Te dik zijn etc deel 2
donderdag 19 juli 2018 om 19:00
Zo, heerlijk gegeten. Lamsgehakt rul gebakken met oa sumak en djinten. Tomaat en mais erdoor. Op een bietentortilla met ijsbergsla en raita van Griekse yoghurt met bietensap, knof en munt.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Kruiden zelf geteeld, gedroogd en gemengd. Groenten zelf geteeld, yoghurt zelf gefermenteerd en schaap eigenhandig geëlektrocuteerd, geslacht en uitgebeend. Natuurlijk. Zonder er door heen te zitten.
Nu een kopje eikeltjeskoffie van zelf geraapte eikeltjes.
Vriendelijk.
maandag 23 juli 2018 om 15:17
Ik denk dat drank het magische woord hier is.
Van 4 boterhammen per dag word je niet dik. Van 2 glazen wijn per dag wel. En voor hoeveel mensen is dat een (bijna) dagelijkse gewoonte? Voor velen, vermoed ik zo.
maandag 23 juli 2018 om 15:17
Dan krijgen ze dus gewoon minder calorien binnen. Dan val je wel af ja.
Ze kunnen ook gewoon afvallen door 2/3 van wat ze eerder aten te eten, hoeven ze niet een hele voedselgroep te laten vallen.
maandag 23 juli 2018 om 15:18
Niemand die zegt dat je dat niet meer mag eten. MINDEREN. Wat snap je niet aan dat woord?
Als half Italiaanse eet je waarschijnkijk behoorlijk puur en en geen saus uit een potje met een ons geraspte kaas over je pasta.Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑23-07-2018 15:12Dat bedoelt ze wel geloof ik.
Ik heb jarenlang een bmi van 19 gehad, ook een puur mirakel blijkbaar, want als gedeeltelijk Italiaanse eet ik veel pasta. En de Nederlandse helft van mij eet knap veel brood.
Het is een optelsom van teveel bewerkt voedsel, dat ons te dik maakt.
impala wijzigde dit bericht op 23-07-2018 15:19
1.02% gewijzigd
.
Dan gewoon reduceren naar alleen in het weekend drinken. Dat scheelt ook al. Of 1 glas ipv 2.
maandag 23 juli 2018 om 15:20
Met dat laatste te beginnen: dat ben ik zeker. Neemt niet weg dat wanneer ik alles wat los en vast zat op zou vreten ik ook aan zou komen. Dikke mensen denken dat slanke mensen alles maar kunnen eten. Dat zijn alleen de zeldzame gevallen.Dreamer schreef: ↑23-07-2018 13:42het was leuk hier, ik heb lekkere dingen gezien, maar we zijn terug bij "dikke mensen stoppen zich vol met allerlei ongezond voedsel en oh oh, hóe zou het komen dat ze zo dik blijven"![]()
Ik heb er weer even genoeg van.
Blijf lekker in jullie torentjes met jullie gelijk zitten, dames. En wees blij dat je slank bent.![]()
maandag 23 juli 2018 om 15:20
Alles minderen, dat is het devies.
Niet omdat een bepaalde voedselgroep slecht is, maar gewoon omdat je je calorieën dan vermindert.
Maar hier wordt het zeer eenzijdig gebracht.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 23 juli 2018 om 15:21
Alweer dat extreme. Niemand! hier zegt dat je een hele voedselgroep moet laten vallen. En ook niet dat je brood moet vervangen door niks. Mensen die brood minderen, eten dan iets ánders. Wij lijden geen hongerMuntjeinmijnbroekzak schreef: ↑23-07-2018 15:17Dan krijgen ze dus gewoon minder calorien binnen. Dan val je wel af ja.
Ze kunnen ook gewoon afvallen door 2/3 van wat ze eerder aten te eten, hoeven ze niet een hele voedselgroep te laten vallen.
Maar veel mensen eten ook gewoon teveel ja, en een derde laten staan is vaak ook geen slecht idee.
impala wijzigde dit bericht op 23-07-2018 15:24
17.01% gewijzigd
.
maandag 23 juli 2018 om 15:22
En slanke mensen denken dat dikke mensen zich de hele dag alleen maar volproppen met ongezond eten. Dat zijn ook zeldzame gevallen.zoutopmijnhuid schreef: ↑23-07-2018 15:20Met dat laatste te beginnen: dat ben ik zeker. Neemt niet weg dat wanneer ik alles wat los en vast zat op zou vreten ik ook aan zou komen. Dikke mensen denken dat slanke mensen alles maar kunnen eten. Dat zijn alleen de zeldzame gevallen.
Ik ken gelukkig genoeg slanke EN dikke mensen om te weten dat het zeer genuanceerd ligt.
Veel eten en dik worden, veel eten en slank blijven, gewoon eten en dik worden, gewoon eten en slank blijven, alles kan.
David Dunning
David Dunning
maandag 23 juli 2018 om 15:24
Van alles een beetje minder noem jij extreem?
Hameren op het verminderen van tarweproducten noem ik een hype ja, omdat het qua gewicht uiteindelijk gaat om caloriereductie.
En ja, dat kun je ook bereiken door drastisch je koolhydraten te verminderen.
Maar bijv ook door drastisch je vet te minderen.
Of je eiwitten.
Of alles een beetje.
David Dunning
David Dunning
maandag 23 juli 2018 om 15:27
Het beeld van nonna die de hele dag in de saus staat te roeren en zelf lasagnabladen staat te draaien is wel ouderwets hoor. In Italië staat de supermarkt ook gewoon vol met kant en klare producten.
Uitgebreid koken wordt voornamelijk in het weekend gedaan. Veel vrouwen werken er fulltime, er zijn niet zoveel partime banen als in Nederland.
Ikzelf maak meestal wel alles zelf, maar dat lukt alleen als ik in het weekend er al mee begin om voor de rest van de week te koken en voor te bereiden. En ik heb twee vriezers, als het moet kan ik zeker 2 maanden vooruit
maandag 23 juli 2018 om 15:29
Oke:
voor één dag worden de calorieeen niet meegerekend. Wat zou je eten? Ik begin!
Ontbijt: tosti met ben en jerry
Tussendoor: Kwark taart
Lunch: Sushi met patat
Tussendoor: Bitterballen op broodje(s)
Avondeten: Buffet stijl bij een willekeurige AYCE
Midnight snack: Chips
Als je iets zoekt ben je het niet kwijt
maandag 23 juli 2018 om 15:29
Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑23-07-2018 15:27Het beeld van nonna die de hele dag in de saus staat te roeren en zelf lasagnabladen staat te draaien is wel ouderwets hoor. In Italië staat de supermarkt ook gewoon vol met kant en klare producten.
Uitgebreid koken wordt voornamelijk in het weekend gedaan. Veel vrouwen werken er fulltime, er zijn niet zoveel partime banen als in Nederland.
Ikzelf maak meestal wel alles zelf, maar dat lukt alleen als ik in het weekend er al mee begin om voor de rest van de week te koken en voor te bereiden. En ik heb twee vriezers, als het moet kan ik zeker 2 maanden vooruit![]()
Volgende forum meet is bij jou
(heb je mijn 2e PB gelezen?)
maandag 23 juli 2018 om 15:30
Vroegah was het in de meeste gezinnen geen vetpot. Aardappels, spekvet, kool. Zwaar brood wat je amper weg kreeg als ik de ouwetjes in de familie mag geloven. Ze aten eerder net aan voldoende, als ze dat al haalden. En alles was fysiek veel zwaarder, doe de was maar eens zonder wasmachine.
Vriendelijk.
maandag 23 juli 2018 om 15:32
Stoppen met drinken geeft alleen maar winst. Maar ja, je wijntje laten staan dat is voor veel mensen veel te veel gevraagd.
Vriendelijk.
maandag 23 juli 2018 om 15:33
Dat is precies wat hier ook wordt gezegd. Ben je nou expres zo tegendraads, of is dit echt hoe jij normaliter reageert op mensen? Ik denk dat het je zou kunnen helpen om minder op de kast te zitten wat betreft dit onderwerp en in plaats daarvan meer open te staan voor hoe anderen het doen.
Hier schrijven allemaal mensen mee met een gezond gewicht, die hun kennis graag met je willen delen. Doe er iets mee.
Als je blijft doen wat je altijd gedaan hebt, blijf je krijgen wat je altijd gekregen hebt.
maandag 23 juli 2018 om 15:34
Nee dank je. Echt niet dat ik dan de hele dag dit ga of zou willen eten. Ik krijg het niet eens op en zou aan de Rennies moeten en halverwege ook de vinger in de keel.Sunflora schreef: ↑23-07-2018 15:29Oke:
Wel zou ik elke dag een halve fles wijn drinken. Glaasje bij het koken, glaasje bij het eten en dan later nog eentje. Of een lekker biertje, met een flinke kaasplank mét versgebakken brood en dik boter. Likeurtje na.
impala wijzigde dit bericht op 23-07-2018 15:35
5.20% gewijzigd
.
maandag 23 juli 2018 om 15:35
Jij hamert er elke keer maar op dat wij hameren, maar voor mij geldt dat echt niet. Ik heb mijn eigen leef en eetstijl en heb geen missiedrang. Iedereen moet en mag ( gelukkig) in dit vrije land zelf weten wat ie eet. Toen ik 20 jaar geleden voor het eerst hoorde van mijn neefje die coeliakie bleek te hebben dacht ik: jemig hoe doe je dat dan, kun je bijna niks meer eten. Nu weet ik wel beter. Ik eet gevarieerder dan ooit.Solomio schreef: ↑23-07-2018 15:24Van alles een beetje minder noem jij extreem?
Hameren op het verminderen van tarweproducten noem ik een hype ja, omdat het qua gewicht uiteindelijk gaat om caloriereductie.
En ja, dat kun je ook bereiken door drastisch je koolhydraten te verminderen.
Maar bijv ook door drastisch je vet te minderen.
Of je eiwitten.
Of alles een beetje.
Vet moet je trouwens niet verminderen volgens mij, vetten heb je echt nodig.
maandag 23 juli 2018 om 15:35
mijn smaakpapillen voelen zich aangesproken. laat me met mn kwarktaartimpala schreef: ↑23-07-2018 15:34Nee dank je. Echt niet dat ik dam de helee dag dit ga eten. Ik krijg het niet eens op en zou aan de Rennies moeten. Wel zou ik elke dag een galve fles wijn drinken. Glaasje bij het koken, glaasje bij het eten en dan later nog eentje. Of een lekker biertje, met een flinke kaasplank mét versgebakken brood en dik boter.
Als je iets zoekt ben je het niet kwijt
maandag 23 juli 2018 om 15:36
Ik ben het gedeeltelijk eens met je post, ik zie ook dat veel van mijn leeftijdsgenoten het lastig vinden om op gewicht te blijven. naar mate je ouder wordt heb je minder voeding nodig, stofwisseling verandert, die gaat minder hard, dus het klopt als je met 50 jaar het zelfde blijft eten als wat je kon toen je 20 jaar was, dan kom je aan.
Ik ben het gewoon niet zo eens met jouw postings waarin je steeds zegt dat dat brood moet zijn. Overigens dikke prima dat het voor jou zo goed werkt, persoonlijk denk ik dat als iemand voedingsproducten uit zijn of haar dieet schrapt dat dat aanzet tot het bewuster worden van het eetpatroon in het algemeen, daarom werkt het vaak ook zo goed, maar daarmee is het nog niet een vaststaand feit dat je van geen brood meer eten per definitie afvalt. Of omgedraaid van wel brood eten per definitie aankomt. Ik vind het schrappen van koolhydraten, dat dieet, ik vind dat een hype. En de boekhandels doen het er goed op, de ene bestseller na de andere komt voorbij. Maar ik ben het zeker met je eens dat je als 50 plusser minder moet eten en de drank! in de gaten moet houden, want dat zet inderdaad enorm aan.
maandag 23 juli 2018 om 15:37
Wat minder van alles eten toch juist minder extreem. Gewoon van alles 2/3 of 3/4.impala schreef: ↑23-07-2018 15:21Alweer dat extreme. Niemand! hier zegt dat je een hele voedselgroep moet laten vallen. En ook niet dat je brood moet vervangen door niks. Mensen die brood minderen, eten dan iets ánders. Wij lijden geen honger
Maar veel mensen eten ook gewoon teveel ja, en een derde laten staan is vaak ook geen slecht idee.
maandag 23 juli 2018 om 15:37
Wijn is mijn enige zonde,patatjedubbelmayo schreef: ↑23-07-2018 15:32Stoppen met drinken geeft alleen maar winst. Maar ja, je wijntje laten staan dat is voor veel mensen veel te veel gevraagd.
Mea culpa.
maandag 23 juli 2018 om 15:38
Ik had het ook over jouMuntjeinmijnbroekzak schreef: ↑23-07-2018 15:27Het beeld van nonna die de hele dag in de saus staat te roeren en zelf lasagnabladen staat te draaien is wel ouderwets hoor. In Italië staat de supermarkt ook gewoon vol met kant en klare producten.
Ikzelf maak meestal wel alles zelf, maar dat lukt alleen als ik in het weekend er al mee begin om voor de rest van de week te koken en voor te bereiden. En ik heb twee vriezers, als het moet kan ik zeker 2 maanden vooruit![]()
impala wijzigde dit bericht op 23-07-2018 15:39
1.89% gewijzigd
.