Mode & Beauty alle pijlers

Acne & Make-up.. crisis.

04-06-2012 16:03 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen, met acne of zonder.

Zojuist kwam ik dit filmpje tegen: http://www.telegraaf.nl/v ... istenkop_tot_model__.html

Het gaat over een meisje van 19 dat model is maar heel erge acne heeft, ze doet haar make-up af voor de camera en brengt daarna make-up aan zoals ze het altijd gewend is. Of je nou acne hebt of niet, of gewoon geïnteresseerd bent in make-up: het is een fascinerend filmpje. De voor en na is ongelooflijk. Nu heb ik zelf al 10 jaar lang acne en heb ik echt alles geprobeerd wat er maar te proberen valt (op de zware medicijnen na).

Nu ik dit filmpje zie denk ik: misschien kan ik mijn acne ook wat beter leren camoufleren, want de hoop op genezing heb ik al lang geleden opgegeven. Maar zij brengt dus letterlijk 5 (!) lagen foundation aan, 2 vloeibaar en 3 poeder. Daarvoor nog een dagcreme en een primer. Pff of ik daar nou elke ochtend zin in heb weet ik niet...

Maar in ieder geval: wie heeft acne of een moeilijke huid en wat voor make-up kunnen jullie me aanraden? Ik zoek dus een goede roodheid-camouflerende primer, een zeer (!) dekkende foundation, poeder om het af te maken zodat het blijft zitten. Alle tips zijn welkom. Heb al tientallen make-ups uitgeprobeerd waaronder dure zoals Lancome, maar heb nog altijd niet dé producten gevonden, niets blijft bij mij zitten. Ook de foundation van 50 euro niet. Moet er wel bij zeggen: heb een kurkdroge huid, geen vette.

Bedankt!
Die Cassandra is een bekende blogster, heeft nog veel meer dergelijke filmpjes op Youtube staan. Maar als de pil ed niet werken tegen de acne dan is er toch niks mis met make-up als je het wilt verbergen? En het hoeft natuurlijk niet zo'n dikke laag te zijn als bij haar, wanneer je niet zo veel zin in make-up hebt kan 1 a 2 laagjes foundation toch ook ter vermindering?

Als je een zeer dekkende foundation zoekt dan zou je bij Kat Von D's producten kunnen kijken, zij heeft ook concealers die bedoeld zijn om tattoo's te camoufleren. Schijnt goed spul te zijn. (heb zelf geen tattoo's of acne) Desnoods verdun je dat een tikje door wat vloeibare foundation erdoor te mengen. Aanbrengen met een stipling brush geeft natuurlijk maar goed dekkend effect. (die brush koop je al voor een tientje)
quote:annabel85 schreef op 04 juni 2012 @ 16:30:

*O, en ik heb trouwens echt ALLE foundations al geprobeerd.. Niets was te duur, als het maar zou werken..Trouwens, ik lees heel veel goede dingen op beautyblogs over Catrice make-up (super budget bij de kruidvat). Foundation Photo Finish kost 6 euro en de Prime & Fine 5 euro. Miss lipgloss bijvoorbeeld is lyrisch: http://www.misslipgloss.nl/catrice-photo-finish/

Heb je die ooit geprobeerd? Ik denk dan toch: voor 6 euro kan het niks zijn en er zal wel een hoop troep in zitten. Maarja, merknamen en dure verpakkingen zeggen eigenlijk ook weinig...
Gewoon accepteren?
quote:carpediem90 schreef op 04 juni 2012 @ 16:54:

[...]

Trouwens, ik lees heel veel goede dingen op beautyblogs over Catrice make-up (super budget bij de kruidvat). Foundation Photo Finish kost 6 euro en de Prime & Fine 5 euro. Miss lipgloss bijvoorbeeld is lyrisch: http://www.misslipgloss.nl/catrice-photo-finish/

Heb je die ooit geprobeerd? Ik denk dan toch: voor 6 euro kan het niks zijn en er zal wel een hoop troep in zitten. Maarja, merknamen en dure verpakkingen zeggen eigenlijk ook weinig...

Photofinish is best goede foundation maar de lichtste kleur is vrij donker. Het ligt dus maar net aan je eigen huidskleur of je er wat aan hebt.

L'oreal True Match is trouwens mijn all time favoriete foundation. Zowel van de budget/mid price en dure merken.
quote:daydream schreef op 04 juni 2012 @ 16:57:

Gewoon accepteren?Ik wilde eigenlijk niet reageren hierop, maar wat hebben mensen met acne nou aan deze reactie? Na 10 jaar heb ik het als het ware geaccepteerd, ik heb me erbij neergelegd want ik grijp niet naar extreme middelen zoals medicijnen. Maar ik moet er elke dag tegenaan kijken, dus kan ik op zijn minst proberen zo zelfverzekerd mogelijk de deur uit te gaan. Mijn moeder heeft al haar hele leven psoriasis over haar hele lichaam en zij verbergt het áltijd onder haar kleren, al is het 40 graden buiten. Maar ik ga niet met een bivakmuts naar buiten, dus kan ik toch om make-up tips vragen.
quote:Emmy_ schreef op 04 juni 2012 @ 17:00:

[...]

Photofinish is best goede foundation maar de lichtste kleur is vrij donker. Het ligt dus maar net aan je eigen huidskleur of je er wat aan hebt.Dan weet ik al dat ik er niets aan heb, heb een zeer lichte huidskleur. Dank voor je reactie!
lees eens mee op het topic over het "paardenmiddel" rocutane.

Van alles wat je opnoemt, heb ik er geen gehad. (of in mindere mate)

smeer na 20 jaar helemaal niets op mijn gezicht, en dat voelt heel lekker na 20 jaar meedere lagen per dag op mijn gezicht gesmeerd te hebben.

Owja, en ik sport dagelijks...
quote:zilverenwest schreef op 04 juni 2012 @ 17:02:

smeer na 20 jaar helemaal niets op mijn gezicht, en dat voelt heel lekker na 20 jaar meedere lagen per dag op mijn gezicht gesmeerd te hebben. Ah, super voor je! Daar verlang ik ook naar ja. Gelukkig kan het altijd nog, het is voor mij echt een 'last resort'. Ik geef het in ieder geval nog tijd. Die 10 jaar extra kunnen er ook nog wel bij.
quote:carpediem90 schreef op 04 juni 2012 @ 17:00:

[...]

Ik wilde eigenlijk niet reageren hierop, maar wat hebben mensen met acne nou aan deze reactie? Na 10 jaar heb ik het als het ware geaccepteerd, ik heb me erbij neergelegd want ik grijp niet naar extreme middelen zoals medicijnen. Maar ik moet er elke dag tegenaan kijken, dus kan ik op zijn minst proberen zo zelfverzekerd mogelijk de deur uit te gaan. Mijn moeder heeft al haar hele leven psoriasis over haar hele lichaam en zij verbergt het áltijd onder haar kleren, al is het 40 graden buiten. Maar ik ga niet met een bivakmuts naar buiten, dus kan ik toch om make-up tips vragen.Ik heb ook geen zuivere huid. Ik verzorg mijn huid zo goed mogelijk, maar verder leg ik mij hierbij neer. Ik ga mijn huid niet dicht plamuren of verstoppen.
Zonde dat jij en je moeder er zo mee bezig zijn.
Helaas ook al 20 jaar acne. En ik camoufleer het ook. Ik gebruik foundation van Estee Lauder, double wear als ik een periode heb met erge acne dat poeder ik het af. Wanneer het meevalt heb ik er voldoende aan.

Voor mij werkt dit voldoende, en het blijft de hele dag zitten.
daydream heeft natuurlijk wel gelijk, hoe jammer dat voor jou ook is. Je kunt je wel druk maken, maar daarmee gaat het niet vooruit, juist niet! Je bent wie je bent en als je eenmaal went aan camouflage is het moeilijk om eens zonder zijn.

Als je van 90 bent, is het ook nog wel normaal en zal dat vast minder worden straks.
er staan ook hele goede make-up tips bij, we zijn niet alleen aan het miepen over pillen.
Tuurlijk is dat zo Ksenija en Daydream, maar het is absoluut niet zo dat ik wanhopig ben wat betreft mijn acne. Ik ben tevreden met mijn uiterlijk en ik heb gedaan wat ik kon om m'n acne te verminderen en verzorg mijn gezicht goed. Het is niet dat ik 's ochtends huilend voor de spiegel sta ;) vandaar ook de vraag om make-up tips en geen wanhoopskreet of zo. En ook veel vrouwen met een zeer goede huid dragen bergen make-up, dus ik vind het niet gek of zo om mijn huid te camoufleren.

Maar ik ben heel blij met alle tips!

@Tanja32, die wilde ik inderdaad kopen, omdat die erg dekkend is, maar die is er jammer genoeg niet in een lichte kleur.
Mijn dochter was erg gebaat bij de foundation van Normaderm, te koop bij de apotheek. Rond de 20 euro geloof ik. Ze kunnen ook een proefje meegeven dan kun je het ook rustig uitproberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven