Stoppen pil - Geen fijne veranderigen
dinsdag 3 april 2018 om 22:20
Hoi,
Ik slikte ongeveer 6 jaar de standaardpil die bijna iedereen gebruikt. Omdat het nu rage is om ermee te stoppen, dacht ik: kijken of ik ermee kan stoppen. (Ik heb geen vriend en gebruikte de pil meer vanwege iets te heftige menstruaties, maar misschien zou het nu toevallig toch over zijn)
Er zou een bepaalde sluier van emoties verdwijnen. Ik merk niks?
Je zou je algemeen anders moeten voelen. Oh? Ik merk echt helemaal niets.
De enige verschillen die ik heb:
- 2-3 weken voor de menstruatie verschrikkelijke pijn rechtsonder in mijn buik, met incidenteel wat steekjes links erbij
- meer bloed met ineens klonten
- langere menstruaties vooral
- en dit herken ik van voordat ik de pil slikte
- en dit al meerdere maanden
Is het normaal dat je helemaal niks aan voordelen van het stoppen vd pil hoeft te merken? Ik vind het zo raar dat op internet iedereen het een opluchting noemt. Maar het is voor mijn gevoel helemaal niet anders.
Ik slikte ongeveer 6 jaar de standaardpil die bijna iedereen gebruikt. Omdat het nu rage is om ermee te stoppen, dacht ik: kijken of ik ermee kan stoppen. (Ik heb geen vriend en gebruikte de pil meer vanwege iets te heftige menstruaties, maar misschien zou het nu toevallig toch over zijn)
Er zou een bepaalde sluier van emoties verdwijnen. Ik merk niks?
Je zou je algemeen anders moeten voelen. Oh? Ik merk echt helemaal niets.
De enige verschillen die ik heb:
- 2-3 weken voor de menstruatie verschrikkelijke pijn rechtsonder in mijn buik, met incidenteel wat steekjes links erbij
- meer bloed met ineens klonten
- langere menstruaties vooral
- en dit herken ik van voordat ik de pil slikte
- en dit al meerdere maanden
Is het normaal dat je helemaal niks aan voordelen van het stoppen vd pil hoeft te merken? Ik vind het zo raar dat op internet iedereen het een opluchting noemt. Maar het is voor mijn gevoel helemaal niet anders.

dinsdag 3 april 2018 om 22:36
Hmmm interssant..
Ik ben 3 weken geleden gesteriliseerd.
Eierstokken zijn door gebrand. (Dus geen vreemde objecten in me lijf)
Hiervoor heb ik 3 jaar een implanon gehad. (Bijna nooit ongesteld max 3x)
En daarvoor 5 jaar lang de prikpil (nooit ongesteld)
Daarvoor de gewone pil en toen steeds doorbraak bloedingen.
Ik ben erg benieuwd....
Ik merk in ieder geval de opluchting van verwijdering inplanon.
Die voelde ik echt zitten...
Voor de rest... ja 3 weken terug dan een open buik operatie dus alles krampt nog....
Dus niet heel objectief..
Ik volg dus graag even mee
Ik ben 3 weken geleden gesteriliseerd.
Eierstokken zijn door gebrand. (Dus geen vreemde objecten in me lijf)
Hiervoor heb ik 3 jaar een implanon gehad. (Bijna nooit ongesteld max 3x)
En daarvoor 5 jaar lang de prikpil (nooit ongesteld)
Daarvoor de gewone pil en toen steeds doorbraak bloedingen.
Ik ben erg benieuwd....
Ik merk in ieder geval de opluchting van verwijdering inplanon.
Die voelde ik echt zitten...
Voor de rest... ja 3 weken terug dan een open buik operatie dus alles krampt nog....
Dus niet heel objectief..
Ik volg dus graag even mee

dinsdag 3 april 2018 om 22:56

dinsdag 3 april 2018 om 23:23
Ik ben juist super blij. Jaren aan de pil geweest en nu is man gesteriliseerd. Eerste twee jaar na stoppen maar 2 dagen ongesteld. Nu wel weer heftiger en langer. Ik heb geen pijn of iets dergelijks. Wel wat emotioneel en verder ben ik wel meer geïnteresseerd in sex....rond mijn eisprong merk ik echt verschil en man ook
.
Ik voel mij er zeer prettig bij zo zonder pil. Moet wel zeggen dat ik totaal niets voel qua pijn bij de menstruatie. Het overvalt me altijd. Het is ook zeer regelmatig dus geen noodzaak om weer aan de pil te gaan.

Ik voel mij er zeer prettig bij zo zonder pil. Moet wel zeggen dat ik totaal niets voel qua pijn bij de menstruatie. Het overvalt me altijd. Het is ook zeer regelmatig dus geen noodzaak om weer aan de pil te gaan.
dinsdag 3 april 2018 om 23:36
Ik ben van pil naar Mirena gegaan en toen een aantal jaar niets vanwege kinderwens. Ik vond de verschillen minimaal. Ik merk wel dat ik meer zin in seks heb rond mijn eisprong, dus wat dat betreft vind ik de Mirena prettig, want dan heb ik nog wel een eisprong. Maar verder merkte ik weinig aan mezelf qua eigen hormonen of uit de mirena of de pil. Dus ik ben weer een blije mirena gebruikster. Vind ik makkelijker dan de pil, want na inbrengen heb je er 5 jaar geen omkijken naar. Maar de pil beviel ook prima.

vrijdag 6 april 2018 om 22:52
Dat soort artikelen worden meestal geschreven door vrouwen waar wel meer in hun leven veranderd dan alleen stoppen met de pil. Vaak is een relatie over of gaan ze ineens heel gezond en natuurlijk eten.
Neem het dus vooral met een grote korrel zout.
(Niet goed tegen de pil kunnen kan ook. Maar dat is maar een klein deel van de gebruiksters.)
Neem het dus vooral met een grote korrel zout.
(Niet goed tegen de pil kunnen kan ook. Maar dat is maar een klein deel van de gebruiksters.)
zaterdag 7 april 2018 om 00:48
Ik heb denk ik een jaar of 15 de pil geslikt. Voordelen van het stoppen vond ik vooral het verhoogde libido. Nadeel was de stemmingswisseling vlak voordat ik ongesteld moest worden en de buikpijn rond de ei sprong.
Ik ben rond mijn 50ste in de overgang gekomen, geen noemenswaardige klachten van gehad, op de gewichtstoename na.
Ik ben rond mijn 50ste in de overgang gekomen, geen noemenswaardige klachten van gehad, op de gewichtstoename na.
die ik wilde bestaat al...