Mode & Beauty alle pijlers

'Groene' make-up

05-02-2010 17:01 144 berichten
En dan bedoel ik niet milieuvriendelijke make-up.

Ik ben op zoek naar groene make-up, als basis, om roodheid van het gezicht wat minder te maken.

Via internet vond ik Clinique Redness Solutions, wat goed schijnt te werken. Ik vind het wel vrij prijzig dus ik ben even nieuwsgierig wat andere merken zoal hebben op dit gebied.

Verder heb ik van de Etos groen spul om rode vlekjes mee te camoufleren. Dat is niet geschikt om over het hele gezicht te gebruiken heb ik proefondervindelijk vastgesteld. Shrek is er niks bij...

(Ervaringen met Clinique zijn natuurlijk ook welkom hier... als het echt zo super is als men schrijft heb ik het geld er wel voor over)
Clinique is heel erg goed, kennisje van me heeft couperose en zij gebruikt altijd clinique
en ik wist dus niet dat ze couperose had tot ze het vertelde, het werkt dus erg goed bij haar.
Alle reacties Link kopieren
Pupa heeft 2 verschillende producten. Een vloeibare camouflage die heel fijn werkt maar ook een primer, die breng je aan onder je make-up (werkt super trouwens) en die hebben ze ook in het groen. Ik heb couperose en gebruik de gewone primer maar wel de vloeibare groene camouflage. Werkt voor mij prima.
Hema
Bedankt voor de reacties.

Gravinnetje, gebruik je er nog iets overheen? In gewone huidskleur dan? Of hoeft dat niet?
Ik gebruik de primer als basis, dan de concealer en dan kun je nog een foundation of gekleurde dagcreme erover aanbrengen. Alleen die groene concealer werkt niet echt, er moet wel wat overheen. De clou is namelijk om het niet helemaal uit te smeren totdat je niets meer ziet maar het moet dus nog wat groenig zijn en dat staat zo raar. Als je er dan dus foundation of dagcreme overdoet heb je een egaal gezicht. Ik wist niet wat ik zag de eerste keer.

Oh en nog een pluspuntje, Pupa is dus wel groen (milieu- en diervriendelijk) en niet zo megaduur als Clinique (ook niet zo goedkoop als de Hema hoor).
Ik gebruik m van de Hema, heb namelijk pigmentvlekken op mn wangen..

Werkt prima, als basis onder mn foundation.. De roodheid is zeker minder!

Succes ermee!
Afhankelijk van de gevoeligheid van je huid raad ik Hema niet aan. Ik kan niet tegen de producten van Hema, krijg er jeuk van en mijn huid wordt schraal. Voordeel van Pupa is o.a. ook dat het hypo-allergeen is.

Ben zelf nog wel op zoek naar een goede dag/nacht creme. Gebruik nu eucerin 5% urea maar zeker in de winter blijf ik schilveren.

Juist mensen met couperose of rosacae hebben een zeer gevoelige huid en kunnen niet alles opsmeren. Heel lastig en vaak erg vervelend voor de portemonee.

Ik heb ook nog even dat spul van Clinique gegoogled. Dat is niet echt een make-up artikel. Maar ik krijg ook niet de indruk dat het voor couperose is bedoeld, eerder voor rode vlekken van stress of overgevoeligheid. Rosacea is te verminderen d.m.v. juiste behandeling (al is dat wel erg moeilijk) en verzorgin maar couperose is niets aan te doen. Ja de vaatjes doorbranden of zoiets.
Ik gebruik de producten van Couleur Caramel, voor vlekjes is de teintcorrector (de groene, je hebt hem in meerdere kleuren) ideaal... ook onder een fond de teint. Dit merk is misschien ietsje duurder, maar wel puur natuur. Al hun producten trouwens, de kans dat je hier een allergische reactie op krijgt is zowat nihil.
Moet je over de "groene" crème altijd nog een foundation oid gebruiken? Wil ook graag van mijn rode wangen af maar wil liever verder geen make-up gebruiken. Eucerin heeft ook een anti-redness lijn, iemand daar al ervaring mee?
Dag Fiba, die teintcorrector van Couleur Caramel heeft niet alleen groene maar ook vele bruinvarianten... dus je hoeft er geen fond de teint over te doen als je niet wil.
Ik gebruik ook die van de Hema. Daarover doe ik dan mijn foundation of poeder.
quote:natuurlijkemama schreef op 05 februari 2010 @ 20:43:

Dag Fiba, die teintcorrector van Couleur Caramel heeft niet alleen groene maar ook vele bruinvarianten... dus je hoeft er geen fond de teint over te doen als je niet wil.Natuurlijkemama, ben jij dealer o.i.d. van die Couleur Caramel?
Oriflame heeft ook!
quote:Gravinnetje schreef op 05 februari 2010 @ 19:01:

Ik gebruik de primer als basis, dan de concealer en dan kun je nog een foundation of gekleurde dagcreme erover aanbrengen. Alleen die groene concealer werkt niet echt, er moet wel wat overheen. De clou is namelijk om het niet helemaal uit te smeren totdat je niets meer ziet maar het moet dus nog wat groenig zijn en dat staat zo raar. Als je er dan dus foundation of dagcreme overdoet heb je een egaal gezicht. Ik wist niet wat ik zag de eerste keer.

Oh en nog een pluspuntje, Pupa is dus wel groen (milieu- en diervriendelijk) en niet zo megaduur als Clinique (ook niet zo goedkoop als de Hema hoor).

Ik had eerlijkgezegd nog nooit van het merk gehoord. Ik zal eens googlen. Clinique vind ik ook wel erg duur. En ik weet niet of de creme de juiste 'vetheid' heeft voor mijn huid. (het is altijd al een zoektocht om een creme te vinden die wel hydrateert maar niet glimt, etc). Zonde als ik zo'n pot koop en ik heb een mooie tint maar wel puisten... ofzo.

Ik heb niet echt couperose volgens mij. Of het is beginnende couperose. Heb vrijwel altijd 'rode wangen' wat kan oplopen tot knalrode wangen.

Nu in de winter, als ik net van buiten kom, is het wel heel vlekkerig op mijn wangen (dan lijkt het wel op couperose, maar het trekt ook weer weg)

Ik ga me eens verdiepen in de verschillende producten.
quote:fiba schreef op 05 februari 2010 @ 20:33:

Moet je over de "groene" crème altijd nog een foundation oid gebruiken? Wil ook graag van mijn rode wangen af maar wil liever verder geen make-up gebruiken. Eucerin heeft ook een anti-redness lijn, iemand daar al ervaring mee?

Uit een ander topic (hier op de pijler, over Clinique) begreep ik dat je bij Clinique producten niet per se iets er overheen hoeft te gebruiken. Je slaat niet groen uit als je alleen de creme smeert.

t Is wel prijzig spul.
Je kan bij n apotheek die La Roche Posay verkoopt om n proefje vragen uit de lijn speciaal om roodheid tegen te gaan, weet even de naam niet meer. Wel zo fijn om (dure) miskopen te voorkomen door het voor aankoop rustig thuis te kunnen testen.
Goede tip. Ik wil het inderdaad graag testen voor ik het aanschaf.

Mijn huid is soms wat snel vet, ik moet dus een crème hebben die niet te vet is. Daar kom ik alleen achter door m te proberen.
quote:Gravinnetje schreef op 05 februari 2010 @ 21:48:

[...]

Natuurlijkemama, ben jij dealer o.i.d. van die Couleur Caramel?Was het maar waar , dat zou me een hoop geld besparen.... het begon met natuurlijke babyproducten voor mijn kinderen en bio-ondergoed, en toen voor mezelf met natuurlijke verzorgingsproducten en zo ook make-up!
Ik heb zelf ook behoorlijk couperose, maar gebruik onder mijn foundation huidkleurige concealer en zeker geen groene.

Met groene camouflage, zelfs onder foundation, zie ik er vreemd uit, of ik een nare ziekte onder de leden heb. En groene camouflage zonder foundation is afschuwelijk, daar word ik een zombie van.

Er is van Vichy (apotheek) een goed camouflageprodukt en dekkende foundation. Weet helaas de naam niet meer. Dermablend ? Heb het zelf nog niet geprobeerd.
Gisteren langs apotheek gegaan voor proefjes van Eucerin en La Roche Posay. Ben benieuwd of het werkt.
Ik ben ook benieuwd fiba. Laat je het hier weten?
quote:Moonlight82 schreef op 05 februari 2010 @ 17:01:

En dan bedoel ik niet milieuvriendelijke make-up.

Ik ben op zoek naar groene make-up, als basis, om roodheid van het gezicht wat minder te maken.

Via internet vond ik Clinique Redness Solutions, wat goed schijnt te werken. Ik vind het wel vrij prijzig dus ik ben even nieuwsgierig wat andere merken zoal hebben op dit gebied.

Verder heb ik van de Etos groen spul om rode vlekjes mee te camoufleren. Dat is niet geschikt om over het hele gezicht te gebruiken heb ik proefondervindelijk vastgesteld. Shrek is er niks bij...

(Ervaringen met Clinique zijn natuurlijk ook welkom hier... als het echt zo super is als men schrijft heb ik het geld er wel voor over)

Zo te zien gaat het hier uiteindelijk om de behandeling van een huidprobleem en niet om milieuvriendelijke make up. Want de genoemde merken zijn chemisch. Het is nogal een zoektocht, maar veel ingrediënten zijn op internet terug te vinden. En dan kan je zien, dat er meestal weinig milieuvriendelijks aan is.

Merken die wel milieuvriendelijk zijn, worden verkocht bij de natuurwinkel of uitgebreide detaillist.

Denk aan: Dr. Hauschka, Lavera, Weleda

Ik denk dat Dr. Hauschka wel een geschikt product heeft om te camoufleren.
haha miss D. ik denk dat je de 1e zin gemist hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven