Lijf & Lijn alle pijlers

Welke gezichtscrème?

20-08-2019 19:25 55 berichten
Dag mede forummers,

Mijn gezichtscrème is bijna op en ik zoek naar een vervanger. Welke dag en nachtcrème gebruiken jullie en is echt aan te raden?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik sinds kort The Ritual of Namasté Hydrating Gel Cream dagcrème van Rituals.
Hij ruikt niet heel erg lekker, maar hij trekt snel in en mijn huid wordt er erg blij van.

Wat ik een voordeel vond: Je koopt 1x de pot en daarna kun je een vulling kopen die een paar euro goedkoper is. De binnenpot is helemaal te recyclen.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
25-08-2019 12:02
Nee hoor, een stuk ouder.
Oke.
Ik ben 55. Ik ben 10 jaar geleden begonnen met de juiste producten en mijn aging is min of meer gestopt. Natuurlijk is er wel verschil tussen toen en nu maar echt minimaal.

Overdag dus gestart met Environ AVST 1 (zit nu al jaren op 5) en 3x in de week glycol acid 15%. De overige nachten een natuurlijke olie. En elke avond een goede oogcreme. Niet van nivea of L’Oréal of een ander geurend drogist merk.

Let daarbij ook op de actieve bestanddelen EN het percentage werkzame stof! Voorbeeld is het gepatenteerde ingrediënt Eyeliss. Wetenschappelijk onderzocht en geprocedeerd in Frankrijk. Het bestaat uit 3 ingrediënten die samen zorgen voor het tegengaan van wallen, kringen en fijne lijntjes, ik heb mn ooglidcorrectie nu al 3 jaar kunnen uitstellen.

Voor mij geldt de stelregel is; als de crème lekker ruikt..terugzetten! 😃

Pa. Hyaluronzuur en Retinol laten rimpels niet verdwijnen, behalve bij fillers. Ze hydrateren de huid wel heel goed en dat is ook belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al jaren als dagcreme Olaz Regenerist met SPF 30 tegen mijn pigment vlekken. En als nachtcreme om de dag vit E creme van Jacob Hooij (of zoiets) en de andere avond heel dun Retinol A creme uit Spanje (daar vrij te verkrijgen voor 17 euro bij de Farmacia).

Ben nu bij 53 en ze schatten mij begin 40...altij wel leuk...moet zeggen heb goeie Indo genen en let ook wel op mijn voeding (dagelijks avocado in mijn smoothies)
Ik gebruik het huismerk van de DM, mijn moeder is zo lief om voor me mee te nemen als ze toch in Duitsland inkopen gaat doen. Zit geen parfum oid in, en omdat mijn huid heel erg gevoelig is (en heel snel droog, waardoor creme smeren wel zo handig is, anders gaat het met mijn huid gewoon niet goed) is dat zonder parfum en dat soort stofjes wel erg fijn. En er zit een spf van 15 in. Het is niet veel, dus 's zomers gebruik ik wel ook zonnebrand, maar juist voor die dagen dat ik normaal niet aan zonnebrand denk (zoals nu, of in de winter) vind ik het wel prettig dat er standaard een beetje van in mijn dagcreme zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jaren lang hele dure huidverzorging gebruikt (Sisley) maar sinds twee jaar gebruik ik alleen nog maar goedkopere producten van biologische merken. Ik reinig mijn huid elke dag 's morgens en 's avonds en gebruik daarna een oog en dag creme. Ook 1 keer per week een scrub en masker. Alle producten die ik gebruik zijn van Logona, Lavera en dr Hauschka.

De verandering in huidverzorging kwam eigenlijk nadat ik mijn voedingspatroon heb aangepast. Mijn huid werd zoveel beter door meer antioxidant rijke voeding! Veel blauwe bessen, donkere chocolade, boerenkool en pecan noten :D Je lichaam en huid dus voeden van binnen uit, werkt beter dan welke creme dan ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven