Lijf & Lijn alle pijlers

Vrouwen in Nederland gemakzuchtig uiterlijk

29-01-2020 12:39 928 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na aanleiding van het vier handen op 1 buik topic, waarin een linkje werd geplaatst met een artikel dat ging over Nederlandse vrouwen die net mannen lijken. Hier is het linkje: https://www.ad.nl/wonen/hollandse-vrouw ... ~a59aecd9/

Maar waar ik eigenlijk een topic over wil openen is het volgende (komt ook terug in het artikel)

Vinden jullie dat Nederlandse vrouwen weinig aan hun uiterlijk doen? Dat gemak en comfort voor gaat op mooie hakken, sieraden, geföhnd haar etc?

TO begint natuurlijk:

Ik betrap mezelf er soms ook op dat ik lekker gympen aantrek en een skinnyjeans in plaats van dat leuke jurkje met die enkellaarsjes. Gewoon, omdat het gemakkelijker is, zeker als je gaat fietsen. Om me heen zie ik het ook als ik door de stad loop. Vaak in het buitenland (Zuid Europa maar ook Rusland) zie ik dat vrouwen echt hun best doen om er iedere dag weer een feestje van te maken.

Wat vinden jullie?
karl_marx wijzigde dit bericht op 29-01-2020 12:48
1.80% gewijzigd
lemoos2 schreef:
09-02-2020 12:50
Nee, ik kan niet aan een polootje van RL op de man voor mij in de rij zien of het nu een oogarts in zijn vakantieoutfit is of de vestigingsmanager van de lokale Appie of iemand die normaliter met een kraampje op de zwarte markt in Beverwijk staat.
Die laatste wel hoor. Dan is het namaak. En namaak zie je direct als je erop let. ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een heel klein dorp en merk dat de meeste vrouwen toch wel voor casual kleding kiezen.
Bij de meeste kun je wel zien op welke dagen zij werken aangezien ze dan wel anders gekleed zijn en (meer) werk aan uiterlijk hebben besteed.
Of vrouwen die zich alleen 'optutten' wanneer zij uitgaan of met feestdagen. Zo herken ik de helft niet wanneer de kermis weer is begonnen.

Zelf werk ik wel elke dag m'n make up bij, maar ben erg gevoelig voor welke bui ik heb. Zo kan ik op een vrije donderdag een jurk aantrekken met alle sieraden en een smokey eye en op een maandag een hoodie dragen zonder verdere poespas.
Belangrijk is dat ik mij er goed bij voel en dat mijn partner mij gewoon accepteert zoals ik ben.
Hoge hakken of andere dingen die mijn lichaam kunnen schaden doe ik niet aan. Ik heb geen zin in chronische pijn om oppervlakkigheid.
Linzensoep schreef:
01-02-2020 20:28
Ik vind onverzorgd ook een groot verschil met onvrouwelijk.
Ik draag tijdens mijn werk vijf dagen per week een oranje werkjas en schoenen met stalen neuzen, ik werk buiten dus make-up is ook niet echt handig.
Maar ik ben altijd fris gedoucht, kam mijn haar in een staart en poets mijn tanden.

Daardoor vind ik het wel leuk om in het weekend lekker te tutten, draag dan zelden een broek en graag hakken. Collega's herkennen me nauwelijks als ik ze tegenkom op een vrije dag :-D

Maar ik voel me elke dag van de week vrouw, en er is ook niemand in mijn omgeving die daar aan twijfelt geloof ik.
Dat heb ik ook. Ik draag dan wel iedere dag make-up,parfum en sierraden maar gezien dit rare weer op dit moment met name spijkerbroeken en pantalons gecombineerd met sneakers of pumps en voel me echt niet minder vrouwelijk. Als het straks wat stabiler weer wordt dan zal ik ook weer vaker een jurk dragen. Ik wissel graag af tussen spijkerbroeken,pantalons,jurken en rokken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven