We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
woensdag 20 augustus 2008 om 09:42
Van sporten ben ik, hoeveel uur ook per week, nog nooit een gram afgevallen. Heb vroeger ook wel van Kuttekrabbeveen naar Grunn (industrieterrein bij Makro) gefietst jaar in jaar uit, zelfs van Delfzijl-Grunn leverde geen gram gewichtsverlies op.
Maar daar ded ik het toen ook niet voor trouwens, ik vond het gewoon lekker en gezond. Als ik sport doe ik het puur voor mn coditie, zoals nu weer voor t skien.
Vanmorgen gaf de schaal 69,9 aan, ik ben heel dik tevreden omdat ik zondag nog 71,2 woog en zaterdag durfde ik nog niet op de schaal te staan.
Eigenlijk voel ik me veel beter bij dit weinige aantal kh per dag (plm 10)als bij meer kh per dag(plm 40). Wordt elke morgen wer wakker met een plat en leeg buikje. Voelt gewoon veel prettiger.
Werkse etc maar weer.
Maar daar ded ik het toen ook niet voor trouwens, ik vond het gewoon lekker en gezond. Als ik sport doe ik het puur voor mn coditie, zoals nu weer voor t skien.
Vanmorgen gaf de schaal 69,9 aan, ik ben heel dik tevreden omdat ik zondag nog 71,2 woog en zaterdag durfde ik nog niet op de schaal te staan.
Eigenlijk voel ik me veel beter bij dit weinige aantal kh per dag (plm 10)als bij meer kh per dag(plm 40). Wordt elke morgen wer wakker met een plat en leeg buikje. Voelt gewoon veel prettiger.
Werkse etc maar weer.
woensdag 20 augustus 2008 om 12:37
Sja, bij mij werkt bewegen dus wél erg goed. Dat merk ik altijd gelijk. Ik merk nu óók dat ik met minder bewegen minder eet. Dat vind ik wel een goede ontwikkeling bij mezelf. En daardoor was ik in de vakantie dus ook niet aangekomen.
Ik merk bovendien dat de ontspannende houding die ik nu heb tov eten/afvallen goed werkt op mn darmen. Ik heb ineens wél een vrij regelmatige stoelgang en daarmee ook een leeg buikje
Juist van goede volkorenproducten, met kh dus, kan ik lekker naar de wc en dat voelt zoooooooo fijn.
Ik merk bovendien dat de ontspannende houding die ik nu heb tov eten/afvallen goed werkt op mn darmen. Ik heb ineens wél een vrij regelmatige stoelgang en daarmee ook een leeg buikje
Juist van goede volkorenproducten, met kh dus, kan ik lekker naar de wc en dat voelt zoooooooo fijn.
Later is nu
donderdag 21 augustus 2008 om 00:17
en ze is weer terug...ruim 40 minuten gelopen, best lekker!
Waar was ik...oja, ook vandaag dus geen alcohol (makkie, drink amper en al helemaal niet doordeweeks) en avondeten was stamppot andijvie met spekjes. Heel weinig vlees dus. Heb wel wat nootjes en rijstcrackertjes gesnoept en dat gaat eigenlijk beter dan wanneer ik (zoals meestal) een koekje pak tijdens het koken. Want 1 koekje worden er altijd meer, en een chocolaatje erbij, en nog een snoepje, en uiteindelijk heb ik de halve kast leeggevreten voordat het eten klaar is...
Waar was ik...oja, ook vandaag dus geen alcohol (makkie, drink amper en al helemaal niet doordeweeks) en avondeten was stamppot andijvie met spekjes. Heel weinig vlees dus. Heb wel wat nootjes en rijstcrackertjes gesnoept en dat gaat eigenlijk beter dan wanneer ik (zoals meestal) een koekje pak tijdens het koken. Want 1 koekje worden er altijd meer, en een chocolaatje erbij, en nog een snoepje, en uiteindelijk heb ik de halve kast leeggevreten voordat het eten klaar is...
donderdag 21 augustus 2008 om 07:18
Hier ook weer een hele goede dag gehad gisteren, we waren bij een fam.lid op verjaardag en bleven daar eten.
Heb geen wijn gehad etc, wel 3 stukjes kaas en 3 stukjes worst maar dat mag dus. Maar daardoor zat ik wel te vol om mn vlees te gaan bakken en op te eten. Wel heb ik mn sla + mayo opgegeten daar. Op deze manier sta ik mij in het weekend wel een wijntje toe.
Heb gisteren nog een megamooie spijkerbroek gescoord, zo'n lage broek had ik nog nooit eerder aan, maar zit fantastich.
Merk LTB, ik heb bijna niet meer anders en ik had nl. nog een tegoedbon waar ik deze broek voor besteld had, waar ik alweer en poosje op zat te wachten.
Heb geen wijn gehad etc, wel 3 stukjes kaas en 3 stukjes worst maar dat mag dus. Maar daardoor zat ik wel te vol om mn vlees te gaan bakken en op te eten. Wel heb ik mn sla + mayo opgegeten daar. Op deze manier sta ik mij in het weekend wel een wijntje toe.
Heb gisteren nog een megamooie spijkerbroek gescoord, zo'n lage broek had ik nog nooit eerder aan, maar zit fantastich.
Merk LTB, ik heb bijna niet meer anders en ik had nl. nog een tegoedbon waar ik deze broek voor besteld had, waar ik alweer en poosje op zat te wachten.
donderdag 21 augustus 2008 om 12:14
Maar vandaag ben ik vrij, dus nu wordt het anders... net boodschappen gedaan en ik vind het eigenlijk makkelijker zo. Tis net of het duidelijker is zo, gewoon geen suiker. Dus geen koekjes, geen snoepjes, geen chocolade maar wel nootjes!
Heb ook een lekkere salade meegenomen voor de lunch zometeen, mmmm
Kreeg gisteren trouwens wel commentaar op mijn werk, dat ik geen koffie meer dronk. Eigenlijk vind ik gewone koffie helemaal niet zo lekker, drink het meer omdat het makkelijker is dan thee of iets anders. Nu doe ik dus maar iets meer moeite en drink alleen af en toe nog een kopje cappuccino ofzo. Maar dan echt voor de lekker zeg maar. Niet voor het gemak.
Heb ook een lekkere salade meegenomen voor de lunch zometeen, mmmm
Kreeg gisteren trouwens wel commentaar op mijn werk, dat ik geen koffie meer dronk. Eigenlijk vind ik gewone koffie helemaal niet zo lekker, drink het meer omdat het makkelijker is dan thee of iets anders. Nu doe ik dus maar iets meer moeite en drink alleen af en toe nog een kopje cappuccino ofzo. Maar dan echt voor de lekker zeg maar. Niet voor het gemak.
vrijdag 22 augustus 2008 om 10:10
Goed zeg dat jullie nog steeds zo actief schrijven hier!
Ik zie goede resultaten in het lijstje hierboven.
Dat is inspirerend!
Ik ben heel voorzichtig ook weer begonnen (na alle mislukte 3574 pogingen hiervoor).
En schrijf daarover hier op vrouwonline.nl.
Daar ben ik dan wel weer trots op.
Op het feit dat mijn begingewicht daar 5 kilo boven mijn startgewicht hier ligt dan weer niet!
Ik zie goede resultaten in het lijstje hierboven.
Dat is inspirerend!
Ik ben heel voorzichtig ook weer begonnen (na alle mislukte 3574 pogingen hiervoor).
En schrijf daarover hier op vrouwonline.nl.
Daar ben ik dan wel weer trots op.
Op het feit dat mijn begingewicht daar 5 kilo boven mijn startgewicht hier ligt dan weer niet!
vrijdag 22 augustus 2008 om 10:56
quote:meave schreef op 22 augustus 2008 @ 09:41:
Ik klaag niet: 80,3. Gaat wel belachelijk hard zo en het is natuurlijk maar de vraag of het eraf blijft, maar soit...
Maeve, je weet waar het van komt natuurlijk.
Je eetlust zal op den duur wel weer normaal worden en
dan moet je oppassen en weer in t gareel moeten.
Probeer het op tijd weer op te pakken ofzo.
Ook geldt: nu te weinig eten = lichaam in de winterstand.
Voor de rest heel veel sterkte en een dikke *hug*.
Ik klaag niet: 80,3. Gaat wel belachelijk hard zo en het is natuurlijk maar de vraag of het eraf blijft, maar soit...
Maeve, je weet waar het van komt natuurlijk.
Je eetlust zal op den duur wel weer normaal worden en
dan moet je oppassen en weer in t gareel moeten.
Probeer het op tijd weer op te pakken ofzo.
Ook geldt: nu te weinig eten = lichaam in de winterstand.
Voor de rest heel veel sterkte en een dikke *hug*.
vrijdag 22 augustus 2008 om 19:10
Toet, heb net je blog van achter naar voor gelezen. Gaaf zeg, je schrijft leuk! En je gaat goed zo te zien, ga je volgen!
Meave, zorg je wel een beetje voor jezelf? ((hug))
Hier alweer een goede dag. Wel wat nootjes gesnoept maar verder heel netjes gedragen al zeg ik het zelf. Nu nog even kijken of ik mezelf nog kan motiveren een stukje te gaan rennen... (ben zo moeoeoeoe!!) Zo'n peuter die er een groot genoegen in schept je de hele dag op stang te jagen is flink vermoeiend. Waarom? WAarom dan? Ja maar waarom dan niet? Mama ik wil... mama jij moet... mama mag ik... ggggggggrrrrrrrrr
Meave, zorg je wel een beetje voor jezelf? ((hug))
Hier alweer een goede dag. Wel wat nootjes gesnoept maar verder heel netjes gedragen al zeg ik het zelf. Nu nog even kijken of ik mezelf nog kan motiveren een stukje te gaan rennen... (ben zo moeoeoeoe!!) Zo'n peuter die er een groot genoegen in schept je de hele dag op stang te jagen is flink vermoeiend. Waarom? WAarom dan? Ja maar waarom dan niet? Mama ik wil... mama jij moet... mama mag ik... ggggggggrrrrrrrrr
vrijdag 22 augustus 2008 om 19:46
Haha ja he? Ik weet er nog alles van maar die is nu zo groot dat ie best 3 kwartiertjes alleen in huis kan zijn terwijl ik even de sportschool in dook.
Oh wat ben ik blij dat ik er weer lol aan heb.
Vanavond dan toch maar een wijntje, morgen niet en zondag
wel alles ivm visite en gezelligheid.
Door de week weer clean.
Oh wat ben ik blij dat ik er weer lol aan heb.
Vanavond dan toch maar een wijntje, morgen niet en zondag
wel alles ivm visite en gezelligheid.
Door de week weer clean.
zaterdag 23 augustus 2008 om 00:20
zaterdag 23 augustus 2008 om 14:50
Gefeliciteerd met je blikken bruiloft Meis, wat een attente vrienden zeg!
Dank voor de complimenten, ik vrees dat ik beter kan schrijven dan lijnen. Oh jee.
Ik hoop dat ik hier ook weer mee "mag" schrijven? Ik vind het moeilijk hoor allemaal...
Hoe vaak ga jij naar de sportschool Sandra, en wat doe je dan?
Ik moet echt sportief aan de bak. Anders komt het niet goed.
Ook hier even een voor Meave. En succes iedereen dit weekend!!!
Dank voor de complimenten, ik vrees dat ik beter kan schrijven dan lijnen. Oh jee.
Ik hoop dat ik hier ook weer mee "mag" schrijven? Ik vind het moeilijk hoor allemaal...
Hoe vaak ga jij naar de sportschool Sandra, en wat doe je dan?
Ik moet echt sportief aan de bak. Anders komt het niet goed.
Ook hier even een voor Meave. En succes iedereen dit weekend!!!
zaterdag 23 augustus 2008 om 15:07
dank voor de felicitaties! Inderdaad attente vrienden, ik prijs me er gelukkig mee!!!
Had vanmorgen willen rennen maar het was gisteren wat te laat geworden dus was niet om 7 uur wakker... nouja, morgen in elk geval weer body-balancen en maandagavond weer aan de bak met hardlooptraining!
Ach Toet, toch weer moeilijk? Je klinkt zo goed op je blog! Ik vind het leuk als je er weer bijkomt hier! (maar ik heb natuurlijk niks te vertellen hahaha!)
Net lekker naar de kapper geweest (en afvallen zal ik haha) dus kan er weer voor een paar weken tegen!
Had vanmorgen willen rennen maar het was gisteren wat te laat geworden dus was niet om 7 uur wakker... nouja, morgen in elk geval weer body-balancen en maandagavond weer aan de bak met hardlooptraining!
Ach Toet, toch weer moeilijk? Je klinkt zo goed op je blog! Ik vind het leuk als je er weer bijkomt hier! (maar ik heb natuurlijk niks te vertellen hahaha!)
Net lekker naar de kapper geweest (en afvallen zal ik haha) dus kan er weer voor een paar weken tegen!
zondag 24 augustus 2008 om 08:48
Toet, tuuk kun je hier ook weer meeschrijven. Gezellig!
Ik doe in de sportschool alleen nog 33 minuten crosstrainer voor- en achteruit. Vooral dat achteruit is perfect om getrainde benen te krijgen voor het skien. Met een kantoorbaan lukt je dat anders niet en ik wil en ik zal goed met de mannen (want die scheinen maarzo geen last van hun benen te krijgen) meekomen.
Lekker donderjagen op die latten.
Ik doe in de sportschool alleen nog 33 minuten crosstrainer voor- en achteruit. Vooral dat achteruit is perfect om getrainde benen te krijgen voor het skien. Met een kantoorbaan lukt je dat anders niet en ik wil en ik zal goed met de mannen (want die scheinen maarzo geen last van hun benen te krijgen) meekomen.
Lekker donderjagen op die latten.
maandag 25 augustus 2008 om 13:58
Kijk, dat gevoel ken ik dus niet "vanavond weer lekker op de crosstrainer". Ik 'moet' altijd van mezelf. Zou dat nou komen omdat ik gewoon geen sprotief type ben, of omdat ik my kind of sport nog niet ben tegengekomen? Of zou het een kip en ei verhaal zijn? Onsportief-dik-onsportief-dik; wat was er eerder?
maandag 25 augustus 2008 om 16:48
Ik denk dat je gewoon een gewoonte moet kweken Toet, en iets vinden dat je echt leuk vindt, altijd kunt doen (regen/sneeuw/zon/enz) en er dan voor gaan. Achteraf is het altijd lekkerder dan wanneer je begint, is mijn ervaring
Ik heb zo al 7 jaar dat ik met een vriendin zwem op maandagavond. Dit is zo'n gewoonte, daar denk ik eigenlijk niet meer over. Toch hebben we momenteel niet zo'n zin en wandelen we een uurtje. Is ook heel lekker, en toch vergeet ik dat steeds, want ik zou ook dagelijks na het eten even wandelen.
Ik heb zo al 7 jaar dat ik met een vriendin zwem op maandagavond. Dit is zo'n gewoonte, daar denk ik eigenlijk niet meer over. Toch hebben we momenteel niet zo'n zin en wandelen we een uurtje. Is ook heel lekker, en toch vergeet ik dat steeds, want ik zou ook dagelijks na het eten even wandelen.
Later is nu
maandag 25 augustus 2008 om 17:43
hé lieverd, leuk dat je er weer bent!!
Zo, hier is de vakantie voorbij, afgelopen woensdag waren we terug, maar ik heb nog even gestruisvogeld. Vandaag echter is de leut voorbij: niet gesnoept, wel fruit en verse groente èn gesport! Moets ook nodig, bovendien 6 keer op een neer gefietst (hé 6 keer 10 minuten is ook een uur!) en vanavond wandelen. Moet een goed begin gaan, woensdag ga ik weer wegen. Zal vast niet fraai zijn, de vakantie was heerlijk namelijk:)
Ga maar weer eigenwijs ene lijstje opschrijven, voor mij toch weer goed.
O: 2 crackers, karnemelk
T: niets (sporten)
L: 3 boterhammen, karnemlek
T: appel, paar lepels droge cruesli
D: gekookte aardappels, bloemkool, hamburger
Zo, hier is de vakantie voorbij, afgelopen woensdag waren we terug, maar ik heb nog even gestruisvogeld. Vandaag echter is de leut voorbij: niet gesnoept, wel fruit en verse groente èn gesport! Moets ook nodig, bovendien 6 keer op een neer gefietst (hé 6 keer 10 minuten is ook een uur!) en vanavond wandelen. Moet een goed begin gaan, woensdag ga ik weer wegen. Zal vast niet fraai zijn, de vakantie was heerlijk namelijk:)
Ga maar weer eigenwijs ene lijstje opschrijven, voor mij toch weer goed.
O: 2 crackers, karnemelk
T: niets (sporten)
L: 3 boterhammen, karnemlek
T: appel, paar lepels droge cruesli
D: gekookte aardappels, bloemkool, hamburger
maandag 25 augustus 2008 om 17:47
Ik ben echt blij dat ik sporten weer heerlijk vind.
Ook ondanks dat ik een beetje brak (wijn) wakker
ben geworden, ga ik nu wel en anders had ik allang
een uur onder de wol gekropen.
Ik las laatst nl. dat als je geen (weinig dus) koolh eet je lichaam
in het begin heel lui is om die andere energiebronnen te gebruiken/ om te zetten voor whatever je doet per dag. Ga maar na; normaal heb je suikers genoeg in je bloed zitten waar je makkelijk een half uur voluit op kunt sporten en die heb ik dus niet meer. Heeft me wel ff 5 maanden gekost voordat mn
lichaam zich heeft aangepast.
Ook ondanks dat ik een beetje brak (wijn) wakker
ben geworden, ga ik nu wel en anders had ik allang
een uur onder de wol gekropen.
Ik las laatst nl. dat als je geen (weinig dus) koolh eet je lichaam
in het begin heel lui is om die andere energiebronnen te gebruiken/ om te zetten voor whatever je doet per dag. Ga maar na; normaal heb je suikers genoeg in je bloed zitten waar je makkelijk een half uur voluit op kunt sporten en die heb ik dus niet meer. Heeft me wel ff 5 maanden gekost voordat mn
lichaam zich heeft aangepast.