Lijf & Lijn alle pijlers

Wat vind jij een fout eet weekend?

18-11-2019 07:30 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kennen ze allemaal wel van die weekenden of avonden dat je echt veels te veel en fout eet.

Toch denk ik dat dit voor iedereen wel verschilt wat dit dan is. Waarvan denk jij nou dit was teveel of echt heel fout en moet je maandag weer even weer wat strakker zijn?

To trapt af:
Afgelopen zaterdag met de intocht paar handen pepernoten gegeten om vervolgens in de kroeg 2 bruin biertjes te drinken en een aantal bitterballen te eten. We hebben daarna met de kids pizarette gedaan met als toetje nog een monssoue taart (groot stuk!)
Toen heb ik savonds nog een hand pepernoten gegeten.

Zondag dacht ik even rustig aan maar na de lunch van 2 boterhammen toch nog aan de bittergarnituur lopen knagen bij een verjaardag met veel saus.
Savonds stampot gegeten maar een te grote portie met een groot stuk worst. Marci chocolaatje, toetje en Savonds toch weer pepernoten gegeten.

Nou al met al toch weer een kilo extra op de weegschaal. Wil toch weer even wat minder snoepen deze week.
retrostar schreef:
18-11-2019 10:02
Sommigen zullen inderdaad de volgende dagen vanzelf minder trek hebben en dus minder eten maar de meesten niet; die eten wel een dag misschien iets minder maar niet genoeg minder en dus komen geleidelijk aan als ze zich niet willens en wetens beperken.

Dat jij dan keurig slank blijft is een uitzondering en alleen als je erg jong bent verbrand je net zoveel als je eet.
Nou ik ben ten eerste niet heel erg jong en ook al niet slank. Ik houd me doorgaans aan een realistisch en gezond voedingspatroon en daarin beperk ik mezelf wel degelijk willens en wetens. Ik bedoel meer dat ik niet ontzettend ga compenseren als ik wel een aantal dagen ongezond heb gegeten, ik kan nu gewoon weer terugvallen op dat gezonde voedingspatroon, waarin ik mezelf dus wel weer dingen ontzeg die ik afgelopen weekend wel heb gegeten en gedronken.
Alle reacties Link kopieren
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1298780 ... erst-onzin

En dit geld ook voor jouw weekendje snacken. Pas als je structureel dagelijks zo eet ga je aankomen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je er nogal zwaar aan tilt.
Bij een fout eet- weekend verwachtte ik heel wat anders, al snap ik dat dat per persoon verschilt.
Je hebt gewoon normaal warm eten gehad, maar daarnaast een handje pepernoten en wat bittergarnituur.
Snack je normaal gesproken nooit iets? Wat is er voor jou zo anders als anders aan?
Ik eet 'normaal' al meer als dit naast het gewone avondeten.. en heb al jaren hetzelfde gewicht en ben slank.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-11-2019 08:54
wat is monssoue taart?
😂
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb brie gegeten op een feestje terwijl ik een lactoseintolerantie heb. Heb de rest van de avond scheten zitten laten. Dat was mijn foute weekendeten. Verder maak ik het mezelf niet zo moeilijk. Ik doe niet aan me schuldig voelen over eten. Of ik eet het met plezier, of ik eet het niet.

Nou ben ik ook op gewicht. Dat helpt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ongezonde relatie tot eten en mijn lichaam, sinds 2 maanden zit ik in therapie en daar leer ik zoveel van. 2 jaar geleden ben ik 18 kilo afgevallen, ik was te zwaar en al jaren ongelukkig met mijn lijf, maar mijn fout was ook dat mijn hele dagelijkse leven bestond uit het ongelukkig zijn met mijn lijf en gewicht. Ik praatte dus ook in goed/foute eet dagen, een bak chips of een stuk taart was voor mij een slechte dag. Ik zag mezelf na een weekend ook altijd 3 kilo zwaarder in de spiegel. Voor mij was dat zo waar als een koe. Sinds 2 weken vallen de kwartjes op hun plek en leer ik dat een bak chips nooit een kilo extra vet geeft. Wel vocht, wat ik ook altijd weer kwijtraak, want na een weekend lekkere dingen let ik doordeweeks weer op. Dit eetpatroon heb ik al 2 jaar en al 2 jaar blijf ik ook aardig op hetzelfde goede gewicht. Het zit dus in mijn hoofd. Bij mij speelt mee dat ik ook zo ben opgevoed, een moeder die altijd aan het lijnen was en ik weet niet beter dan dat het in mijn familie altijd over gewicht/slecht eten/afvallen/aankomen/opletten ging. Dat besef ik me nu pas. Nu leer ik wat je allemaal moet eten voor een kilo extra vet en dat is veel. En dat ik na een weekend lekkere dingen op maandag echt een kilo zwaarder ben op de schaal, maar dat ik dit 3 dagen later kwijt ben.
Toch blijft het lastig hoor, want die denkpatronen zijn heel hardnekkig
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-11-2019 08:54
wat is monssoue taart?
Vroeg ik me ook af. Vast monchou.
En Marci is vast Merci.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat dus om pepernoten en wat bittergarnituur? Dat valt nogal mee toch? Wij eten elke zaterdag friet. En dan eet ik s middags ook nog wel eens een gebakje. En s avonds chips en wijn. Weeg nog steeds naar 60kg. Beweeg wel veel. Beetje genieten hoor. Jezelf niet zo 'straffen' als je eens wat lekkers eet.
Wel veel zoetigheid! Daar heb ik het altijd snel mee gezien, alleen marsepein blijft trekken. Laatst hadden we in een dag een stuk van 150 gram op, de kinderen ieder een klein stukje en ik de rest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven