We kunnen het!!
woensdag 8 augustus 2007 om 10:28
Lieve mede-afvallers
laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!
Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.
Dan maar een dag later op streefgewicht
Later is nu
zondag 10 augustus 2008 om 21:40
Als je nou voortaan vermeldt: "à la Montignac, s'il vous plaît" dan begrijpen ze het misschien wel ?
Ik ben blij dat Moppeman en ik allebei Frans spreken. Zelfs Moppekleuter doet zijn best, en als hij weet dat we bij iemand op de camping op visite gaan vraagt hij vantevoren of hij in Duits of Frans moet groeten.
Ik ben blij dat Moppeman en ik allebei Frans spreken. Zelfs Moppekleuter doet zijn best, en als hij weet dat we bij iemand op de camping op visite gaan vraagt hij vantevoren of hij in Duits of Frans moet groeten.
dinsdag 12 augustus 2008 om 16:54
Haha, nou ik zit niet bepaald in een zomerdip. Mss omdat we niet op vakantie zijn geweest?
Zijn nu wel net een weekendje weggeweest maar dat is niet voldoende dus met de herfst naar Turkije ofzo, als het maar warm is en ik niet op sjouw hoef voor eten en drinken.
Dat eten past trouwens ideaal in mijn leefwijze. Een paar jaar geleden deed ik: minder koolhydraten beetje volgens het pricipe van het sc diet. Na ruim 2 jaar begon ik daar dus van te groeien, terwijl ik dus niet op dieet was hoor, ik wilde gewoon 'gezond' doen. Ik weet alleen nog dat ik niets afwoog, dus daar moet dan de fout hebben gezeten. Het dieet van de dietiste daarna heeft werkelijk nix uitgehaald, het ging toen om een paar kilo en die gingen er mooi niet af, ik bleef wel stilstaan meer dan een jaar en dat veranderde dus afgelopen winter, toen 7 kg erbij. Moet toch echt van de pre overgang en overgang zijn geweest? Ik zou het anders echt niet weten.
Omdat ik het nu wel goed wil ( en blijven) doen, ik heb immers geen andere keus, zal ik maarzo niet in een dip belanden.
Zijn nu wel net een weekendje weggeweest maar dat is niet voldoende dus met de herfst naar Turkije ofzo, als het maar warm is en ik niet op sjouw hoef voor eten en drinken.
Dat eten past trouwens ideaal in mijn leefwijze. Een paar jaar geleden deed ik: minder koolhydraten beetje volgens het pricipe van het sc diet. Na ruim 2 jaar begon ik daar dus van te groeien, terwijl ik dus niet op dieet was hoor, ik wilde gewoon 'gezond' doen. Ik weet alleen nog dat ik niets afwoog, dus daar moet dan de fout hebben gezeten. Het dieet van de dietiste daarna heeft werkelijk nix uitgehaald, het ging toen om een paar kilo en die gingen er mooi niet af, ik bleef wel stilstaan meer dan een jaar en dat veranderde dus afgelopen winter, toen 7 kg erbij. Moet toch echt van de pre overgang en overgang zijn geweest? Ik zou het anders echt niet weten.
Omdat ik het nu wel goed wil ( en blijven) doen, ik heb immers geen andere keus, zal ik maarzo niet in een dip belanden.
dinsdag 12 augustus 2008 om 17:19
Nouja, volgens mij zijn aantal 'vaste dames' wel met zomervakantie, dat verklaart natuurlijk een forumdipje in dit topic. Misschien dat jullie na hun vakantie kunnen gaan denken over een nieuw topic met een nieuwe persoon die de tabel bijhoudt.
ik merk dat ik hier toch steeds minder ga komen, uiteindelijk wil ik hier alleen nog maar af en toe meelezen en meeleven, niet het topic gaande houden
ik merk dat ik hier toch steeds minder ga komen, uiteindelijk wil ik hier alleen nog maar af en toe meelezen en meeleven, niet het topic gaande houden
Later is nu
donderdag 14 augustus 2008 om 10:25
zaterdag 16 augustus 2008 om 08:41
Mogen we deze week dan even voor spek en bonen beschouwen. Ik heb nogal een bewogen weekje achter de rug(met mijn nieuwe baan begonnen, als alles mee zit gaan we een ander huis kopen, mijn schoonmoeder is gisteren van de trap gevallen en zo zijn er nog wat privedingen die sinds deze week spelen) en dat komt mijn voornemens niet echt ten goede. Nou ben ik gelukkig niet doorgeslagen de andere kant op, maar echt proberen af te vallen kunnen we dit ook niet noemen vrees ik.
zaterdag 16 augustus 2008 om 12:02
Hallo mede afvallers....
Een paar dagen geleden heb ik een topic geopend hier...: a.s. maandag beginnen... en ongeveer 10kg eraf...
Kan iemand mij vertellen hoe jullie zo'n schema/tabel maken en waar jullie het bijhouden?
Zouden jullie willen reageren onder mijn topic?
Alvast bedankt!!! en succes met jullie strijd tegen de kilo's!
Groetjes
Krullebos
Een paar dagen geleden heb ik een topic geopend hier...: a.s. maandag beginnen... en ongeveer 10kg eraf...
Kan iemand mij vertellen hoe jullie zo'n schema/tabel maken en waar jullie het bijhouden?
Zouden jullie willen reageren onder mijn topic?
Alvast bedankt!!! en succes met jullie strijd tegen de kilo's!
Groetjes
Krullebos
zaterdag 16 augustus 2008 om 19:37
Hier een kilo erbij Madootje en dat terwijl ik toch echt wel Atkinsproof eet. Zal wel door de wijn (en overgang) komen.
Alkohol wordt nl eerst verbrandt en dan komt de vertering van het voedsel natuurlijk in het gedrang, wordt gelijk omgezet als vet. Ben weer ff naar fase 1 gegaan vanaf vandaag. Ging heel goed, veel eieren en 200 gram sla + mayo, morgen als ontbijt maar weer een flan uit de oven.
Het gaat mij meteen weer op de maag zitten als ik zwaarder wordt, nou lekker is dat! t Voelt nu dat ik wel 4 kg af mag vallen ipv 1.
Jij ook succes hoor Madootje.
Alkohol wordt nl eerst verbrandt en dan komt de vertering van het voedsel natuurlijk in het gedrang, wordt gelijk omgezet als vet. Ben weer ff naar fase 1 gegaan vanaf vandaag. Ging heel goed, veel eieren en 200 gram sla + mayo, morgen als ontbijt maar weer een flan uit de oven.
Het gaat mij meteen weer op de maag zitten als ik zwaarder wordt, nou lekker is dat! t Voelt nu dat ik wel 4 kg af mag vallen ipv 1.
Jij ook succes hoor Madootje.
zondag 17 augustus 2008 om 20:32
Krullebos:
tabel maken in excel
tabel kopieren naar paint
painttabel plaatsen op een fotowebsite ofzo.
Link hier plaatsen als plaatje. Dit laatste hoef je maar 1x te doen, steeds als je het plaatje op photobucket verandert, verandert de tabel hier ook
succes
ik ga vanaf nu weer echt beginnen zonder suiker, alcohol enz. Eigenlijk hield ik alleen geen vlees en geen koffie nog redelijk vol, maar ik krijg dan nu ook weer meer eczeem. Dat kan ik zo voor het winterseizoen beter niet doen
tabel maken in excel
tabel kopieren naar paint
painttabel plaatsen op een fotowebsite ofzo.
Link hier plaatsen als plaatje. Dit laatste hoef je maar 1x te doen, steeds als je het plaatje op photobucket verandert, verandert de tabel hier ook
succes
ik ga vanaf nu weer echt beginnen zonder suiker, alcohol enz. Eigenlijk hield ik alleen geen vlees en geen koffie nog redelijk vol, maar ik krijg dan nu ook weer meer eczeem. Dat kan ik zo voor het winterseizoen beter niet doen
Later is nu
zondag 17 augustus 2008 om 21:47
T gaat hier goed, gisteren en vandaag nog geen 10 kh gehad.
Ik schrok lichtelijk vanmorgen dat de schaal toch alweer 71,2 aangaf. T moet echt de wijn zijn geweest in combi met de overgang. Vanaf morgen ook maar weer een halve flan mee naar t werk, die smaakte vanmorgen ook weer uitstekend.
Succes Dreamer.
Ik schrok lichtelijk vanmorgen dat de schaal toch alweer 71,2 aangaf. T moet echt de wijn zijn geweest in combi met de overgang. Vanaf morgen ook maar weer een halve flan mee naar t werk, die smaakte vanmorgen ook weer uitstekend.
Succes Dreamer.
maandag 18 augustus 2008 om 00:27
maandag 18 augustus 2008 om 06:43
Ik lees geen etiketten. Daar zit vaak maar zo weinig in, dat kan het verschil niet maken, denk ik. Als ik zelf in het eten suiker zou gebruiken (yoghurt/brinta) gebruik ik vloeibare zoetstof.
Verder is het vooral niet snoepen. Tegen mezelf zeggen "ik eet geen suiker" en dan niets nemen. De zoete trek wegnemen met een cracker appelstroop (geen toegevoegde suiker, wel loeizoet)
Maarja, ik doe het dus (nog steeds niet) voor afvallen, wel voor m'n huid en als het goed is, is het resultaat dan weer snel zichtbaar. Ik heb nu (helaas?) ook gemerkt dat dan na een tijdje best wel weer wat kan nemen, zonder dat eczeem gelijk aan alle kanten uitbarst, maar ik nam de laatste tijd weer te regelmatig (elke dag chocolade, 3x per week wijn)
succes ermee.
Verder is het vooral niet snoepen. Tegen mezelf zeggen "ik eet geen suiker" en dan niets nemen. De zoete trek wegnemen met een cracker appelstroop (geen toegevoegde suiker, wel loeizoet)
Maarja, ik doe het dus (nog steeds niet) voor afvallen, wel voor m'n huid en als het goed is, is het resultaat dan weer snel zichtbaar. Ik heb nu (helaas?) ook gemerkt dat dan na een tijdje best wel weer wat kan nemen, zonder dat eczeem gelijk aan alle kanten uitbarst, maar ik nam de laatste tijd weer te regelmatig (elke dag chocolade, 3x per week wijn)
succes ermee.
Later is nu
maandag 18 augustus 2008 om 15:20
Ik proef ook het verschil niet, maar als ik op m'n werk ben, is cafeïnevrije koffie gewoon net zo lastig als thee. Dan drink ik liever (cafeïne/theeïne vrije) thee. Ik zet een pot voor mezelf en daarna nóg ééntje..
Thuis dronk ik eigenlijk altijd alleen maar cafeïnevrije koffie, maar toen ik verslaafd raakte, moest ik thuis ook aan de echte.
Thuis dronk ik eigenlijk altijd alleen maar cafeïnevrije koffie, maar toen ik verslaafd raakte, moest ik thuis ook aan de echte.
Later is nu
maandag 18 augustus 2008 om 20:31
caffeine ben ik gelukkig niet verslaafd aan, ik lust best een bakkie, maar niet te sterk, heb het liefst cappuccino ofzo, maar als er alleen maar thee is dan is het ook prima meestal.
En vanaf morgen ga ik dus suikervrij. In de vakantie heb ik amper gesnoept (wel een ijsje elke dag natuurlijk...) en nu een paar dagen thuis vliegen de koekjes en de chocolaatjes er weer zo doorheen... zo gaat het niet goedkomen natuurlijk...
In de yoghurt en brinta enzo heb ik geen zoet nodig, als ik geen koffie drink dan hoeft daar ook geen zoetje in en dat is mooi want wil ook niet teveel van die kunstmatige zoetstoffen hebben. (over zoetstoffen: lust er hier iemand rosebier? die van Gulpener is me toch vies!!! ieuw je proeft alleen maar die zoetstof! geef mij maar wieckse of hoegaarden...o nee, nu dus niet, ook maar een poosje alcoholvrij na de vakantie)
Morgen weer werken, eens kijken of ik weer een beetje in het ritme kan komen...
En vanaf morgen ga ik dus suikervrij. In de vakantie heb ik amper gesnoept (wel een ijsje elke dag natuurlijk...) en nu een paar dagen thuis vliegen de koekjes en de chocolaatjes er weer zo doorheen... zo gaat het niet goedkomen natuurlijk...
In de yoghurt en brinta enzo heb ik geen zoet nodig, als ik geen koffie drink dan hoeft daar ook geen zoetje in en dat is mooi want wil ook niet teveel van die kunstmatige zoetstoffen hebben. (over zoetstoffen: lust er hier iemand rosebier? die van Gulpener is me toch vies!!! ieuw je proeft alleen maar die zoetstof! geef mij maar wieckse of hoegaarden...o nee, nu dus niet, ook maar een poosje alcoholvrij na de vakantie)
Morgen weer werken, eens kijken of ik weer een beetje in het ritme kan komen...
dinsdag 19 augustus 2008 om 20:29
Dag 1 is voor een groot deel in the pocket. Geen suiker gehad, geen koffie, en ook geen vlees vandaag, alcohol ook niet trouwens. Viel me niet tegen.
Had alleen wel een enorme na-de-lunch-dip!! Volgens mij moet ik nog wel afkicken van de vakantie-siesta, ik viel echt bijna in slaap aan mijn buro!
Wilde eigenlijk gaan rennen vanavond, maar heb een beetje spierpijn van het halfuurtje crosstrainer van gisteren...en heb ook geen zin, wil gewoon op de bank met een bak thee.
Had alleen wel een enorme na-de-lunch-dip!! Volgens mij moet ik nog wel afkicken van de vakantie-siesta, ik viel echt bijna in slaap aan mijn buro!
Wilde eigenlijk gaan rennen vanavond, maar heb een beetje spierpijn van het halfuurtje crosstrainer van gisteren...en heb ook geen zin, wil gewoon op de bank met een bak thee.
dinsdag 19 augustus 2008 om 21:49
Ik heb het sporten ook weer opgepakt!
Gisteren en vandaag 33 minuten crosstrainer,
ik wil weer minimaal 3x per week gaan.
Had me daar een hartslag van 156 p/m!
Ik moet onder de 140 blijven kwa leeftijd?
Dat lukt me doorgaans al niet omdat ik
harder en harder wil.
Ik doe de crosser ook achteruit, heb ik heel
veel profijt van bij het skien.
Heb nu ook voor mn tel.punten een hartslagmeter
aangeschaft want die in de sportschool vertrouw ik nooit
zo.
Gisteren en vandaag 33 minuten crosstrainer,
ik wil weer minimaal 3x per week gaan.
Had me daar een hartslag van 156 p/m!
Ik moet onder de 140 blijven kwa leeftijd?
Dat lukt me doorgaans al niet omdat ik
harder en harder wil.
Ik doe de crosser ook achteruit, heb ik heel
veel profijt van bij het skien.
Heb nu ook voor mn tel.punten een hartslagmeter
aangeschaft want die in de sportschool vertrouw ik nooit
zo.
woensdag 20 augustus 2008 om 08:32
Goed, ik schrijf niet meer mee voor het afvallen, maar ben toch sinds maandag halve kg kwijt
Mijn beweging bestaat nog vooral uit fietsen, door verdere werkplek een uur per dag en dan maandags zwemmen (afgelopen 2 maandagen trouwens wandelen, wegens mooi weer) Ik zoek nog een sport, maar vind het zo ook eerst wel goed. Ik wil ook weer dagelijks gaan wandelen, maar op de één of andere manier komt dat er niet zo van. Gisteren zoveel gefietst dat ik het niet nodig vond
Fijne dag iedereen!
Mijn beweging bestaat nog vooral uit fietsen, door verdere werkplek een uur per dag en dan maandags zwemmen (afgelopen 2 maandagen trouwens wandelen, wegens mooi weer) Ik zoek nog een sport, maar vind het zo ook eerst wel goed. Ik wil ook weer dagelijks gaan wandelen, maar op de één of andere manier komt dat er niet zo van. Gisteren zoveel gefietst dat ik het niet nodig vond
Fijne dag iedereen!
Later is nu