Vaginale schimmelinfectie
zaterdag 7 juni 2025 om 16:02
Om de haverklap heb ik een vaginale schimmelinfectie.
De laatste paar keren ruik ik mij zelf van onderen. Zo niet fijn.
Ook heb ik veel last van veel afscheiding. Van de week stond ik naakt en de afscheiding liep zo langs mij benen heen. Was heel dun en wit achtig.
Zo vies!
Ik ben er ook mee bij de dokter geweest. Maar ze schrijven een kuur voor die je bij de kruidvat ook kunt kopen.
Niks mis mee, maar ik wil er gewoon vanaf.
Ik betaal mij scheel aan die 1 daagse tabletten.
Is er iets anders preventiefs, wat je dagelijks kan gebruiken en dat je het dan voorkomt?
Wie kan mij uit de brand helpen? En heeft er een oplossing voor.
De laatste paar keren ruik ik mij zelf van onderen. Zo niet fijn.
Ook heb ik veel last van veel afscheiding. Van de week stond ik naakt en de afscheiding liep zo langs mij benen heen. Was heel dun en wit achtig.
Zo vies!
Ik ben er ook mee bij de dokter geweest. Maar ze schrijven een kuur voor die je bij de kruidvat ook kunt kopen.
Niks mis mee, maar ik wil er gewoon vanaf.
Ik betaal mij scheel aan die 1 daagse tabletten.
Is er iets anders preventiefs, wat je dagelijks kan gebruiken en dat je het dan voorkomt?
Wie kan mij uit de brand helpen? En heeft er een oplossing voor.
zondag 17 augustus 2025 om 23:07
Is het dan niet beter om te stoppen met synthetisch ondergoed?-Matilda- schreef: ↑17-08-2025 22:31Als ik een tijd lang dagelijks synthetisch ondergoed draag kan ik er wat op innemen dat ik een schimmelinfectie krijg, met jeuk, vieze plakkerige afscheiding en schraalheid/kleine wondjes. Geen stank!
Na 1 of 2 kuren van die Canesten-crème (6 dagen inbrengen) en weer terug naar katoenen ondergoed is het weer weg.
Misschien die crème eens proberen?
Geen motto
zondag 17 augustus 2025 om 23:26
Griet86 schreef: ↑07-06-2025 16:49Ja ik heb een vaste partner, hij is ook al bij de huisarts geweest voor het probleem.
Er is ook wat op de kweek gezet de vorige keer. Zelf de uitslag gezien, maar niks van huisarts gehoord.
Tijdje geleden ook al gemaild dat ik met het probleem zat. Toen gaf ze aan dat ik normaflor bij de drogisterij kon kopen.
Ik vind dat geen oplossing.
Ik ga maar weer contact met ze opnemen.
Wat zag je dan bij de uitslag van de kweek? Lijkt me dat je daarop gebaseerd verder moet gaan, in plaats van er allerlei middeltjes tegenaan te gooien. Inderdaad nog een keer bellen dus, lijkt me heel naar voor je om daarmee rond te moeten lopen.
Verder vind ik ook dat je klachten niet aan een schimmelinfectie doen denken. Ik heb er twee keer eentje gehad en er was geen vieze geur. Wel soms pijn in de onderbuik en brokkelige afscheiding, maar geen overmatige hoeveelheid. Eerder extreme droogheid.
De huisarts in Nederland gaf me zonder enig onderzoek drie tabletten tegen protozoa.
zondag 17 augustus 2025 om 23:39
Kijk eerst eens goed naar de verschillen tussen een schimmel en een bacteriële infectie. Online kan je een test invullen. Schimmel is dik en wit maar stinkt niet. Een bacterie is dun en vochtig en ruikt wel.
Laat je bij de huisarts testen op de bacterie, soa's en direct een uitstrijkje. Verder goed kijken naar je weerstand, gebruik je antibiotica of andere medicijnen? Of ziektes/medicatie bij je partner? Ga eens een tijd condooms gebruiken en kijk of dat werkt. En draag alleen katoenen ondergoed met wasbare inlegkruisjes.
Continu pillen nemen is zinloos. Pak de oorzaak aan.
Laat je bij de huisarts testen op de bacterie, soa's en direct een uitstrijkje. Verder goed kijken naar je weerstand, gebruik je antibiotica of andere medicijnen? Of ziektes/medicatie bij je partner? Ga eens een tijd condooms gebruiken en kijk of dat werkt. En draag alleen katoenen ondergoed met wasbare inlegkruisjes.
Continu pillen nemen is zinloos. Pak de oorzaak aan.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in