Zo ongelukkig met mezelf
woensdag 11 april 2018 om 08:53
Hey allemaal,
Ik heb even een nieuwe nick aangemaakt vanwege herkenbaarheid.
Sinds 1,5 jaar weet ik dat ik lipoedeem heb. Sindsdien ben ik ongeveer 15 kilo aangekomen ondanks dat ik gezond eet en veel beweeg. Helaas is er tot zover bekend niks aan te doen en niemand weet hoe je het onder controle kan houden. Ik krijg steeds meer te maken met kleding die niet meer past en ik voel me er gewoon heel ongelukkig door. Ik vind mijn lijf echt verschrikkelijk en zoals het ernaar uit ziet, gaat dit alleen nog maar erger worden. Ik weet het allemaal gewoon even niet meer en word er echt heel ongelukkig van. Moet vaak huilen en voel me vaak onbegrepen.
Ik heb even een nieuwe nick aangemaakt vanwege herkenbaarheid.
Sinds 1,5 jaar weet ik dat ik lipoedeem heb. Sindsdien ben ik ongeveer 15 kilo aangekomen ondanks dat ik gezond eet en veel beweeg. Helaas is er tot zover bekend niks aan te doen en niemand weet hoe je het onder controle kan houden. Ik krijg steeds meer te maken met kleding die niet meer past en ik voel me er gewoon heel ongelukkig door. Ik vind mijn lijf echt verschrikkelijk en zoals het ernaar uit ziet, gaat dit alleen nog maar erger worden. Ik weet het allemaal gewoon even niet meer en word er echt heel ongelukkig van. Moet vaak huilen en voel me vaak onbegrepen.

woensdag 11 april 2018 om 09:06
Ik ben zelf een paar keer erg uitgeschoten in gewicht door ziekte en medicijngebruik. Ik zeg niet dat ik helemaal kan begrijpen wat je voelt, want deze situaties zijn geen eerlijke vergelijking, maar ik weet wel hoe ongelukkig je kan worden van naar jezelf kijken en niet dat lijf zien waar je aan gewend bent en dat je zou willen hebben.
Ik zou je graag een stappenplan om tot verwerking en acceptatie te komen, maar zo makkelijk is het helaas niet.
Je hebt dus vrij weinig aan mijn reactie, behalve een hart onder de riem en een dikke
Ik zou je graag een stappenplan om tot verwerking en acceptatie te komen, maar zo makkelijk is het helaas niet.
Je hebt dus vrij weinig aan mijn reactie, behalve een hart onder de riem en een dikke

woensdag 11 april 2018 om 09:13
Thanks voor alle knuffels! Lief!
Star: Dat heb ik wel gehad, maar deed weinig bij me. Aankomende vrijdag ga ik er langs om nieuwe kousen te laten aanmeten, mss dat ze op dit moment wel iets voor me kunnen betekenen. Ik heb ook best wel een streng dieet (vanuit een Amerikaans boek) maar heb niet echt het idee dat dit wat doet.
HaPu: Denk dat het wel te vergelijken is, alleen is het bij mij blijvend en zal het alleen maar erger worden, wat dat betreft zie ik erg op tegen de toekomst.
Star: Dat heb ik wel gehad, maar deed weinig bij me. Aankomende vrijdag ga ik er langs om nieuwe kousen te laten aanmeten, mss dat ze op dit moment wel iets voor me kunnen betekenen. Ik heb ook best wel een streng dieet (vanuit een Amerikaans boek) maar heb niet echt het idee dat dit wat doet.
HaPu: Denk dat het wel te vergelijken is, alleen is het bij mij blijvend en zal het alleen maar erger worden, wat dat betreft zie ik erg op tegen de toekomst.
woensdag 11 april 2018 om 09:32
Nee niet echt, kreeg de diagnose bij de dermatoloog en ik moest maar op internet gaan zoeken want er was niks aan te doen. Heb wel mijn schildklier laten checken, gewoon bij de huisarts, en die werkte toen goed...miss_musica schreef: ↑11-04-2018 09:23Is er al uitgebreid onderzoek gedaan? Van een collega weet ik dat het bv mede door schildklierproblemen en hormonale schommelingen kan komen.
woensdag 11 april 2018 om 09:35
laat je schildklier ook op T3 checken.Wordt meestal niet gedaan.
woensdag 11 april 2018 om 09:39
Wat een belachelijk advies van de dermatoloog. En dan vinden artsen het raar dat mensen zelf gaan opzoeken wat ze mankeren.
Ik zou uitgebreid onderzoek willen. Vaak is er in het algemeen bloedbeeld niet veel te vinden, terwijl er wel een probleem is.
woensdag 11 april 2018 om 09:42
zoiets ook al geprobeerd?
Is vaak in combi met cavitatiebehandelingen bij afvalinstituut, als je wilt googlen.
http://www.avifitapparatuur.nl/apparatu ... etherapie/
Is vaak in combi met cavitatiebehandelingen bij afvalinstituut, als je wilt googlen.
woensdag 11 april 2018 om 09:42
Ja, maar weet niet waar ik moet beginnen. Heb pas gehoord dat er een arts in België is die onderzoek doet vanuit urine, mss dat ik daar binnenkort eens ga kijken.miss_musica schreef: ↑11-04-2018 09:39Wat een belachelijk advies van de dermatoloog. En dan vinden artsen het raar dat mensen zelf gaan opzoeken wat ze mankeren.
Ik zou uitgebreid onderzoek willen. Vaak is er in het algemeen bloedbeeld niet veel te vinden, terwijl er wel een probleem is.
woensdag 11 april 2018 om 09:43
De compressietherapie heb ik gehad, dat andere nietmiedo schreef: ↑11-04-2018 09:42zoiets ook al geprobeerd?

woensdag 11 april 2018 om 15:30
Zou dat niet zinvol zijn?
Kan je sporten? Misschien is het (op de langere termijn) zinvol om iets met sport te gaan doen om je in ieder geval fit en sterk te voelen. Je lichaam krijgt een ander doel en je ervaart dingen die je lichaam wél goed kan. Over het algemeen is sporten ook goed voor je psyche.
woensdag 11 april 2018 om 16:21
Geen idee of het zinvol is... Toen ik de diagnose kreeg, was het in elk geval niet nodig.tu1nhek schreef: ↑11-04-2018 15:30Zou dat niet zinvol zijn?
Kan je sporten? Misschien is het (op de langere termijn) zinvol om iets met sport te gaan doen om je in ieder geval fit en sterk te voelen. Je lichaam krijgt een ander doel en je ervaart dingen die je lichaam wél goed kan. Over het algemeen is sporten ook goed voor je psyche.
Ja, ik sport wel