Wel afslanken, maar niet afvallen

woensdag 29 maart 2017 om 09:21
Beste lezers,
Ik heb sinds vorig week mijn eetpatroon omgegooid.
Ik ben heel anders gaan eten en ik doe aan cardio 4x per week.
Nu geeft de weegschaal aan dat mijn vetpercentage met 8% verlaagd is.
Maar mijn probleem is nu mijn gewicht is geen ons verlaagd.
Ik merk wel dat mijn kleren anders zitten, iets losser.
Maar mijn gewicht is geen ons veranderd.
Wat kan ik hier aan doen?
Want het getal op de weegschaal blijft toch in mijn gedachte.
Is er iets wat ik hieraan kan doen?
Ik ben zeer blij dat mijn vetpercentage verlaagd is en mijn spierpercentage is toegenomen.
Nu nog het getal op de weegschaal.
Ik heb sinds vorig week mijn eetpatroon omgegooid.
Ik ben heel anders gaan eten en ik doe aan cardio 4x per week.
Nu geeft de weegschaal aan dat mijn vetpercentage met 8% verlaagd is.
Maar mijn probleem is nu mijn gewicht is geen ons verlaagd.
Ik merk wel dat mijn kleren anders zitten, iets losser.
Maar mijn gewicht is geen ons veranderd.
Wat kan ik hier aan doen?
Want het getal op de weegschaal blijft toch in mijn gedachte.
Is er iets wat ik hieraan kan doen?
Ik ben zeer blij dat mijn vetpercentage verlaagd is en mijn spierpercentage is toegenomen.
Nu nog het getal op de weegschaal.

woensdag 29 maart 2017 om 09:24
quote:Kersenpitje schreef op 29 maart 2017 @ 09:22:
Je bent pas net een week bezig!!
Geduld!! Zal heus wel komen; maar als je nu ineens intensief gaat sporten, wordt je ook zwaarder in gewicht...spieren etc....Volgens mij moet je dan wel héél intensief gaan sporten en ook wel meer doen dan cardio.
Je bent pas net een week bezig!!
Geduld!! Zal heus wel komen; maar als je nu ineens intensief gaat sporten, wordt je ook zwaarder in gewicht...spieren etc....Volgens mij moet je dan wel héél intensief gaan sporten en ook wel meer doen dan cardio.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

woensdag 29 maart 2017 om 09:31
quote:Lady_Vintage schreef op 29 maart 2017 @ 09:24:
Je denkt toch niet serieus dat je vetpercentage in een week 8% lager is?! Die weegschalen geven verre van een betrouwbare meeting.
Leef gewoon gezond, sport goed en dan val je vanzelf wel wat af.
Ik kan me hier in vinden, want ik vond die meeting wel raar.
In het begin had ik een vetpercentage van 54%, ik ben gaan googelen en wat een vrouw met zo'n vetpercentage eruit ziet, daar pas ik 2x in.
Vanmorgen was het 45% ik zie wel dat mijn lichaam strakker eruit ziet.
Mijn blazer zit rond mijn taille losser.
Misschien een vetmeter aanschaffen.
Je denkt toch niet serieus dat je vetpercentage in een week 8% lager is?! Die weegschalen geven verre van een betrouwbare meeting.
Leef gewoon gezond, sport goed en dan val je vanzelf wel wat af.
In het begin had ik een vetpercentage van 54%, ik ben gaan googelen en wat een vrouw met zo'n vetpercentage eruit ziet, daar pas ik 2x in.
Misschien een vetmeter aanschaffen.

woensdag 29 maart 2017 om 09:35
quote:Lovely05 schreef op 29 maart 2017 @ 09:31:
[...]
Misschien een vetmeter aanschaffen.Een vetmeter? Het is onmogelijk om bij jezelf een goede vetmeting uit te voeren. Daarvoor heb je of ingewikkelde technologie nodig of een goede personal trainer die minimaal een 6-punts vetmeting met de tang kan doen.
[...]
Misschien een vetmeter aanschaffen.Een vetmeter? Het is onmogelijk om bij jezelf een goede vetmeting uit te voeren. Daarvoor heb je of ingewikkelde technologie nodig of een goede personal trainer die minimaal een 6-punts vetmeting met de tang kan doen.

woensdag 29 maart 2017 om 09:41
quote:Lady_Vintage schreef op 29 maart 2017 @ 09:35:
[...]
Een vetmeter? Het is onmogelijk om bij jezelf een goede vetmeting uit te voeren. Daarvoor heb je of ingewikkelde technologie nodig of een goede personal trainer die minimaal een 6-punts vetmeting met de tang kan doen.
Ik zal eens kijken of ik mezelf professioneel kan laten meten.
Want ik snap de weegschaal dan ook niet meer.
Ik heb er 1 die vet, spier, vocht en bot zal moeten wegen.
Maar dan zal het wel onbetrouwbaar zijn.
[...]
Een vetmeter? Het is onmogelijk om bij jezelf een goede vetmeting uit te voeren. Daarvoor heb je of ingewikkelde technologie nodig of een goede personal trainer die minimaal een 6-punts vetmeting met de tang kan doen.
Ik zal eens kijken of ik mezelf professioneel kan laten meten.
Want ik snap de weegschaal dan ook niet meer.
Ik heb er 1 die vet, spier, vocht en bot zal moeten wegen.
Maar dan zal het wel onbetrouwbaar zijn.
woensdag 29 maart 2017 om 09:55
Na 1 week resultaat is godsonmogelijk.
De ene dag zitten je kleren wat strakker, de andere dag wat losser. Die weegschalen staan er om bekend onbetrouwbaar te zijn.
Lekker doorgaan met bewegen en gezond eten dan zal je ook vast wat gewicht kwijtraken.
De ene dag zitten je kleren wat strakker, de andere dag wat losser. Die weegschalen staan er om bekend onbetrouwbaar te zijn.
Lekker doorgaan met bewegen en gezond eten dan zal je ook vast wat gewicht kwijtraken.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit

woensdag 29 maart 2017 om 10:03
quote:JesyDoe schreef op 29 maart 2017 @ 09:49:
Als ik jou was zou ik niet alleen cardio doen want dat heeft geen nut. De beste combinatie is ook met gewichten Aan de slag te gaan anders ben je straks skinny fat en dat is zeker niet mooi.
Ik train op een crosstrainer.
Ik train niet langer dan 30 min daarom doe ik het een aantal x per week.
Dus genoeg om de vetverbranding op gang te brengen.
Als ik jou was zou ik niet alleen cardio doen want dat heeft geen nut. De beste combinatie is ook met gewichten Aan de slag te gaan anders ben je straks skinny fat en dat is zeker niet mooi.
Ik train op een crosstrainer.
Ik train niet langer dan 30 min daarom doe ik het een aantal x per week.
Dus genoeg om de vetverbranding op gang te brengen.

woensdag 29 maart 2017 om 10:05

woensdag 29 maart 2017 om 10:16
quote:Izzy_ schreef op 29 maart 2017 @ 10:05:
BIA-metingen, zoals jouw weegschaal doet, geven hooguit een indicatie, alleen al omdat het stroompje alleen je onderlichaam "meet". 8% kan in elk geval echt niet. Ik heb ook zo'n weegschaal en ik ben 4,5% in vet verminderd sinds september, daar staat 10 kilo minder lichaamsgewicht tegenover.Dat klinkt meer aannemelijk ja.
BIA-metingen, zoals jouw weegschaal doet, geven hooguit een indicatie, alleen al omdat het stroompje alleen je onderlichaam "meet". 8% kan in elk geval echt niet. Ik heb ook zo'n weegschaal en ik ben 4,5% in vet verminderd sinds september, daar staat 10 kilo minder lichaamsgewicht tegenover.Dat klinkt meer aannemelijk ja.

woensdag 29 maart 2017 om 10:18
quote:JesyDoe schreef op 29 maart 2017 @ 10:13:
@Lovely05, nu kan dat ja maar uiteindelijk went je lichaam aan steeds dezelfde handeling en gebeurd er niks meer. Ik train al twintig jaar cardio en gewichten dus ben wel een pro te noemen op dit gebied. Is een advies en geen kritiek.
Ik nam het niet als kritiek.
Ik gaf aan hoe ik trainde, het is zeker goed advies.
Ik heb ook gewichten thuis, zal na aantal weken de work-out aanpassen.
@Lovely05, nu kan dat ja maar uiteindelijk went je lichaam aan steeds dezelfde handeling en gebeurd er niks meer. Ik train al twintig jaar cardio en gewichten dus ben wel een pro te noemen op dit gebied. Is een advies en geen kritiek.
Ik nam het niet als kritiek.
Ik gaf aan hoe ik trainde, het is zeker goed advies.
Ik heb ook gewichten thuis, zal na aantal weken de work-out aanpassen.

woensdag 29 maart 2017 om 10:29
quote:JesyDoe schreef op 29 maart 2017 @ 10:24:
@Lovely05, meestal zie je pas echt resultaat na ongeveer drie maanden. De beste resultaten, en om verveling te verkomen, behaal je door om de zes weken een totaal andere workout te doen. Succes!
Hartelijk dank voor de reacties.
Nu weet ik dat het toch niet klopt.
Want ik vond het zo raar, natuurlijk wel blij met de verandering maar dacht hoe kan ik wel vet verliezen en geen gram gewicht.
Vandaar mijn topic.
Ik houd mijn gezonde eetpatroon aan en blijf bewegen en sporten.
En dan zal het wel goed komen.
Kan ik beter een nieuwe weegschaal aanschaffen, of is er een nauwkeuriger manier om het proces bij te houden?
@Lovely05, meestal zie je pas echt resultaat na ongeveer drie maanden. De beste resultaten, en om verveling te verkomen, behaal je door om de zes weken een totaal andere workout te doen. Succes!
Hartelijk dank voor de reacties.
Nu weet ik dat het toch niet klopt.
Want ik vond het zo raar, natuurlijk wel blij met de verandering maar dacht hoe kan ik wel vet verliezen en geen gram gewicht.
Vandaar mijn topic.
Ik houd mijn gezonde eetpatroon aan en blijf bewegen en sporten.
En dan zal het wel goed komen.
Kan ik beter een nieuwe weegschaal aanschaffen, of is er een nauwkeuriger manier om het proces bij te houden?
woensdag 29 maart 2017 om 10:41
woensdag 29 maart 2017 om 10:45
Gewicht heeft niks met vetpercentage te maken. Je kan heel goed in vet dalen maar gewicht hetzelfde blijven of aankomen. Je moet je met een huidplooimeter laten meten voor een betrouwbaar resultaat. Weegschalen kunnen dat helemaal niet weten. Ik weet niet waar je woont maar in Breda kan je je vet laten meten Bij Health advies (gratis)
woensdag 29 maart 2017 om 17:06
die weegschalen zijn echt niet zo goed dat ze precies je vetpercentage meten. Heb je net een halve liter water gedronken, of juist net een grote plas gedaan. Dan heeft dit direct invloed op je vetpercentage.
Zo'n weegschaal meet namelijk het vochtgehalte in je lichaam. Probeer dit maar eens.
Zo'n weegschaal meet namelijk het vochtgehalte in je lichaam. Probeer dit maar eens.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover