Lijf & Lijn alle pijlers

Verdomme.. Nou doe ik het weer! Eetbuien!

08-09-2019 23:24 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 12 kilo aangekomen in 9 maanden, nadat ik ze met khb was kwijtgeraakt. Alles zit er dus weer aan.
Ik lijk nu ook dikker. Ik kom zeker een kilo per maand aan. Ik vreet teveel en verkeerd.
Ik lijk een soort van eetverslaving te hebben. Vandaag, na weer schrikken van de weegschaal, weer goede voornemens. En wat doe ik net... 4 boterhammen met roomboter en speculaas.
Ik zou half juli starten met schematherapie bij ggz. Ik heb 4x gebeld wanneer ik mag starten. Ze hebben het druk, ik word helemaal niet teruggebeld, of opgeroepen
Ik eet emoties weg, en moet daar vanaf.
Krijg de knop niet om.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
09-09-2019 08:13
Er moet wel iets boter (liever margarine) onder de speculaasjes trouwens anders wordt het te droog. Héél dun. En dan wittebrood.
Maar het is wel de slechtste combinatie:
Witbrood in plaats van volkoren of koolhydraatarm brood.
Speculaas, dat zijn suikers, geraffineerd meel en transvetten.
Roomboter, dat zijn verzadigde vetten.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Een aanrader voor jou om te lezen is, brain over binch
Zo kwam ik er vanaf
Zet eens een schaaltje augurken, worteltjes, snoeptomaatjes en komkommer klaar. Daar mag je onbeperkt van knabbelen gedurende de hele dag. Heeft mijn dochter heel goed geholpen tegen cravings; ze is 18kg kwijt nu al 2 jaar en ze is nog geen kg terug bijgekomen. Succes!
Geniet intens van wat je eet, laat het je smaken en doe niets stiekem. Volgens mij is dat dé remedie om van vreetbuien af te komen, want die heb je waarschijnlijk omdat je vindt dat het niet mag, maar het mag natuurlijk wel, er staat geen agent op de hoek van de keuken met een bonnenboekje.
Alles mag, onthou dat.
Alle reacties Link kopieren
RJB schreef:
19-11-2019 13:51
Een aanrader voor jou om te lezen is, brain over binch
Zo kwam ik er vanaf
Brain over binge, denk ik. Toch?
wat mij heeft geholpen is om twee scenario's te schetsen: eentje waarbij ik zo zou blijven dooreten zoals ik deed, en eentje waarbij ik gezonder ging eten. En hoe ik me dan zou voelen over 5 jaar. Bij het ene scenario was ik dan zwaarder geworden, kreeg veel vragen of ik zwanger was etc. Bij het andere was ik afgevallen en voelde me beter in mijn vel zitten...

Nu probeer ik bij de meeste eetkeuzes te bedenken: ga ik door deze keze richting mijn gewenste scenario of juist de andere kant op? Dat helpt vaak al.

Hier helpt het trouwens ook heel goed om bepaalde producten echt te schrappen. Ik eet geen chocolade-repen en bonbons meer. Gewoon helemaal niet, geen uitzonderingen maken. Nu ben ik daar 3,5 maand mee bezig en daardoor vind ik het nu zonde om vanwege 1 zwak moment dat record te verbreken.
Alle reacties Link kopieren
RJB schreef:
19-11-2019 13:51
Een aanrader voor jou om te lezen is, brain over binch (binge)
Zo kwam ik er vanaf
Dit klinkt wel herkenbaar. Ik weet niet of het hetzelfde is, maar als ik wil snaaien buiten de normale eettijden vraag ik me eerst af waar ik honger naar heb. Ooit eens in een programma gezien (geen idee meer welke). Voordat je wat wilt gaan pakken om te eten, stel jezelf de vraag: What are you hungry for?

Het hele nut ervan is om beter stil te staan bij welke emotie je ervaart waardoor je meer wilt eten dan je nodig hebt. Bij mij werkt het goed en niet alleen omdat ik minder snaai.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Alle reacties Link kopieren
De tip van Mindervanmij is een heel goede! Je kunt ook korte-termijndoelen stellen. Hoe wil je je voelen als je vanavond in bed ligt? Met spijt of met een voldaan gevoel omdat je niet gezwicht bent? Wat wil je op de weegschaal zien bij het volgende weegmoment? Maak een keuze. Zo krijg je en houd je regie op je eetgedrag.

Een andere helpende gedachte: Als honger niet het probleem is, is eten niet de oplossing.
Ik vind hier dingen van.
mindervanmij schreef:
19-11-2019 16:03
wat mij heeft geholpen is om twee scenario's te schetsen: eentje waarbij ik zo zou blijven dooreten zoals ik deed, en eentje waarbij ik gezonder ging eten. En hoe ik me dan zou voelen over 5 jaar. Bij het ene scenario was ik dan zwaarder geworden, kreeg veel vragen of ik zwanger was etc. Bij het andere was ik afgevallen en voelde me beter in mijn vel zitten...

Nu probeer ik bij de meeste eetkeuzes te bedenken: ga ik door deze keze richting mijn gewenste scenario of juist de andere kant op? Dat helpt vaak al.

Hier helpt het trouwens ook heel goed om bepaalde producten echt te schrappen. Ik eet geen chocolade-repen en bonbons meer. Gewoon helemaal niet, geen uitzonderingen maken. Nu ben ik daar 3,5 maand mee bezig en daardoor vind ik het nu zonde om vanwege 1 zwak moment dat record te verbreken.
Het schrappen van bepaalde producten heeft mij ook geholpen. Niet omdat ik geen goedkope chocola (milkyway, zeebanket) van mezelf mag, maar omdat ik heb gemerkt dat het nooit helpend is. Ik kan er van blijven eten, met een misselijk gevoel en extra trek in zoetigheid in de uren daarna. Als ik 1 blokje chocola neem van 50 of 60 %, is het daarna klaar. In het begin vond ik die absoluut niet lekker, maar bijvoorbeeld de lidl heeft pure chocola gemengd met iets zoets. Langzaam ben ik mezelf dat aan gaan wennen en nu heb ik alle goedkope en licht van smaak chocola gebannen
Alle reacties Link kopieren
Wanneer heb je die eetbuien? 's Avonds? Ik werk parttime en op de dagen dat ik werk eet ik weinig, of nou ja, gewoon mn brood en misschien eind vd middag nog een koekje. Je bent dan bezig en hebt weinig tijd om te snaaien. Op de dagen dat ik overdag thuis ben is dat uiteraard lastiger, je hebt van alles in huis en moet je beheersen niks te pakken. Woon je alleen? Is er 's avonds niemand die er op let wat je eet? Dat is dan ook al lastiger natuurlijk. Of je moet samen met je man/vriend aan de boterhammen met speculaas, dat kan ook ;) Maar als je wel een partner hebt die niet zoveel eet, dan kan hij je vast aansporen 's avonds niet die 4 boterhammen met speculaas te eten.
Sport je? Vaak heb je dan ook een voldaan gevoel na afloop en geen zin om slecht te eten. Zonde van wat je zojuist gedaan hebt. Een banaan is dan ook lekker. En natuurlijk is sporten sowieso gezond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven