Lijf & Lijn alle pijlers

WW, we kunnen het en we gaan het doen!!

09-06-2013 18:52 3367 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het nieuwe Weight Watchers topic!

Hier kunnen we recepten en tips uitwisselen, elkaar motiveren om naar een gezond gewicht toe te werken en gewoon kletsen over van alles en nog wat.



Gewicht doorgeven kan op maandag en dinsdag. Wil je ook in tabel? Even je gegevens doorgeven dan word je ook opgenomen in de tabel. Als je 2 keer geen gewicht hebt doorgegeven zonder het te melden vooraf word je uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Je kunt er altijd weer in natuurlijk.

Succes allemaal!!



We geven het gewicht als volgt door:

Huidig gewicht: ...

Totaal af: ...

Deze week: ...



Naam Lengte Start

gewicht Streef

gewicht Huidig

gewicht Totaal af Deze week Jirelle1.74123,570122-1,5pauzepearssy1,74133,599112-21,5+0,8 Femme

Rotterdam1,7895,47081 -14,4afgemeld Suhke1,7271,96271-0,9+1,1boannan1,6990,26569,2-21pauzeeles21,80837779-40supersoul1,776965 69 -- pretzel1,6378,66265,5-13,1+0,7jufmevrouw1,7297,47295,5-1,9-0,5 happyr1,8397,18291,7-5,4-0,6 annapalona-9070--- smiley1,6487,36784,8-2,5-2,5
Alle reacties Link kopieren
Pidge, welkom!



Jufmevrouw, met mijn vriend gaat alles weer goed. Die verloren kilo's heeft hij in het weekend er allemaal weer aangegeten, haha. En bedankt voor je compliment. Het voordeel van WW is dat het een 'way of life' is, dus het kost me niet zo heel veel moeite om het vol te blijven houden. Hoewel ik graag nog een paar kilo kwijt wil, eet ik waarschijnlijk net iets te veel om echt nog af te vallen. Mijn lichaam is immers aan WW gewend en ziet 29 punten nu als iets normaals, terwijl ik daar 2,5 jaar geleden in een snel tempo mee afviel. Ik ben benieuwd of er weer wat gebeurt als we straks op reis zijn. Misschien is dát wel de verandering die mijn lichaam nodig heeft om weer wat harder te gaan werken...



Even in het algemeen nog een opmerking. Ik ben nu het boek 'Het geheim van slanke mensen' (Mieke Kosters) aan het lezen. Een luchtig, niet al te dik boekje, het leest makkelijk weg. Misschien ook wat voor jullie. Het is geen dieetboek, maar meer een verhaal over bewustwording. Het gaat erom dat je in principe alles kunt eten, maar dat het belangrijk is om keuzes te maken. Mieke's motto is dan ook: "Ik mag alles, maar ik wil niet te veel eten". Hoewel er veel clichés instaan, is het toch ook wel inspirerend. Je wordt je weer even bewust van je eigen eetgedrag. En nog belangrijker, wat in het boek staat is helemaal in lijn met WW. Ik ga proberen haar denkwijze zo langzamerhand wat vaker in de praktijk toe te passen en zou het serieus niet erg vinden om over een tijdje net zo over eten te denken als zij...
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Jirelle!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de felicitaties allemaal.

Ik ben trots op wat ik al bereikt heb maar ik kan nog niet blij zijn met hoe ik er uit zie, dat is wel dubbel.



Juf, wow wat een mooie min, zorg wel dat je streng blijft en de goede keuzes maakt! Anders zit het er zo weer aan



Eles, goed bezig, de 80 is in zicht



Pidge welkom bij de club!



Mamamee gefeliciteerd 5% minder Mamamee



Jirelle wat goed dat je een baan hebt, heel erg gefeliciteerd. En toch weer een min vandaag dat moet ook heel goed voelen!
a docter a day keeps the apple away
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Jirelle
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,

eerste week WW zit erop. Moeilijk gehad ivm vakantie van woe t/m zo. Wel goed opgelet en goed gekeken wat ik heb gegeten maar het boek niet bijgehouden. Gister filmpje gekeken met vriendinnen en allerlei lekkers kwam op tafel. Dus zeker wel gezondigd maar mijn hele weekextra van 49 opgegeven in het WW dagboek.



Huidig gewicht 97,6

Deze week 0,4 kg

Totaal eraf 0,4 kg



Hopelijk komende week wat meer eraf maar alles is goed toch. Was van plan vanavond te gaan sporten maar aangezien ik net buiten ben geweest weet ik niet of ik wel ga... of pas laat op de avond maar ja, dan lig ik weer vol adrenaline in bed. Hoe doen jullie het sporten met deze warme dagen?
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand een tip, welk boekje ik het beste kan aanschaffen.

Er staan er super veel op marktplaats, maar ik weet niet welke handig is. Mijn bedoeling is om 3-4 kilo af te vallen en wat bewuster worden wat er allemaal in gaat per dag.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, even snel, ben nogal druk deze week.

Gelijk gebleven dus er hoeft niets veranderd te worden.



Lees later bij!
Alle reacties Link kopieren
Oh nee vergeten te wegen! Ik doe het morgenvroeg nog even maar kan het dan 's middags pas doorgeven. Maar als het dan te laat is voor de tabel is dat niet erg hoor. Dan zetten we het er een week later wel in.
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik lees toch bij veel mensen positieve berichten!

Veel -etjes.. maar ook wat plusjes!



Ik heb mn weegschaal gevonden.. Helaas!

Op 5 dagen tijd +2 kilo! Heb nooit toetjes of voorgerechten gehad..

Geen ijsjes.. In totaal zo een hele koker pringles op al die dagen en wat zoet..



Ik baal! Maar nu moet ik wel erbij zeggen dat mn weegschaal elke keer een ander gewicht aangeeft..

Er zijn plaatsen in huis daar heeft hij maar een halve kilo erbij!



Maar 66 komt het vaakst erop te staan dus ga van 2 kilo uit!
Alle reacties Link kopieren
Suhke, je weegschaal moet je niet verplaatsen. Op een vaste plek neerzetten en van dat gewicht uitgaan
Alle reacties Link kopieren
@Femme: wow, wat cool: vip kaarten voor pinkpop! En je hebt het best netjes gedaan dan, maar een klein plusje. Goed zeg. Nu weer lekker tellen?



Haha, bedankt voor je cheer. Ik ben in totaal nu bijna 15 kg afgevallen, waarvan 11,5 met WW. Mensen zien het nu allemaal en ikzelf ook steeds beter. Maar wil er nog 15 af, dus probeer door te zetten.



Zal bij jou ook wel goed zichtbaar zijn denk ik, zoveel kg eraf? Krijg je vaak reacties van mensen? En zie je het zelf ook goed?



@Jirelle: ooh, gefeliciteerd!! Wat een lekkere dag had jij, haha. Fijn voor je!



@Appeltje: haha, wel fijn dat het weer goed gaat met je vriend Ik snap heel goed wat je bedoelt, ik hoop dat ik het uiteindelijk ook gewoon als way of life kan volgen. Zo zie ik het nu al wel, maar ik kan soms nog wel 's terug vallen in oude gewoontes. Jij bent natuurlijk ook al veel langer bezig, goed om te horen dat het nu jouw manier van leven (eten) is



Wat betreft dat boek: die heb ik vorige maand ook gelezen en vind het ook een aanrader. Het sluit idd perfect aan bij WW, omdat het over keuzes maken gaat. Het is een manier van denken, die bepaalde mensen van nature/nurture hebben en ik nog moet leren. Maar dat gaat lukken!



@Marmul: bedankt voor de tip. Ik ga 'streng' zijn in de zin van: weer punten tellen. Nu kom ik er de ene dag ver overheen en soms blijf ik hangen bij 20 punten. Slaat natuurlijk nergens op he



Dat dubbele gevoel van jou heb ik ook! Heel trots op de verloren kg, maar ook weten dat ik er nog lang niet ben. Dubbel, maar hoort erbij.



@All: nu een prima dag gehad, jullie hopelijk ook!!
Alle reacties Link kopieren
De weegschaal stond op een vaste plek op de badkamer. De badkamer wordt momenteel verbouwd. Ik was een gunstige plek aan het zkn voor mn weegschaal.

Normaal gesproken staat hij op een vaste plaats idd.
Alle reacties Link kopieren
@Jirelle, gefeliciteerd !! Wat fijn joh !

@ Gisterochtend wist ik me toch ineens niet meer wat ik aan moest doen. ALLES is te groot geworden, zodanig dat het ook echt te groot is (ook met riem ofzo...)

Dus ik moet toch maar wat erbij gaan kopen :-)

@Het afvallen gaat nu wel heel erg minimalistisch hoor. Pfff....eerst een plateau ongeveer 3,5 week en nu gaat er weer mondjesmaat wat af.

Ik merk dat het daardoor ook moeilijker wordt om me netjes aan de punten te houden !

En als er dan al wat af gaat dan is dat er na het weekend weer bij. Maar ik maak maar 1/3 van de extra punten op in het weekend én ik ben weer gestart met sporten vorige week (na blessure 6 weken niks kunnen doen).

Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaar, we gaan er weer voor.

Voor allemaal weer veel succes de komende week. Ik ga nu naar mijn werk (met airco:-)
Alle reacties Link kopieren
Pearssy, bedankt voor het bijwerken van de tabel! Fijn dat je dat nog steeds wilt doen, voor mij zou het niets zijn, ben echt niet handig met de computer. Heb zelfs maanden tegen meeschrijven hier aan zitten hikken, want dan moest ik een account aanmaken, en stel dat ik nou niet snapte hoe ik een bericht moest plaatsen...



Weet niet meer precies wie dat vroeg w.b.t. de AP bij Flexipoints, maar bij flexipoints krijg je dus een vast aantal punten (zou bij mij nu 20 moeten zijn, maar ik gebruik er 21 zolang ik daar nog mee afval, en op werkdagen gebruik ik er 23). Van die punten mag je er max. 4 per dag sparen tot een maximum van 12 punten en deze kan je dan gebruiken voor een feestje ofzo. Je moet je wel aan je minimum van 17 punten houden.

En de actieve points kan je dus wel sparen, maar ook tot een maximum van 12 punten mag je deze gebruiken. Dus eigenlijk heb je maar 12 extra punten per week te gebruiken (want die andere spaar je van je dagtotaal)

Aangezien ik bijv. afgelopen zaterdag 1,5 uur heb gefietst, heb ik daarmee volgens flexi 6 punten verdient, dat is dus een halve gevulde koek... en dat vind ik dusdanig niet de moeite, dat de AP bij mij dus niet meetellen



Wat niet wegneemt dat bewegen natuurlijk altijd goed is, en aangezien de auto van mijn man nog steeds stuk is ,en hij de mijne mee heeft naar zijn werk, heb ik gisteren naar mijn werk 4,5 km heen en 4,5 km weer terug gefietst, en vandaag dezelfde afstand weer om boodschappen te halen. Ik ben dus goed aan het oefenen, want eruit gefietst worden door mijn 11- jarige dochter kan ik toch niet op me laten zitten!!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Hier alsnog gelijk gebleven dus had voor de tabel niet uitgemaakt. Ben nog steeds geen ster in reageren hier momenteel, veel te druk, sorry.
Alle reacties Link kopieren
Moniekk: Wat fijn dat je na het stilstaan in elk geval weer begint af te vallen. Alle kleine beetjes helpen. Dat in het weekend teveel eten, herken ik helaas dan weer wel..



Jirelle: Te gek dat je een contract aangeboden hebt gekregen! Van harte gefeliciteerd, dat zal voorlopig even een zorg minder zijn.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen met een min, ga zo door en voor iedereen met een + kom op dames. Het is nog geen vakantie tijd.



Hier gaat het overdag best redelijk, maar dan liggen de kinderen in bed, man is aan het sporten. En dan kan ik het niet nalaten om te gaan snoepen. Pff wat is dat toch? En mezelf een schop onder mn kont geven lukt nog niet erg.
Alle reacties Link kopieren
Stil hier vandaag. Iedereen aan het sporten of aan de ijsjes



Lintje: bedankt voor je uitleg. Ik was het die het roet. Ik snap het maar ik denk dat het voordeel van de nieuwe telling een beetje zit in het promoten van bewegen. Overigens maak ik nooit m'n active points op. Nou ja een heel enkele keer als we uit eten zijn geweest of zo. Ik heb deze week bijvoorbeeld 66 active points verdient en er 10 verbruikt.



Moniekk: als het maar naar beneden gaat. Volhouden hoor!



Mamamee: gefeliciteerd met je 5%. Toch weer een vier momentje op weg naar de 10%



Jufmevrouw: de kunst van blijvend afvallen is je niet te laten ontmoedigen door hetgeen dat je nog moet bereiken maar de doelen te vieren die je al bereikt hebt.



Jirelle:: gefeliciteerd met je contact. Hoe gaat het deze week met punten tellen?



Eles: heb je het snoep nog kunnen laten staan? Misschien zelf gaan sporten op dit soort momenten?
Alle reacties Link kopieren
Ik woog vanmorgen 111,8 kg



Qua tellen gaat het wel goed gelukkig vriend vroeg vanmorgen of we niet iets lekkers (lees shoarma oid) konden eten en ik zei dat we al lekkers hebben gegeten deze week (ivm te vieren dat ik een contract heb). Vond ik wel knap van mijzelf, normaliter hadden we dan inderdaad shoarma gegeten.



Hoe gaat het met de rest? Iedereen het rare weer overleeft?
Alle reacties Link kopieren
Het rare weer heb ik wel overleefd ja, ik had veel minder trek de afgelopen dagen. Op zich wel positief, maar je ziet er (nog) niets van terug op de weegschaal.



Gisteren tapas gegeten met wat vrienden. Erg lekker, dankzij de authentiek Spaanse producten die werden gebruikt. Maar natuurlijk wel heel vet... Verder nogal wat wijn op, dus vanmorgen een dikke plus op de weegschaal. Zal wel het nodige aan vocht vasthouden. Vanavond een bbq (ja, met dit weer... ), dus op naar uitdaging nummer twee!
Alle reacties Link kopieren
Kipshoarma kan wel toch, beetje aanmaken met taugé en knoflooksaus van yoghurt of een volkoren stokbrood met wat rauwkost salade.





Gefeliciteerd Jirelle met je baan!



Hier gaat het wel goed denk ik.

Gisteren alleen zelf gemaakte patatten gegeten, die waren echt vet, dus dat was mijn weekvoorraad wel, denk ik zo
Alle reacties Link kopieren
Hey iedereen,

3 weken geleden ben ik ook begonnen met de online curcus van ww. Gaat opzich wel goed, hou me voor zover ik weet goed asn de punten en het gaat er langzaam naar zeker, beetje voor beetje vanaf. Ik vind het soms nog wel erg moeilijk om punten te berekenen voor een avond gerecht. En dan vooral van die 1pansgerechten. Aardappelen, groente, vlees is eenvoudig. Maar laatst had ik bijvoorbeeld zelf nasi gemaakt, zonder pakjes oid. Hoe bereken ik dan de punten? Ei zat ei in, kip, garnaaltjes en rijst. Maar ik ga niet alles eruit vissen om apart te wegen.. En zo vind ik het ook best lastig dat de app vaak verschillende punten aangeeft voor dezelfde producten. Ik wou vanavond bladerdeeg broodjes met kip en groente eten. Maar reken ik dan 5 punten voor 1 plakje? Toen ik het opzocht kwam er ook een gerechtje met feta en spinazie naar voren en die had minder punten als 1 kaal plakje deeg. Hoop dat er iemand antwoord heeft op mn vraagjes, alvast bedankt! Vind het super goed dat jullie al zo lang bezig zijn met ww! Gr. Jennifer
Alle reacties Link kopieren
Jirelle: goed bezig! Wat gaat het nu worden vanavond? Op naar onder de 110!



Raar weer, tja inderdaad. Doordat het zo benauwd warm is heb ik 's middags minder trek en eet ik wat meer fruit.

Maar het gaat eigenlijk wel goed, Beel bewogen deze week en vandaag weegdag:67,6 kilo! Nu hopen dat ik dit in het weekend kan vasthouden (altijd moeilijk) al merk ik dat als ik in het weekend iets lekkers neem, het op dinsdag er al weer af is.



Appeltje: vanavond bbq'en? Ik hoop dat er een goed afdakje/parasol is. De tapa's klinken lekker! Misschien volgende maand maar weer eens ergens tapa's eten.

Hoe staat het met inpakken?



Zusenzoo: waren ze wel lekker?



Jenniie: welkom hier. Het is in het begin een beetje wennen. Helaas is bladerdeeg echt 5 punten per plakje. Ik vervang meestal door filodeeg, daarmee kun je de hoeveelheid vet en deeg wat beter doseren.

Punten bij maaltijden bereken ik tijdens het koken. Alles afwegen (rijst, vlees, ei, etc) en dan doen door het aantal porties. Als ik nasi maak heb ik altijd te veel dus deel ik door 6 en kom dan op bijvoorbeeld 10 punten zonder pindasaus, gebakken uitjes, etc,etc. Die laatste doe ik er echt bij met een koffie/eetlepel en dan weet ik wat ik binnen heb gekregen. Na een tijdje krijg je een beter gevoel voor hoeveel punten je gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Gister toch de dokter gebeld voor een verwijzing.

Ik wilde een foto omdat mn ribben kraken..



Hij is gebroken. Ik baal..

Ik lig zo vaak als ik kan te rusten en verder werk ik veel..



Ben bang dat nu doordat ik geen beweging meer krijg ik stil kom te staan.

Eens kijken hoe de komende weken zullen gaan verlopen.
Alle reacties Link kopieren
@jesje Gewoon gebakken aardappeltjes met een tartaartje en groenten :-) En voor hem hebben we nog wat kip kerrie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven