Lijf & Lijn alle pijlers

weight watchers ja of nee...

07-02-2017 22:36 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké er moet hier echt wat gebeuren. Ik voel me dood ongelukkig, onaantrekkelijk en te zwaar. Ik wil zeker 15 kilo kwijt. Ik zit er over na te denken om me aan te melden online bij weight watchers, nu 50% korting, maar ik twijfel, werkt het echt?
quote:MrsLady schreef op 07 februari 2017 @ 23:22:

Bij WeightWatchers is fruit en groente 0 punten, maar mijn favoriete fruit is banaan en druiven.

En dat terwijl je te zwaar kan worden van alleen groente er fruit als je het erg lekker vindt.

Veel fruit is rond de 50-70 kcal per 100 gram.

De gedachte erachter is vermoedelijk dat dikkerds groenten en fruit niet zo lekker vinden dus willen ze het stimuleren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 08 februari 2017 @ 08:47:

[...]

En dat terwijl je te zwaar kan worden van alleen groente er fruit als je het erg lekker vindt.

De gedachte erachter is vermoedelijk dat dikkerds groenten en fruit niet zo lekker vinden dus willen ze het stimuleren.Da's een beetje kort door de bocht. Toen ik WW deed, at ik gerust 4 stuks fruit per dag, waaronder banaan en mango enzo. Viel gewoon af. Fruit is supergezond en groenten ook. WW kijkt niet alleen naar kcal, maar ook naar voedingswaarde, vezels, etc.
Wauw iedereen super bedankt voor de reacties. En degene die zoveel zijn afgevallen super knap hoor.

Ik heb besloten om het te gaan proberen een paar maanden. Als er nog meer zijn die gaan starten en zin hebben ervaringen te delen hoor ik het graag
Hier heb ik altijd met veel plezier meegeschreven: Weight Watchers: we gaan ervoor!

Succes!
Zeker doen, to! Het is een erg fijne manier om af te vallen, maar bovenal een super goede manier om inzicht te krijgen in je eigen eetpatroon. Via ww kun je heel goed leren inschatten wat wel en niet goed is. Uiteindelijk komt het daar namelijk op neer: dat je zelf de juiste keuzes leert maken.

Succes!
Zonder ervoor te betalen kan je ook gebruik maken van de app My Fitness pal. Hier kun je heel makkelijk invoeren wat je eet en hoeveel. Tevens kun je sport/beweging invoeren. De app zegt dan steeds hoeveel kcal je nog mag eten die dag. Geeft ook een heel duidelijk inzicht in eetpatroon en voedingswaarden van verschillende producten. En het kost helemaal niks! Ik heb er veel aan gehad en ben ook blijvend 12 kg afgevallen.
Ja WW is super! Heel veel succes!

En het is echt een misverstand dat calorieen calorieen zijn, bepaalde calorieen zet je echt sneller om in vet dan andere. Calorieen uit groente, fruit en noten zorgen minder snel voor een hoge piek in je suikerspiegel dan bijvoorbeeld calorieen uit cola, snoep of vruchtensap.

Dus WW houdt daar inderdaad rekening mee, daarom dat groente en fruit ook gratis zijn. Mee eens dat j2 met 20 bananen per dag niet op schiet, maar met mate zal het echt goedkomen
Geluk groeit door te delen!
Goed dat je het gaat proberen!

Weight watchers heeft mij zoveel goeds gebracht, ruimte, rust en zelfwaardering. Begin vorig jaar begonnen en nu bijna 45 kg kwijt. Bezig met de laatste loodjes en ik weet zeker dat dat goed komt.

Veel succes!
Wat heel fijn is van de WW app is 'connect', echt ga daar meelezen en schrijven, het motiveert!
quote:retrostar schreef op 08 februari 2017 @ 08:47:

[...]

De gedachte erachter is vermoedelijk dat dikkerds groenten en fruit niet zo lekker vinden dus willen ze het stimuleren.Nee, het heeft ermee te maken dat veel groente en fruit erg vezelrijk zijn en vaak meer energie kosten om te verbranden dan ze opleveren.
quote:bloem_m schreef op 08 februari 2017 @ 14:05:

Goed dat je het gaat proberen!

Weight watchers heeft mij zoveel goeds gebracht, ruimte, rust en zelfwaardering. Begin vorig jaar begonnen en nu bijna 45 kg kwijt. Bezig met de laatste loodjes en ik weet zeker dat dat goed komt.

Veel succes!Wauw recept super knap van je. Succes met de laatste loodjes zet hem op
Afvallen is een kwestie van meer kcal verbranden dan dat je eet. Download dus gewoon een app waarin je je kcal inname kunt bijhouden (bijvoorbeeld myfitnesspal of fatsecret). Je stelt een doel in, een max aantal kcal per dag (wat die app ook voor je kan bepalen adhv allerlei gegevens) en vrijwel alle voedingsmiddelen staan erin geprogrammeerd. Dus als jij per dag 1500 kcal wilt/kan eten, dan kun je dat doen dmv 300 gram chips, maar ook door een fatsoenlijk dagmenu. Echt, het is geen racketwetenschap en het hoeft je al helemaal geen geld te kosten.

WW was voor de app tijd wellicht hartstikke handig. Maar nu hoeft dat echt niet meer. En als je de discipline niet hebt om er zelf mee aan de slag te gaan, dan vraag ik me af of het je lukt om na de WW op gewicht te blijven. Of een afvalprogramma werkt ligt 100% aan jezelf.
quote:basmatirijst schreef op 08 februari 2017 @ 22:30:

[...]

Nee, het heeft ermee te maken dat veel groente en fruit erg vezelrijk zijn en vaak meer energie kosten om te verbranden dan ze opleveren.

Dit klopt niet. Als een appel 70 kcal oplevert dan levert dat gewoon 70 kcal op. Fruit bevat veel suiker (en nee, suiker is suiker, ook als het natuurlijke suikers zijn) en dus veel kcal. Als je je kcal inname wilt beperken dan zou ik me dus niet voleten aan fruit onder het mom van "is zo lekker gezond".

Om 0,5 kg af te vallen moet je 3500 kcal verbranden. Als je dus voor -0.5 kg per week gaat, dan houdt dat in dat je per dag (uitgaande van 7 dagen) 500 kcal meer moet verbranden dan dat je eet.

Verbrand je dus 2000 kcal per dag, dan moet je er maar 1500 eten. Of je dat nou doet dmv mac donalds of dmv clean eating toestanden. Maakt voor het afvallen niks uit.
Coco87 dit is dus echt niet waar. Veel mensen denken dit, maar zo werkt je lichaam niet. In een keer heel veel calorieen eten is echt anders dan verspreid over de dag. En veel suikers worden sneller omgezet in vet dan wanneer er ook vezels in het product zitten, zoals in fruit. Toegevoegde suikers zijn wel altijd toegevoegde suikers, of dit nou honing, corn syrup, suiker, fruitsuiker of wat dan ook is.

Misschien moet je eens de documentaire 'Fed Up' kijken, daar wordt het goed in uitgelegd.
Geluk groeit door te delen!
quote:caribgirl schreef op 09 februari 2017 @ 03:35:

Coco87 dit is dus echt niet waar. Veel mensen denken dit, maar zo werkt je lichaam niet. In een keer heel veel calorieen eten is echt anders dan verspreid over de dag. En veel suikers worden sneller omgezet in vet dan wanneer er ook vezels in het product zitten, zoals in fruit. Toegevoegde suikers zijn wel altijd toegevoegde suikers, of dit nou honing, corn syrup, suiker, fruitsuiker of wat dan ook is.

Misschien moet je eens de documentaire 'Fed Up' kijken, daar wordt het goed in uitgelegd.

Dat zou dus betekenen dat afvallen geen kwestie is van meer verbranden dan je eet?

Heb er zo snel ook geen wetenschappelijke bronnen van, maar een rondje google (en eigen ervaring) gaan toch echt mee in bovenstaande. Hoe kan het dat mensen afvallen met Sonja Bakker? Terwijl het zo'n beetje de grootste rommel is die je kunt eten (eierkoeken, liga, optimel etc). Omdat het extreem weinig kcal bevat.

Overigens wil het dus niet zeggen dat als wij exact hetzelfde aantal calorieën zouden eten per dag, dat we dan ook hetzelfde zouden afvallen.

Ik vind deze meneer altijd zeer verhelderend: http://jelmerdeboer.nl/calorie-is-calorie/
En Boefje, ben je gestart? Ik ben benieuwd hoe het bevalt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven