Lijf & Lijn alle pijlers

Vrouwen in Nederland gemakzuchtig uiterlijk

29-01-2020 12:39 928 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na aanleiding van het vier handen op 1 buik topic, waarin een linkje werd geplaatst met een artikel dat ging over Nederlandse vrouwen die net mannen lijken. Hier is het linkje: https://www.ad.nl/wonen/hollandse-vrouw ... ~a59aecd9/

Maar waar ik eigenlijk een topic over wil openen is het volgende (komt ook terug in het artikel)

Vinden jullie dat Nederlandse vrouwen weinig aan hun uiterlijk doen? Dat gemak en comfort voor gaat op mooie hakken, sieraden, geföhnd haar etc?

TO begint natuurlijk:

Ik betrap mezelf er soms ook op dat ik lekker gympen aantrek en een skinnyjeans in plaats van dat leuke jurkje met die enkellaarsjes. Gewoon, omdat het gemakkelijker is, zeker als je gaat fietsen. Om me heen zie ik het ook als ik door de stad loop. Vaak in het buitenland (Zuid Europa maar ook Rusland) zie ik dat vrouwen echt hun best doen om er iedere dag weer een feestje van te maken.

Wat vinden jullie?
karl_marx wijzigde dit bericht op 29-01-2020 12:48
1.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
5 van de 10x doe ik ook makkelijk maar wel altijd wat make up.

Maar ik vind veel vrouwen van mijn leeftijd er niet verzorgd uitzien. Te dik, stomme kleding en geen zuchtje make up. :-(
roosje1976 wijzigde dit bericht op 29-01-2020 12:42
50.00% gewijzigd
Vinden we dan überhaupt dat vrouwen verplicht zijn om veel tijd en geld aan hun uiterlijk te besteden voor ze in het openbaar mogen verschijnen?
Of mogen ze zich eventueel met voorafgaande schriftelijke toestemming ook richten op hun kwaliteiten (of dat nu uiterlijkheden of niet zijn)?
En mannen, hebben die dezelfde verplichtingen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen aankleedpop. Ik ben een mens, wat ik aan heb is irrelevant zolang het binnen de fatsoensnormen van de context past.
anoniem_377206 wijzigde dit bericht op 29-01-2020 12:43
0.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
29-01-2020 12:42
Vinden we dan überhaupt dat vrouwen verplicht zijn om veel tijd en geld aan hun uiterlijk te besteden voor ze in het openbaar mogen verschijnen?
Of mogen ze zich eventueel met voorafgaande schriftelijke toestemming ook richten op hun kwaliteiten (of dat nu uiterlijkheden of niet zijn)?
En mannen, hebben die dezelfde verplichtingen?
Het is meer een vergelijking wat je in andere landen ziet.
Alle reacties Link kopieren
wat is het antwoord op de vraag "Mannen in Nederland gemakzuchtig uiterlijk"?

Ik denk namelijk dat Nederlanders sowieso wat gemakzuchtiger zijn met kleding dan bijv Spanjaarden en Italianen.
Voor mij staat comfort en gemak voorop. Ik loop 99% van de tijd in 'n stretch jeans met 'n makkelijk shirt/trui en sneakers. Ik wissel wel veel af in shirts trouwens, dus loop niet de hele tijd in hetzelfde model/kleur.
Fietsen is het grote verschil.

Als je dagelijks naar je werk fietst, vaak met wind en soms met regen, is föhnen zinloos en zijn zaken als panty's en flodderrokjes onprettig.

Zomers doe ik leuke jurkjes aan, 's winters is het warm en praktisch aankleden. Ik vind het al heel wat dat ik ook warme jurken en rokken heb, en geen spijkerbroek ;-D
anoniem_306851 wijzigde dit bericht op 29-01-2020 12:44
0.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
evaq schreef:
29-01-2020 12:43
wat is het antwoord op de vraag "Mannen in Nederland gemakzuchtig uiterlijk"?

Ik denk namelijk dat Nederlanders sowieso wat gemakzuchtiger zijn met kleding dan bijv Spanjaarden en Italianen.
vind ik eigenlijk ook wel een goede. Nederlanders over het algemeen zijn gemakkelijk met uiterlijk. Kan alleen de titel niet meer aanpassen.
Ik snap op hakken lopen ook echt niet en je in vervelend zittende kleding heisen als panty's en kanten lingerietjes ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat sommige vrouwen zich wel beter mogen verzorgen.
Zodra ze een man hebben doen ze dat niet meer, maar je wilt er voor je man toch ook nog aantrekkelijk uit blijven zien.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Ik zag in Thailand ook vooral praktisch geklede vrouwen. En in Indonesië ook. Loop ik in Duitsland of Frankrijk over straat (misschien niet in bepaalde winkelstraten), dan zie ik ook geen ander straatbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
29-01-2020 12:43
Fietsen is het grote verschil.

Als je dagelijks naar je werk fietst, vaak met wind en soms met regen, is föhnen zinloos en zijn zaken als panty's en flodderrokjes onprettig.

Zomers doe ik leuke jurkjes aan, 's winters is het warm en praktisch aankleden. Ik vind het al heel wat wat ik ook warme jurken en rokken heb, en geen spijkerbroek ;-D
haha ik heb hetzelfde jaar, da tik ook winter jurken heb hangen;) (alleen deze winter maar 5 keer gedragen ofzo)
Dus jij vindt een jurkje met hakken aantrekken “meer aan je uiterlijk doen’ dan gympen een broek. Oké dan.

