Lijf & Lijn alle pijlers

voedingspatroon

19-01-2017 21:26 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nogal last van drang naar zoetigheid en suiker en kan dat moeilijk afleren/ bedwingen,

Ik probeer een paar kilo af te vallen maar dit lukt niet zo goed. Het is vooral s´avonds en op het werk dat het niet lukt om van de zoetigheid af te blijven. Bv vandaag een collega die muffins had gebakken dus een halve gepakt en bij het thuiskomen zin in zoet dus 2 boterhammen met honing. Gisteren pannenkoeken gaan eten met dochter.

Voor de rest is dit mijn voeding van vandaag:

o: havermout rozijnen en magere yoghurt, thee zonder suiker

t: halve avocado, handje noten

l; kom champignonsoep en vegetarische moussaka

m; paar kersentomaten, halve muffin

a; 3 bruine boterhammen met honing en sinaasappel

Ik fiets elke dag 45 min en ga 3 keer in de week naar aerobics en zumbales dus qua sporten doe ik mijn best.

Graag zou ik een 3 a 4 kg afvallen om van mijn buikvet af te komen. Graag tips hoe ik van de zoetigheid af kan blijven en wat een haalbaar voedingspatroon is:

Alvast bedankt
Ik ben ongeveer 2 maanden geleden gestopt met zoetigheid op brood. Ik eet nu nog héél sporadisch zoet, maar veel vaker andere dingen. Het enige waar ik een uitzondering voor maak is een banaan op brood. En ik dacht dat ik het heel lastig zou vinden, maar dat valt dus echt enorm mee!

Dus ja, het is zeker wel mogelijk om van teveel zoetigheid af te kicken. En ook om dan alsnog met mate af en toe wat te nemen, bijvoorbeeld een klein stukje chocolade.

En dit uit de mond van een extreme zoetekauw; ik at soms gewoon dagelijks een hele reep chocolade op
Toen ik begon te lijnen, heb ik ook alle zoetigheid de deur uit gedaan. Het enige dat ik nog heb, is "fruitspread" van Zonnatura, mag geen jam heten omdat er te weinig suiker in zit. Da's heel lekker en weer eens wat anders dan smeerkaas of Philadelphia, mijn tegenwoordige broodbeleg.

Mijn ervaring is ook dat je beter cold turkey kunt stoppen en dan bijna niets meer kunt nemen. Als je één stukje chocola eet, dan gaat de hele reep op. Niets meer in huis halen dus.
Je hebt tegenwoordig ook kleine reepjes chocolade van 5 of 20 gram. Die gun ik mezelf af en toe nog wel
quote:Izzy_ schreef op 21 januari 2017 @ 18:03:

Mijn ervaring is ook dat je beter cold turkey kunt stoppen en dan bijna niets meer kunt nemen. Als je één stukje chocola eet, dan gaat de hele reep op. Niets meer in huis halen dus.Dat is ook mijn ervaring. Ik eet sinds mei geen suiker meer en dat bevalt me heel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven