Topic voor thuissporters - Deel 3
zaterdag 3 september 2011 om 14:51
donderdag 31 mei 2012 om 13:13
Hoi meiden!
Na er een half jaar tussenuit te zijn geweest mag ik nu eindelijk weer langzaam beginnen met sporten. Ik loop al twee keer in de week een half uurtje hard, maar wil daarnaast ook gebruik gaan maken van de work-outs van bodyrock.
Nu begrijp ik echt niets van die website... Kan iemand mij vertellen waar ik moet zijn als absolute beginner? Is er een soort basis programma wat goed vol te houden is?
Alvast bedankt!
Na er een half jaar tussenuit te zijn geweest mag ik nu eindelijk weer langzaam beginnen met sporten. Ik loop al twee keer in de week een half uurtje hard, maar wil daarnaast ook gebruik gaan maken van de work-outs van bodyrock.
Nu begrijp ik echt niets van die website... Kan iemand mij vertellen waar ik moet zijn als absolute beginner? Is er een soort basis programma wat goed vol te houden is?
Alvast bedankt!
donderdag 31 mei 2012 om 13:15
Ik heb nog maar 1 keer Zwow gedaan, eergisteren, en ik vond die 15 minuten echt een beetje te kort. Had daarna echt het gevoel dat ik niet genoeg gedaan had, dus heb toen nog 10 minuten armspieren getraind. Een volgende keer denk ik dat ik er 2 achter elkaar ga doen.
Ik snap die Ugibal niet zo geloof ik, zal er eens op googlen. Als ik side planks doe vouw ik gewoon mijn mat een paar keer over voor onder mijn arm.
Ik ben sowieso niet zo van de equipment. Heb een paar sets gewichten, maar verder niet.
Ik snap die Ugibal niet zo geloof ik, zal er eens op googlen. Als ik side planks doe vouw ik gewoon mijn mat een paar keer over voor onder mijn arm.
Ik ben sowieso niet zo van de equipment. Heb een paar sets gewichten, maar verder niet.
donderdag 31 mei 2012 om 13:32
Hi Beschuitje, allereerst welkom en blij te horen dat je weer aan de slag kan!
Hier de link voor beginnende mensen op BR:
http://www.bodyrock.tv/getting-started-with-bodyrocktv/
Meaghan de ugi ball is zacht en zorgt er zodoende voor dat de core van je lichaam meer werk moet doen om de oefeningen uit te kunnen voeren. De bedoeling van BR blijft dat je het ook zonder materiaal moet kunnen doen en vaak is dat al genoeg vooral voor beginnende mensen
Hier de link voor beginnende mensen op BR:
http://www.bodyrock.tv/getting-started-with-bodyrocktv/
Meaghan de ugi ball is zacht en zorgt er zodoende voor dat de core van je lichaam meer werk moet doen om de oefeningen uit te kunnen voeren. De bedoeling van BR blijft dat je het ook zonder materiaal moet kunnen doen en vaak is dat al genoeg vooral voor beginnende mensen
donderdag 31 mei 2012 om 14:13
Hey beschuitje, welkom terug! Tenminste, je was toch al eerder op dit topic? (of ben ik nou gek?)
Ik ben het met je eens Meaghan, dat zo'n zwow niet per se genoeg is. Dat vond ik ook van de vroegere zuuz oefeningen op BR. Toen, in mijn fitte tijd, deed ik er ook nog weleens twee achter elkaar. Nu doe ik gewoon nog wat grond oefeningen na de workout. Ik doe de 200 sit up challenge en de 100 push up challenge. En soms gewoon nog wat buikspier oefeningen voor de tv van de X90P (of hoe heet die ook alweer).
Ik ben het met je eens Meaghan, dat zo'n zwow niet per se genoeg is. Dat vond ik ook van de vroegere zuuz oefeningen op BR. Toen, in mijn fitte tijd, deed ik er ook nog weleens twee achter elkaar. Nu doe ik gewoon nog wat grond oefeningen na de workout. Ik doe de 200 sit up challenge en de 100 push up challenge. En soms gewoon nog wat buikspier oefeningen voor de tv van de X90P (of hoe heet die ook alweer).
donderdag 31 mei 2012 om 14:20
Beschuitje, in principe moet ieder workout voor ieder niveau te doen zijn. De intensiteit van de workout bepaal je zelf aan de hand van je niveau. Dus als je bijvoorbeeld nog geen push ups kunt doen, dan doe je push ups vanaf je knieën.
Bij de wat oudere workouts van zuzanna wordt er wat meer aandacht besteed aan "modifications for beginners".
Maar ik zie dat de workout van vandaag een speciale beginners versie heeft. Misschien kun je daarmee beginnen? Voor de pull ups kun je onder de tafel gaan liggen en je optrekken aan de tafelrand.
Bij de wat oudere workouts van zuzanna wordt er wat meer aandacht besteed aan "modifications for beginners".
Maar ik zie dat de workout van vandaag een speciale beginners versie heeft. Misschien kun je daarmee beginnen? Voor de pull ups kun je onder de tafel gaan liggen en je optrekken aan de tafelrand.
donderdag 31 mei 2012 om 21:59
Hi meiden,
Klopt dat jullie me hier eerder gezien hebben. Heb alleen ruim 5 maanden niet mogen sporten dus vandaar dat het even heel stil is geweest. Heb heel veel zin om weer lekker aan de slag te gaan!
Momenteel heb ik een het uithoudingsvermogen van een gebakken banaan en kan niet eens 1 push up doen... Kan wel janken!
Maargoed.. Ik ga gewoon weer rustig aan beginnen..
eurocanuck bedankt voor je linkje! Ga gelijk even kijken. Thanks.
Klopt dat jullie me hier eerder gezien hebben. Heb alleen ruim 5 maanden niet mogen sporten dus vandaar dat het even heel stil is geweest. Heb heel veel zin om weer lekker aan de slag te gaan!
Momenteel heb ik een het uithoudingsvermogen van een gebakken banaan en kan niet eens 1 push up doen... Kan wel janken!

eurocanuck bedankt voor je linkje! Ga gelijk even kijken. Thanks.
donderdag 31 mei 2012 om 22:16
vrijdag 1 juni 2012 om 08:47
Beschuitje.. ik snap je helemaal!! Opnieuw beginnen is.. echt heel vermoeiend!!!
Ik kan me nog herinneren dat alles zo soepel ging.
Ik heb gisteren mijn eigen (aangepaste voor mijn rug) versie van BR gedaan. GOd oh GOd wat was dat zwaar!!!! Ik merk de extra kilo's, het (werkstress)roken en alle (frustratie-dat-ik-niet-kan-sporten) alcohol echt mijn lijf nog niet uit is.
Troost is dat ik weet.. en jij ook, dat we dat eens hebben gehaald, en met dezelfde discipline komen we er echt weer!! Even doorbikkelen nu..
Ik ben trouwens mijn bodyrock schriftje kwijt :( Ik baal echt zo enorm, had daar graag wat motivatie uitgehaald. Stonden zeker 5 maanden lang bodyrocken/eten/ en hoe ik me voelde in opgeschreven.
Voeding gaat deze week ook goed.. zo jammer dat voeding minstens zo belangrijk is als sporten. I love my food!
Ik kan me nog herinneren dat alles zo soepel ging.
Ik heb gisteren mijn eigen (aangepaste voor mijn rug) versie van BR gedaan. GOd oh GOd wat was dat zwaar!!!! Ik merk de extra kilo's, het (werkstress)roken en alle (frustratie-dat-ik-niet-kan-sporten) alcohol echt mijn lijf nog niet uit is.
Troost is dat ik weet.. en jij ook, dat we dat eens hebben gehaald, en met dezelfde discipline komen we er echt weer!! Even doorbikkelen nu..
Ik ben trouwens mijn bodyrock schriftje kwijt :( Ik baal echt zo enorm, had daar graag wat motivatie uitgehaald. Stonden zeker 5 maanden lang bodyrocken/eten/ en hoe ik me voelde in opgeschreven.
Voeding gaat deze week ook goed.. zo jammer dat voeding minstens zo belangrijk is als sporten. I love my food!
vrijdag 1 juni 2012 om 11:21
Pffff...nou ben een half uur bezig geweest met de 300 rep slaughter van Sean. Had ook een week niet gesport....merkte dat echt! Ben gebroken!!
http://www.youtube.com/wa ... &feature=player_embedded#!
Ik ga de 100 pushup ook weer proberen...handje is eindelijk hersteld en ben idd alle pushups kwijt...die ze weer op de siissy manier (op de knietjes) en ik was al zo ver...week 4!!!! Pffffff!!
http://www.youtube.com/wa ... &feature=player_embedded#!
Ik ga de 100 pushup ook weer proberen...handje is eindelijk hersteld en ben idd alle pushups kwijt...die ze weer op de siissy manier (op de knietjes) en ik was al zo ver...week 4!!!! Pffffff!!
zaterdag 2 juni 2012 om 09:15
Dat heb ik ook Gember, en voorlopig is dat voor mij alleen op zaterdagnamiddag, terwijl ik zou moeten schoonmaken

Ik moet zeggen, ik was bijna hervallen met mijn angina, ben vlug terug herbegonnen met mijn antibiotica. Vandaag zou mijn laatste dag zijn (je mag blijkbaar maar 10 dagen na elkaar antibiotica nemen), maar ik voel mijn keel toch nog dus toch nog wat schrik hoor. Als het maandag niet beter is, moet ik terug naar de dokter.
Mijn suikerspiegel heb ik blijkbaar wel beter onder controle. Ik eet nu iedere 2u (ongeveer) en ik ben langzaamaan aan het afvallen. Ik wist het gewoon dat dat zou helpen. Waarom heb ik het dan niet eerder gedaan? Ik nam er niet echt de tijd voor en telkens als ik aan het eten ben, hebben ze me nodig op het werk, dus zat ik iedere keer met mijn mond vol. Nu ik van de dokter om de 2u 'moet' eten, laten ze me rond dat tijdstip gerust

Nu nog kunnen sporten en het is helemaal in orde

zaterdag 2 juni 2012 om 09:22
Welkom (terug) beschuitje. 1 gouden tip: rustig aan. Probeer echt niet het tempo te halen die je ziet op de filmpjes. Ik heb het gedaan en ik kan je zeggen dat na een paar maanden mijn motivatie helemaal weg was omdat ik dat tempo niet aankan. Alles wat je doet, helpt (volgens mij). Als ik terug begin, zal ik alle oefeningen aan slakkentempo doen. Al doe ik maar 2 of 3 x de oefening op 50 seconden in plaats van de 30 x die zij doet, i don't care. Feit is dat ik aan het sporten ben, en als ik voel dat mijn lichaam het aankan, doe ik er iets meer. Maar ik probeer haar niet meer bij te benen, da's gewoon onmogelijk. Doe wat je aankan en iets meer, maar push jezelf niet té ver zoals ik deed. Hou voor ogen dat je pas binnen 3 maanden resultaat zal zien. Zie je het eerder, des te beter. Beter zo dan omgekeerd hé.
zaterdag 2 juni 2012 om 11:56
Hahaha...Fien gaat helemaal goed komen..effe een cliché erin..."Kleine kinderen kleine zorgen...grote kinderen grote zorgen!!"dus berg je maar...die van mij zijn groot...13 en 14....ik weet waar ik het over heb...zucht!!
Nou ik heb voor het eerst sinds lange tijd de prisoncell gedaan...en voor het eerst met echte burpees...was gewoon sneller dan de juf...deed er 18.45 over!!!!
Ben nu een beetje aan d eburpees gewend sinds de ZWOWS...daarna nog effe een cardio dingetje gedaan van 10 min. die vond ik zwaar...ga n u douchen
Nou ik heb voor het eerst sinds lange tijd de prisoncell gedaan...en voor het eerst met echte burpees...was gewoon sneller dan de juf...deed er 18.45 over!!!!
Ben nu een beetje aan d eburpees gewend sinds de ZWOWS...daarna nog effe een cardio dingetje gedaan van 10 min. die vond ik zwaar...ga n u douchen
zaterdag 2 juni 2012 om 12:31
I know. Ik heb zoiets van: van zodra je kinderen hebt, ben je nooit meer zorgenvrij :-). Ik heb ooit een relatie gehad met een man die 2 dochters had, eentje van 12 jaar en eentje van bijna 15. Die van 12 daar kon ik heel goed mee opschieten, die van bijna 15 was een ander verhaal. Ze wou via mij aan haar vader vragen om uit te gaan met een vriend en daar te blijven slapen, maar toen ik niet meewerkte (hallow, bijna 15 jaar!) heb ik maanden beeld maar geen klank gehad. Nu is het natuurlijk wel anders en heb ik er 2 schatten van vriendinnen aan overgehouden, maar ik heb mijn portie al gehad. Al zijn het natuurlijk nooit je eigen kinderen, maar als er iets is, komt de jongste toch veel bij mij langs voor raad en dat vind ik wel fijn. Ik weet dus wat me te wachten staat, maar ik ben heel erg blij dat het nog effe ver van me af is
.
Wat goed van je Ed!!

Wat goed van je Ed!!
zaterdag 2 juni 2012 om 21:40
Haha, FIen, wat leuk dat ze al zo vroeg een schoolfeest heeft! Moeders'zenuwen natuurlijk 10x zo erg als die van dochter!
Hoe is het met je angina? Voel je je al beter? Wel fijn dat je in ieder geval al wat dingen veranderd hebt (koffie) om je beter te voelen!
Ik heb zwow 20 gedaan. Ik heb alle oefeningen langzaam en secuur uit proberen te voeren. Ik heb er 28 minuten over gedaan! En ik had tegelijkertijd het programma obese aan staan. Werkte lekker motiverend... haha.
Ik ben nu bijna klaar met de eerste week van de 100 push ups. Ik vind m echt zwaar! Ik doe ook de 200 sit ups, maar daar moest ik al in week 3 beginnen, dus dan lijkt het of ik al een stuk verder ben. Al met al zie ik het nog niet gebeuren dat ik ooit 100 push ups kan, maar wie weet!
Hoe is het met je angina? Voel je je al beter? Wel fijn dat je in ieder geval al wat dingen veranderd hebt (koffie) om je beter te voelen!
Ik heb zwow 20 gedaan. Ik heb alle oefeningen langzaam en secuur uit proberen te voeren. Ik heb er 28 minuten over gedaan! En ik had tegelijkertijd het programma obese aan staan. Werkte lekker motiverend... haha.
Ik ben nu bijna klaar met de eerste week van de 100 push ups. Ik vind m echt zwaar! Ik doe ook de 200 sit ups, maar daar moest ik al in week 3 beginnen, dus dan lijkt het of ik al een stuk verder ben. Al met al zie ik het nog niet gebeuren dat ik ooit 100 push ups kan, maar wie weet!
zondag 3 juni 2012 om 08:56
Ik vind situps ook veel makkelijker...zou er zo 200 halen...push ups echter nu nog geen 15 denk ik...hoewel...nou misschien 20....maar misschien ook wel 7...hahahaha....
Sjee wat een bagger weer wilde vandaag juist de omgeving even afstruinen want zaterdag is mijn sport(bootcamp)clubje...heb nog niks voorbereid....en weet nog niet wat ik vandaag ga sporten...
Sjee wat een bagger weer wilde vandaag juist de omgeving even afstruinen want zaterdag is mijn sport(bootcamp)clubje...heb nog niks voorbereid....en weet nog niet wat ik vandaag ga sporten...
zondag 3 juni 2012 om 13:37
He allemaal
Zo er is weer een hoop geschreven zeg, leuk leuk leuk!
Ff update wat ik afgelopen dagen heb uitgevoerd:
Donderdag: niks, nachtdienst, slecht geslapen, geen puf.
Vrijdag: kwam ik uit de nachtdienst, 2 paarden gereden, verder niks. Volgepropt met sushi 's avonds
.
Zaterdag: voelde me lui omdat ik afgelopen dagen dus weinig had gedaan en woog anderhalve kilo zwaarder dan anders, dus ZWOW 20. Vergeten tijd op te nemen, maar vond hem niet heel erg zwaar eigenlijk. Dus complete insane abs gedaan (http://vimeo.com/22764405), au au. Toen vond ik dat ik nog iets meer billen moest doen, dus heb been-gedeelte van deze BR er nog bij gedaan: http://www.youtube.com/wa ... r_embedded&v=EE4ItYpx-j0.
Al met al bijna 1,5 uur bezig geweest. Maar voelde veel korter, Nederlands Elftal stond op en daar ook nog wel wat van meegekregen.
Moet komende tijd beetje rustiger aan gaan doen met m'n rechter knie, die voel ik steeds vaker met squats en lunges. Wel balen want wil juist werken aan mn billen..
Wie heeft voor mij link naar die 100 push up challenge? Ga ik es kijken.
En breaking news... vriendlief gaat ook bodyrock proberen ipv alleen commentaar te geven vanaf de bank
. Hij is te zwaar, probeer hem zolang we samen zijn (7jr) al te motiveren om te sporten, maar vooralsnog weinig succes, geeft het telkens na paar dagen op. Nu afgesproken dat hij het minimaal 2 weken gaat proberen om te kijken of hij het wat vindt. Daarnaast gaan we nog gezonder eten. Ben benieuwd.. Hij heeft er 2 dagen op zitten en loopt als een bejaarde hihi.
Zo er is weer een hoop geschreven zeg, leuk leuk leuk!
Ff update wat ik afgelopen dagen heb uitgevoerd:
Donderdag: niks, nachtdienst, slecht geslapen, geen puf.
Vrijdag: kwam ik uit de nachtdienst, 2 paarden gereden, verder niks. Volgepropt met sushi 's avonds

Zaterdag: voelde me lui omdat ik afgelopen dagen dus weinig had gedaan en woog anderhalve kilo zwaarder dan anders, dus ZWOW 20. Vergeten tijd op te nemen, maar vond hem niet heel erg zwaar eigenlijk. Dus complete insane abs gedaan (http://vimeo.com/22764405), au au. Toen vond ik dat ik nog iets meer billen moest doen, dus heb been-gedeelte van deze BR er nog bij gedaan: http://www.youtube.com/wa ... r_embedded&v=EE4ItYpx-j0.
Al met al bijna 1,5 uur bezig geweest. Maar voelde veel korter, Nederlands Elftal stond op en daar ook nog wel wat van meegekregen.
Moet komende tijd beetje rustiger aan gaan doen met m'n rechter knie, die voel ik steeds vaker met squats en lunges. Wel balen want wil juist werken aan mn billen..
Wie heeft voor mij link naar die 100 push up challenge? Ga ik es kijken.
En breaking news... vriendlief gaat ook bodyrock proberen ipv alleen commentaar te geven vanaf de bank

zondag 3 juni 2012 om 13:45
Voor DK: http://hundredpushups.com/
Wat leuk dat je vriend mee doet! Dat moet wel lastig voor hem zijn, omdat het voor jou natuurlijk een stuk beter gaat, en dan is hij altijd de "zwakkere". Alhoewel, misschien gaan mannen wel sneller vooruit. Wel fijn dat hij dus niet meer commentaar gaat geven
Ik vond de zwow 20 ook niet zoveel dus ik heb daarna nog wat verschillende buikspieroefeningen uit de P90X gedaan. Ik denk dat je gewoon uiteindelijk op het punt komt dat zo'n workout niet meer genoeg is, omdat je vooruit gaat en het natuurlijk steeds makkelijker wordt. Daarom vind ik die uitdagingen als de 100 push ups wel leuk om erbij te doen. Na de 100 push ups en de 200 sit ups ga ik pull ups proberen denk ik.
Ik voel mijn core en mijn borstspieren echt ontzetten vandaag! Echt een heerlijk gevoel. Ik twijfel eigenlijk of ik nu vandaag wel of niet iets moet doen. Er wordt gezegd dat de rustdagen zo belangrijk zijn voor de spierontwikkeling, maar ik heb eigenlijk wel gewoon zin om vandaag weer wat te doen.
Hoe doen jullie dat? Toch verplicht rustdagen inlassen of niet?
Wat leuk dat je vriend mee doet! Dat moet wel lastig voor hem zijn, omdat het voor jou natuurlijk een stuk beter gaat, en dan is hij altijd de "zwakkere". Alhoewel, misschien gaan mannen wel sneller vooruit. Wel fijn dat hij dus niet meer commentaar gaat geven
Ik vond de zwow 20 ook niet zoveel dus ik heb daarna nog wat verschillende buikspieroefeningen uit de P90X gedaan. Ik denk dat je gewoon uiteindelijk op het punt komt dat zo'n workout niet meer genoeg is, omdat je vooruit gaat en het natuurlijk steeds makkelijker wordt. Daarom vind ik die uitdagingen als de 100 push ups wel leuk om erbij te doen. Na de 100 push ups en de 200 sit ups ga ik pull ups proberen denk ik.
Ik voel mijn core en mijn borstspieren echt ontzetten vandaag! Echt een heerlijk gevoel. Ik twijfel eigenlijk of ik nu vandaag wel of niet iets moet doen. Er wordt gezegd dat de rustdagen zo belangrijk zijn voor de spierontwikkeling, maar ik heb eigenlijk wel gewoon zin om vandaag weer wat te doen.
Hoe doen jullie dat? Toch verplicht rustdagen inlassen of niet?
zondag 3 juni 2012 om 14:22
@ Gember: Thanks! Misschien ga ik ook wel de 100 pushups doen.
Bij mij vallen er ook vanzelf ongeveer 2 rustdagen per week in, vanwege werk, etentjes, enz. Maar dat zijn automatisch de dagen dat ik verder wel in beweging ben, met werken, huishouding, tuinieren, paardrijden. Dan vind ik het ook niet zo erg. En als ik wel doelloos op de bank zit dan ga ik toch ff 12 minuutjes doen.
Ik kies meestal workouts met onderdelen die ik de dag ervoor niet gedaan heb. Heb nu wat spierpijn in benen en zijkant buik, ga vandaag dan wrs iets doen met meer arm, borst en rug.
Bij mij vallen er ook vanzelf ongeveer 2 rustdagen per week in, vanwege werk, etentjes, enz. Maar dat zijn automatisch de dagen dat ik verder wel in beweging ben, met werken, huishouding, tuinieren, paardrijden. Dan vind ik het ook niet zo erg. En als ik wel doelloos op de bank zit dan ga ik toch ff 12 minuutjes doen.
Ik kies meestal workouts met onderdelen die ik de dag ervoor niet gedaan heb. Heb nu wat spierpijn in benen en zijkant buik, ga vandaag dan wrs iets doen met meer arm, borst en rug.