En “een feestje ervan maken” ... hoe zien ze er dan allemaal uit “ in het buitenland?

Lekker wel dat generaliseren....de Nederlandse Vrouw, Het Buitenland, Allemaal..
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft echt niet op hoge hakken en vol in de make up maar loop er niet bij als ma Flodder
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Om welk buitenland gaat het precies? Er zit nogal een verschil tussen Monaco en Somalië.
Alle reacties Link kopieren
Parallella schreef:
29-01-2020 12:46
Dus jij vindt een jurkje met hakken aantrekken “meer aan je uiterlijk doen’ dan gympen een broek. Oké dan.

En “een feestje ervan maken” ... hoe zien ze er dan allemaal uit “ in het buitenland?

Lekker wel dat generaliseren....de Nederlandse Vrouw, Het Buitenland, Allemaal..
Zekers.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat vrouwen een beetje afscheid nemen van het opgedrongen schoonheidsideaal.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag dacht ik van ach.....we kleden ons leuk aan vandaag. Maar toen dacht ik meteen....”waarom eigenlijk?”. Ga niets bijzonders doen verder. Toch maar voor de skinny jeans, sneakers en een vest. :)
Karl_Marx schreef:
29-01-2020 12:42
Het is meer een vergelijking wat je in andere landen ziet.

In andere landen fietsen ze ook lang niet zoveel! :)

Op vakantie zie ik er doorgaans leuker uit dan thuis. In Nederland ben ik toch aan het werk of loop ik achter mijn kinderen aan te hollen, waardoor ik mijn mooie hakken in de schoenendoos laat zitten en die beeldige rokken in de kast blijven hangen. Ik dof me op als mijn man en ik uitgaan (haren opgestoken, hakken, jurken/rokken), maar in het dagelijks leven draag ik nagenoeg elke dag een pantalon (jeans staan me niet leuk), een shirt met vest of een trui. Dit gecombineerd met loafers. I :heart: loafers.

Om het allemaal nog degelijker te maken: op regenachtige dagen draag ik een regenjas. Fietsen met een plu in de hand kan ik niet (en al helemaal niet met een kind achterop) en ik heb er de pee in als mijn haar nat wordt waardoor ik een frizzball krijg. Ergo: ik draag mijn knalgele regenjas. Mooi? Nee. Fijn? Ja.

Make-up draag ik wel dagelijks en niet zo weinig ook. Foundation, highlighter, eueliner, flink wat mascara en een neutrale lippenstift. Ook als ik alleen mijn dochter naar school breng en naar de supermarkt ga. Op de fiets. Met eventueel mijn regenjas aan. :)
Ik vind dat je je moet kleden naar waar je jezelf goed bij voelt, je kleedt je niet voor een ander. Ik ben mijn eigen ding aan 't doen en geen modeshow aan 't lopen voor de mensen die ik in het openbaar toevallig tegen kom.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is de fiets ook een obstakel hoor. Zowel qua schoenen als qua rokjes/jurken. Het is steenkoud met een panty in de winter op de fiets en met mijn kind achterop vind ik op/afstappen met hakken ook niet echt stabiel. En je haar zit ook gelijk weer door de war. Als ik met de auto ga, trek ik sneller eens dat rokje aan, maar meestal zit er wel ergens fietsen in mijn dag.
Wat een Neanderthaler die man, irritant interview. Laten we allemaal een voorbeeld nemen aan het Oostblok.

Toevallig houd ik wel van jurken en hakken en maak ik me altijd op. Dat past gewoon bij mij. Een ander heeft een andere stijl of andere hobby's.

Gebrek aan comfort kan dan idd een dingetje zijn. Die hakken zijn niet om mee te lopen, dus zodra ik de stad in ga, zoek ik toch comfortabeler schoeisel uit. Fietsen gaat juist wel weer goed met hakken, het is het lopen dat je moet zien te vermijden.
Alle reacties Link kopieren
Nederlandse mensen (mannen én vrouwen dus) niet niet gekleed, die zijn bedekt. Dat heeft iemand ooit eens geschreven in een column en ik heb het onthouden. Zeker 's zomers gaan alle normen overboord en lopen we op slippers in een te korte broek met een te wijd shirt. Om akelig van te worden. Ook makkelijke kleding kan leuk zijn, goed bij elkaar passen, op kleur afgestemd en passend zijn. Ik probeer dat tenminste altijd. Broek (ik draag geen rokken/jurken) met leuke top, shirtje en/of vestje/jasje, bijpassende sieraden/sjaal in de goede kleur, mooie schoenen en zelfs (niet lachen) de juiste kleur sokjes. Kost echt niks meer dan wat ik hierboven beschreef. Dus als je je lekker voelt in een leuke goed zittende jeans en shirt of trui, prima. Het toverwoord is hier 'leuke'.

Een paar persoonlijke gruwels: te dikke vrouwen in witte blouses zonder mouwen, zodat je zo lekker via de oksel naar binnen kijkt. Mannen met witte harige benen in een korte broek en op slippers.
Alle reacties Link kopieren
roosje1976 schreef:
29-01-2020 12:49
Vandaag dacht ik van ach.....we kleden ons leuk aan vandaag. Maar toen dacht ik meteen....”waarom eigenlijk?”. Ga niets bijzonders doen verder. Toch maar voor de skinny jeans, sneakers en een vest. :)
Tja, ik koos vandaag ook maar voor de vormloze trui ipv getailleerde bloesje vanwege de kou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven