt mij geen probleem.
Ik heb ook houvast aan dit topic, juist tijdens die laatste pondjes die er in mijn geval nog af moeten.
Ben zelf nu al bezig vanaf februari en ben een kilo of 22 kwijt nu. (Maar in dit topic tellen ze/we vanaf juli )
Er zijn nog lege plekjes gereserveerd in het schema, speciaal voor evt nieuwkomers, (met dank aan nymphs ), dus lijkt mij geen probleem.
Ik heb ook houvast aan dit topic, juist tijdens die laatste pondjes die er in mijn geval nog af moeten.

Ben zelf nu al bezig vanaf februari en ben een kilo of 22 kwijt nu. (Maar in dit topic tellen ze/we vanaf juli )
woensdag 22 november 2017 om 15:24
Wat fijn ikbenik en Moon-Alisa, dank voor het welkom
.
22 kilo ikbenik wauw! Wat een prestatie. Wat is voor jou de belangrijkste factor geweest dat dit je is gelukt? Erg knap.
En Moon-Alisa, kan me voorstellen dat het best frustrerend is als medicijnen je tegenhouden met afvallen. Mooi om dan toch vooruitgang te zien
Ik kan ook wel wat houvast gebruiken haha, merk dat ik deze week veel spanning heb en dan de neiging heb om goede voornemens te laten varen, beweging er makkelijk bij in laat schieten.
Zo makkelijk en vanzelf als het soms gaat, zo moeilijk gaat het nu even. Net een plak bananencake gegeten, verder nog wel gezond bezig vandaag. Denk dat ik het vanavond even bij heel veel groenten en een eitje hou..! En als het me lukt om nog even snel iets af te maken wil ik zo een stuk gaan lopen, daar hou ik erg van.
Gelukkig zit ik wel aan het eind van mijn ongesteldheid, dus voel ik me minder opgeblazen dan de afgelopen dagen
. Vrijdag of zaterdag weer eens wegen. We'll see.
Succes allemaal!

22 kilo ikbenik wauw! Wat een prestatie. Wat is voor jou de belangrijkste factor geweest dat dit je is gelukt? Erg knap.
En Moon-Alisa, kan me voorstellen dat het best frustrerend is als medicijnen je tegenhouden met afvallen. Mooi om dan toch vooruitgang te zien

Ik kan ook wel wat houvast gebruiken haha, merk dat ik deze week veel spanning heb en dan de neiging heb om goede voornemens te laten varen, beweging er makkelijk bij in laat schieten.
Zo makkelijk en vanzelf als het soms gaat, zo moeilijk gaat het nu even. Net een plak bananencake gegeten, verder nog wel gezond bezig vandaag. Denk dat ik het vanavond even bij heel veel groenten en een eitje hou..! En als het me lukt om nog even snel iets af te maken wil ik zo een stuk gaan lopen, daar hou ik erg van.
Gelukkig zit ik wel aan het eind van mijn ongesteldheid, dus voel ik me minder opgeblazen dan de afgelopen dagen

Succes allemaal!
woensdag 22 november 2017 om 16:01
Wel leuk juist als er weer wat meer geschreven wordt
Ik heb net hardgelopen. Baal alleen dat ik een MP3-speler had gekocht die me handig leek met hardlopen, maar deze geeft net als de vorige niet duidelijk aan welke les je loopt. Zal m volgende week maar meenemen naar mijn moeders verjaardag om mijn broers er naar te laten kijken. Die zijn iets technischer dan ik.

Ik heb net hardgelopen. Baal alleen dat ik een MP3-speler had gekocht die me handig leek met hardlopen, maar deze geeft net als de vorige niet duidelijk aan welke les je loopt. Zal m volgende week maar meenemen naar mijn moeders verjaardag om mijn broers er naar te laten kijken. Die zijn iets technischer dan ik.
Je kunt méér.

woensdag 22 november 2017 om 19:02
Welkom Tigmo! Wat is je plan van aanpak?
Ik ben net bij de diëtist geweest en het gaat super. Ben inmiddels zover dat ik niet meer strikt haar menu's volg maar dat ik naar eigen inzicht mijn eten bepaal. Ik eet rond de 1600 kcal per dag. Ben sinds ik bij haar begon nu bijna 10 kilo kwijt. Ik heb besloten nog door te gaan tot de kerst, ik hoop dan 64 aan te tikken en dan is de kunst op gewicht te blijven.
Kun je de mp3 niet via je telefoon afspelen moon? Dat deed ik altijd!
Ik ben net bij de diëtist geweest en het gaat super. Ben inmiddels zover dat ik niet meer strikt haar menu's volg maar dat ik naar eigen inzicht mijn eten bepaal. Ik eet rond de 1600 kcal per dag. Ben sinds ik bij haar begon nu bijna 10 kilo kwijt. Ik heb besloten nog door te gaan tot de kerst, ik hoop dan 64 aan te tikken en dan is de kunst op gewicht te blijven.
Kun je de mp3 niet via je telefoon afspelen moon? Dat deed ik altijd!
woensdag 22 november 2017 om 20:54
Goede vraag

Ik denk vooral niet meer snoepen en veel bewegen - wandelen, yoga en hardlopen als ik de spirit voor dat laatste weer kan terugvinden

Ik ben ook geïnteresseerd in 5:2 vasten omdat er meer gezondheidsvoordelen aan schijnen te zitten, maar vind het toch wel een drempel om dan op een dag zo weinig te eten. Anderen hier ervaring mee? (wel interessant is de documentaire Eat, Fast and Live longer van Michael Mosley, ook terug te vinden online)
Ben net iets meer dan een uur buiten gaan lopen. Toch beter dan niets nu ik me niet zo fit voel, sporten (yoga-wel de actieve) komt hopelijk morgen of iig vrijdag weer. Gelukkig ook niet zoveel eetlust dus net wat worteltjes met humus, twee gekookte eitjes en spinazie gegeten.
Merk dat dan nu wel de lekkere trek op komt zetten, maar dat is echt gewoonte want heb het afgelopen jaar veel te veel lekkere chocola op de bank zitten eten met mijn lief. Vanavond voor het eerst in tijden een avondje alleen, dus goed moment om te beginnen met afleren

woensdag 22 november 2017 om 22:09
Belangrijkste factor is imo -helaas- toch TIJD.
Laaaaaaang doorgaan...

En, dicht bij je eigen eetpatroon blijven. Niet ineens niets meer eten, of vieze shakes drinken.
Kijken waar je van geniet, wat gezond en kcal arm is wat je lekker vindt, en jezelf dit gunnen.
Ik zweer zelf bij elke dag (minimaal één schaaltje) optimel kwark met vers fruit (blauwe bessen bijv) en een eetlepel lijnzaad er door.
En cola light. Tja, dit laatste is niet gezond, maar wel lekker.
Zo moet je denk ik zelf kijken naar wat bij jou past.
En iets vinden van beweging wat je leuk vindt. Dat moet ik nog opnieuw op gaan pakken.