Lijf & Lijn alle pijlers

Toedeloe zwembandje, hallo bikini.

23-03-2017 07:47 234 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou de titel lijkt me duidelijk, de verzamelde winterkilo's zitten me in de weg en ik wil er afscheid van nemen. Hoe krijg ik het voor elkaar steeds weer na de winter: echt wel dikker, echt niet gezelliger.

Ik weet prima hoe het komt, ik steek te veel overbodige extraatjes in mn mond. Op zich eet ik gezond maar ik eet er veel náást.

En dat moet ik niet doen.

Simpele theorie, in praktijk nog best een opgave! Dus ik zoek een groepje, een posse, een clan... Om het samen mee te doen: gewoon normaal eten, niet in valkuilen stappen, eens per week wegen, daadwerkelijk tijd maken om naar de sportschool te gaan en niet de helft van de 'geplande' keren overslaan, wat rustiger met de alcohol.



Ik ben 1.67 lang, weeg nu 70.2 en wil terug naar sowieso 65 want dan passen mn broeken weer en voel ik me gewoon een stuk lekkerder.

Wie oh wie doet er mee?



Toevoeging: jawel de tabel! Laten we afspreken om op maandag gewicht door te geven, en als je 2 weken niet doorgeeft haal ik je uit de tabel om het een beetje overzichtelijk te houden.



NaamLengteStartgewichtHuidige gewichtAfgevallenChanel_Coco1.696967-2Eefje6771.636059.7-0.3Happyowl2341.6973.572.2-1.3Janna-Sophie1.727674-2Josephine?57.959+1.1Life251.706767.5+0.5Malarosa1.576362.7-0.3Masca2014*1.576867.4-0.6Missmadame*1.5659.560.1+0.6Peperkorrel1.8285.683.6-2Schaap Veronica1.6770.268.9-1.3Teddietje1.6970.970.1-0.8Zwartvlekje1.526059.2-0.8
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Ik kom dus nu net thuis van mn werk. Vind die laatste uren ook wel eens lastig; heb dan ook de neiging om sap of frisdrank te pakken omdat ik 's avonds geen zin meer heb in koffie of thee. Maar eigenlijk wil ik mijn caloriëen niet drinken!

Vanochtend krachttrainng gedaan en ik denk dat ik morgen wel spierpijn heb. Morgen weer wat conditietraining.



Ik vind denk ik lunch het lastigst. Als ontbijt eet ik havermout met fruit (als pap, mug cake of pannekoek) en voor het avondeten kook ik gezond. Maar als lunch eet ik nu meestal brood en dan kan ik wel 4 boterhammen op, en dat tikt nogal aan :/

Wat eten jullie als lunch?
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tabel!

Mijn startgewicht was gisteren 59.1 kg. Een ons meer dus dan wat ik dacht, maar goed dat is een keer plassen haha....



De afgelopen 2 dagen zijn goed gegaan. Niet gesnoept! Ik heb dat voorheen vaker periodes niet gedaan, maar 2 snoepvrije dagen heb ik sinds mijn zwangerschap niet meer gehad. Dus ben blij dat het begin er is. Gisteren ook een uurtje gewandeld.



Ik eet vaak soep bij de lunch. Hierdoor kon ik van 4 boterhammen naar 2 + soep en krijg ik meteen wat extra groente binnen.
Alle reacties Link kopieren
Qua lunch eet ik vaak soep, crackers, salade of een omelet. Ik hou mijn eten bij in een app, dus dat gaat prima. Gisteren wat oefeningen gedaan (10x halve minuut planken) en 1,5 uur gefietst. Wel een kilo aangekomen, geen idee waardoor :(.
Alle reacties Link kopieren
Hmm ja soep is lekker, maar dan moet ik ook nog tijd vinden om soep te koken. Ik ga er eens over nadenken. Ik zou natuurlijk in het weekend 2 soorten kunnen maken en daar de hele week mee lunchen.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Waar ik werk hebben ze gezonde verse maaltijden en soepen, dus ik kook zelf niks (er is ook geen magnetron beschikbaar). Soep maak ik soms voor in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Ik neem nu ook max nog 1 boterham per dag, soms helemaal niet. Maar vind t lekker en je neemt t makkelijk mee. Maar heb in het verleden gemerkt dat ik toch het makkelijkst afval door niet teveel koolhydraten te eten en vind dat ook een redelijk makkelijke manier om kilo's kwijt te raken.



Ik doe ook af en toe soep als lunch maar meestal maak ik een lekkere salade. Heb van die handige salade meemeemboxen besteld, die komen vandaag binnen. Eerder nam ik het ook regelmatig mee, in een gewoon bakje maar zag de tip voor deze eens in een ander topic. Goed gevuld met lekkere groenten en een eitje of wat kip en het vult echt net zo goed als een paar boterhammen. En ik kom niet zo snel aan mijn 2 ons groenten met alleen de avondmaaltijd dus voor mij wel handig.

Brood beleg ik vaak ook met kipfilet, sandwichspread of smeerkaas en dan veel sla en komkommer ertussen.



Wat ik echt super lekker vind en ook regelmatig als lunch doe is een volkoren wrap vullen. Met veel rauwkost en wat stukjes kip bijv. Deze neem ik ook makkelijk in een folietje mee naar mijn werk. De verpakking wraps gaan hier in de vriezer en ik pak ze er per stuk uit, gaat prima!
Alle reacties Link kopieren
quote:HappyOwl234 schreef op 29 maart 2017 @ 10:22:

Ik neem nu ook max nog 1 boterham per dag, soms helemaal niet. Maar vind t lekker en je neemt t makkelijk mee. Maar heb in het verleden gemerkt dat ik toch het makkelijkst afval door niet teveel koolhydraten te eten en vind dat ook een redelijk makkelijke manier om kilo's kwijt te raken.



Ik doe ook af en toe soep als lunch maar meestal maak ik een lekkere salade. Heb van die handige salade meemeemboxen besteld, die komen vandaag binnen. Eerder nam ik het ook regelmatig mee, in een gewoon bakje maar zag de tip voor deze eens in een ander topic. Goed gevuld met lekkere groenten en een eitje of wat kip en het vult echt net zo goed als een paar boterhammen. En ik kom niet zo snel aan mijn 2 ons groenten met alleen de avondmaaltijd dus voor mij wel handig.

Brood beleg ik vaak ook met kipfilet, sandwichspread of smeerkaas en dan veel sla en komkommer ertussen.



Wat ik echt super lekker vind en ook regelmatig als lunch doe is een volkoren wrap vullen. Met veel rauwkost en wat stukjes kip bijv. Deze neem ik ook makkelijk in een folietje mee naar mijn werk. De verpakking wraps gaan hier in de vriezer en ik pak ze er per stuk uit, gaat prima!



Ik doe het precies zo! Echt een fijne manier om gezond af te vallen.



Vandaag een lekkere salade op en een bakje yoghurt met granen.



Ik merk ook dat koolhydraat arm het snelste gaat.
Hoi! Tijdje weggeweest maar hiephoi ik ben in een week 1,5kg kwijt!

Weeg nu dus 65,5.

Nog ongeveer 4 of 5 kg te gaan.

Het gaat me verrassend goed af, hoewel ik wel moeite heb met genoeg calorieën binnenkrijgen. Eet er vaker te weinig dan te veel, terwijl ik wel heel veel eet. Maar dat is voornamelijk groente en fruit, waar minder in zit natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Gezond eten gaat hartstikke goed, nu alleen nog sporten... Ga wel overal op de fiets naartoe, maar dat is niet genoeg. Ik ben nu wel extra gemotiveerd: we hebben een vakantie geboekt en dan moet ik natuurlijk shinen in bikini
Alle reacties Link kopieren
De 82 kg die ik in eerste instantie doorgaf omdat mijn weegschaal het niet deed klopt helaas niet.

Vanmorgen durfde ik er uiteindelijk op te staan en damn...... ik weeg 85,6

Ik baal van mezelf, als ik in de spiegel kijk kan ik wel huilen maar toch lukt het me niet om af te vallen.

Wel super trouwens dat iedereen hier zo goed bezig is!!
•Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen
Alle reacties Link kopieren
Ach peperkorrel, dat is naar..... maar je bent ook lang he, je bmi is maar ietsje te hoog. Als je een paar kilo afvalt is die weer gezond, dat moet toch een mooie gedachte zijn?



Ik herken het wel, als het niet lukt dan lukt het niet. Pas zodra de knop om is wordt het makkelijker.

Helpt het als je ergens aan denkt wat makkelijker is als er een paar kilo's af zijn? Of heb je iets in het vooruitzicht waar je wat kilo's voor kwijt wilt?

Hoe cliché, maar ik heb het met de zomer in het vooruitzicht toch altijd makkelijker. De gedachte dat ik straks in de zomer jurkjes aan kan en mijn bovenbenen iets slanker zijn en niet meer tegen elkaar aanschuren bijvoorbeeld. Of al die jurkjes die me echt mooier staan als er 5 kilo af is.

Een realistische gedachten, het is pas eind maart en ik hoef niet snel af te vallen.



Ik probeer te minderen in koolhydraten en het is stom maar ik kan me echt verheugen op mijn lunch straks. Ik eet niet gewoon mijn saaie 3 boterhammen maar maak er gewoon zelf een gezond feestje van. En vind het eigenlijk gewoon nog lekkerder.

En het snaaien is er na een tijdje wel af, ik moet daar gewoon rigoureus mee stoppen, na een paar dagen wordt de behoefte naar al die suikers ook minder gelukkig.



En het heeft effect, stiekem vanmorgen even op de weegschaal gekeken en ten opzichte van vorige week ben ik al bijna een kilo lichter
Alle reacties Link kopieren
Je kan een aantal dagen je voeding bij gaan houden met apps als MyFitnesspall (is gratis). Kies je doel en krijg inzicht van wat je op een dag eet. Vervolgens kan je het zelf vrij gemakkelijk aanpassen. Heb je hulp nodig dan kan je middels apps als improve health, personal body plan of ruggengraat een coach inschakelen. Je krijgt hier dan ook trainingsschema's bij. Improve Health is de goedkoopste (ongeveer 10tje per maand) maar wel minder intensief dan bijvoorbeeld Personal Body Plan.
Alle reacties Link kopieren
Net een leuke meevaller: in de winkel mijn mandje propvol met allerlei gezonde lekkere spullen. De koelkast was leeg en had dus aardig wat nodig. Ik mocht na het afrekenen grabbelen voor een gouden ei, als je die hebt dan de boodschappen gratis. En jahoor, wat een geluk. Ik had het gouden ei!

Dus al mijn gezonde spullen gratis, als dat geen teken is weet ik het ook niet meer!



Oh, uit enthousiasme en gewoonte wel per ongeluk het eitje opgegeten
Alle reacties Link kopieren
Ja ik doe mee! Ik wil deel uitmaken van jouw posse. Je schrijft het leuk op.



176 streefgewicht 76 geen idee wat ik nu weeg, ik hoop 86.

Heb met mezelf een deal gesloten dat ik niet meer mag klagen als ik niet bereid ben er iets aan te doen. Dus je kunt in de spiegel kijken en mismoedig worden, of je kan mee doen aan de 30 day squat challenge. Ik ga nu 4x in de week naar de sportschool. 1x vrij en 3 klasjes. Ik ben zo klaar met dit lichaam (zwangerschap heeft me gefucked).

Ik eet al jaren koolhydraat arm maar ik blijf nu al een jaar rond de 84 schommelen (das zonder de 30 monsterlijke zwangerschapskilo's) en er MOET nu echt wat gebeuren want als ik een bikini aanwil dan lijk ik wel een rollade.

Dus. Mag ik nog mee doen?
Alle reacties Link kopieren
quote:HappyOwl234 schreef op 30 maart 2017 @ 13:49:

Oh, uit enthousiasme en gewoonte wel per ongeluk het eitje opgegeten
Alle reacties Link kopieren
Haha HAPPYOWNL234, maar wat een super leuke meevaller inderdaad!!



Hè vervelend peperkorrel. Het helpt mij altijd wel heel erg om het eten/drinken bij te houden in een app (MyFitnessPal) om meer inzicht te krijgen en iets bewuster te worden van wat ik zoal in mijn mond stop. En een stappenteller, om net iets meer te bewegen om mijn doelen te halen op een dag.



Vanmorgen ook stiekem gewogen, en weer iets eraf. Had vanmorgen ook 1e weegmoment op sportschool. Vetpercentage viel me NIET mee. Dat moet echt naar beneden. Volgende week maandagmiddag de 1e sessie met de personal trainer, dat gaat me nog wel tegenvallen ;) Moet mijn eetschema ook iets aanpassen. Eet eigenlijk net te weinig.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet nu regelmatiger dat helpt een stuk!



Vanochtend gewogen en weeg nu 67! Toen ik begon 68 dus er zit al wat schot in de zaak.
Alle reacties Link kopieren
Koolhydraten zijn mijn grootste valkuil. Ik ben ook een echte liefhebber van brood.

Maar het roer gaat nu echt om.

Die App lijkt me super handig om wat meer bewust te worden van wat ik in mijn mond stop.

Zo'n fitbit lijkt me ook wel wat maar ik moet eerst mijn auto laten keuren en hopen dat die kosten niet uit de hand lopen Haha.
•Het is de tegenwind die de vlieger doet stijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een zittend beroep. Dus ik moet er echt opletten voldoende te bewegen. Op de dagen dat ik werk probeer ik s avonds een flinke wandeling te maken. Op mn vrije dagen wil ik het hardlopen weer gaan opbouwen. Maar ik werk onregelmatig, gemiddeld 36 uur, en volg ook nog een opleiding dus lastig om een goed ritme te vinden.
He hallo!

Wat een weertje he, nodigt uit om naar buiten te gaan!

Kennen jullie de app FatSecret? Die gebruik ik sinds deze week. Vind m beter dan die van voedingscentrum omdat er veel meer producten in staan. Dus dan kun je je eetdagboek nauwkeuriger bijhouden, omdat je niet hoeft te zoeken naar iets dat er dicht bij in de buurt komt.

@happyowl, ik heb een vraag over die wraps voor de lunch. Maak je die zelf? Of koop je ze? Indien het laatste, welk merk? Ik maak af en toe zelf havermoutwraps/ pannenkoeken voor de lunch.
Voor de liefhebbers van pasta/ rijst/ noedels: bij Action hebben ze koolhydraatarme noedels, rijst en spaghetti. Heb de noedels en de spaghetti al geprobeerd, is met vlees/ vis/ groente en kruiden( ik gebruik graag wat tandooripasta) prima te eten.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het supergoed, ik heb eindelijk weer gesport en ik voel me fantastisch!
Alle reacties Link kopieren
@nikki, ik koop ze bij de jumbo, is eigen merk dus verwacht dat meerdere supermarkten ze wel hebben. Is niet koolhydraatvrij verder maar ik heb aan 1 goed gevulde genoeg en de vulling is dus wel gezond. Lijkt mij al met al dus wel een gezonde keuze en ik vind het wel een fijne afwisseling van altijd alleen maar een salade.

Heb vandaag trouwens een lekker gevulde omelet als lunch gemaakt, 1 keer per week vind ik dat wel genoeg als lunch maar heb er wel goed van genoten.
Goedemorgen! De titel spreekt me enorm aan dus ik kom me even melden Ik deed van de week mijn bikini aan en dat was geen porem. Moest bijna een grotere maat in de berging gaan zoeken. Dus ik wil NU echt graag weer strakker in mijn lijf en een kilo of 2 kwijt.



Ik ben 1,68 en woog vorige week 57,9. Het probleem is niet zo zeer de kilo's, maar mijn slappe lijf. Eerder woog ik 56 en kon ik echt tevreden zijn. Een paar jaar geleden woog ik 10 kilo meer en daar wil ik zeker niet naar terug. Voor nu is mijn doel dus terug naar 56 en vooral strakker.



Mijn uitdaging is blijven sporten. Ik heb nog steeds last van restklachten van bekkeninstabiliteit van de zwangerschap van mijn dochter van inmiddels 2,5. Beginnen met sporten is lastig, maar vaak gaat het wel beter als ik veel sport. Zwemmen en (kort) hoepelen gaat altijd, dus ik heb geen rede om nu niet gewoon minstens 3 keer per week te gaan sporten weer. Ook qua beweging doe ik weinig. Ik werk veel thuis en dan zit ik veel te veel. Zo'n fitbit zou best handig zijn dus denk ik, maar eerst staat nog een zwempak of sportbikini op mijn verlanglijstje.



Qua eten zet ik niet te grote doelen. Ik ken mezelf: dan geef ik veel te snel op. Ik wil komende week 4 van de 7 dagen niet snoepen. De andere dagen max 1 keer.



Leuk om te lezen wat jullie eten enzo. Ik merk dat een lekkere lunch de snaaizin fijn beperkt bijvoorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig nieuwe schrijvers!



Hier gaat het nog steeds goed, had gister al een borrelavond maar me redeljjk ingehouden, wel een paar wijntjes maar er niet echt bij zitten snaaien. Vanavond en morgenavond weer met vriendinnen afgesproken. Vanavond valt het eten wel mee, we gaan een escaperoom doen. Wel van te voren pizza eten, maar als het daar bij blijft dan vind ik dat voor zaterdag niet zo erg.

Morgenavond hebben we bij mij thuis afgesproken en kan ik dus mooi zelf in hapjes voorzien. Dus gelukkig ook mogelijk om gewoon wat gezonde hapjes neer te zetten (en natuurlijk ook ongezonde dingen want niet iedereen hoeft met mijn actie mee te doen). Maar het is makkelijker als er iets staat dat ik lekker vind en dat toch gezond is dan dat er een hele tafel vol chocola en zoutjes staat. In het weekend ben ik iets soepeler en geniet ik ook van leuke dingen samen met vrienden, en vaak hoort daar iets van eten bij. Maar het hoeft natuurlijk niet het harde werken van de rest van de week te verpesten dus overdag houd ik me nog aan mijn eigen schema.



Schaap Veronica, ik schrik een beetje van je. Gaat het goed? Je huidige gewicht is namelijk -0,2

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven