Lijf & Lijn alle pijlers

Vastentijd

01-03-2017 08:44 11 berichten
Als kind deed ik altijd heel fanatiek mee tijdens de 40 dagen tussen carnaval en Pasen. Alle traktaties op school gingen in een mooi bakje en pas na Pasen werd die tevoorschijn getoverd. Ook snoepjes die ik tussendoor kreeg verdwenen daarin.

Nu heb ik al jaren niet meer gevast, maar de afgelopen tijd heb ik vrij ongezond geleefd en nu wil ik graag de teugels weer even aantrekken. Voor mij werkt een vaste periode heel goed.

Wie doet er met mij mee? Of je nu 40 dagen geen vlees wil eten, of juist geen alcohol wil drinken, wil minderen op bepaalde vlakken of alleen zoetigheden laat staan. Wat jouw manier van vasten ook is: je bent welkom om hier gezellig mee te praten.

Zelf wil ik alcohol, zoetigheid en chips laten staan. Vegetariër ben ik al.

Ik hoop dat er andere gemotiveerde forummers zijn!
Alle reacties Link kopieren
Leuk!

Zelf vast ik niet deze 40 dagen maar tijdens de Ramadan. Idee komt op hetzelfde neer :-).

Veel succes in elk geval!
Ik ook!

Wil 40 dagen geen alcohol drinken (vooral na het carnavalsweekend ) en zo gezond mogelijk eten. Geen gemakkelijke, ongezonde keuzes maken. Wil graag wat kilo's verliezen en hoop hier zo goed mee te kunnen starten.
Leuk om elkaar een hart onder de riem te steken.

Ik drink al een half jaar geen alcohol meer, suiker al 4 jaar niet meer ( vanwege een candida infectie moest ik wel) en nu sinds kort geen tarwe meer, omdat ik nog steeds denk dat ik een voedselallergie heb.

Ik eet wel:

Groente, fruit, vis, vlees, kwark, kaas, andere granen, zoals rijst, boekweit, haver, mais, gierst, alles biologisch.
I believe in good
Hier doen we al jaren mee. We eten overdag minder en in principe geen tussendoortjes (hoewel ik vandaag om 11u toch echt en rijstwafel at, want al om 5:30 op en pas om 13:30 tijd om te lunchen). 's Avonds eten we 'gewoon' maar geen junkfood, en zoveel mogelijk plantaardig. Ik eet helemaal plantaardig tijdens de vasten, maar vriend eet soms nog wel eens een melkproduct op brood. Verder eten we ook geen chips, snoep of iets dergelijks de komende dagen. Alcohol en frisdrank dronken we al niet/nooit, dus dat is geen moeite

De eerste week valt het meestal nog mee, maar ik denk dat vriend blij zal zijn de tweede zondag toch iets van vlees of vis te eten
En merk je dan ook resultaat op de weegschaal?
Ik doe ook mee! De zondagen tellen niet, toch?
Leuk dat er al wat reacties bij zijn gekomen!

Zuidwester, zo heftig! Ik heb ook een poos geen suiker gegeten om dezelfde reden, maar na 1 maand mee gestopt, omdat ik er niet meer tegen kon. Ik was zo moe en chagrijnig en viel kilo's af. Knap dat je dat zo volhoudt!

SRCNN14, knap dat je dat volhoudt op die manier! Ik zou heel chagrijnig worden van minder eten. En moet dat om mijn gezondheid eigenlijk ook niet doen, dus ik eet gewoon net zoveel als ik normaal zou eten. Misschien wel meer, omdat ik nu niet snoep Ik heb een lage bloeddruk en maatje 32, dus ik wil niet afvallen. Eigenlijk vooral alle extra's/lekkere dingen/alcohol laten staan. Soberder eten.

Bumba1985, in principe wel. Zelf houd ik daar de zaterdag voor aan, al wil ik kijken of het me ook lukt om op zaterdag door te zetten. Tot nog toe gaat het goed
quote:Bumba1985 schreef op 03 maart 2017 @ 08:33:

Ik doe ook mee! De zondagen tellen niet, toch?Nee, daarom zijn het ook eigenlijk 46 dagen
quote:Anne-marie1990 schreef op 03 maart 2017 @ 08:30:

En merk je dan ook resultaat op de weegschaal?Ik heb het wel al gemerkt (op basis van vorig jaar, niet na twee dagen ), maar het is niet heel spectaculair en het gaat ook langzaam. Nu was afvallen niet echt mijn doel, eerder gezond en bewust eten.
TO, houd je het nog vol?

Ik ben ook op 1 maart gestopt met zoetigheid laten staan.

Met Pasen ga ik dan weer paaseitjes eten.

Ik snoepte teveel. Ik ben geen impuls-koper (vind ik zelf), maar bij de supermarktkassa pakte ik soms op het laatste moment wat snoep bij mijn boodschappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven