Lijf & Lijn alle pijlers

zogenaamd 'manisch psychotisch'

01-07-2017 11:55 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe heet zoiets, dat iemand in de psychiatrie zogenaamd 'manisch psychotisch' wordt verklaard en er van diegene verwacht wordt dat mee te spelen? Waar kan ik daar meer informatie over vinden? Zijn daar ook films van?
Volgens mij gaat de psychiatrie in principe niet uit van 'zogenaamd' en 'meespelen'. Maar kennelijk heb jij andere ervaringen? Vertel.
One flew over the cuckoo's nest met Jack Nickolson.
Maar blijkbaar ben je het niet eens met je diagnose? Waarom zou je dan meespelen? Wat mankeer je dan wel? Hoe wordt je behandeld? Zit je in een paaz?
Je hebt een misdaad begaan en probeert het nu op psychisch ontoerekeningsvatbaar te gooien? Tenzij je echt een heel goede acteur bent en jij je grondig in dat ziektebeeld verdiept (als in jaren studie), geef ik je geen schijn van kans!
Dat heet acteren.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dat heet nou een psychose. Soms ook wel schizofreen.
Dan is er ofwel een verkeerde diagnose ofwel een acceptatieprobleem. Ik gok nu even op het tweede.

Zijn daar ook films over? Over accepatieproblemen zijn zat films.
Onderdeel van de ziekte, zelf niet in de gaten hebben dathet psychisch niet zo lekker gaat.
Shutter island is zo een film.....heeft wellicht niet de afloop waar jij op hoopt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Dat heet; liegen.

Maar wat bedoel je nu eigenlijk?
Ik ben bang dat ik iets niet goed begrijp?

Bedoel je dat de psychiaters liegen, of de patiënt, of allebei?

En ben jij dan zelf de patiënt, of een vriend of kennis of familielid van de patiënt?

Of gaat het hier om het syndroom van munchhausen by proxy?

Of geloof je niet in de psychiatrie, in de diagnostiek en in de dingen die je door de psychiater of door de patiënt verteld zijn?
Ik vergiste me in mijn vorige post;
Ik bedoelde het syndroom van munchhausen... (dus zonder by proxy).
Ik denk dat je wat meer uitleg moet geven. Snap er niets van. En onze fantasie begint op hol te slaan. Dus als je een serieus antwoord wil, meer duidelijkheid.

Om wie gaat het?
Wat is er gebeurd?
En hoe denk/ voel jij erover?

Edit: misschien handig om dit bij de pijler psyche te plaatsen
Ontoerekeningsvatbaar verklaard by Pieter Baan
Rare vraag
:popcorn: Dis gun' be good...
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
zakdoekje leggen niemand zeggen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven