Voor diegene met een Activity Tracker

donderdag 26 oktober 2017 om 21:28
225-375 Kcal in een uur is wel erg weinig..maar het ligt eraan wat je doet..
Calorieen verbrand je door hoge hartslag en gebruik van spieren.
Dus wat voor sport en hoe hoog is je hartslag dan bi die trainingen?
puur op calorieen kan je beter gaan hardlopen, dan zit je snel op 1000-1200 Kcal per uur...als het eenmaal een uur volhoud.
Weet niet of man/vrouw iets uitmaakt.. ik loop ca 100 Kcal per km weg met hardlopen.
Calorieen verbrand je door hoge hartslag en gebruik van spieren.
Dus wat voor sport en hoe hoog is je hartslag dan bi die trainingen?
puur op calorieen kan je beter gaan hardlopen, dan zit je snel op 1000-1200 Kcal per uur...als het eenmaal een uur volhoud.
Weet niet of man/vrouw iets uitmaakt.. ik loop ca 100 Kcal per km weg met hardlopen.
donderdag 26 oktober 2017 om 21:41
Het ligt dacht ik ook aan lengte- en gewicht verhoudingen. Ik heb precies dezelfde resultaten hoor, altijd al gehad. Ik denk dat het zoeken op het internet je dus een verkeerd beeld heeft gegeven.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 26 oktober 2017 om 21:52
Ik heb de fitbit en als ik half uur crosstrainer heb gedaan staat de crosstrainer op 400 kcal en de fitbit op 280 ofzo.
Op internet word geen rekening gehouden met lengte gewicht hartslag.
Net zoals de crosstrainer niet kan weten hoeveel ik verbrand.
Die groepsles kan wel kloppen hoor,de ene doet harder mee als de ander
Op internet word geen rekening gehouden met lengte gewicht hartslag.
Net zoals de crosstrainer niet kan weten hoeveel ik verbrand.
Die groepsles kan wel kloppen hoor,de ene doet harder mee als de ander
donderdag 26 oktober 2017 om 22:13
Tis maar een apparaat he,die houd je hartslag niet bij.lotte1986 schreef: ↑26-10-2017 22:00Ja dat was bij mij ook met gewoon cardio. Terwijl ik wel mijn gewicht op het apparaat had ingevuld.
Overigens ben ik echt één van de actiefste tijdens de les dus dat laatste gaat niet helemaal op.
En het gaat bij mij om de lessen XCO/bodyattack / Bodypump vooral de eerste twee wel flink actief. Staat nu gemiddelde hartslag 120/125 maar dat is incl de rustmomenten en cooling down
/ warming up.
En dat je de actiefste bent wil nog niks zeggen,al vind ik je hartslag van 120 niet extreem actief.
Staar je niet zo blind op internet ,tuurlijk word dat mooier gepraat dan dat t is.
Mijn kcal per dag verbruik op de fitbit komt aardig overeen met de energieverbruik calculators op internet.

donderdag 26 oktober 2017 om 22:18
Welke tracker heb je? Het verschilt nogal hoe accuraat de meting is. Ik had zelf een tijd lang een Mio Fuse en die meet de hartslag erg goed, stappen wat minder. Als ik een klein uur vrij intensief Zumba deed, dan zat ik ook niet veel hoger dan 350 calorieeen. Met hardlopen verbrand ik het meest, 400 calorieeen in veertig minuten. Met mountainbiken 700 calorieeen in twee uur (veel heuvels, dus echt wel zwaar).
Met krachttraining verbrand je minder tijdens de training, maar hoe meer spieren, hoe meer calorieeen je de hele dag in rust verbrandt. Dus uiteindelijk is dat het meest effectief. Beetje jammer dat ik er niets aan vind.
Ik ben op dit moment op zoek naar een nieuw sporthorloge. Ik denk aan de Vivoactive 3 van Garmin.
Met krachttraining verbrand je minder tijdens de training, maar hoe meer spieren, hoe meer calorieeen je de hele dag in rust verbrandt. Dus uiteindelijk is dat het meest effectief. Beetje jammer dat ik er niets aan vind.

Ik ben op dit moment op zoek naar een nieuw sporthorloge. Ik denk aan de Vivoactive 3 van Garmin.
donderdag 26 oktober 2017 om 22:33
Ik heb een hele lage hartslag en verbrand pvolgens de activity trackers ook weinig tot niets. En dat was bij cardiofitness niet anders. Maar als je hartslag van nature erg laag is, en door inspanning niet snel stijgt, dan ligt je verbrandingspunt ook veel lager. Trackers en apps zijn allemaal gemaakt obv gemiddelden en zeggen dus weinig over het individu.
nummer*zoveel wijzigde dit bericht op 26-10-2017 22:35
0.28% gewijzigd
donderdag 26 oktober 2017 om 22:41
Dat is niet zo verschrikkelijk hoog.
Ik zou dan een verbruik van tussen de 300 en 400 kcal per uur verwachten.
500 tot 700 lijkt me enorm optimistisch.
Ik denk dat je activity tracker correcter is dan je andere metingen.
donderdag 26 oktober 2017 om 22:43
donderdag 26 oktober 2017 om 22:50
Mijn Apple Watch geeft op een intensieve bootcamples zo’n 450/500 kcal. Dat is een uur buiten afwisselend hardlopen en krachtoefeningen. Mijn hartslag zit gemiddeld rond de 150 met uitloop tussen 120 en 185.
Een uur groepsles met een gemiddelde hartslag van 120/125 lijkt me dan inderdaad wel op zo’n 250/350 uit te kunnen komen.
Een uur groepsles met een gemiddelde hartslag van 120/125 lijkt me dan inderdaad wel op zo’n 250/350 uit te kunnen komen.
donderdag 26 oktober 2017 om 22:57
Ik heb een Polar en draag hem bij bootcamp. Daar verbrand ik tussen de 450 (bij krachttraining, weinig cardio) en 600 (heel intensieve variant, veel cardio) kcal per uur. Dat is inclusief warming-up en cooling down en mijn gemiddelde hartslag is dan rond de 145. Ik ben maar 1.62 en weeg 64/65 kg. Dat komt redelijk overeen met de calculators op internet.
Overigens valt het verbruik bij fietsen (gewoon van A naar B op een normale fiets) mij wel tegen, terwijl ik behoorlijk stevig doorfiets en veel mensen inhaal. Daar is mijn verbruik behoorlijk lager dan de calculators aangeven. Ik denk zelf dat dat komt doordat ik een goede conditie heb en bij fietsen mijn hartslag vrij laag blijft.
Overigens valt het verbruik bij fietsen (gewoon van A naar B op een normale fiets) mij wel tegen, terwijl ik behoorlijk stevig doorfiets en veel mensen inhaal. Daar is mijn verbruik behoorlijk lager dan de calculators aangeven. Ik denk zelf dat dat komt doordat ik een goede conditie heb en bij fietsen mijn hartslag vrij laag blijft.