Mode & Beauty alle pijlers

75 euro te duur

21-03-2010 22:46 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel: je hebt een slechte rug en loopt moeilijk.

Stel: je ziet een paar perfecte laarsjes; niet te hoge hak, goed voetbed, mooie en goede pasvorm, goede kleur, je kunt het overal bij aan, ze zitten heerlijk en goede kwaliteit.

Maar: ze zijn 75 euro boven je budget. Wat zouden jullie doen?
ik zouz eggen, boven budget is boven budget, hoeveel er boven maakt dan niet uit.
Kun je die 75E ergens anders vandaan halen, dus dat je een "potje" aanspreekt, of zit je zometeen echt met een gat in je budget van 75E?

Als dat laatste het geval is zou ik het niet doen, want je moet toch eten :-) Maar als je op iets anders kunt beknibbelen... doen! En er lekker van genieten dat je goede schoenen hebt gevonden.
Kopen! Budget is maar een richtlijn geen wetgeving. En als het echt echt echt boven budget is komende twee maanden geen andere kleding/schoenen/associares kopen.
kopen. Een budget is een kwestie van een vastgesteld bedrag. Dat houdt in essentie in dat je er dingen voor moet laten, en dingen voor kunt kiezen. Een perfecte schoen met een slechte rug vraagt erom om gekocht te worden. Dat etentje met een vriendin kan een avondje samen op de bank worden, en dat truitje koop je volgende maand wel! En als je echt geen cent te besteden hebt, dan kun je bijverdienen met lente schoonmaak en marktplaats. Levert vast 75 euro op!
Precies, voor dit soort situaties is een term, weet niet meer welke, maar ik zou het doen!

Het is niet zo dat je spontaan bedacht hebt dat je ukelele wilt gaan spelen, en er ineens eentje gekocht hebt voor 40 euro boven je 'zakgeld'.
Bij sommige zaken moet je niet nadenken over het geld, als het goed zit, moet je het gewoon kopen. Ik heb moeite met het vinden van een goede spijkerbroek, als ik er dan een vindt die goed zit, dan koop ik het, prijs is dan geen issue, ik zie het als een goede investering.

Ik ben bang dat je ze gewoon moet kopen.
waarom niet eerstdie ¤75 extra sparen (opboodschappen/uitgaan etc.)zodra je die¤75 hebt gespaard....die schoenen kopen....
wat is boven budget? als je bij wijze van spreke volgend weekend niet uit eten kan, dan zou ik zeggen laarsjes zijn prioriteit. Maar als het betekent dat je kinderen op versleten schoenen moeten kopen omdat je nu geen geld meer hebt voor hun schoenen, dan zeg ik nee nee
Ik vind dat iedereen nogal makkelijk roept dat to de schoenen moet kopen. Ik kan dat niet beoordelen, stel ze zit in de schuldsanering dan zou ik me afvragen of ze wel goed bij d'r hoofd is om zichzelf af te vragen of ze nieuwe laarzen kan kopen
Eensch met Robo
Tjsa Meds... daar zeg je eens wat.....
quote:Sha_la schreef op 21 maart 2010 @ 22:48:

Een perfecte schoen met een slechte rug vraagt erom om gekocht te worden.

Dit was inderdaad mijn motivatie om ze te kopen (ik heb ze inmiddels). Maar toch voelde ik me een beetje 'schuldig'. Vandaar dat ik benieuwd was naar jullie mening.

En ja, ik ga de komende maand maar 'beknibbelen' op andere dingen.
quote:gelukkigmeisje schreef op 21 maart 2010 @ 22:51:

waarom niet eerstdie ¤75 extra sparen (opboodschappen/uitgaan etc.)zodra je die¤75 hebt gespaard....die schoenen kopen....Omdat ze dan weg zijn. Dit was - naar de verkoopster zei - het laatste paar.
Niet zeuren en ervan genieten dus Christiane!
quote:robo schreef op 21 maart 2010 @ 22:47:

En er lekker van genieten dat je goede schoenen hebt gevonden.Doe ik. Als het aan mij lag, deed ik ze vanavond aan in bed...
Gefeliciteerd met je nieuwe schoenen!!!!!

Enneh... de pindakaas is in de bonus! ;)
quote:Sha_la schreef op 21 maart 2010 @ 22:58:

Gefeliciteerd met je nieuwe schoenen!!!!!

Enneh... de pindakaas is in de bonus! ;)Dank je. Enneh, wat betreft de pindakaas; dat gaat 'm niet worden. Ik heb arachibutyrofobia.
Ben wel benieuwd nu wat ze hebben gekost... En wat je budget dus was. Voor mij zou het wel schelen of je budget 50¤ is en de schoenen vet geprijsd zijn of dat je budget 200¤ euro is. Dat maakt de verhouding tussen budget en winkelprijs heel anders...
Ik heb altijd problemen met passende schoenen vinden, dus als ik een paar mooie schoenen zie waar én mijn steunzolen inpassen maar die niet te veel wijd zijn vind ik het niet snel te duur (student, budget: laarzen max 170, zomerschoenen max 100). Toch heb ik wel een bovengrens, want ik denk dan: je kan altijd wel een paar lekker lopende schoenen vinden binnen het budget, allleen zien ze er dan iets minder hip uit.
quote:Christiane04 schreef op 21 maart 2010 @ 23:00:

[...]

Dank je. Enneh, wat betreft de pindakaas; dat gaat 'm niet worden. Ik heb arachibutyrofobia.

WOW! Bestaat dit echt?!

Mijn tip in barre tijden was altijd om veel groenten en rijst te kopen, en dit dan met oosterse kruiden te kruiden en er veel joghurt overheen te gooien. Klinkt vies, maar is goddelijk! Zie het als een hele hele hele goedkope variant van curry. Inmiddels ben ik eraan verslingerd!!
quote:schorpioentje29 schreef op 21 maart 2010 @ 23:02:

Ben wel benieuwd nu wat ze hebben gekost... En wat je budget dus is.Hou het erop dat ik mijn laarzen en schoenen bij voorkeur koop in de uitverkoop, maar dat ik er wat betreft voor de volle prijs ongeveer 150 euro (laarzen) en 90 euro (schoenen voor over heb). Deze waren dus duurder.
als in meer dan 200 eurie??? jeee ik snap nooit dat mensen zoveel geld uitgeven voor een paar schoenen
quote:meds schreef op 21 maart 2010 @ 23:15:

als in meer dan 200 eurie??? jeee ik snap nooit dat mensen zoveel geld uitgeven voor een paar schoenenIk dus ook niet. Maar ze lopen dus heerlijk.
Ik wel. Zeker als ze goede zolen hebben als je moeilijk loopt.

Zelf heb ik goede voeten en kan ik volstaan met elke slipper die ik vinden kan, maar kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen zo is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven