Lijf & Lijn alle pijlers

Zomervoeten

07-06-2023 20:53 47 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb best wel veel eelt op mijn voeten, vooral de hakken. Nu heb ik bij de action van die soort sokken gehaald die je kunt aan doen en dat de eelt dan zacht word? Maar volgens mijn moeder hangen dan een paar dagen later de vellen ernaast. Lijkt mij dus niet echt een suc6.

Wat doen jullie om mooie, poezelige zomervoetjes te krijgen en houden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Regelmatig een pedicure bezoeken.
Life is always rocky when you're a gem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Opaque schreef:
07-06-2023 20:55
Regelmatig een pedicure bezoeken.

Weet niet of dat een suc6 word. Ik kan er nl helemaal niet tegen als er iemand aan mijn voeten zit. Ben echt extreem kietelig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat dat eelt lekker zitten :)
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die sokken zijn fantastisch! 2 uur aandoen en na een paar dagen laten velletjes los. Aks je dan voor stimulatie elke dag een voetenbadje neemt, hangen inderdaad hele vellen los. Dat duurt een week.
En dan compleet nieuwe voetjes
Alle reacties Link kopieren Quote
Die sokken van de Action werken wel echt goed hoor. Inderdaad hangen een paar dagen na gebruik de vellen eraan maar dan heb je dus wel weer mooie zachte voeten.
En anders dichte schoenen dragen.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Muselet schreef:
07-06-2023 21:00
Laat dat eelt lekker zitten :)
Gatver!
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zulke sokken ook eens gehad (van de Douglas, maar dat maakt vast niets uit). Inderdaad de vellen hingen aan mijn hele voet. Na een week ofzo had ik zachte voeten, maar niet perse van de eeltplekken af. Effectiever is naar de pedicure of zelf wegschuren met een rasp, puimsteen oid. Dan kan je goed plaatselijk werken en sneller resultaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dezelfde sokken ook van Action maar ik las inderdaad op de verpakking dat je voeten gaan vervellen en ik wil dat nu dus niet meer doen. Ik heb al best wel bruine voeten en ik vind het maar niks dat ik nu dan met open schoenen moet lopen met losse vellen aan mijn voeten

Voetenbad zodat je eelt zacht wordt en dan met een eeltvijl of puimsteen het eraf halen. Daarna nog met een eeltcreme insmeren (dikke laag voor het slapen gaan met dunne sokjes erover)

Scheelt een stuk. En het daarna goed onderhouden :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een eeltrasp voor ongeveer eens in de maand en smeer ze in met voetenzalf met ureum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik houd de eeltvorming onder controle mbv een vijl voor de hielen, voetzolen en de onderkant van de grote teen, en een electrische perdicureset voor het precisiewerk aan de tenen en nagelranden. Daarna insmeren met een dikke olie zoals castorolie (die hecht beter aan de huid dan dunnere olieen). Regelmatig bijhouden, ook in de winter, dan is het helemaal niet zoveel werk.
don't watch the movie, read the book
Alle reacties Link kopieren Quote
Zijn dat die footsteps gelsokken? Klinkt namelijk wel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Djessy schreef:
07-06-2023 21:02
Gatver!
Eelt is niet vies, laten we alsjeblieft niet dingen 'gatver' noemen die gewoon onder normale huid vallen. Het is een normale beschermingsreactie van je huid tegen druk. Gewoon meer en sterker verhoornde bovenste cellen. Niets vies aan. Als je de functie van eelt niet belangrijk vindt, en je vindt je voeten mooier zonder eelt, dan kan je het weg (laten) halen. Maar het is niet vies. Het is niet gatver. Je hoeft het niet op te eten of zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze helpt ook heel goed

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
07-06-2023 21:16
Eelt is niet vies, laten we alsjeblieft niet dingen 'gatver' noemen die gewoon onder normale huid vallen. Het is een normale beschermingsreactie van je huid tegen druk. Gewoon meer en sterker verhoornde bovenste cellen. Niets vies aan. Als je de functie van eelt niet belangrijk vindt, en je vindt je voeten mooier zonder eelt, dan kan je het weg (laten) halen. Maar het is niet vies. Het is niet gatver. Je hoeft het niet op te eten of zo.
Ja zo lust ik er nog wel een paar :D
Mag ik het alsjeblieft vies vinden?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mij werken die sokken prima. Juni is een beetje laat omdat je voeten nadat je ze hebt gebruikt helemaal gaan vervellen, ook je huid zonder eelt. Daar komt dus verse huid onder vandaan die (bij mij) wat kwetsbaar is voor blaren.

Mijn voeten vormen bescheiden eelt achter aan mijn hielen en bij mijn grote teen. Daarbij volstaan die sokken prima. Een vriendin die ik ze had aangeraden was minder enthousiast. Haar voeten vormen snel, veel en hard eelt. Dan is een pedicure verstandiger.
Alle reacties Link kopieren Quote
Djessy schreef:
07-06-2023 21:23
Ja zo lust ik er nog wel een paar :D
Mag ik het alsjeblieft vies vinden?
Ik vind het jammer dat je het zo benoemt, iets dat volstrekt normaal is. Mensen zouden er een complex van krijgen, dat vind ik onterecht. Natuurlijk mag jij dat vinden. Maar die gatver-uitroep zou je beter voor je kunnen houden, dat slaat nergens op.
Zou je zoiets ook roepen als je iemand met eczeem of psoriasis ziet? Het blijft gewoon huid hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ergens heel bizar maar mijn voeten hebben geen eeltvorming :O
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het echt alleen op mijn hakken en klein beetje op mijn grote teen. Ik heb een beroep waar ik heel veel moet lopen. Loop tijdens het werk op sketches. Maar nu met dit warme weer wil ik toch graag sandalen/open schoenen aan.

Misschien toch een pedicure een keer proberen en anders ga ik voor de rasp.
Alle reacties Link kopieren Quote
Henk-und-Roelie schreef:
07-06-2023 21:51
Ergens heel bizar maar mijn voeten hebben geen eeltvorming :O
Gatver!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb er niet veel last van, alleen bij mijn hakken wat. Maar met warme dagen smeer ik speciale crème (tegen eelt en kloven) dat helpt.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Ik heb het gelukkig ook niet zoveel, ik deed eerst zittend werk toen had ik helemaal niks en nu beetje. Ik gebruik zoveel mogelijk voetencreme of zalf, zeker na het douchen of tijdens tv kijken. Of als je gaat slapen. En af en toe scrubben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
07-06-2023 21:56
Gatver!
Hee hee, voetdiscriminatie :hamer:
Get on, boogie, turnin' me on
(Shine up, shine up) - Doris D And the Pins
Ik laat maandelijks een pedicure komen aan huis, voor een basispedicure. Dan haalt ze eelt weg en doet nog wat dingen met crème en een scrub. En worden mijn teennagels gelakt.
Dreuzel84 schreef:
07-06-2023 21:03
Ik heb dezelfde sokken ook van Action maar ik las inderdaad op de verpakking dat je voeten gaan vervellen en ik wil dat nu dus niet meer doen. Ik heb al best wel bruine voeten en ik vind het maar niks dat ik nu dan met open schoenen moet lopen met losse vellen aan mijn voeten

Voetenbad zodat je eelt zacht wordt en dan met een eeltvijl of puimsteen het eraf halen. Daarna nog met een eeltcreme insmeren (dikke laag voor het slapen gaan met dunne sokjes erover)

Scheelt een stuk. En het daarna goed onderhouden :)
Je hoeft niet met open schoenen te lopen. Je kunt ook natuurlijk paar dagen dichte schoenen aandoen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven