Lijf & Lijn alle pijlers

Wanneer stijltang / Drystyler ?

25-05-2020 07:38 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal

Ik heb geen verstand van (lang) haar. Mijn dochter heeft lang haar. Het is dik, gauw droog en het pluist snel. Ze zegt steeds dat ze een stijltang wil (die heeft ze een keer gebruikt bij een vriendin, en het haar zat inderdaad mooi). Ik denk dan, hoe warmer, hoe droger, hoe kwetsbaarder? Nu krijg ik op social media steeds reclame van de Drystyler, fohn, stijl- en krultang (?) in één. Dit lijkt haar niks want qua drogen is haar verteld dat ze het haar vanzelf moet laten drogen (ze slaapt met nat haar in een losse knot met een zachte scrunchie).
Van mij mag ze met alle liefde een stijltang, maar is dat verstandig?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn kapster kan je beter een steampod gebruiken dan een stijltang.
Zelf geen ervaring.
Stijltang zou ik gewoon doen hoor! Wel een goede hittebestendige spray gebruiken.
Vertel je dochter wel dat het haar haar beschadigt.
Zo'n ding wordt wel heel heet, en kan lichte brandwonden veroorzaken als je daarmee je oor raakt ofzo. (Gebeurt de beste). Maar toch als ze nog erg jong is misschien nog even wachten.


Ik gebruikte als tiener ook een stijltang, net als al mijn klasgenootjes. Daar schrok vaak iemand van op met de kreet "o nee ik heb de stijltang aan laten staan"

Ik neem aan dat je dochter een tiener is, dus ik zou wat extra tientjes investeren in een stijltang die automatisch uitgaat na een tijdje.
Alle reacties Link kopieren
Zo’n drystyler vind ik ook echt helemaal niks.
Je hebt prima stijltangen voor een paar tientjes. Liefst met keramische platen (net wat beter voor je haar), en gebruik een goede spray.
Slapen met nat haar is juist niet goed, dan breekt het sneller. Als ik mijn haar ‘s avonds was dan fohn ik het altijd een beetje zodat het grotendeels droog is.
Alle reacties Link kopieren
Enorm bedankt voor de reacties tot nu toe. Ben benieuwd of er nog meer komen, het is voor mij echt allemaal nieuw. Ik heb vroeger wel lang lang haar gehad, dat was inderdaad ook vaak droog en pluizig. Niet wassen hielp het beste :)
Mijn dochter is inderdaad 13. Ik ga het er sowieso nog met haar over hebben. De kapper heeft gezegd dat ze haar haar snachts vast moet zetten, het ging inderdaad niet over droog of nat.
Stom ook dat ik door die filmpjes van die Drystyler er helemaal van overtuigd was dat dat het moest zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als haar haar natuurlijk is dus niet gekleurd dan kan het heel wat hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik een creme om je haar te beschermen voordat je de stijltang gebruikt.

creme: https://www.amazon.co.uk/Studio-Gloss-S ... B007Y4I2CS

Daarna met de stijltang erover heen en je hebt prachtig stijl haar. Ik heb een stijltang met brede platen, werkt voor mij beter dan die smalle dingen.
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal voor de tips. Ik heb het even besproken met mijn dochter en we gaan ons oriënteren. Ik zal ook nog even kijken wat een steampod is. Jullie hebben me echt geholpen, ik ben echt een haar-noob.
Alle reacties Link kopieren
Mijn 13-jarige waste, fohnt en gebruikt de stijltang om de dag. Ikzelf trouwens ook zeker twee keer per week.

Zorg dat je een goede kwaliteit stijltang koopt, ga niet voor de goedkoopste, dan ben je sneller klaar. En het allerbelangrijkste is dat je een goede beschermingsspray gebruikt - die helpt sowieso om het mooi glad te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Hangt er vanaf wat ze met haar haar wil. Is het om er krullen of slag uit te halen of is het om droog en pluizig haar aan te pakken?

Sowieso zou ik in beide gevallen goed investeren. Maar in het laatste geval, zou ik naar de kapper gaan en daar advies vragen en dan goede producten kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ja ze wil het springerige eruit hebben. Daarbij heb ik dus steeds gezegd dat ze het niet nog droger moet maken / beschadigen.
Alle reacties Link kopieren
ainne schreef:
25-05-2020 10:41
En het allerbelangrijkste is dat je een goede beschermingsspray gebruikt - die helpt sowieso om het mooi glad te krijgen.
Welke spray heb jij?
Alle reacties Link kopieren
Hier dik droog pluizend maar dan krullend haar. Ik laat na wassen Max.2 keer per week conditioner in m’n haar zitten en haar beetje deppen en aan de lucht opdrogen. Niet met nat haar gaan slapen en als toch nog beetje vochtig is, satijnen kussensloop op kussen. Het is nu glanzend, pluist niet meer en goede krul erin..
Niet antwoord op de vraag die je stelde maar een goede conditioner kan al hoop wonderen verrichten voor droog en pluizig haar.
okkiepetite wijzigde dit bericht op 26-05-2020 07:15
Reden: Wat vergeten
19.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
OkkiePetite schreef:
26-05-2020 07:13
Hier dik droog pluizend maar dan krullend haar. Ik laat na wassen Max.2 keer per week conditioner in m’n haar zitten en haar beetje deppen en aan de lucht opdrogen. Niet met nat haar gaan slapen en als toch nog beetje vochtig is, satijnen kussensloop op kussen. Het is nu glanzend, pluist niet meer en goede krul erin..
Niet antwoord op de vraag die je stelde maar een goede conditioner kan al hoop wonderen verrichten voor droog en pluizig haar.
Ja toch fijn om te weten hoor! Ik deed dit ook toen ik lang haar had, en nu nog wel eens. Het is echt heel fijn, dik haar, maar soms.. ook niet.
Alle reacties Link kopieren
Soms is het echt vervelend! Benieuwd wat gaat helpen, succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven