Lijf & Lijn alle pijlers

Sterilisatie vrouw

23-05-2020 11:23 188 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zoek ervaringen over sterilisatie van vrouwen.

Ik ben 45 jaar, na een GBP overgegaan naar de prikpil.

Mijn libido was met de pil al niet denderend en nu met de prikpil (2 jaar) merk ik dat mijn libido echt veel minder is.

Terug naar de reguliere pil is ivm mijn GBP geen optie, kans op zwangerschap is er (procenten weet ik niet, maar wil het niet riskeren).

Bovendien, ik wil na 30 jaar hormonen ook wel daar vanaf.

Mijn menstruatie was met de pil, te doen, en na de prikpil verdwenen.

Ik ben er zeker van dat ik geen kinderen meer wil, ik heb er 1 dat is goed, genoeg & klaar, ik ben klaar met de hormonen.

Mijn man wil de operatie niet, is 2 jaar jonger.
Ik geef er niet om, een operatie of narcose,
bovendien, dit is wat ik wil (geen hormonen, geen zwangerschap meer).

Ik lees dat ook niet vergoed wordt.
Mijn prikpil werkt nog tot juni.
Nu met corona wil je ook niet onnodig het ZH in,
dus verzekering aanpassen en de operatie uitvoeren in 2021.

Ik zoek tips, ervaringen (goede & slechte).
Niet iedereen heeft een briljant motto
granny71 schreef:
23-05-2020 20:45
Net als jij niet in de positie bent om To te bekritiseren op haar eigen keuzes.
ik ben vrij om te reageren op een forum
jij bent echter niet in de positie om hier te modereren
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik ben misschien ouderwets... ik heb 3 eigen kinderen met man, en 2 pleegkinderen.... En ja, toen had mijn man een opdracht.....En dat vond hij ook....


En sorry, je bent 45.... lang leve de overgang.... Op die leeftijd ..... vind ik het wel een beetje belachelijk
bojoti schreef:
23-05-2020 12:50
Mijn man wilde ook niet. Dan had ik wil kunnen gaan drammen maar ik wilde geen kinderen meer dus mijn beslissing.

Je had m ook op straat kunnen zetten.

Zakken hooi, die mannen. En nog erger zijn die voetvegen van een vrouwen die het dan heel erg hun eigen keuze vinden.

Dit soort keuzes maak je samen. Echt samen. Niet een man die zegt ‘liever niet ik’ en dan een vrouw die zegt ‘oh nou dan ga ik wel weer’.

Mannen hoeven al zo weinig in dit verhaal. Dit is wel t minste wat ze kunnen doen.
Ik zou ook willen, maar eerlijk: ik vind het best een beetje spannend. Ik heb nog nooit een operatie gehad. Spiraal wil ik écht niet.

En ik ga sowieso mijn man er niet voor op laten draaien. Ik begrijp je heel goed Rodekrullen, ik ben degene die echt geen kinderen wil, niet hij. Stel dat we uit elkaar gaan of ik ga dood (ja, dat soort dingen gebeuren), dan kan hij dus met een evt nieuwe partner ook geen kinderen krijgen. Dat wil ik niet op mn geweten hebben. En als ik een nieuwe partner zou krijgen zit ik weer met hetzelfde probleem.
Astoria schreef:
23-05-2020 23:12
Ik zou ook willen, maar eerlijk: ik vind het best een beetje spannend. Ik heb nog nooit een operatie gehad. Spiraal wil ik écht niet.

En ik ga sowieso mijn man er niet voor op laten draaien. Ik begrijp je heel goed Rodekrullen, ik ben degene die echt geen kinderen wil, niet hij. Stel dat we uit elkaar gaan of ik ga dood (ja, dat soort dingen gebeuren), dan kan hij dus met een evt nieuwe partner ook geen kinderen krijgen. Dat wil ik niet op mn geweten hebben. En als ik een nieuwe partner zou krijgen zit ik weer met hetzelfde probleem.
Er loopt hier op Viva een heel topic van vrouwen die een tweede leg vent gescoord hebben met een reparatie operatie.
MarvelousMrsMaisel schreef:
24-05-2020 00:37
Er loopt hier op Viva een heel topic van vrouwen die een tweede leg vent gescoord hebben met een reparatie operatie.
Dan nog, mijn voortplanting is mijn verantwoordelijkheid. En zo'n reparatie operatie kan echt niet altijd.

Zou trouwens ook zn eerste leg worden, want ik ben de gene die vanaf begin af aan geroepen heeft dat ze geen kinderen wil.
Alle reacties Link kopieren
Astoria schreef:
23-05-2020 23:12
En als ik een nieuwe partner zou krijgen zit ik weer met hetzelfde probleem.
Ook dat nog, ja.
Niet iedereen heeft een briljant motto
Op je 45e is dat ‘probleem’ relatief natuurlijk. Zelfs met halfslachtig condoomgebruik is de kans gering dat je nog zwanger raakt. Voorkomen is beter dan genezen, maar aan de andere kant: soms is het middel erger dan de kwaal en dat laatste heb ik een beetje met steriliseren op deze leeftijd. Ook gezien de hersteltijd en kosten. Zou ik met de huisarts doorspreken.
Alle reacties Link kopieren
Rodekrullen schreef:
23-05-2020 18:06
Jeetje wat een verhaal ! Het eerste waar ik op kwam bij het googlen naar Essure, was
"maandenlange wachtlijst bij Ziekenhuis X na klachten Essure".

Overigens hebben 4 nichten van mijn vader eierstokkanker gehad.
Helaas kwam ik niet in aanmerking voor verdere opvolging,
omdat mijn oma het niet heeft gehad, en dan ligt het te ver in de familie-lijn.


Fijn dat een groot deel van je klachten nu weg zijn.
Je zou bij de gyn kunnen vragen of ze je hele eileiders wegnemen ipv clips. Het vermoeden is namelijk dat eierstokkanker uit de eileiders komt. Er is ook een grootschalig onderzoek naar, de TUBA-studie.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
23-05-2020 17:33
Ben helaas door die veertjes arbeidsongeschikt geraakt.
Dus het is maar goed dat het eindelijk verboden is en ze het weer gewoon op de ouderwetse manier doen.
Ik ben inmiddels ook arbeidsongeschikt, mijn hersendruk is te hoog, altijd hoofdpijn, mogelijke link met de veertjes maar lastig aan te tonen.
Doe je mee met de claim?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
23-05-2020 20:39
Ja, zulke verhalen zijn er ook over vrouwen. Over sterilisaties of ander soort horrorverhalen over verklevingen en andere drama met spiraaltjes enz. Bevallingen is ook een berg drama over. Denken mannen daar echt uitvoerig over na als ze graag kinderen willen?

Over het algemeen is het een veel snellere en kleinere en veiligere ingreep dan bij vrouwen. En die hebben meestal tot dat punt altijd alleen voor anticonceptie gezorgt of minimaal de hoofdverantwoordig gedragen met risico op een zwangerschap.

Vind het een vreselijk verhaal maar het is incident. Eentje waarbij er flinke aantallen tegen over staan mbt vrouweningrepen./ stelrilisaties/bevallingen ect.
De essure was een weinig invasieve methode, nog minder belastend dan hakkie takkie in het zakkie. Er zijn ook een heleboel vrouwen die met essure geen klachten hebben. Dan heb je nog ovablock en nog een vaginale procedure waar ik even de naam niet van weet. Daarbij hoef je dus geen operatie en sta je in tien minuten weer buiten.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Los van de exacte procedure blijft het een feit dat sterilisatie bij de vrouw door de locatie van de eierstokken (in de buikholte) invasiever is dan bij de man (bij wie de ballen aan het lichaam hangen).
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
24-05-2020 12:26
Ik ben inmiddels ook arbeidsongeschikt, mijn hersendruk is te hoog, altijd hoofdpijn, mogelijke link met de veertjes maar lastig aan te tonen.
Doe je mee met de claim?
Ja. Met 1 van de claims.
Andere is verjaard.
Heb sinds essure polyneuropathie maar net als bij jou is de correlatie lastig aan te tonen.
Hakkie takkie weg zakkie...

kortom, lekker ongesteld worden tot de douw inzet. Waarom doet hij er zo moeilijk over?
Alle reacties Link kopieren
Mai* schreef:
24-05-2020 14:13
Hakkie takkie weg zakkie...

kortom, lekker ongesteld worden tot de douw inzet. Waarom doet hij er zo moeilijk over?
Waar lees jij dat hij moeilijk doet ?
Niet iedereen heeft een briljant motto
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
24-05-2020 12:25
Je zou bij de gyn kunnen vragen of ze je hele eileiders wegnemen ipv clips. Het vermoeden is namelijk dat eierstokkanker uit de eileiders komt. Er is ook een grootschalig onderzoek naar, de TUBA-studie.
Dat ga ik zeker aankaarten.
En even in de omgeving bij verschillende ZH navragen welke methode zij gebruiken.
Niet iedereen heeft een briljant motto
Rodekrullen schreef:
24-05-2020 15:04
Waar lees jij dat hij moeilijk doet ?
Hij wil het niet toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Alle reacties Link kopieren
Mai* schreef:
24-05-2020 14:13
Hakkie takkie weg zakkie...

kortom, lekker ongesteld worden tot de douw inzet. Waarom doet hij er zo moeilijk over?
Mannen komen ermee weg omdat de vrouw zich tóch wel weer aanpast en deze heftige operatie ondergaat....
Het is toch absurd dat je als je al tegen de menopauze zit nog zo’n heftige operatie laat doen?
Laat het de man doen, of gebruik gewoon condooms voor die korte tijd.
Metallover schreef:
24-05-2020 15:08
Mannen komen ermee weg omdat de vrouw zich tóch wel weer aanpast en deze heftige operatie ondergaat....
Het is toch absurd dat je als je al tegen de menopauze zit nog zo’n heftige operatie laat doen?
Laat het de man doen, of gebruik gewoon condooms voor die korte tijd.
Eerlijk? vind ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Pff wat een gezanik zeg. Er staat toch duidelijk in de OP dat ze er niet om geeft om zelf de sterilisatie te doen. En dan komen er verschillende mensen wel even zeggen dat ze toch écht een spiraaltje moet nemen, dat wil ze toch helemaal niet.
En heftige operatie is ook onzin, 2 sneetjes van 1 cm.
En dan ook nog zo kort voor de menopauze? Ik was 53 toen dat begon heb je nog 7 jaar aan te klungelen.
Laat ieder mens zijn eigen keuze maken.
En hier laat ik het bij.
Niemand is onmisbaar
Alle reacties Link kopieren
Mai* schreef:
24-05-2020 15:05
Hij wil het niet toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Hij aarzelde toen ik het vroeg en zei: liever niet.
Niet iedereen heeft een briljant motto
Alle reacties Link kopieren
bojoti schreef:
24-05-2020 15:15
Pff wat een gezanik zeg. Er staat toch duidelijk in de OP dat ze er niet om geeft om zelf de sterilisatie te doen. En dan komen er verschillende mensen wel even zeggen dat ze toch écht een spiraaltje moet nemen, dat wil ze toch helemaal niet.
En heftige operatie is ook onzin, 2 sneetjes van 1 cm.
En dan ook nog zo kort voor de menopauze? Ik was 53 toen dat begon heb je nog 7 jaar aan te klungelen.
Laat ieder mens zijn eigen keuze maken.
En hier laat ik het bij.
Mijn moeder rond de 60, .... en 15 jaar aanklungelen ?
Nee dan je.
Ooit een vriend gehad. Moeder was 48, toen ze zwanger werd van hem.
Hij was een nakomertje.

Ik moet er echt niet aan denken !!!
Niet iedereen heeft een briljant motto
Rodekrullen schreef:
24-05-2020 15:38
Hij aarzelde toen ik het vroeg en zei: liever niet.
.
Eens een keer wat uitgebreider over hebben dan? Ik denk dat ‘liever niet’ de eerste instinctieve reactie van veel mannen is. Van vrouwen ook trouwens.
Alle reacties Link kopieren
bojoti schreef:
24-05-2020 15:15
Pff wat een gezanik zeg. Er staat toch duidelijk in de OP dat ze er niet om geeft om zelf de sterilisatie te doen. En dan komen er verschillende mensen wel even zeggen dat ze toch écht een spiraaltje moet nemen, dat wil ze toch helemaal niet.
En heftige operatie is ook onzin, 2 sneetjes van 1 cm.
En dan ook nog zo kort voor de menopauze? Ik was 53 toen dat begon heb je nog 7 jaar aan te klungelen.
Laat ieder mens zijn eigen keuze maken.
En hier laat ik het bij.
En ik heb een lul van een vent, niet te vergeten !
Niet iedereen heeft een briljant motto
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
24-05-2020 15:43
.
Eens een keer wat uitgebreider over hebben dan? Ik denk dat ‘liever niet’ de eerste instinctieve reactie van veel mannen is. Van vrouwen ook trouwens.
Nou, eigenlijk niet, als het aan hem had gelegen hadden we minstens 2 kinderen gehad.
En we hebben er 1.
Dus ik sluit niet uit dat, als ik morgen een bus tegenkom, en er onder beland,
hij toch misschien wel eens een 2e leg kan starten.


Ik ben er zeker van, dan kan ik van hem niet zeggen.

Ik wil het hem ook niet bij voorbaat ontnemen.
Niet iedereen heeft een briljant motto

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven