Lijf & Lijn alle pijlers

Wanneer stijltang / Drystyler ?

25-05-2020 07:38 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal

Ik heb geen verstand van (lang) haar. Mijn dochter heeft lang haar. Het is dik, gauw droog en het pluist snel. Ze zegt steeds dat ze een stijltang wil (die heeft ze een keer gebruikt bij een vriendin, en het haar zat inderdaad mooi). Ik denk dan, hoe warmer, hoe droger, hoe kwetsbaarder? Nu krijg ik op social media steeds reclame van de Drystyler, fohn, stijl- en krultang (?) in één. Dit lijkt haar niks want qua drogen is haar verteld dat ze het haar vanzelf moet laten drogen (ze slaapt met nat haar in een losse knot met een zachte scrunchie).
Van mij mag ze met alle liefde een stijltang, maar is dat verstandig?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mijn kapster kan je beter een steampod gebruiken dan een stijltang.
Zelf geen ervaring.
Stijltang zou ik gewoon doen hoor! Wel een goede hittebestendige spray gebruiken.
Vertel je dochter wel dat het haar haar beschadigt.
Zo'n ding wordt wel heel heet, en kan lichte brandwonden veroorzaken als je daarmee je oor raakt ofzo. (Gebeurt de beste). Maar toch als ze nog erg jong is misschien nog even wachten.


Ik gebruikte als tiener ook een stijltang, net als al mijn klasgenootjes. Daar schrok vaak iemand van op met de kreet "o nee ik heb de stijltang aan laten staan"

Ik neem aan dat je dochter een tiener is, dus ik zou wat extra tientjes investeren in een stijltang die automatisch uitgaat na een tijdje.
Alle reacties Link kopieren
Zo’n drystyler vind ik ook echt helemaal niks.
Je hebt prima stijltangen voor een paar tientjes. Liefst met keramische platen (net wat beter voor je haar), en gebruik een goede spray.
Slapen met nat haar is juist niet goed, dan breekt het sneller. Als ik mijn haar ‘s avonds was dan fohn ik het altijd een beetje zodat het grotendeels droog is.
Alle reacties Link kopieren