Lijf & Lijn alle pijlers

wijsheid gevraagd bij het opbouwen van conditie

02-02-2011 15:52 4003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wijsheid gevraagd bij het opbouwen van conditie.



In het kort, mijn conditie is door omstandigheden heel slecht. Die was al een tijdje slecht maar na 2 maanden eigenlijk alleen maar ziek in bed liggen is het tot een dieptepunt gedaald. Na een paar meter lopen of een trap aflopen moet ik gaan zitten omdat ik anders het niet red of een hyperventilatie aanval krijg.



Uiteraard heb ik prof.hulp gevraagd maar dat kan nog wel 6 weken duren. Dus ik wilde kijken of ik met behulp van mensen hier die er verstand van hebben alvast wat kan doen.



Ik heb een hometrainer hier die nog in elkaar gezet moet worden (was te zwak om dat te redden maar ik kan wel kijken of een ex het evt. in elkaar wil zetten). En ik heb een stepapparaat (nog nooit gebruikt dus ik zou wel eerst op internet moeten zoeken hoe ik dat computertje en standen moet instellen). En ik heb een buikspierending. Geen idee hoe het heet, ook nog nooit gebruikt.



Ik wil het alleen verantwoord doen. Dus afgezien dat ik er geen energie voor heb om opeens teveel te doen, wil ik niet bij de eerste keer er dood bij neervallen .



Op dit moment is het dus letterlijk om conditie op te bouwen, niet om af te vallen. (hou dus in het achterhoofd dat ik al bij traplopen loop te hijgen als een karrepaard)



Ik hoop dat Meds of andere forummers die er verstand van hebben advies hebben. Of sites waar je zegt, kijk daar even.



Alvast bedankt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Spijker schreef op 28 maart 2011 @ 15:07:

Ja natuurlijk doe je morgen de deur open! En overmorgen heb je het al achter de rug, klaar, geweest, verleden. Lekker toch.



Fijn dat je met D hebt schoongemaakt. Kattenbak ook nog gelukt?



Ja overmorgen nog het adviesgesprek maar Poez gaat met me mee.



Kattenbak moet ik zo nog even doen. Dat is een probleem maar daar heeft Poez samen met iemand anders een oplossing voor .



*Poez voor al uw problemen * (nee ze is niet te boeken )
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Zo zeg, ik dacht vandaag de helft van die maaltijd Mihoen (met groente) met ketjap-kip te eten en morgen de andere helft. Heb de ene helft op maar heb nog trek, het smaakte me voortreffelijk. Erg he. Die mihoen vult alleen niet, en er zaten maar 8 stukjes kip in dus ik heb nu 4 stukjes kip met saus op. De saus was wel heerlijk. Maar ik ken iemand die er een lekker recept van heeft dus haar even net gevraagd naar dat recept. Alleen heb ik morgen een probleem wat ik dan eet, ik moet morgenochtend tot 1 uur thuis zijn voor prikken en om half 3 komt D. Nou daar ga ik nog even over denken wat ik zal doen.

Zelfgemaakt is uiteraard lekkerder hoor, laat ik daar eerlijk over zijn!!! Maar als je even niet lang in de keuken kan staan dan is het wel redelijk lekker.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Als het lekker is en je hebt nog trek dan eet je straks die andere helft toch ook nog op joh.

Wat je morgen eet dat zie je morgen wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal ook nog even bedenken wat ik straks ga maken, de dames roepen alledrie iets anders dus dan kies ik zelf maar.

Geen eters vanavond dus dat scheelt weer, maar voor 4 personen ipv 7.



Denk dat het tortellini wordt, lekker makkelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:mamalief schreef op 28 maart 2011 @ 17:01:

Ik zal ook nog even bedenken wat ik straks ga maken, de dames roepen alledrie iets anders dus dan kies ik zelf maar.

Geen eters vanavond dus dat scheelt weer, maar voor 4 personen ipv 7.



Denk dat het tortellini wordt, lekker makkelijk Moet wel lachen, ja maak ik mij "druk" wat ik morgen zal eten, en jij moet dagelijks voor hele groepen koken. Pfff, dan voel ik mij zo klein met mijn stomme overpeinzingen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Eet lekker de hele portie op joh. En wees blij dat je zo lekker kunt eten nu, dat was toch echt wel anders.



Misschien kan mamalief wat opsturen voor morgen
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
quote:mamalief schreef op 28 maart 2011 @ 17:01:



Denk dat het tortellini wordt, lekker makkelijk Ik heb nog een lekker recept maar je hebt zeker al je boodschappen gedaan? Anders heb ik gevulde courgette met tortellini;





Oja deze was ook verrukkelijk maar ik heb van forumster Whatever niet het recept;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 28 maart 2011 @ 17:29:

Eet lekker de hele portie op joh. En wees blij dat je zo lekker kunt eten nu, dat was toch echt wel anders.



Misschien kan mamalief wat opsturen voor morgen



Hihihihi, ja je hebt gelijk, ik eet de rest ook op, misschien komt zo mijn trek weer terug. Ik eet beter, loop beter, voel me beter, afijn, bloedprikken hoefd niet meer morgen he?



Maar lijkt mij lachen als ik morgen een pakketje krijg met eten hoor. Met groeten uut Frislan.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Oeps, verkeerde foto's, is niet van tortellini. Neem mij niet kwalijk. Shit.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
fijn dat ze morgen thuis komen Mleen!



I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 maart 2011 @ 17:35:

Oeps, verkeerde foto's, is niet van tortellini. Neem mij niet kwalijk. Shit.Ik dacht al, bij ons in Friesland ziet het er zo uit:





Het is trouwens wat anders geworden, aardappels met broccoli en een schnitzel. Lijkt er niet eens op
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net voor het eerst lactulose op, wat ga je daar vreselijk van kwijlen zeg! Bah, ben er bijna misselijk van
Alle reacties Link kopieren
lactulose is voor de darmen Bam?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Is een soort suikersiroop tegen obst...., erg goor idd.



Succes ermee ML!
Alle reacties Link kopieren
quote:mamalief schreef op 28 maart 2011 @ 18:11:

[...]





Ik dacht al, bij ons in Friesland ziet het er zo uit:

[afbeelding]



Het is trouwens wat anders geworden, aardappels met broccoli en een schnitzel. Lijkt er niet eens op



Wow wat een mooie foto trouwens van je tortelli, waarom plaats je niet meer foto's van je gerechten? Het ziet er fantastisch uit.



Ok, ik heb de andere helft ook al op. Ben eruit. 3 happen bami wat ik altijd maak daar zit ik dan al vol van terwijl ik nu een bakje mihoen met groente en 8 stukjes kip in saus op. Heerlijk, ik ga nu een succes recept zoeken om het zelf te maken. Bedoel niet NU he.



Ik dacht ik ga zo kattengrit halen maar dat kan ook morgenochtend he? Ik heb nog een zak om de bak zo te verschonen. Als ik mij goed voel dan zit ik vol ideeen maar ik ben zo moe en morgen komt D. ook weer en ook schoonmaken. Woensdag en donderdag komt ze ook.



Ik ben nu aan het wassen. Nadat D. weg was ben ik gaan wassen dus de eerste zit erin. En ik ga even door.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:zusenzoo schreef op 28 maart 2011 @ 18:37:

Is een soort suikersiroop tegen obst...., erg goor idd.



Succes ermee ML!Ieuwww, een vriendin eet altijd daarvoor een kiwi op de nuchtere maag, dat schijnt te helpen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 maart 2011 @ 18:41:

[...]





Ieuwww, een vriendin eet altijd daarvoor een kiwi op de nuchtere maag, dat schijnt te helpen.



Bij mij is nu even groffer geschut nodig helaas



Die foto was niet van mij trouwens hoor, eerlijk van Google gejat.
Alle reacties Link kopieren
Nou het werkt wel.

Als jullie me missen vanavond dan zit ik op de wc
Alle reacties Link kopieren
quote:mamalief schreef op 28 maart 2011 @ 19:27:

Nou het werkt wel.

Als jullie me missen vanavond dan zit ik op de wc



Haahahah, meis, ik heb er dagelijks mee te maken dus niets is mij vreemd.



Ik heb nog trek en het eten is op. Nou ja, weet niet wat nu te maken. Heb wel pinda's om te pellen, schijnt ook gezond te zijn. Ik zal zo wat eieren hard koken.



Ik wil misschien nog wat komkommer maken. He waarom heb ik geen kerel die even wat voor mij maakt?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 maart 2011 @ 18:39:

Ik dacht ik ga zo kattengrit halen maar dat kan ook morgenochtend he? .morgenmiddag, morgenochtend moet je toch thuis zijn voor het prikken? Hebben ze je telefoonnummer voor het geval dat ze voor de deur staan en je niet open doet?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mylene_Valerie schreef op 28 maart 2011 @ 20:07:

[...]

Ik heb nog trek en het eten is op. Nou ja, weet niet wat nu te maken. Heb wel pinda's om te pellen, schijnt ook gezond te zijn. Ik zal zo wat eieren hard koken.



Ik wil misschien nog wat komkommer maken. He waarom heb ik geen kerel die even wat voor mij maakt?



Je klinkt echt een stuk beter dan een paar dagen geleden. En grappig.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben ik nu wel leeg



MV kun je de katten niet trainen dat ze wat te snacken voor je maken, lijkt me handiger dan een vent.
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes morgen he MVtje.



In mijn vriezer liggen nog de zweedse gehaktballetjes van Ikea voor je en ik had van die saus (zo'n pakje poeder wat je denk ik moet aanmaken met water en boter) die erbij hoort voor je gehaald.



Wel goed dat je weer wat trek hebt, en idd je kunt ook morgenmiddag het kattenspul halen.
Alle reacties Link kopieren
quote:smulrol schreef op 28 maart 2011 @ 20:10:

[...]





morgenmiddag, morgenochtend moet je toch thuis zijn voor het prikken? Hebben ze je telefoonnummer voor het geval dat ze voor de deur staan en je niet open doet?



Je hebt gelijk, en in de middag komt D. , nou ik heb gevraagd of ik het nog voor de oude prijs mag krijgen en dan kom ik veel halen, zoniet dan haal ik maar 3 zakken.



Ik was van moeigheid in slaap gevallen. Niet zo handig want dan zal je zien dat ik een halve nacht wakker ben en vanaf half 9 moet ik klaar zijn voor het bloed prikken, ik ga zo maar de wekker zetten.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:yellowlove schreef op 28 maart 2011 @ 21:08:

Heel veel succes morgen he MVtje.



In mijn vriezer liggen nog de zweedse gehaktballetjes van Ikea voor je en ik had van die saus (zo'n pakje poeder wat je denk ik moet aanmaken met water en boter) die erbij hoort voor je gehaald.



Wel goed dat je weer wat trek hebt, en idd je kunt ook morgenmiddag het kattenspul halen.



Ohhh en ik heb nog trek hihihi. Wat lijkt het mij lekker die Zweedse balletjes. Ik ben alleen zo bang doordat ik mij er al jaren op verheug dat het tegenvalt. Maar ik denk het niet, ben gek op gehaktballetjes en zelfs dingen van de Mac vind ik lekker dus ik ben niet zo moeilijk, vind snel iets lekker.



Alles goed meis? Ik zag je even een tijdje niet op msn. Liefs xxx
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven