Lijf & Lijn alle pijlers

Weight watchers - samen slanker en gezonder

03-09-2018 20:03 260 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier ben je welkom om mee te schrijven over alles wat te maken heeft met WW. We steunen elkaar op moeilijke momenten, geven vaak complimenten en delen ideeen voor recepten en tussendoortjes met zo min mogelijk punten.
De tabel houden we zelf bij, laat het even weten wanneer je in de tabel wilt, dan krijg je de gegevens via een persoonlijk berichtje.
Forumnaam Lengte en startgewichtHuidig gewicht Streefgewicht Totaal kwijtDeze week kwijt
Samarkand 163 cm, 91,3 kilo74,8 6816,5 kilo-0,8
kilo
X XX XXX
anoniem_375590 wijzigde dit bericht op 08-01-2019 11:11
17.05% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ben ik ook weer na een erg druk weekend. Vandaar nu pas zin om in te loggen. Ik heb zaterdagochtend gewogen en was 75,2. Precies halve kilo eraf afgelopen week. Prima zo lang het maar naar beneden gaat.

Samarkand! Echt wauw! Hoe doe je dat toch structureel meer dan een kilo eraf terwijl je al zo'n tijd bezig bent. Knap hoor. Ik maakte alleen in het begin van die grote sprongen.

Ikbenik, wat leuk dat je ook hebt aangemeld. Ik ben erg benieuwd hoe het je gaat bevallen. Succes ermee!

Zoë, is maandag je weegdag? Ik ben het even kwijt, maar dacht van niet. Ik ga ook niet vandaag op de weegschaal staan want dan is er gegarandeerd geen halve kilo meer af bij mij, na een heel gezellige zaterdagavond en zondag. Het beste is echt maar 1x per week te wegen, gewicht schommelt nu eenmaal. Blijf positief hoor!

Haley, ik snap wat je zegt, maar voor jouw lengte heb je al een prachtig gewicht. Alles extra is mooi meegenomen maar niet perse een must, ja wellicht voor jezelf maar niet voor je gezondheid bedoel ik. Dus wellicht dat dat je onbewust soms wat makkelijk maakt, zo werkt het bij mij iig wel merk ik soms.

Nou succes allemaal weer ladies!
anoniem_375590 wijzigde dit bericht op 01-10-2018 14:03
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Shit sorry, bovenstaand bericht is van mij. Ik had eerst mn gewicht in de tabel aangepast en vergeten daarna in te loggen onder mn eigen nick 😬
Alle reacties Link kopieren
Zoë balen is dat he? En het kan zoveel redenen hebben...
Ik weeg juist wel elke dag zodat ik, zodra ik iets gezondigd heb, meteen de consequenties zie.
En soms is er iets bij terwijl ik me prima aan het programma heb gehouden, soms is er iets af terwijl ik dat niet verwacht heb. Maar altijd is het weer gewoon de draad weer oppakken.

Haley echt super dat je zoveel bent afgevallen. Het is mij al 2x ooit gelukt maar kwam steeds weer meer aan dan er af was. Ik verlegde gewoon mijn marges steeds. In het begin moest ik van mezelf bij +5 kilo weer streng gaan zijn, dat werden er 7, 9 etc....En altijd was er wel een reden waarom ik van mezelf even niet hoefde.

Nu ben ik chronisch ziek waardoor ik echt ontzettend moe ben. Echt uitgeput. En het enige wat ik er zelf aan kan doen is zorgen dat ik een gezond gewicht heb. Beter worden doe ik niet maar hopelijk wel iets minder moe. Ik wil gewoon niet dat mensen zeggen 'geen wonder dat je moe bent, met dat gewicht'.
Dus da's mijn drijfveer.

Ik merk wel dat ik echt te zuinig ben. Wat eten jullie zoal tussendoor?
Ja ik weet te vaak wegen geeft een verkeerd beeld, maar ik ben zo genijgd er elke dag op de gaan staan. Vorige week ging er elke ochtend iets af, dat motiveerd enorm ! Ik heb juist erg weinig gegeten dit weekend ipv al mijn weekpunten. Ik had er 25 over zelfs.
Mijn weegdag is zaterdag en idd ik moet me er niks van aan trekken. Ik wil zo graag onder die 90 blijven.
Nu naar de 85 eerst !!


Haley dan ben je toch goed stabiel als het ware. Als je dat zo vol houd super toch. Vakanties is ook lastig, niks moet en geen ritme scheelt enorm... voor mij dan.


Unica knap je instelling zo !

Misschien een best prive vraag, maar ik ben momenteel zoo onzeker over mijzelf en met name mijn lichaam. Ik liep in de stad en wil het liefst onzichtbaar zijn, kon wel huilen zo schaam ik me voor mij zelf ! Ik merk het hier thuis ook, samen op de bank ben ik zo gefocust waar zijn handen zijn.." wat ie dan wel niet voelt!😱" met de kinderen is dat heel anders maar voel mijzelf zo rot, word er zelf gek van.
Alle reacties Link kopieren
Ach Zoë wat vervelend dat je je zo voelt. Is dit even een dipje of is dit gevoel meer structureel? Want bij het laatste moet je daar wel wat mee denk ik. En ik ga ervan uit dat jouw man van je houdt ondanks je extra kilo's. Praat erover met hem ipv voor hem te denken. Hij zit niets voor niets lekker tegen je aan op de bank, dat zegt toch dat hij graag bij je is. Kop op meid, maak jezelf niet zo gek. You can do it!

Ikbenik, het is echt niet nodig zuinig te zijn. WW heeft nu juist ingecalculeerd dat de weekpunten mee op gaan. Ik ga er de laatste weken zelfs steeds wat overheen en val nog steeds af. Het gaat niet superhard, maar dat hoeft ook niet.
Ik eet tussendoor bij (lekkere) trek bv. een gekookt eitje, allerlei verschillend fruit, snoeptomaatjes, snackajack paprika, noten, lange vinger, zoete autodropjes. Genoeg wat weinig punten heeft en lekker als snackje kan.
Alle reacties Link kopieren
Zoë wat rot dat je je zo voelt. Je werkt natuurlijk hard aan je lichaam nu dus mocht je man zich echt even niet aangetrokken voelen tot je (en dat is jouw invulling want et wat unica zegt, hij komt toch wel lekker tegen je aan zitten) dan wordt er in elk geval goed aan gewerkt!
Ik heb het ook lang niet van mezelf willen zien maar nu ik me er veel bewuster van ben is dat wel 1 van de redenen om hard te werken aan een mooier lijf. Ik gun mijn man ook een vrouw waar hij trots op kan zijn. Duurt bij mij nog ff alleen, ha ha.

Ik moet echt even schakelen hoor. Vind het avondeten best lastig. Het idee dat ik weer 'gewoon' kan eten moet nog ff landen.
Was nadat ik gestart ben een pond aangekomen maar dat was er vanmorgen weer af. Hopelijk kan het afvallen nu echt beginnen.
Ibijbj super goed !! Afvallen is begonnen. Lekker weer dingen eten, zal je lichaam ook blij mee zijn.
Knap hoe jij er tegenaan kijkt wel.
Het ging bij mij een hele tijd heel goed. Ik heb vorig jaar een flinke burn out gehad met alle gruwelijke gedachte die daarbij komen en heb nu een lichte dip weer denk ik.

Mijn man houd toch wel van me, dat weet ik en vind mij wel mooi hoe ik er ook uit zie. Ergens denk ik prima, maar mijn logische kant zegt is bull shit. Ik ben lelijk en nu lelijk en dik, hoe kun je mij op mijn mooist 70 kilo vind en nu met alle hobbels en bobbels ook mooi. Hij accepteerd mij en ik wil dat ie mij echt mooi vind en trots is net wat jij IBIJBJ zegt. Ik werk eraan en heb afspraak voor refresh sessie dus komt allemaal best goed.
Unica is ook een eigen invulling. Ik mag niet voor andere denken.

MAAR ik woog vanmorgen weer 89.8! Raar lichaam he, gister ook een Magnum op mmmm. Deze week weer netjes, want er komt een heftig weekend aan!
Ik ben vrijdag jarig en we gaan een high tea doen en zaterdag visite met lekker en wijn... Ik denk dat ik de wijn pas dit jaar haha we weten wat daar van komt!
anoniem_362057 wijzigde dit bericht op 02-10-2018 11:54
Reden: Autocorrect
4.59% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zoë het is ook wel weer de tijd van het jaar....Hou het in de gaten hoor, een burnout zit je vast niet weer op te wachten.

Ik heb net gesmuld van een gerookte makreel. Wow dat was lekker. Gek dat dat 'mag'. Moet wel zeggen dat ik de 'lijnregels' (maximaal aantal stuks fruit, maximaal 6 eetmomenten etc) wel probeer aan te houden. Kan hierover niets terug vinden maar kan me niet voorstellen dat je alles met 0 punten maar lukraak kunt eten.
Ik hou die eetmomenten niet aan. Als ik honger ofzo heb neem ik iets. Onbeperkt is maar net hoe je t ziet haha 1,5 pak yogurt of 2 a 3 keer en schaaltje van 100 gr met fruit of muesli. Getob kijken wat voor jou werkt.
Ik kijk zo uit naar mijn Mymuesli pakket hihi. Hoop dat het met zo lekker is als ik hoop. Heb het zelf samen gesteld 1 bus dus spannend.

Ik ga naar bed, loop krom van de buikpijn. Fijne avond jullie.
Alle reacties Link kopieren
@Unica, wat lekker dat je blijft dalen. Volgens mij zit je heel lekker in het programma momenteel!

@ibijbj Ik kan me voorstellen dat het een hele omschakeling is! Bij WW wordt vooral bevorderd dat je eet wanneer je honger hebt en stopt als je genoeg op hebt. Ook bij de nul-punten producten. Ik merk zelf dat ik dat heel moeilijk vind, na een levenlang een verknipte relatie met eten te hebben gehad. Ik hou dus zelf zoveel mogelijk vijf eetmomenten per dag aan en heb gaandeweg voor mezelf bepaald wat een normale portie dan is. Eten op gevoel lukt me gewoon niet.
Wat betreft avondeten heb ik door de jaren heen honderden recepten verzameld en aangepast (als de nieuwe Allerhande verschijnt dan ben ik een hele avond zoet met bijschaven van recepten haha). Wil je wat inspiratie? Noem maar eens één van je favoriete ingrediënten, ik heb er vast een lekker en gezond recept bij :)

@Zoe Wat vervelend dat je je zo voelt. Stomme vraag misschien maar wanneer ben je voor het laatst wezen winkelen? Wanneer heb je voor het laatst wat leuks gekocht voor jezelf waar je je echt leuk en mooi in voelde? Ik merkte vaak dat ik dat verwaarloosde (alsof ik geen mooie kleren waard was want ik was toch dik) maar als ik dan toch een keer ging winkelen en ik kocht leuk zittende kleding, dan voelde me ik me zoveel beter!
PS wat zit er in je mueslipakket? Ik vind zelf de Quaker cruesli chocolade erg lekker. Vooral omdat er zo lekker veel chocolade in zit :D

Hier gaat het gelukkig weer goed. Maar dat had ik ook wel verwacht, tijdens werkweken gaat het bij mij altijd goed. Moeiteloos zelfs. Fijn dat ik die garantie dan toch heb -- naast de weekend- en vakantieperikelen :P

Ik ben ook weer wat nieuwe producten aan het ontdekken. Ik weet dat dat bij mij heel erg meehelpt aan het afvallen weer leuk vinden. Zo heb ik de Zaanlander 35+ van AH ontdekt: echt 100x lekkerder dan al die 30+ plastic kazen, hij smaakt bijna hetzelfde als volvette. Zalig op een beschuitje. En Optimel Vanillekwark, ik zei laatst al dat die met koffiesmaak lekker is maar de vanille is ook superlekker! Verder wil ik wat gaan experimenteren met stevige salades als meeneemlunch. Ik heb de afgelopen tijd een paar AH "Groente &" salades geprobeerd (die zijn gemaakt met linzen, tabouleh, quinoa, feta, avocado, bonen enz) en die vullen echt goed. Ik merk dat ik bij brood weer zo snel honger heb. Dus ik wil eens kijken of ik zelf dat soort salades kan maken. Beetje mealpreppen op zondag en dan de rest van de week salade mee naar m'n werk.
Haley, Knap die recepten ! Leuk als je dat zo kunt en echt geniet van het koken enzo. Die vanille is idd super lekker !! Echt vanille geen neppe flauwe smaak zeg maar. Ik neem wel volle kaas, dan iets meer punten, maar lekkerder als die 30+ kaas. Ik heb hier een huis zonder groente eters dus ik kook altijd dubbel zeg maar. Dan wordt het experimenteren met gerechten lastiger.
Winkelen.... niet. Toevallig van de week kwam de vraag wat ik wilde voor mijn verjaardag. Ik zeg geld want wil wat winterkleding halen... Ik zeg tegen mij man, maar zonde om kleren te kopen want ik wil niet zo dik blijven blabla... Ja zegt ie dat zei je vorig jaar ook. Als je toen wat had gekocht was je ook blij geweest en die kleding Gewoon kunnen dragen. Ja zit wat in, andere kant zo zie je hoe zwak ik al zolang ben.
Ik ga wel shoppen na mijn verjaardag iig. Leuke vesten colbertje enzo.

Ik heb vanmorgen 1 beschuit op, ik heb nu honger maar blugh als ik aan eten denk. Komt straks wel weer. Misschien die bananen pannenkoeken eens proberen. Nu lekker mijn zieke mannetje op de bank liggen. Dagje thuis van school de zielepiet.
Alle reacties Link kopieren
Heb gisteren het programma dokters van morgen bekeken, daar was het pioppi dieet. Iemand hier bekend mee
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
03-10-2018 12:11
Heb gisteren het programma dokters van morgen bekeken, daar was het pioppi dieet. Iemand hier bekend mee
Nee, nooit van gehoord. Ik heb het programma ook niet gezien.
Alle reacties Link kopieren
@Haley als je recepten wil delen....graag!! Ik hou van alles...Het enige wat ik echt niet lust is bloemkool. Voorkeur voor ovenschotels en slowcooker gerechten. Ivm energie kan ik tegen etenstijd niet echt uitgebreid koken maar moet ik het eerder voorbereiden.
Salades vind ik ook lekker maar zo richting de winter heb ik toch liever wat stevigere kost merk ik.
Vanmorgen koolhydraatarm brood gekocht bij het Stoepke. Lekker voedzaam.

Gisteren een simpel tartaartje met gebakken uien en champignons gegeten. Daarbij broccoli en stoofperen. Voor de mannen in huis had ik er gebakken aardappeltjes bij. Voor mezelf eigenlijk wortelpeterselie maar had te weinig pitten dus geen ruimte om te bakken, ha ha.

Vandaag kip tandoori op het menu met zilvervliesrijst en doperwten.
Alle reacties Link kopieren
Superhuisvrouw schreef:
03-10-2018 12:11
Heb gisteren het programma dokters van morgen bekeken, daar was het pioppi dieet. Iemand hier bekend mee
Ik heb het niet gezien maar wel her en der iets gelezen/gehoord.
Klinkt als koolhydraat beperkt maar dan minder vet en meer fruit, klopt dat?
WW dus eigenlijk ;)
Alle reacties Link kopieren
Dan heb ik alvast één van m'n succesnummers voor je: de Mexicaanse Ovenschotel. Kan je 's middags al bereiden en is genoeg voor 4 personen.

Ingrediënten
• 300g tartaar
• 10ml bakboter
• Zakje AH Burrito Seasoningmix
• 1 blik tomatenblokjes
• 1 blik Bonduelle maiskorrels (300g)
• 1 blik Bonduelle chilibonen in pittige saus
• 1 zak AH Mexicaanse roerbakgroenten
• 75g geraspte 30+ kaas
• 1 bekertje Kri Kri Griekse yoghurt 0%

1. Bak de tartaar rul in de bakboter. Voeg de Mexicaaanse groenten toe en bak 3-5 minuten mee.
2. Voeg de seasoningmix, de tomatenblokjes, de mais en de bonen toe. Roeren en warm nog 2 minuten door.
3. Doe in een grote ovenschaal, verdeel de kaas erover en bak goudbruin in de oven (15 à 20 min, tot de kaas mooi gesmolten en gekleurd is).
4. Serveren met de 0% Griekse Yoghurt (op elke bord een schep).

Lekker simpel hè? En LEKKER! NB de punten moet je zelf even uitrekenen want ik doe een andere (oudere) versie van WW dan jullie.
Gisterochtend 89.9 vanmorgen 90.2 dus geen touw aan vast te knopen. Ik laat het deze week verder een beetje los. Wil niet helemaal dipperig zijn op mijn verjaardag. Kids hebben studie dag en mijn man heeft ook vrij genomen dus we gaan samen high tea doen gezellig en er een leuke dag van maken. Na het weekend weer knallen. Mijn papa neemt mij mee uit stadten na mijn verjaardag dus we gaan het gewoon doen. Lekker naar de kapper en beetje positieve flow weer krijgen.

Oh en Mymuesli is inderdaad ook met chocolade en ik heb nu zelf een samengesteld. Cranberrys, chocoflakes, havermout enzo erin.. lekkerrr. Hoop ik dan haha en met chocolade 4 pnt per 25 gr en dan met yoghurt heb je een heerlijk ontbijt. Ik hou daarvan tenminste. Ik had nu een code en krijg je 6 smaken gratis dat kost normaal 19.95 geloof ik dus mooie smoes om te testen hihi !
Alle reacties Link kopieren
Lekker Haley, dankjewel! Ga 'm zeker maken. Maak vaker een Mexicaanse schotel maar dan net weer anders.

Zoë ga vooral lekker genieten de komende dagen!!

Als jullie muesli eten, welke kiezen jullie dan? Vind een bite in mijn yoghurt ook wel weer een keer lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal, ik was er even niet ivm studieperikelen en druk druk druk met werken. Vinden jullie het goed als ik er gewoon weer inspring zonder op iedereen helemaal terug te reageren? Dat wordt voor mij namelijk zo'n belemmering als ik een tijdje niet hier ben geweest!

Toch nog even snel wat dingen...
Recept voor de Mexicaanse bonenschotel klinkt heerlijk! Heb ik een screenshot van gemaakt en ga het vanavond eten. Lekker!
Zoë, goed dat je een sessie inplant om te 'refreshen'. Zelfbeeld en lichaamsbeeld zijn echt lastig om goed mee om te gaan. Ik had het zelf eerder andersom, dat ik me slank voelde en me altijd dood schrok als ik foto's zag. En je gewicht kan heel erg schommelen hè? Ik echt heel normaal een verschil van onsjes of ponden tussen de verschillende dagen.
En ik eet geen muesli, maar op Connect zie ik veel berichtjes over gepofte granen. Volgens mij durum en spelt? Geen idee hoor of dat lekker is.

Ik ben deze week gelijk gebleven, dus weer 75,6. Wel gek, want ik had een prima week en nog een paar weekpuntjes over, ook wel redelijk veel bewogen. Het blijft dan wel een strijd om te relativeren (volgende week vast weer een min) en niet te veel te gaan balen (alles is verpest, laat ik nu maar veel gaan eten :(...)

Grappig Haley dat jij into de salades bent. Ha ik ook een tijdje, maar nu eet ik vooral bij de lunch heel veel soep. Ik kook het dan in het weekend en dan vries ik het in. Heb ik ongeveer drie porties om doordeweeks nog mee te lunchen. Lekker!

Succes weer allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Samarkand prima joh, je kunt niet op alles en iedereen reageren! Je bent al lekker afgevallen, top!

Iemand enig idee wanneer en hoe ik op connect kan schrijven?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat Pioppi is ook geen brood pasta aardappen maar wel volle yoghurt,en geen magere yoghurt. Ik vond het verwarrend want Pioppi is een plaats in Zuid Italie waar de mensen dus heell oud schijnen te worden,en werd er gevraagd wat er werd gegeten en was het antwoord pasta pasta pasta.
:-)
Alle reacties Link kopieren
Ikbenikenjijbentjij schreef:
04-10-2018 16:50
Samarkand prima joh, je kunt niet op alles en iedereen reageren! Je bent al lekker afgevallen, top!

Iemand enig idee wanneer en hoe ik op connect kan schrijven?
Connect is onderdeel van de app van WW. Hoort bij het online abonnement. Ben je lid? Het helpt mij wel om steeds mijn dagboek in te vullen en anderen te volgen.
Alle reacties Link kopieren
samarkand schreef:
04-10-2018 18:14
Connect is onderdeel van de app van WW. Hoort bij het online abonnement. Ben je lid? Het helpt mij wel om steeds mijn dagboek in te vullen en anderen te volgen.
Ja, ben lid.
En via de app kan ik op connect een bericht schrijven maar niet via de laptop.
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt ja, dat je alleen in de app berichtjes kunt plaatsen maar niet op de site. Nogal krom, maar goed.
Alle reacties Link kopieren
Hey samarkand, nee joh spring er lekker weer in. Hoe doe je dat met die soep, neem je die dan mee naar je werk? En maak je die dan daar warm? Ik ben ook van de soep maar zou niet weten hoe ik die dan op het werk lekker kan eten.
Leuk dat je m'n schotel hebt gemaakt! Hoe vond je hem? En ibijbj, jij denkt vast "Ik heb voorlopig genoeg bonen op, ik wil pasta en rijst!" :D

Dan ga ik m'n recept van vanavond met je delen want hij was heerlijk. Ik noem het mijn Pasta Carbonara omdat het met een romige saus is. Het recept is voor 2,5 persoon, bijna al mijn recepten zijn voor 2,5 persoon en dan bedoel ik dat ik een normale eenpersoonsportie eet en dat mijn vriend een enorm bord neemt :P

Afijn, "Pasta Carbonara" en ibijbj: de saus kun je overdag al maken en dan hoef je 's avonds alleen nog de pasta te koken en de saus op te warmen.

Ingrediënten:
• 150 g (ongekookte) pasta
• Bakje (200g) AH zuivelspread bieslook light
• 10g bakboter
• 2 uien, gesnipperd
• 1 teentje knoflook, kleingesneden
• 250g champignons in plakjes
• 1 courgette
• Pakje (150g) achterham (in) reepjes
• peper & zout
• Als je hebt: Italiaanse kruiden

Bereiding
1. Snij de kontjes van de courgette, snij overdwars in vier stukken en verwijder de zaadlijsten. Snij in dunne plakjes.
2. Verwarm de bakboter en bak hierin de knoflook en de ui.
3. Voeg de champignons, de courgette en de ham toe. Bak dit een minuut of 8 met peper, zout en als je hebt, Italiaanse kruiden.
4. Voeg het bakje zuivelspread toe en roer het door de groente/ham-mix.
5. Kook ondertussen de pasta, giet af en meng die door de saus.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven